Belastingvrije cryptowinsten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Belastingvrije cryptowinsten
Dag Iedereen
Ik heb onlangs wat cryptowinsten bijeengeraapt en zou deze op mijn Belgische bankrekening willen overschrijven (ben zelf ook Belg).
Maar dat houdt in dat ik 33% af moet geven aan de fiscus.
Mijn vriendin is Servische en heeft een een Servische bankrekening.
Na wat research ontdekte ik dat cryptowinsten in Servië helemaal niet belast worden.
Is het legaal om mijn crypto naar de wallet van mijn vriendin te sturen, zij schrijft het bedrag over naar haar Servische bankrekening en vervolgens naar haar Belgische bankrekening?
De bedoeling is hier niet om de belastingen te ontduiken, maar via een omweg te ontwijken op een legale manier.
Bedankt voor de hulp.
Ik heb onlangs wat cryptowinsten bijeengeraapt en zou deze op mijn Belgische bankrekening willen overschrijven (ben zelf ook Belg).
Na wat research ontdekte ik dat cryptowinsten in Servië helemaal niet belast worden.
Is het legaal om mijn crypto naar de wallet van mijn vriendin te sturen, zij schrijft het bedrag over naar haar Servische bankrekening en vervolgens naar haar Belgische bankrekening?
De bedoeling is hier niet om de belastingen te ontduiken, maar via een omweg te ontwijken op een legale manier.
Bedankt voor de hulp.
Re: Belastingvrije cryptowinsten
JCout schreef: ↑12 april 2021, 08:40 Dag Iedereen
Bedankt voor de hulp.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als mijn vriendin de munten verkoopt en het geld zet op haar Servische rekening, dan wordt ze er niet op belast.simbala schreef: ↑12 april 2021, 18:25JCout schreef: ↑12 april 2021, 08:40 Dag Iedereen
Bedankt voor de hulp.wat denk je zelf. Het is jouw geld, je moet het dan ook aangeven hé
Als ze dan het geld op haar Belgische rekening zet, moet het toch niet meer belast worden België?
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Je doet dit met de bedoeling belasting te ontduiken, dat is fraude. De crypto's staan op jouw naam en je weet dat je er belasting op moet betalen. Je kan er feitelijk niks anders meer van maken.
Belasting ontwijken is wel een mogelijkheid, en nog steeds legaal en moreel helemaal correct. Als je nu zelf naar Servië zou verhuizen kan daar weinig tegenin gebracht worden (niet dat ze niet zullen proberen met hun anti-misbruiksbepalingen waar geen touw aan te knopen valt). Je mag nog steeds de minst belaste weg kiezen en je leven zo inrichten dat je die weg gemakkelijk kan volgen (Brepols-doctrine).
Je moet natuurlijk wel rekening houden met de verschillende fiscale wetgevingen. Een weekje in Servië gaan wonen om die crypto belastingvrij om te zetten, gaat de truk niet zijn.
Je piste zal afhangen van hoeveel je met zo'n 'verhuis' kan 'besparen'. Is het sop de kool waard? Als dat zo is, laat je, voor je actie onderneemt, goed adviseren door bijv. een fiscaal advocaat zodat je de consequenties van iedere actie goed begrijpt.
Succes, want iedere cent die ze hier binnenrijven verdwijnt in een bodemloze put om een gedrocht van een ramptenarenapparaat draaiende te houden door oneigenlijk gebruik van gemeenschapsgeld!
Belasting ontwijken is wel een mogelijkheid, en nog steeds legaal en moreel helemaal correct. Als je nu zelf naar Servië zou verhuizen kan daar weinig tegenin gebracht worden (niet dat ze niet zullen proberen met hun anti-misbruiksbepalingen waar geen touw aan te knopen valt). Je mag nog steeds de minst belaste weg kiezen en je leven zo inrichten dat je die weg gemakkelijk kan volgen (Brepols-doctrine).
Je moet natuurlijk wel rekening houden met de verschillende fiscale wetgevingen. Een weekje in Servië gaan wonen om die crypto belastingvrij om te zetten, gaat de truk niet zijn.
Je piste zal afhangen van hoeveel je met zo'n 'verhuis' kan 'besparen'. Is het sop de kool waard? Als dat zo is, laat je, voor je actie onderneemt, goed adviseren door bijv. een fiscaal advocaat zodat je de consequenties van iedere actie goed begrijpt.
Succes, want iedere cent die ze hier binnenrijven verdwijnt in een bodemloze put om een gedrocht van een ramptenarenapparaat draaiende te houden door oneigenlijk gebruik van gemeenschapsgeld!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Die constructie is toch helemaal niet nodig als je kan bewijzen dat de meerwaarde uit normaal beheer komt.
Zie: https://www.mijntipsenadvies.be/2021-03 ... EU04070201
Het zijn wel jouw crypto's. Hoe gaat zij de aankoop van die crypto's bewijzen? Zie: https://www.tuerlinckx.eu/nl/shares-exp ... to-taxatie
Als uw vriendin effectief in Servië woont en dat ook haar fiscale woonplaats is. Mogelijk aanziet de Belgische fiscus haar toch als een rijksinwoner https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... woonplaats
In dat geval zal ze toch 33% belastingen betalen op het roerend inkomen tenzij iets anders voorzien is in het dubbel belastingverdrag.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Belastingpercentage op een divers inkomen veronderstel ik, is inderdaad 33%.
Weet het antwoord hier ook niet op. Al is het met de cryptokoersen van vandaag wel een zeer belangrijke vraag.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Zolang je daar niet met je volledige vermogen in zit of meerdere transacties per maand/week doet, lijkt mij dat toch normaal beheer en wordt dat niet belast.
Wie op die manier een tijd geleden Tesla of GME of ... kocht, moet daar toch ook geen 33% op betalen.
Het lijkt me gevaarlijker met die constructie via Servië dan zonder.
Wie op die manier een tijd geleden Tesla of GME of ... kocht, moet daar toch ook geen 33% op betalen.
Het lijkt me gevaarlijker met die constructie via Servië dan zonder.
Is dat wel zo?Roger_de_klusman schreef: ↑13 april 2021, 15:02 Wie op die manier een tijd geleden Tesla of GME of ... kocht, moet daar toch ook geen 33% op betalen.
Ik kocht zelf GME, en verkocht een deel nog later die dag. Ik zou zo zeker niet zijn dat daar geen 33% op verschuldigd is.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook, inderdaad.Roger_de_klusman schreef: ↑13 april 2021, 15:02 Het lijkt me gevaarlijker met die constructie via Servië dan zonder.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien moet je eerst eens nagaan of wat je deed wel onder "divers inkomen belast aan 33%" valt.miljonairtje schreef: ↑13 april 2021, 14:10 Belastingpercentage op een divers inkomen veronderstel ik, is inderdaad 33%.
Weet het antwoord hier ook niet op. Al is het met de cryptokoersen van vandaag wel een zeer belangrijke vraag.
De koersen van vandaag doen daarbij weinig ter zake denk ik.
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Als je op één dag begint te kopen en verkopen, is dat inderdaad al minder normaal beheer...RGiskard schreef: ↑13 april 2021, 15:31Is dat wel zo?Roger_de_klusman schreef: ↑13 april 2021, 15:02 Wie op die manier een tijd geleden Tesla of GME of ... kocht, moet daar toch ook geen 33% op betalen.
Ik kocht zelf GME, en verkocht een deel nog later die dag. Ik zou zo zeker niet zijn dat daar geen 33% op verschuldigd is.
Ik bedoelde bijvoorbeeld een jaar geleden Tesla kopen aan 150 usd en vandaag aan 700+ usd verkopen.
Hallo,
Voor 2020 zullen mijn inkomsten nog onder normaal beheer vallen, denk ik, maar voor 2021 maak me toch zorgen.
1.Ik heb namelijk tokens die ik stake en waarvoor ik dus rewards (interest) in cryptocurrency ontvang.
vb voor Vechain krijg je dagelijks rewards in Vethor
2.Twee maand geleden heb ik ook een savings wallet opgestart bij Nexo voor euro.
Als je het geld drie maand vastzet, dan krijg je 12% rewards in de token van het handelsplatform, in dit geval Nexo.
3.Op Nexo krijg je ook nog eens een dividend toegekend.
4.Voor iedere Xrp die ik heb gekocht, krijg ik ook nog eens Spark, het token van het flare-platform gratis.
Weet iemand hoe ik dit allemaal moet aangeven? En waar kan ik terecht voor deskundig (professioneel) advies?
Voor 2020 zullen mijn inkomsten nog onder normaal beheer vallen, denk ik, maar voor 2021 maak me toch zorgen.
1.Ik heb namelijk tokens die ik stake en waarvoor ik dus rewards (interest) in cryptocurrency ontvang.
vb voor Vechain krijg je dagelijks rewards in Vethor
2.Twee maand geleden heb ik ook een savings wallet opgestart bij Nexo voor euro.
Als je het geld drie maand vastzet, dan krijg je 12% rewards in de token van het handelsplatform, in dit geval Nexo.
3.Op Nexo krijg je ook nog eens een dividend toegekend.
4.Voor iedere Xrp die ik heb gekocht, krijg ik ook nog eens Spark, het token van het flare-platform gratis.
Weet iemand hoe ik dit allemaal moet aangeven? En waar kan ik terecht voor deskundig (professioneel) advies?
Voor wie overweegt om te investeren in Nexo of soortgenoten zoals Celsius, Ledn, BlockFi, Abra, Voyager, ,... wil ik toch warm aanbevelen om een artikel van de mining pool Prohashing eerst eens door te nemen. Spaargids laat mij precies niet toe om de link te plaatsen, dan maar zo: google naar earning interest on cryptocurrencies prohashing
https://prohashing.com/guides/earning-i ... currenciesPlastron schreef: ↑14 mei 2021, 16:03 Voor wie overweegt om te investeren in Nexo of soortgenoten zoals Celsius, Ledn, BlockFi, Abra, Voyager, ,... wil ik toch warm aanbevelen om een artikel van de mining pool Prohashing eerst eens door te nemen. Spaargids laat mij precies niet toe om de link te plaatsen, dan maar zo: google naar earning interest on cryptocurrencies prohashing