Beleggen in fysisch goud
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in fysisch goud
Aankoop van baren is toch 'anoniem'?Spruitekop schreef:Om een deel van de successierechten te ontlopen bij een erfenis ben je natuurlijk beter met munten, geen nummers, niet traceerbaar.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Toch altijd mooi om te zien op spaargids:
De goudprijs staat een paar weekjes wat lager. De goudhandel slaat goedkoop goud in en wacht rustig af...
En ja de prijzen stijgen weer dus tijd om een newby iets te laten posten op spaargids omtrent goud.
Zo kan spaargids, met vestiging in Koksijde, weer wat verdienen aan de klicks op de advertenties rondom dit forum.
De goudhandelaar zijn goedkoop ingekocht goud verkopen tegen een hogere prijs.
Blijkbaar zijn er baren over....
Conclusie: start de gouddiscussie weer op op spaargids dan is het koopmoment gewoon voorbij.
PS Blijft stil rond zilver
De goudprijs staat een paar weekjes wat lager. De goudhandel slaat goedkoop goud in en wacht rustig af...
En ja de prijzen stijgen weer dus tijd om een newby iets te laten posten op spaargids omtrent goud.
Zo kan spaargids, met vestiging in Koksijde, weer wat verdienen aan de klicks op de advertenties rondom dit forum.
Conclusie: start de gouddiscussie weer op op spaargids dan is het koopmoment gewoon voorbij.
beste,
ik dank iedereen voor zijn reacties
dit was echt geen gemanipuleerde vraag...
ben gewoon een bescheiden huisvader die zich overal wilt informeren voor hij iets onderneemt
probeer het beste uit ieder zijn mening te halen
merci
suzy
ik dank iedereen voor zijn reacties
dit was echt geen gemanipuleerde vraag...
ben gewoon een bescheiden huisvader die zich overal wilt informeren voor hij iets onderneemt
probeer het beste uit ieder zijn mening te halen
merci
suzy
Ik denk dat de vraag terecht was. Als je sowieso feedback afwacht op een forum of wacht tot het in de Gazet verschijnt is het meestal toch te laat, of het nu goud is of een aandeel of whatever.JulusCesar schreef:Toch altijd mooi om te zien op spaargids:
Doet me er aan denken, ik heb inderdaad een napoleon, eigenlijk Marianne, die wat groen uitslaat op een bepaalde zone. Normaal?Spruitekop schreef:Kwaliteitsverschillen bij Napoleons, kom nou, ze zijn miljoenen geslagen en allemaal in circulatie geweest. Kwaliteit speelt daar alleen als ze deel moesten uitmaken van een zeldzame oplage. Als ze gaaf zijn (geen stuk uit) maakt men daar geen punt van.
@ Sleepnot: kan jij nieuwe Krugers bemachtigen?
Om een deel van de successierechten te ontlopen bij een erfenis ben je natuurlijk beter met munten, geen nummers, niet traceerbaar.
Heb nog niet de moeite genomen om te kuisen met een product. Werd aangekocht te Brussel.
Koper slaat groen uit. Maar goud ?Eiji schreef:eigenlijk Marianne, die wat groen uitslaat
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad, het is anoniem maar voor wie snel argwaan heeft is een munt toch handiger.Hedgehog schreef:Aankoop van baren is toch 'anoniem'?
Eiji: d'er zit naast de 90% goud ook 10% koper in...(Marianne) Ik zou d'er gewoon afblijven.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop, ziehier wat ik bedoel. Zie je de vlekken op de haan? Gewoon vuil?
Foto is niet ultrascherp maar je snapt wellicht wat ik bedoel.
Op GF kan je zien dat ze een indeling maken ivm kwaliteit van gouden munten maar dat zijn enkel dollars. Doet dit afbreuk aan de kwaliteit?
Enfin zie hieronder de foto:

Op GF kan je zien dat ze een indeling maken ivm kwaliteit van gouden munten maar dat zijn enkel dollars. Doet dit afbreuk aan de kwaliteit?

- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een coq'ske.
Jong, ik zou mij daar niet al te veel zorgen in maken hoor. In die 0.900-munten wordt niet zo nauw gekeken, vergelijk het met betalen met eurocenten in de supermarkt. Eigenlijk circuleren die nu (gezien ze al zovéél keer gecirculeerd zijn) zonder dat ze daar écht naar kijken. Met Maples zijn ze véél voorzichtiger gezien dat 24kt (99,99%) goud is en dus veel brozer. Nieuwe munten onder de nap'kes zijn d'er niet dus verwachten ze dat ook niet, de standaard is 'n beetje "afgesleten".
Ps: "afgesleten" is 'n nieuwe standaard.
Jong, ik zou mij daar niet al te veel zorgen in maken hoor. In die 0.900-munten wordt niet zo nauw gekeken, vergelijk het met betalen met eurocenten in de supermarkt. Eigenlijk circuleren die nu (gezien ze al zovéél keer gecirculeerd zijn) zonder dat ze daar écht naar kijken. Met Maples zijn ze véél voorzichtiger gezien dat 24kt (99,99%) goud is en dus veel brozer. Nieuwe munten onder de nap'kes zijn d'er niet dus verwachten ze dat ook niet, de standaard is 'n beetje "afgesleten".
Ps: "afgesleten" is 'n nieuwe standaard.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Absoluut geen voordelen.Hedgehog schreef:Wat zijn de voordelen van baren in vergelijking met munten?Spruitekop schreef: Persoonlijk zou ik baren groter dan 100 g afraden, kleinere stukken (en vooral munten) zijn gemakkelijker om gedeeltelijk terug te verkopen.
1. Munten zijn gemlakkelijker te verkopen; vooral indien er iets ernstigs gebeeurt
2. Of je nu een 1 kilo bar koopt of een 33 gram munt, maakt dat helemaal geen verschil qua prijs!
Inderdaad: een munt koop je 5% duurder maar die verkoop je ook ALTIJD 5% duurder..
Dus gaan zeggen dateen kilo baar interressanter is, is fout.
3. Er bestaan veel valse baren ( zelfs 100gr baren); geen valse mnuten.
1% totaal verschil tussen een kilo bar en 30 munten. Maar met munten heb je de last en de onzekerheid van de kilo bar niet.Eiji schreef:Aankoop goud, rechtstreeks bij de goudbank, dat is het goedkoopste: G&F, the house, etc.
Voordeel goudbaar? Vertel jij mij het, heb dit ook niet liggen. Het enige voordeel is dat de premie de je betaalt een fractie is tov munten of baren van een klein gewicht.
Als je goud koopt doe je meteen verlies als je die opnieuw zou verkopen, dat is de premie die je betaalt
"zouden..." : betekent dat je veronderstelt dat ze makkelijk te verkopen zijn.... en dat je er nooit hebt verkocht.sleepnot schreef:
Ik koop altijd kleine nieuwe Umicore baartjes 10 of 20 g in originele verzegelde verpakking. Door ze in die verpakking te laten zouden ze ook makkelijk verkoopbaar moeten blijven.
Wel, indien je plant aan particulieren te verkopen, vergeet maar. Dat lukt moeilijk.
1. Baren gemakkelijker leverbaarr dan munten. Waar heb je dat gevonden?sleepnot schreef: -Je kiest zelf hoe groot/klein de baren (hoe kleiner hoe duurder, maar nu ook weer niet zóveel)
-makkelijker leverbaar dan sommige munten
De meeste munten vind ik te groot en de Napoleons zijn niet nieuw dus gedoe met kwaliteitsverschillen...
2. Zijn de meeste munten te groot
De beurskwaliteit van deze munt is meer dan voldoende. Het probleem is dat je er maar eentje hebt en er te vaak zit naar te kijken.Eiji schreef:Spruitekop, ziehier wat ik bedoel. Zie je de vlekken op de haan? Gewoon vuil?
Deze munt zal je gemakkelijk verkopen bij gold4ex ; aan een particulier iets minder.
Nieuwe bankcrisis onderweg. En nu wordt het vast ernstiger. Er komen een heleboel bankfallieten in de komende maanden.
De grootste bank van Portugal gaat kapot:
http://www.forbes.com/sites/raoulrupare ... der-trend/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is geen betere belegging dan goud.
http://www.forbes.com/sites/raoulrupare ... der-trend/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
anonymous6
Het zal aan mij liggen, ongetwijfeld, maar toch... Kan er niet eens een check gedaan worden welke dubbelaccounts er in omloop zijn?
Denk niet dat ik de enige ben die 'n donkerbruin vermoeden heeft dat er oude wijn in nieuwe vaten verpakt zit...
Denk niet dat ik de enige ben die 'n donkerbruin vermoeden heeft dat er oude wijn in nieuwe vaten verpakt zit...
-
Messerschmitt
- Jr. Member

- Contacteer:
Het enige risico bij beleggen in FYSIEK goud is dat je zo'n staaf op je tenen kan laten vallen.sigo4 schreef:Nieuwe bankcrisis onderweg. En nu wordt het vast ernstiger. Er komen een heleboel bankfallieten in de komende maanden.
Voledig akkoord met de eerste zes woorden van jouw opmerking.djtw schreef:Het zal aan mij liggen, ongetwijfeld, maar toch... Kan er niet eens een check gedaan worden welke dubbelaccounts er in omloop zijn?
Wat is dat toch met sommige oldtimers?
Vanwaar hun mateloze moeizucht en hun steeds terugkerende verdachtmakingen van Newbies?
Ik vind het persoonijk heel verfrissend als er weer wat nieuw bloed te voorschijn komt.
En als er eens een dubbelaccount zou zijn, heb jij daar dan persoonlijk last van
Schoenmaker, blijf bij je leest!
+1djtw schreef:Het zal aan mij liggen, ongetwijfeld, maar toch... Kan er niet eens een check gedaan worden welke dubbelaccounts er in omloop zijn?
Gewoon onze vriend weer die nog wat sluikreclame komt maken. Eens zien hoelang het deze keer duurt voor ...