Beleggen in crypto currency: voordeligste wijze
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggen in crypto currency: voordeligste wijze
Of het nu een leuk side project is dan wel werkelijke interesse en geloof in de beleggingsmogelijkheden van Bitcoins (of andere crypto currency) de vraag blijft even relevant: wat is de voordeligste manier om ze aan te schaffen?
Ik beheer mijn Bitcoins thans op Blockchain.info, wat een voordelige en gemakkelijke website en app is. Evenwel voorlopig enkel mogelijk Bitcoins te kopen en Ethereum. Op Blockchain.info kan je echter enkel betalen ofwel via overschrijving (2 à 3 dagen wachten) ofwel met Mastercard of Visa (maar dan betaal je 3% kosten).
Alternatieve manieren om aan te kopen, zijn via BTGdirect of Bitonic. Bij deze eerste moet je echter via een foto en je ID je legitimeren. Bij Bitonic niet. Gisteren heb ik dus als test 50,- EUR Bitcoins gekocht via Bitonic. In mijn portefeuille verscheen echter slechts 47,95 EUR, ofwel: 2,05 EUR kosten. Dit is 4,10% terwijl men afficheert 'voor de meeste transacties slechts 1% kosten'. Weet iemand een betere manier? Is BTGdirect voordeliger? Heb intussen de legitimering rond, dus kan vanaf nu ook via BTGdirect aankopen. En wat is de voordeligste manier om Bitcoins te gelde te maken? (Als daar al sprake van zou zijn uiteraard).
Ik beheer mijn Bitcoins thans op Blockchain.info, wat een voordelige en gemakkelijke website en app is. Evenwel voorlopig enkel mogelijk Bitcoins te kopen en Ethereum. Op Blockchain.info kan je echter enkel betalen ofwel via overschrijving (2 à 3 dagen wachten) ofwel met Mastercard of Visa (maar dan betaal je 3% kosten).
Alternatieve manieren om aan te kopen, zijn via BTGdirect of Bitonic. Bij deze eerste moet je echter via een foto en je ID je legitimeren. Bij Bitonic niet. Gisteren heb ik dus als test 50,- EUR Bitcoins gekocht via Bitonic. In mijn portefeuille verscheen echter slechts 47,95 EUR, ofwel: 2,05 EUR kosten. Dit is 4,10% terwijl men afficheert 'voor de meeste transacties slechts 1% kosten'. Weet iemand een betere manier? Is BTGdirect voordeliger? Heb intussen de legitimering rond, dus kan vanaf nu ook via BTGdirect aankopen. En wat is de voordeligste manier om Bitcoins te gelde te maken? (Als daar al sprake van zou zijn uiteraard).
Re: Beleggen in crypto currency: voordeligste wijze
bitcoin.de
kraken.com
zijn voordelige exchanges voor ons Belgen.
kraken.com
zijn voordelige exchanges voor ons Belgen.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Thanks voor de tips!
Kan ik ook bijv. op kraken.com Bitcoins kopen en deze op portefeuille plaatsen bij Blockchain.info? En is kraken.com ook een goede plaats om bitcoins opnieuw te verkopen?
Weet je welk kostenpercentage kraken.com hanteert bij aan- en verkoop van bitcoins?
Kan ik ook bijv. op kraken.com Bitcoins kopen en deze op portefeuille plaatsen bij Blockchain.info? En is kraken.com ook een goede plaats om bitcoins opnieuw te verkopen?
Weet je welk kostenpercentage kraken.com hanteert bij aan- en verkoop van bitcoins?
Ja, je kan daar een bitcoin withdrawal doen naar een adres van jouw keuze. Zoals bijvoorbeeld naar je blockchain.info wallet. De fee voor withdrawal is 1 duizendste Bitcoin (dus circa €3,3 momentee), hierbij is wel de transactiekost gedekt.VincentGT schreef: ↑26 september 2017, 16:19 Thanks voor de tips!
Bitcoin deposits kan je daar ook doen om ze dan te verkopen. Deposits zijn gratis, maar je staat zelf in voor de transactiekost via de mining fee. Afhankelijk van hoeveel geduld je hebt en de netwerkcongestie kost je dat waarschijnlijk zo'n €2 à €6
Voor trading Bitcoin zijn de fees op kraken afhankelijk van je "level", wie veel grote bedragen trade ziet zijn fees dalen.
Maar ik denk dat in uw geval de fees als volgt zijn:
0,16% maker fee
0,26% taker fee
Dus je kan beter een order in de spread leggen adhv een limiet dan een marktorder plaatsen.What is Maker vs Taker?
A trade gets the taker fee if the trade order is matched immediately
against an order already on the order book, which is removing liquidity. A trade gets the maker fee if the trade order is not
matched immediately against an order already on the order book, which is
adding liquidity.
Aangezien er wel een withdrawal fee wordt aangerekend, ben ik dan toch misschien beter af om de Bitcoins te kopen bij BTGdirect of Bitonic als ik ze graag in mijn Blockchain.info portefeuille wil houden? Daar kan je immers meteen je adres opgeven en die staan meteen in je Blockchain.info portefeuille.
Overigens, off-topic, maar zijn er ook dergelijke eenvoudige manieren - dus zonder broker en/of effectenrekening - om in valuta of grondstoffen o.i.d. te beleggen?
Overigens, off-topic, maar zijn er ook dergelijke eenvoudige manieren - dus zonder broker en/of effectenrekening - om in valuta of grondstoffen o.i.d. te beleggen?
Kan je me uitleggen wat je hiermee bedoelt?Dus je kan beter een order in de spread leggen adhv een limiet dan een marktorder plaatsen.
Ze hanteren een verschillend tarief voor wie liquiditeit toevoegt, tov wie liquiditeit vermindert.
Een marktorder wordt onmiddellijk uitgevoerd aan de beste bid/ask die beschikbaar is: je vermindert liquiditeit.
Leg je zelf een order in met een limiet kan je ervoor zorgen dat het niet onmiddellijk uitgevoerd wordt door je limiet tussen de bid en ask te leggen (de spread).
Hierdoor verkleint de spread en verhoogt de liquiditeit.
Afhankelijk van het koersverloop kan het wel zijn dat je order niet uitgevoerd wordt...
Zie order book voorbeeld: Als je een order plaatst met een limiet tussen 3336.8 en 3337.1 voeg je liquiditeit toe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verhelderend! Bedankt!
Kan je me ook hier bij helpen?
Kan je me ook hier bij helpen?
Aangezien er wel een withdrawal fee wordt aangerekend, ben ik dan toch misschien beter af om de Bitcoins te kopen bij BTGdirect of Bitonic als ik ze graag in mijn Blockchain.info portefeuille wil houden? Daar kan je immers meteen je adres opgeven en die staan meteen in je Blockchain.info portefeuille.
Overigens, nog een vraagje: of ik mijn Bitcoins nu op kraken.com laat staan dan wel in blockchain.info beheer => hoe kan ik ze offline bewaren? Of toch veiliger dan nu het geval is?
ledgerwallet.com
trezor en keepkey zijn iets minder goed naar mijn aanvoelen
trezor en keepkey zijn iets minder goed naar mijn aanvoelen
Als je een blockchain.info wallet aanmaakt krijg je een word seed (lijst van 12 Engelse woorden of zo).
Dit is het zaadje van je portefeuille en kan je offline bewaren. De private keys gaan nooit via webtraffic naar blockchain. De website/wallet is louter een interface om transacties te doen en balansen te checken.
Die word seed bijhouden is hetzelfde dan offline bewaren.
Via andere wallet software kan je met diezelfde word seed ook aan je bitcoins aan.
Als ik dit hier zo allemaal lees kan je toch nooit verwachten dat zoiets ooit mainstream zal worden - laat staan als munt gebruikt zal worden - ... je moet bijna professor kwantummechanica zijn om dit allemaal te begrijpen

Tja, sommigen hebben al de allergrootste moeite met internetbankieren (zie ook draadje "Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass" waarin in 120 berichten onderzocht wordt hoe ze kunnen inloggen...)
op 8-9 jaar tijd hebben ongeveer 3 miljoen mensen een bitcoin wallet aangemaakt. trek dat door naar 6-7 miljard gebruikers en je weet wat de upside is he.
het Ethereum netwerk zou binnen 2 a 5 jaar de snelheid van het VISA payment network halen, volgens de oprichter.
bedrijven zoals Ledger maken het al heel wat makkelijker om om te springen met private keys.
crypto is alleszins geen belegging voor de tech-leek, maar dat was het internet in 1994 ook niet.
het Ethereum netwerk zou binnen 2 a 5 jaar de snelheid van het VISA payment network halen, volgens de oprichter.
bedrijven zoals Ledger maken het al heel wat makkelijker om om te springen met private keys.
crypto is alleszins geen belegging voor de tech-leek, maar dat was het internet in 1994 ook niet.
Dat was bij de opkomst van de PC niet anders he. Ik weet nog dat ik zelf een webpagina wou maken en daarvoor de html code moest schrijven in kladblok. Dat leek toen ook Chinees.
Ondertussen doet mijn oma haar betalingen ook met webbanking.
Maar dat er in die 10 jaar die nu volgen nog heel veel kan veranderen in crypto wereld dat is wel duidelijk.
Ik besef dat ik er rijkelijk laat mee kom, maar beter laat dan nooit he...
Ik heb sinds enige tijd een account aangemaakt op hodlhodl, met als voornaamste reden dat ze een gedecentraliseerde P2P exchange te zijn, waarbij een smart contract wordt aangegaan door de twee partijen, koper en verkoper. De crypto funds worden dan eerst in escrow gelocked, totdat de verkoper bevestigt dat hij het geld ontvangen heeft via het gekozen kanaal, waarna deze de crypto funds kan vrijgeven.
Hodlhodl werkt naast Bitcoin ook met Litecoin en biedt zijn gebruikers meerdere betalingsmogelijkheden, een testnet setup om te oefenen zonder risico's op verlies van geld/crypto, alsook vele resources om de gebruikers van de site degelijk in te lichten. Elke gebruiker kan ook deelnemen aan een voordelig referral program.
Als u interesse heeft, stuur me even een berichtje, dan kan ik mijn referral link sturen (aangezien dit voor zowel u als mezelf voordelig is)
spaargids staat me spijtig genoeg niet toe om links te posten wegens hun anti spam beleid...
P.S. hodlhodl rekent geen exchange fees aan tot het einde van deze maand.
een andere P2P exchange met vergelijkbare principes is "bisq network", maar deze heb ik nog niet met diepgang kunnen onderzoeken. Ik hoor er op vele sociale netwerken even goede commentaar over als over hodlhodl en is mijns inziens zeker het onderzoeken waard!
Ik heb sinds enige tijd een account aangemaakt op hodlhodl, met als voornaamste reden dat ze een gedecentraliseerde P2P exchange te zijn, waarbij een smart contract wordt aangegaan door de twee partijen, koper en verkoper. De crypto funds worden dan eerst in escrow gelocked, totdat de verkoper bevestigt dat hij het geld ontvangen heeft via het gekozen kanaal, waarna deze de crypto funds kan vrijgeven.
Hodlhodl werkt naast Bitcoin ook met Litecoin en biedt zijn gebruikers meerdere betalingsmogelijkheden, een testnet setup om te oefenen zonder risico's op verlies van geld/crypto, alsook vele resources om de gebruikers van de site degelijk in te lichten. Elke gebruiker kan ook deelnemen aan een voordelig referral program.
Als u interesse heeft, stuur me even een berichtje, dan kan ik mijn referral link sturen (aangezien dit voor zowel u als mezelf voordelig is)
P.S. hodlhodl rekent geen exchange fees aan tot het einde van deze maand.
een andere P2P exchange met vergelijkbare principes is "bisq network", maar deze heb ik nog niet met diepgang kunnen onderzoeken. Ik hoor er op vele sociale netwerken even goede commentaar over als over hodlhodl en is mijns inziens zeker het onderzoeken waard!