Beleggen in China ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggen in China ?
Weet iemand of er fondsen bestaan die uitsluitend in China beleggen ?(Fortis, Argenta, Rabobank, Binck Bank)
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Beleggen in China ?
J.P. Morgan Funds - JF Greater China Fund (LU0210526801) (bij Rabobank)
Robeco CGF Chinese Equities (LU0187077309) (bij Keytrade)
Robeco CGF Chinese Equities (LU0187077309) (bij Keytrade)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt, ga ik eens bekijken.
Dit jaar al sterk gestegen maar toch nog mooi stijgingspotentieel voor de komende jaren.
Dit jaar al sterk gestegen maar toch nog mooi stijgingspotentieel voor de komende jaren.
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Ikzelf ben niet zo te vinden voor deze fondsen, ik geef de voorkeur aan de emerging markets fondsen.
Ik wil mezelf niet beperken tot 1 markt, vind dit veel de veel risico. Emerging markets is zo al een groter risico volgens mij. Ikzelf heb voor Robeco gekozen (zitten ook voor ongeveer 20% in China). Maar er zijn er nog 2 andere via Rabobank
Robeco Emerging Markets Equities D EUR (LU0187076913)
J.P. Morgan Funds - Emerging Markets Equity Fund (LU0217576759)
Carmignac Emergents (FR0010149302)
Ik wil mezelf niet beperken tot 1 markt, vind dit veel de veel risico. Emerging markets is zo al een groter risico volgens mij. Ikzelf heb voor Robeco gekozen (zitten ook voor ongeveer 20% in China). Maar er zijn er nog 2 andere via Rabobank
Robeco Emerging Markets Equities D EUR (LU0187076913)
J.P. Morgan Funds - Emerging Markets Equity Fund (LU0217576759)
Carmignac Emergents (FR0010149302)
Carmignac Emergents heb ik.
Belegd ook voor 20% in China.
Belegd ook voor 20% in China.
Idem , ook Carmignac Emergents vorige week aangekocht , 5 stuks .....
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Misschien een eerste dip afwachten alvorens te beleggen nu...? Of niet?
Laatst gewijzigd door Toone op 26 december 2009, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Das altijd de vraag, komt die dip er niet, ( binnen 3 jaar telt niet ) dan had je beter nu gekocht, moest de dip er natuurlijk snel aankomen.Toone schreef: Misschien een eerste dip afwachten alvorens te beleggen u...? Of niet?
Best kan je gespreid kopen, zo heb je meer kans om op het beste moment te kopen. Ik koop mijn fondsen normaal per kwartaal of soms wat vroeger moest er een crash plaatsvinden.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
In de belegger las ik al diverse malen dat de Chinese overheid opnieuw de aankoop van aandelen zal gaan stimuleren. Is dit geen goed instapmoment?
Chinese aandelen zijn een jojo. De ene dag komt er goed nieuws uit China, de dag erop weer slecht nieuws en de koersen gaan mee op en neer. Enkel in beleggen voor de lange termijn.
Dat is hoe dan ook de bedoeling. Maar los daarvan is het nu volgens jou goed om in te stappen of niet?
Ik denk dat voor alle groeimarkten, dus ook voor China, het ergste achter de rug is. Maar dat heeft niets te maken met het feit dat de Chinese overheid de aankoop van aandelen wil gaan stimuleren. Door die stimulus alleen zullen de aandelen niet blijvend in waarde stijgen. Daarvoor zijn goede economische vooruitzichten nodig. Koop een Chinafonds als diversificatie van je portefeuille, niet als hoofdbestanddeel. Hou rekening met een hoge volatiliteit en wees geduldig.
-
- Full Member
- Contacteer:
Voor investeringen in "emerging markets" opteer ik voor een ETF van Vanguard, meer specifiek de vanguard FTSE Emerging Index.
Laagste kosten, te koop op de LSE in GBP en USD, op NYSE Euronext in EUR, op Swiss exchange in CHF.
Laagste kosten, te koop op de LSE in GBP en USD, op NYSE Euronext in EUR, op Swiss exchange in CHF.
Naar de groeilanden toe heb ik al een klein deeltje carmignac emergen patrimoin. Maar in een artikel in de belegger las ik een specifieke hint naar de chinese index toe. Vandaar mijn vraag hier.
Off topic: beleggersblaadjes geven zoveel tips dat er altijd wel enkele succesvol van zijn. Dan scheppen ze op het einde van het jaar op met "Kijk eens, als u deze en die tip van ons had gevolgd dan zou u zoveel procent winst gemaakt hebben". Over de tips die nergens toe geleid hebben zwijgen ze natuurlijk.