Beleggen als 16 jarige
TIP
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Beleggen als 16 jarige
Ik speel inderdaad al met lego toen ik kind was :-). Feit is dat exclusieve dozen hier als wat diversificatie binnenkomen. Taj Mahal bijvoorbeeld is nu terug in andere set inderdaad. Maar let op: niet hetzelfde serienummer en tevens ook de ouderdom. Er komen vaak nieuwe sets uit van retirede boxen. Maar dezelfde leeftijd kunnen die nooit hebben
-
- Hero Member

- Contacteer:
Crusty: nog aanvullend taj mahal 10189 is de ouwe die van nu heeft ander serienummer.Crusty schreef: ↑13 februari 2018, 08:12 Heb eens rondgekeken op zijn website... raad aan om legodozen te kopen m.n. tasj mahal... zou in aankoopprijs 2007 - 100/200 euro zijn en zou bij het achterlaten van zijn post 5200 euro waard zijn op ebay omdat het gelimiteerde dozen zouden zijn volgens hem. 01/07/2016 ofzo was zijn post.
Ga ik vandaag op de website van lego kijken zie ik tasj mahal relaunch model van 2007 voor 349 euro staan. Dus zijn adviezen met een korrel zout nemen I guess. Raar dat hij in 2016 mensen aanspoorde dit te doen. Dit voedt volgens mij zulk gedrag dat mensen de dozen niet openen en voor hogere prijzen online zetten op ebay. Waarna bv. lego (ook andere bedrijven) een relaunch kunnen doen aan een meer gewaagde prijs.
Ruikt verdacht zijn blog. Vraag me dus ook af wij al zijn sponsors zijn.![]()
Ja maar maakt nu echt een serienummertje het verschil?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 februari 2018, 13:55 Crusty: nog aanvullend taj mahal 10189 is de ouwe die van nu heeft ander serienummer.
En zou deze dan ook in waarde oplopen eens deze uitverkocht is of is dit een blijvende serie?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
-
- Hero Member

- Contacteer:
Tuurlijk maakt dat verschilCrusty schreef: ↑13 februari 2018, 13:57Ja maar maakt nu echt een serienummertje het verschil?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 februari 2018, 13:55 Crusty: nog aanvullend taj mahal 10189 is de ouwe die van nu heeft ander serienummer.
En zou deze dan ook in waarde oplopen eens deze uitverkocht is of is dit een blijvende serie?
Sjah... ik ben maar een arme man. Als ik ooit meer geld bezit is dit eventueel een mooie bezigheid. Helaas moet ik het stellen met mijn etf's op deze moment. Bedankt voor je respons. Erg netjes.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 februari 2018, 14:07 Tuurlijk maakt dat verschil. Eenmaal retired, blijft retired. Soit
overdrijf er niet in. Er zijn er die er volle bak ingaan. Die set gaat ook in waarde stijgen. Ik koop vaak enkel alleen verkochte oudere series.
Op jouw leeftijd is het misschien zinvoller om vooral een spaarbuffer op te bouwen en anders, uit interesse, eens wat op de beurs te 'spelen' via de gratis mogelijkheden, o.a. via De Tijd.
Uiteraard moet ieder doen wat hij of zij wil, 100%, maar mijn advies zou zijn om je als 16-jarige nog niet al te veel in te laten met beleggingen en vooral het andere (of juist hetzelfde) geslacht te ontdekken.
Uiteraard moet ieder doen wat hij of zij wil, 100%, maar mijn advies zou zijn om je als 16-jarige nog niet al te veel in te laten met beleggingen en vooral het andere (of juist hetzelfde) geslacht te ontdekken.
-
- Hero Member

- Contacteer:
Overigens ETF's een zeer handige manier om te beleggen en het ligt binnen ieders mogelijkheden. Heb tijdje terug iemand overtuigd 100 euro elke maand in een ETF te steken bij degiro die zonder aankoopkosten.Crusty schreef: ↑13 februari 2018, 15:03Sjah... ik ben maar een arme man. Als ik ooit meer geld bezit is dit eventueel een mooie bezigheid. Helaas moet ik het stellen met mijn etf's op deze moment. Bedankt voor je respons. Erg netjes.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 februari 2018, 14:07 Tuurlijk maakt dat verschil. Eenmaal retired, blijft retired. Soit
overdrijf er niet in. Er zijn er die er volle bak ingaan. Die set gaat ook in waarde stijgen. Ik koop vaak enkel alleen verkochte oudere series.
Laatst gewijzigd door Groeiaandelenfavoriet2014 op 13 februari 2018, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja daar kan je wel wat mooi uit halen na een bepaald aantal jaren.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 februari 2018, 16:30 Overigens ETF's een zeer handige manier om te beleggen en het ligt binnen ieders mogelijkheden. Heb tijdje terug iemand overtuigt 100 euro elke maand in een ETF te steken bij degiro die zonder aankoopkosten.
-
anonymous9
Nefertari schreef: ↑13 februari 2018, 11:43 In België zijn ouders verantwoordelijk voor het geld van hun minderjarige kinderen. (Dus ook voor de eventuele belastingaangifte wordt dat bijeengeteld met dat van de ouders).
Pas bij hun meerderjarigheid, dus op 18 jaar, beschikken kinderen zelfstandig over het spaargeld dat op hun naam staat.
Maar misschien is dat in sommige landen (zoals bvb in Thailand) anders![]()
![]()
Ik was ook al aan thailand aan het denken.
Een rijk lief zoeken kan ook een supergoede belegging zijn
bv. een kind of kleinkind van Marc Coucke als lief proberen te krijgen
Mogelijk zitten in deze draad al minstens 2 Thailanders
Iemand zou ook de vraag kunnen stellen - zonder de leeftijd op te geven - welke aandelen het beste zouden gekocht worden
( voor max 2000-3000euro )
denk voorlopig geen enkel aandeel, de beurs zal een aantal weken of maanden te riskant zijn vrees ik
-
Heleenrapaar
- Newbie

- Contacteer:
Heeft het zin om aandelen in te slaan voor kleine bedragen? (100-200€)
Zijn er hier zo'n dochters? Interesse 
+punt, ik kan koken. xD
De beurs kan nu riskant zijn maar veert ooit wel weer op.
+punt, ik kan koken. xD
De beurs kan nu riskant zijn maar veert ooit wel weer op.
Een dochter van coucke is ook een riskante tijdsinvestering aangezien Perrigo een claim van 1,9 miljard heeft ingediend. Dan misschien toch maar bij mijn kleinschalige beleggingskes blijven...
-
- Hero Member

- Contacteer:
"Tijdverspilling" is : wanneer men vergeet te genieten van het leven.
Als men teveel op geldzaken gefocust is, op een leeftijd waarop men nog zóveel mooie levenservaringen te ontdekken heeft, dan zal men zich dat op latere leeftijd dik beklagen.
En dan is het te laat: alle geldelijke rijkdom van de wereld kan je jeugd niet meer doen terugkeren.