Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
Ja er zijn criminelen die bitcoins gebruiken.
Net zoals criminelen euros dollars of welke andere munt of iets met waarde gebruiken.
Klopt inderdaad dat één van de eerste toepassingen darkmarkets waren en in het begin vooral alleen maar hierom gebruikt werd.
Maar op de dag vandaag mag je heel lang op de blockchain liggen gapen eer je een transactie naar een darkmarket ziet.
En als crimineel moet je dom zijn bitcoin te verkiezen over cash.
Je zit met een publieke ledger waar elke transactie tot de eeuwigheid zichtbaar is door iedereen.
Succes daarop iets te verbergen is een heel moeilijke taak.
Net zoals criminelen euros dollars of welke andere munt of iets met waarde gebruiken.
Klopt inderdaad dat één van de eerste toepassingen darkmarkets waren en in het begin vooral alleen maar hierom gebruikt werd.
Maar op de dag vandaag mag je heel lang op de blockchain liggen gapen eer je een transactie naar een darkmarket ziet.
En als crimineel moet je dom zijn bitcoin te verkiezen over cash.
Je zit met een publieke ledger waar elke transactie tot de eeuwigheid zichtbaar is door iedereen.
Succes daarop iets te verbergen is een heel moeilijke taak.
Je hoeft dan wel geen vertrouwen meer te hebben in overheden en banken maar in hoeverre zijn de currency developers, exchanges en miners te vertrouwen. Laat ons er nog van uit gaan dat die allemaal van goede wil zijn, er is niemand die er echt controle of handhaving over heeft. De blockchain op zich is betrouwbaar maar de software en ontwikkeling er achter is in handen van een beperkte community waarvan de leden niet altijd dezelfde richting uit wil. Zo nu en dan is er onenigheid (laatst SegWit), wat als er eens echt ruzie ontstaat of dat lieden met slechte bedoelingen infiltreren? Tenslotte hebben diegene met de meeste rekenkracht het meest in de pap te brokken, en dan kom je vanzelf weer uit bij organisaties en overheden die rekenkracht kunnen betalen. Ook technisch gaat de blockchain tegen zijn limieten aanlopen, transacties zijn nu al traag, wat als het gebruik maal 100 of maal 1.00.000 gaat, iedere transactie moet de ene na de andere in die ene blockchain geschreven worden en die moet dan ook nog eens wereldwijd gesynchroniseerd worden met gigantisch veel kopieën.Insan2 schreef: ↑22 augustus 2017, 22:15 Heeft toch geen nut dat een bank zelf een crypto currency uitgeeft.
Het hele punt van bitcoin en de technologie is dat je geen 3de partij nodig hebt en hoeft te vertrouwen.
De technologie vervangt de 3de partij + het vertrouwen.
Waardoor de volledige controle over geld en geld creatie word weg genomen van mensen en alle corruptie hiermee onmogelijk maakt.
Degenen die het meest "hebben in de pap te brokken", hebben ook het meeste baat bij het succes van bitcoin...
Klopt inderdaad dat de technologie voor een uitdaging staat.
Ik zeg alleen dat een bank niks is met zelf een crypto uit te geven.
Blockchain heeft geen nut als één organisatie er volledige controle over heeft.
Blockchain is totaal verspillend voor een centrale organisatie.
Dan heb je de voordelen die dit geeft niet maar wel de nadelen.
Dan ben je beter af met een sql database.
Daar kan je ook alles mee verifiëren met een hash tree en verspreiden op meerdere servers.
Ontwikkelaars kunnen altijd vervangen worden.
Ze hebben minder controle als jij denkt.
Alles is opensource en als ze het begaaien stappen wel anderen in.
Miners hebben ook geen totale macht deze kunnen ook vervangen worden.
Al zouden ze alleen maar hun eigen fork maken en minen.
Het is nog altijd een vrijemarkt.
Als de gebruiker er geen waarde inzien is het gedaan.
Decentralized governance is niet simpel en geeft ook problemen die je bij centralized governance niet hebt.
Zoals zaken die jij noemt.
Maar decentralized governance geeft ook oplossing voor problemen die je met centralized governance hebt.
Daarvoor dat ik zeg dat een crypto door een bank uitgeven nooit bitcoin kan vervangen.
Het hele punt is dat blockchain decentralized governance mogelijk maakt.
En ontworpen is dat je anderen in het netwerk niet hoeft te vertrouwen.
En hiermee een dienst van persoon tot persoon kan plaats vinden zonder de 3de partij.
Ik zeg alleen dat een bank niks is met zelf een crypto uit te geven.
Blockchain heeft geen nut als één organisatie er volledige controle over heeft.
Blockchain is totaal verspillend voor een centrale organisatie.
Dan heb je de voordelen die dit geeft niet maar wel de nadelen.
Dan ben je beter af met een sql database.
Daar kan je ook alles mee verifiëren met een hash tree en verspreiden op meerdere servers.
Ontwikkelaars kunnen altijd vervangen worden.
Ze hebben minder controle als jij denkt.
Alles is opensource en als ze het begaaien stappen wel anderen in.
Miners hebben ook geen totale macht deze kunnen ook vervangen worden.
Al zouden ze alleen maar hun eigen fork maken en minen.
Het is nog altijd een vrijemarkt.
Als de gebruiker er geen waarde inzien is het gedaan.
Decentralized governance is niet simpel en geeft ook problemen die je bij centralized governance niet hebt.
Zoals zaken die jij noemt.
Maar decentralized governance geeft ook oplossing voor problemen die je met centralized governance hebt.
Daarvoor dat ik zeg dat een crypto door een bank uitgeven nooit bitcoin kan vervangen.
Het hele punt is dat blockchain decentralized governance mogelijk maakt.
En ontworpen is dat je anderen in het netwerk niet hoeft te vertrouwen.
En hiermee een dienst van persoon tot persoon kan plaats vinden zonder de 3de partij.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Met ander woorden, de kracht zit hem in... wie het elektriciteitsnet beheert.vortex schreef: ↑23 augustus 2017, 18:52Tenslotte hebben diegene met de meeste rekenkracht het meest in de pap te brokken, en dan kom je vanzelf weer uit bij organisaties en overheden die rekenkracht kunnen betalen. Ook technisch gaat de blockchain tegen zijn limieten aanlopen, transacties zijn nu al traag, wat als het gebruik maal 100 of maal 1.00.000 gaat, iedere transactie moet de ene na de andere in die ene blockchain geschreven worden en die moet dan ook nog eens wereldwijd gesynchroniseerd worden met gigantisch veel kopieën.

Gaan we niet dezelfde weg op met ons transport als we kiezen voor elektrische wagens.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Blijkbaar zouden er binnenkort (wanneer?) bitcoin ETFs komen. Heb bitcoins eens was nader bekeken en iemand moet mij toch eens uitleggen op basis waarvan de prijs stijgt en daalt. Fundamentele analyse lijkt niet van toepassing blijkbaar wat het gevoel geeft dat het eerder stijgt op hype zoals al die tech bedrijfjes eind jaren '90. Dat spatte toen uiteen toen het lege dozen bleken. Maar goed, op basis waarvan stijgt of daalt bitcoin? Naar wat kijk je dus precies om dat in te schatten?
Ik denk dat er niemand is die je zal kunnen uitleggen op basis waarvan bitcoin en die andere virtuele toestanden stijgen of dalen ... vraag en aanbod zullen ze zeggen ... maar men weet dat het aanbod eindig is (één of andere pipo heeft bepaald dat er maar x aantal bitcoins zullen aangemaakt worden) ... ik blijf er bij dat het één grote zeepbel is die ooit wel eens zal uiteenspatten, intussen zijn er natuurlijk gasten die grote winsten zullen maken maar evenveel die er op een bepaald moment dik hun broek zullen aan scheuren.omega6 schreef: ↑27 augustus 2017, 14:36 Blijkbaar zouden er binnenkort (wanneer?) bitcoin ETFs komen. Heb bitcoins eens was nader bekeken en iemand moet mij toch eens uitleggen op basis waarvan de prijs stijgt en daalt. Fundamentele analyse lijkt niet van toepassing blijkbaar wat het gevoel geeft dat het eerder stijgt op hype zoals al die tech bedrijfjes eind jaren '90. Dat spatte toen uiteen toen het lege dozen bleken. Maar goed, op basis waarvan stijgt of daalt bitcoin? Naar wat kijk je dus precies om dat in te schatten?
De virtuele coin is zogezegd de toekomst maar de believers moeten mijn eens uitleggen hoe een munt die vandaag 4000 euro waard is en morgen 2000 euro en overmorgen 6000 euro kan dienen als vervanging van de huidige betaalmiddelen.
De volatiliteit zal dalen naarmate de marktkapitalisatie stijgt. Hoewel er nog een grote weg te gaan is, kan je dit al zien indien je het koersverloop logaritmisch uitzet.
Bitcoin is vandaag rond de 4000 eur. Waarom zou dat binnen enkele maanden meer zijn? Ik zie echt geen logica in dat systeem.
Simpel antwoord: vraag en aanbod.
Uitleg van mij van 2 pagina's terug:omega6 schreef: ↑27 augustus 2017, 14:36 Blijkbaar zouden er binnenkort (wanneer?) bitcoin ETFs komen. Heb bitcoins eens was nader bekeken en iemand moet mij toch eens uitleggen op basis waarvan de prijs stijgt en daalt. Fundamentele analyse lijkt niet van toepassing blijkbaar wat het gevoel geeft dat het eerder stijgt op hype zoals al die tech bedrijfjes eind jaren '90. Dat spatte toen uiteen toen het lege dozen bleken. Maar goed, op basis waarvan stijgt of daalt bitcoin? Naar wat kijk je dus precies om dat in te schatten?
Je hebt een decentraal netwerk dat zonder vertrouwen kan opereren waar de 'wiskunde' ervoor zorgt dat je geen duplicaten kan krijgen van een digitale munt. De transacties van deze munt worden in een openbaar logboek vastgelegd.
Het 'hebben van bitcoin' betekent het hebben van de private sleutels van niet gespendeerde munten in dit logboek.
Je hebt dus de mogelijkheid om deel te nemen aan dit veilige netwerk met een hoeveelheid x.
Dus je kan zowel aan de schaarsheid van dit goed (gezien het gekende afnemende inflatoire protocol) als aan het nut van het bestaan van zo'n netwerk waarde toekennen.
Verder is het speculatie en vraag/aanbod.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Volatiliteit gaat alleen maar toenemen IMO. Naarmate de marktkapitalisatie en gebruik stijgen zullen de in bitcoin ingebakken problemen zich meer en meer gaan manifesteren. Alles aan bitcoin is exponentieel. De rekenkracht voor het minen (en de daarbij horende kost en energie verbruik) nemen exponentieel toe. De blockcain gaat blijven groeien naarmate de coin meer en meer gebruikt zal worden, daardoor gaat de factor rekenkracht*tijd voor het verifiëren en synchroniseren exponentieel toenemen. Om de miners actief te houden moet de koers dus eveneens exponentieel stijgen, de groeiende kost om de blockcain te onderhouden moet ergens vandaan komen, transacties zullen dus steeds duurder worden. De ontwerper van de bitcoin, wie dat ook moge zijn is werkelijk een genie maar eentje met een evil mind. Bovenstaande problemen zijn alleen maar op te lossen door zeer fundamentele veranderingen aan de coin te doen, vermits er geen controle orgaan bestaat en betrokken partijen verschillende belangen hebben gaan daarover beslist verschillende meningen en afsplitsingen ontstaan. Gevolg volatiliteit en vroeg of laat kaboem.
http://woobull.com/bitcoin-volatility-w ... s-by-2019/
jullie spreken alsof elke bitcoin holder een speculant is, die geld wil verdienen. er zijn ook veel bitcoin holders die nooit zullen verkopen, of een bitcoin nu 1 EUR waard is of 4000 EUR, ze zullen nooit verkopen. die tweede categorie mensen houdt zich niet bezig met fundamentele analyse. ik zeg niet dat dat slimme mensen zijn. ik zeg alleen dat die mensen geloven dat bitcoin beter is dan het huidige systeem, en nooit terug willen naar fiat geld.
het is alsof dit vergeten wordt in de discussie.
jullie spreken alsof elke bitcoin holder een speculant is, die geld wil verdienen. er zijn ook veel bitcoin holders die nooit zullen verkopen, of een bitcoin nu 1 EUR waard is of 4000 EUR, ze zullen nooit verkopen. die tweede categorie mensen houdt zich niet bezig met fundamentele analyse. ik zeg niet dat dat slimme mensen zijn. ik zeg alleen dat die mensen geloven dat bitcoin beter is dan het huidige systeem, en nooit terug willen naar fiat geld.
het is alsof dit vergeten wordt in de discussie.
Iemand een idee welke broker de bitcoin tracker SE0007525332 aanbied?