Beleggen als 16 jarige
TIP
Beleggen als 16 jarige
Hallo,
Ik ben een 16 jarige student economie en zou graag beginnen met beleggen.
Het zou om een bedrag van maximaal 2000-3000 EUR gaan.
Wat kunnen jullie me aanraden?
Peeklak
Ik ben een 16 jarige student economie en zou graag beginnen met beleggen.
Het zou om een bedrag van maximaal 2000-3000 EUR gaan.
Wat kunnen jullie me aanraden?
Peeklak
Re: Beleggen als 16 jarige
Weet niet of een 16 jarige toegelaten is op de beurs. Denk dat je 18+ moet zijn.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vraag aan uw ouders of het mag
En stel uzelf eerst deze vragen
Voor een 16-jarige is dat nog moeilijker, maar daar begint het
is-het-nu-het-moment-om-aandelen-in-te- ... ml#p337139
Als u voor aandelen zou willen gaan
Hamish Maertens was er maar 12 toen hij begon
Google hem maar eens
Bijv. veertienjarige is beursgenie
Hij is een expert op het gebied van de Discounted Cash Flow methode
Misschien is hij hier ook wel actief...
Google hem maar eens
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Wordt dat dan als inkomen aanzien door fiscus? Wat met het kindergeld van zijn ouders?AlbertIV schreef: ↑13 februari 2018, 06:18 Vraag aan uw ouders of het mag
Google hem maar eens
@Nairo,
Geen idee.
Vraag het aan bijv. Hamish Maertens
Voor zover ik weet was het met een rekening van zijn ouders zelf dat hij begon en natuurlijk met hun toelating, maar op hun naam
Zelf ben ik een pak ouder en ik heb geen kinderen die ooit met de beurs ook maar iets te maken wilde hebben
Veel te gevaarlijk, is hun mening, liever een spaarrekening, zelfs al brengt die niets meer op
Ik heb zeer wijze kinderen, gelukkig maar....
Geen idee.
Vraag het aan bijv. Hamish Maertens
Voor zover ik weet was het met een rekening van zijn ouders zelf dat hij begon en natuurlijk met hun toelating, maar op hun naam
Zelf ben ik een pak ouder en ik heb geen kinderen die ooit met de beurs ook maar iets te maken wilde hebben
Veel te gevaarlijk, is hun mening, liever een spaarrekening, zelfs al brengt die niets meer op
Ik heb zeer wijze kinderen, gelukkig maar....
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Heb eens rondgekeken op zijn website... raad aan om legodozen te kopen m.n. tasj mahal... zou in aankoopprijs 2007 - 100/200 euro zijn en zou bij het achterlaten van zijn post 5200 euro waard zijn op ebay omdat het gelimiteerde dozen zouden zijn volgens hem. 01/07/2016 ofzo was zijn post.
Ga ik vandaag op de website van lego kijken zie ik tasj mahal relaunch model van 2007 voor 349 euro staan. Dus zijn adviezen met een korrel zout nemen I guess. Raar dat hij in 2016 mensen aanspoorde dit te doen. Dit voedt volgens mij zulk gedrag dat mensen de dozen niet openen en voor hogere prijzen online zetten op ebay. Waarna bv. lego (ook andere bedrijven) een relaunch kunnen doen aan een meer gewaagde prijs.
Ruikt verdacht zijn blog. Vraag me dus ook af wij al zijn sponsors zijn.
Ga ik vandaag op de website van lego kijken zie ik tasj mahal relaunch model van 2007 voor 349 euro staan. Dus zijn adviezen met een korrel zout nemen I guess. Raar dat hij in 2016 mensen aanspoorde dit te doen. Dit voedt volgens mij zulk gedrag dat mensen de dozen niet openen en voor hogere prijzen online zetten op ebay. Waarna bv. lego (ook andere bedrijven) een relaunch kunnen doen aan een meer gewaagde prijs.
Ruikt verdacht zijn blog. Vraag me dus ook af wij al zijn sponsors zijn.
Hij is nog zo jong
Wat maken dan die Lego-dozen uit?
Het is speelgoed
Hij heeft ook een nieuwsbrief
Hij beheerst echt de DCF methode als een top-expert. Of correctie: hij is een top-expert daarin
gpv1 hier is daar ook een expert in, een persoonlijke variant ervan
Nadeel van zijn leeftijd is wel dat hij nog nooit een serieuze crisis heeft meegemaakt
In 2008 was hij maar 7 jaar
Maar het is toch logisch dat hij uit zijn talenten winst wil maken?
Alleen idioten geven gratis advies
Tenzij dat het is omdat er niets dan rotzooi op tv is en men bijv. hier wat plezier wil maken....
Wat maken dan die Lego-dozen uit?
Het is speelgoed
Hij heeft ook een nieuwsbrief
Hij beheerst echt de DCF methode als een top-expert. Of correctie: hij is een top-expert daarin
gpv1 hier is daar ook een expert in, een persoonlijke variant ervan
Nadeel van zijn leeftijd is wel dat hij nog nooit een serieuze crisis heeft meegemaakt
In 2008 was hij maar 7 jaar
Maar het is toch logisch dat hij uit zijn talenten winst wil maken?
Alleen idioten geven gratis advies
Tenzij dat het is omdat er niets dan rotzooi op tv is en men bijv. hier wat plezier wil maken....
Waar is de wil naartoe om andere te helpen gelukkig te worden en vriendschappen te kweken. Een wijntje op een ander smaakt beter want ze hebben misschien een betere soort gevonden. Maar als je niks kan betalen... tjah...
Wie gaat je uitnodigen? Iemand die je geholpen hebt of iemand die je niet geholpen hebt. Tzal eenzaam zijn.
Iig gun ik hem zijn winstmarge natuurlijk wel. Maar ik weet niet wat hij direct voor jonge beleggers kan doen als ze het verstand niet bezitten om te lezen wat er te lezen valt. Je kan goede bedoelingen hebben maar er kunnen ook misvattingen uit je werk worden gemaakt. Jammer maar helaas. Iig zou ik de 16jarige hier aanraden zich in te lezen in simpele manieren van beleggen eerst. Bv. etf's of fondsen en daarna te gaan kijken naar moeilijkere dingen zoals bv. individuele aandelen en dividend aristocraten.
Je kan 16-jarigen (niet de TS want die is hoogstwaarschijnlijk veel ouder en er was niets op TV) beter het advies geven zich hoofdzakelijk bezig te houden met dingen waar 16-jarigen zich meestal al altijd mee bezig gehouden hebben ipv als een nerd achter hun pc geld zitten te vergaren.
Bestaan ze die "getalenteerden" met één uitzonderlijk talent? Ongetwijfeld. Maar ik zou niet in hun schoenen willen staan want buiten hun uitzonderlijk talent zijn ze meestal zeer beperkt in hun andere levenswijsheden waardoor ze gemiddeld genomen een redelijk ongelukkig leven leiden (dat hun talent dan moet compenseren naar nog meer extreem gedrag in die niche of ze verliezen zich uiteindelijk in andere zaken). Musk is daar bv. het meest recente voorbeeld van.
Liever (persoonlijke mening) middelmatig getalenteerd over de gehele lijn dan één uitzonderlijk talent met een door de band genomen ongelukkige levenslijn omdat je voor de rest onder de (eigen) verwachtingen scoort. Het eerste brengt op termijn meer op.
Bestaan ze die "getalenteerden" met één uitzonderlijk talent? Ongetwijfeld. Maar ik zou niet in hun schoenen willen staan want buiten hun uitzonderlijk talent zijn ze meestal zeer beperkt in hun andere levenswijsheden waardoor ze gemiddeld genomen een redelijk ongelukkig leven leiden (dat hun talent dan moet compenseren naar nog meer extreem gedrag in die niche of ze verliezen zich uiteindelijk in andere zaken). Musk is daar bv. het meest recente voorbeeld van.
Liever (persoonlijke mening) middelmatig getalenteerd over de gehele lijn dan één uitzonderlijk talent met een door de band genomen ongelukkige levenslijn omdat je voor de rest onder de (eigen) verwachtingen scoort. Het eerste brengt op termijn meer op.
Als 16-jarige kan je geen effectenrekening op eigen hand openen.
ook: Beleggen in Aandelen - Kinderen niet toegelaten (De Standaard - betalend)
cfr: Dierickx-Leys: Juridisch MinderjarigenVoor ... het openen van een effectenrekening en het kopen en verkopen van effecten moeten in principe de ouders hun minderjarig kind vertegenwoordigen
ook: Beleggen in Aandelen - Kinderen niet toegelaten (De Standaard - betalend)
Hamish Maertens heeft al dikwijls laten verstaan dat hij er zijn beroep niet van wil maken
Hij doet ook triathlons
Nerds?
De TS?
Thx voor de info Belca2. U bent hier ook zo iemand die waardevolle informatie geeft
En naar ik zie op een onnavolgbare manier

Hij doet ook triathlons
Nerds?
De TS?
Thx voor de info Belca2. U bent hier ook zo iemand die waardevolle informatie geeft
En naar ik zie op een onnavolgbare manier
Hamish zit hier idd op het forum, zal wel reageren hier vermoed ik...
Ben benieuwd op zijn reactie ivm die legodozen en of hij zelf ook met lego speelde als kind. 
In België zijn ouders verantwoordelijk voor het geld van hun minderjarige kinderen. (Dus ook voor de eventuele belastingaangifte wordt dat bijeengeteld met dat van de ouders).
Pas bij hun meerderjarigheid, dus op 18 jaar, beschikken kinderen zelfstandig over het spaargeld dat op hun naam staat.
Maar misschien is dat in sommige landen (zoals bvb in Thailand) anders

Pas bij hun meerderjarigheid, dus op 18 jaar, beschikken kinderen zelfstandig over het spaargeld dat op hun naam staat.
Maar misschien is dat in sommige landen (zoals bvb in Thailand) anders