Beleg eens in cannabis
TIP
Beleg eens in cannabis
Met de legalisering van cannabis in verschillende staten van de VS en Canada in het vooruitzicht... Zou hier nog potentieel zitten of is het vet al van de soep?
De ETF HMMJ die deze sector volgt heeft er reeds een spectaculaire stijging opzitten.
De ETF HMMJ die deze sector volgt heeft er reeds een spectaculaire stijging opzitten.
Re: Beleg eens in cannabis
Klopt.
Ben hem ook aan het volgen.
Spectaculaire stijging de voorbije week. Dus weer te lang getwijfeld om in te stappen

Zal binnenkort toch instappen, maar was nog aan het wachten op een ETF in de States.
Iemand weet van andere ETF's / aandelen in (medical) marihuana?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Canopy growth, aurora,... Maar zijn beide 100% gestegen op één maand tijd. Maar de legalisering in Canada is pas op 1 juli. Dus ik verwacht nog stijging. Het is zeker iets op lange termijn, hoogtepunt wordt verwacht rond 2021. Volgens mij is het zeker nog niet te laat, voor canopy wordt er een koers van 50 cad verwacht tegen 1 juli, maar het is en blijft natuurlijk een risico
Mijn aandelen Canopy Growth zijn ondertussen x3 en een beetje.
Ik ben er vrij zeker van dat dit nog maar het begin is.
Ik ben er vrij zeker van dat dit nog maar het begin is.
Kan iemand mij dan uitleggen waar de fout zit in mijn redenering:
- De winsten die gerealiseerd worden met de kweek, distributie en verkoop van canabis zijn groot;
- Maar, dit is zo omdat de kweek, handel en distributie illegaal is;
- Maak dit legaal en de winsten smelten als sneeuw voor de zon.
Wat is er immers moeilijk aan de kweek van cannabis? Het is zo simpel dat elke student het in de zomer op kot zelf kan! Het kweken van cannabis wordt nu zoiets als het kweken van graan, peren of tomaten. Niets bijzonders, en enkel rendabel als je het op hele grote schaal doet.
De markt voor cannabis-gebuik gaat er ook niet op groeien voglens mij. Het is niet omdat iets legaal wordt dat er plots zoveel meer mensen in zullen geinteresseerd zijn.
Het wordt dan ook op hele grote schaal gekweekt. Kijk maar eens naar de investeringen die canopy growth heeft gedaan de laatste maanden. En inderdaad, tomatenkwekerijen worden volledig omgebouwd naar cannabis plantages
En waarom zou de toegevoegde waarde van canabis hoger liggen dan die van een tomaten?
Dit lijkt me eerder een argument om in tomatenbedrijven te beginnen beleggen. Je kunt geen spaghetti bolognaise maken zonder, en als het aanbod daalt, dan stijgt de prijs. Van Cannabis zal het niet lang meer duren dat er een overaanbod is op de markt.
Ik denk dat je verder moet kijken naar het gebruik (=roken) van cannabis. Er zullen nu ook tal van nevenproducten ontwikkeld worden. Dit gaat van oliën, bier (zie aankoop aandelen van constellation brands), voeding, enz... Ze blijven ook niet alleen in Canada en Usa, maar ook al in Europa. Hoe meer landen legaliseren hoe groter hun bereik wordt. Aangezien ze op hele grote schaal kunnen kweken kunnen ze ook hun prijzen lager houden. Waarom nog illegaal kopen als je er legaal veel goedkoper kan aanraken? Ik zie het als de nieuwe alcohol, het wordt steeds meer aanvaard in de maatschappij en aangezien het een nieuwe markt is is het potentieel nog groot.
Uitgerekend vandaag zet Jeff Sessions de boel op stelten.
Ja, ik zet mijn aankoopplannen nu ook even in de koelkast :-)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier komt het verschil naar Boven. Jef Sessions wil Cannabis in AMERIKA aan banden leggen. Je moet voor het groene goud niet in Amerika zijn, maar wel in CANADA. Hier gaat het gebeuren, op 1 juli 2018, dan wordt cannabis legaal gemaakt. En dan gaat het pas hard gaan op de beurs. Nu is het positie kiezen en wachten op koopkansen, zoals nu aan het gebeuren is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wil je beleggen in cannabis kies dan voor de HMMj-etf. Dan beleg je in de Canadese cannabis-bedrijven. Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar de weg is sky-high tussen medio 2018 en 2025...
Ik ben meer voor een medisch cannabis bedrijf en ook voor een bedrijf dat nog heel klein is en nog moet groeien.
Zo een echte fundamentele interessante is SLTK SOLIS TEK. Normaal hou ik niet van OTC aandelen, maar dit is er een die veel winst gaat maken als er geen tegenslagen komen. Dit is mijn kleine gok gedeelte van mijn beleggingen. Zou mooi zijn om te kopen als het terug tussen de 1 en de 2 gaat noteren na de cannabis hype.
Niet kopen als u een beginner bent en alleen maar kopen als u al een grote portefeuille met aandelen heeft.
Zo een echte fundamentele interessante is SLTK SOLIS TEK. Normaal hou ik niet van OTC aandelen, maar dit is er een die veel winst gaat maken als er geen tegenslagen komen. Dit is mijn kleine gok gedeelte van mijn beleggingen. Zou mooi zijn om te kopen als het terug tussen de 1 en de 2 gaat noteren na de cannabis hype.
Niet kopen als u een beginner bent en alleen maar kopen als u al een grote portefeuille met aandelen heeft.
Voor een onrechtstreekse belegging in Cannabis moet je bij Fagron zijn: CanniMed Therapeutics Inc. Announces Strategic International Cannabis Distribution Agreement with Fagron NV
In een eerste phase zou de verdeling in Duitsland vanaf het derde kwartaal moeten bijdragen tot de cijfers van Fagron.
In een eerste phase zou de verdeling in Duitsland vanaf het derde kwartaal moeten bijdragen tot de cijfers van Fagron.
Geprofiteerd van de dip vandaag om bij te kopen