Beleggen in fondsen voor kids
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Beleggen in fondsen voor kids
Hoi,
Ik heb hetvolgende:
Mijn schoonouders zijn zo lief geweest om te beleggen in fondsen, voor onze kindjes.
Hierbij is het één en ander misgelopen, waardoor we willen vertrekken bij ING.
Enkele weken geleden ben ik met een document van Argenta naar ING gegaan om de gelden over te zetten naar een gereglementeerde spaarrekening bij Argenta.
Nu wil ING een document van het vredegerecht!! waarin wordt bevestigd dat het geld wordt geherfinancierd in een gereglementeerd fondsenpakket op naam van de kinderen.
Het geld is sowieso voor de kinderen, ik heb hier geen andere bedoeling mee dan dat geld inderdaad te herfinancieren voor de kids, maar is dit de normale gang van zaken?
Ik heb hetvolgende:
Mijn schoonouders zijn zo lief geweest om te beleggen in fondsen, voor onze kindjes.
Enkele weken geleden ben ik met een document van Argenta naar ING gegaan om de gelden over te zetten naar een gereglementeerde spaarrekening bij Argenta.
Nu wil ING een document van het vredegerecht!! waarin wordt bevestigd dat het geld wordt geherfinancierd in een gereglementeerd fondsenpakket op naam van de kinderen.
Het geld is sowieso voor de kinderen, ik heb hier geen andere bedoeling mee dan dat geld inderdaad te herfinancieren voor de kids, maar is dit de normale gang van zaken?

Re: Beleggen in fondsen voor kids
Als de oorspronkelijke rekening op naam van de kinderen staat mag je hiermee niet zomaar doen wat jij wil. Het is geld van de kinderen gestort door de grootouders. Jij hebt daar weinig aan te zeggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is gestort door de grootjes, maar wij hebben volmacht. Had ik misschien eerder moeten melden 

-
- Newbie
- Contacteer:
Als het geld terug naar een rekening/effectendossier gaat op naam van de kinderen, dan dient dit normaal uitgevoerd te worden.
Als het niet al te groot bedrag is laat het dan zo.DaydreamBeliever schreef: ↑12 oktober 2020, 16:11 Hoi,
Ik heb hetvolgende:
Het geld is sowieso voor de kinderen, ik heb hier geen andere bedoeling mee dan dat geld inderdaad te herfinancieren voor de kids, maar is dit de normale gang van zaken?![]()
Gaat het over grotere bedragen dan is ergens anders een effecten rekening misschien de oplossing.
En eigenlijk is het aan uw schoonouders om actie te nemen als rendement onvoldoende is.
Sparen voor the kids mooie reclame , de winst voor de bank staat er helaas niet bij.
Zal dan natuurlijk op aanraden van het plastronneke dan nog heel defensief zijn na het invullen vragen lijst.
Eigenlijk is een oplossing voor de schoon ouders een lts contract starten met fiscaal voordeel en dan als begunstigden de kinderen. (een oplossing als 2 kleinkinderen) Als instap dan liefst max 0,5 % ( zie hiervoor op deze site)
En zoiets is maatwerk.
Schoon ouders kunnen dit inbrengen op hun taks brief.
Estate Guru believer.