Beleggen in goud of zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in goud of zilver
Elk doet wat hij / zij wil - "risico om uw bankrekening te verliezen"? Komaan, even serieus blijven, we zijn hier niet in Zimbabwe en consoorten... Ik heb geen kilobaren dus voor mij stelt dat (luxe)probleem zich trouwens niet. Wel al in mijn handen gehad, echt maf, iets groter dan laat ons zeggen een pakje sigaretten en je kan er een chique BMW X5 of iets dgl. mee kopenPotjeVickx schreef: ↑1 mei 2025, 16:52 Een domme zet recht zetten en 5% verliezen of in het baantje gestuurd worden met een risico om uw bankrekening te verliezen?
Als je een kilo wil omzetten naar kleine muntjes is het via die weg, verkopen (met premie onder spot), laten storten en weer aankopen (bovenop spot) is ook 2x kassa.

Nog nooit een vraag over gehad, noch van de bank, noch van de fiscus. En ik heb toch al heel wat kilobaren verkocht.
Realiseer je ook dat je bij aan- en verkoop van een kilobaar totaal 2,05% betaald. Bij 1/4 Krugerrand is dat 6,8%! Bij grenswisselkantoren nog een paar % meer.
De favoriet Xetra-Gold (EUR) ETF | DE000A0S9GB0 lopende kosten 0 heb ik vorige week verkocht en zou niet meer gekocht kunnen worden.
Echter kan ik hem bij Lynx gewoon terug aankopen.
Twee alternatieven zijn:
Invesco Physical Gold (ISIN IE00B579F325) 0,12%
iShares Physical Gold ETC. IE00B4ND3602 0,12%
ETF's zijn geen vervanger voo fysiek goud.karine schreef: ↑16 mei 2025, 13:45De favoriet Xetra-Gold (EUR) ETF | DE000A0S9GB0 lopende kosten 0 heb ik vorige week verkocht en zou niet meer gekocht kunnen worden.
Twee alternatieven zijn:
Vraag je goud maar eens op bij een ETF in case off......
Today's gold trading signals update:
• Sell gold from the resistance level of $3350 with a target of $3200 and a stop-loss at $3410.
• Buy gold from the support level of $3210 with a target of $3400 and a stop-loss at $3140.
Technical Analysis of Gold Price (XAU/USD) Today:
Confirmation of US trade agreements with other global economies will support further gold selling and thus prepare for new downward breakouts. I expect a downward price gap for spot gold prices due to investor and market optimism from US signals of an imminent agreement with China. Gold bullion prices closed the week's trading stable around the $3326 per ounce level, giving up the gains of the same week that reached the resistance level of $3348 per ounce. The gold price index gains since the beginning of 2025 have reached 30 percent amidst record demand for buying gold as a safe haven in light of global geopolitical and trade tensions and increased historical central bank purchases of gold bullion to hedge against the risks of Trump's policies.
Trading Tips:
We still prefer the trading strategy of buying gold from every downward level, but without risk and while monitoring the factors affecting the gold bullion market.
According to gold trading company platforms and through the daily timeframe chart, gold prices have begun to form a downward channel that lacks the strong momentum to confirm a downward shift. Bear control over the gold trend may increase by moving towards the support levels of $3220, $3145, and $3100 per ounce, respectively. After the recent losses, the 14-day Relative Strength Index (RSI) is strongly heading towards the midline, confirming the start of a bearish shift. At the same time, the MACD lines have turned downwards. Overall, confirming the strength of the trend reversal to bearish requires more time and losses.
• Sell gold from the resistance level of $3350 with a target of $3200 and a stop-loss at $3410.
• Buy gold from the support level of $3210 with a target of $3400 and a stop-loss at $3140.
Technical Analysis of Gold Price (XAU/USD) Today:
Confirmation of US trade agreements with other global economies will support further gold selling and thus prepare for new downward breakouts. I expect a downward price gap for spot gold prices due to investor and market optimism from US signals of an imminent agreement with China. Gold bullion prices closed the week's trading stable around the $3326 per ounce level, giving up the gains of the same week that reached the resistance level of $3348 per ounce. The gold price index gains since the beginning of 2025 have reached 30 percent amidst record demand for buying gold as a safe haven in light of global geopolitical and trade tensions and increased historical central bank purchases of gold bullion to hedge against the risks of Trump's policies.
Trading Tips:
We still prefer the trading strategy of buying gold from every downward level, but without risk and while monitoring the factors affecting the gold bullion market.
According to gold trading company platforms and through the daily timeframe chart, gold prices have begun to form a downward channel that lacks the strong momentum to confirm a downward shift. Bear control over the gold trend may increase by moving towards the support levels of $3220, $3145, and $3100 per ounce, respectively. After the recent losses, the 14-day Relative Strength Index (RSI) is strongly heading towards the midline, confirming the start of a bearish shift. At the same time, the MACD lines have turned downwards. Overall, confirming the strength of the trend reversal to bearish requires more time and losses.
Case off???Finny10 schreef: ↑16 mei 2025, 13:47ETF's zijn geen vervanger voo fysiek goud.karine schreef: ↑16 mei 2025, 13:45 De favoriet Xetra-Gold (EUR) ETF | DE000A0S9GB0 lopende kosten 0 heb ik vorige week verkocht en zou niet meer gekocht kunnen worden.
Twee alternatieven zijn:
Vraag je goud maar eens op bij een ETF in case off......
Zekerheid heb je nooit.
Als de uitgever van een ‘fysieke tracker’ failliet zou gaan — wat weinig waarschijnlijk is — dan ligt het goud effectief ter beschikking van de klanten. Bij een ‘synthetische tracker’ is dat niet het geval. Uit voorzichtigheid koop je dus beter een fysieke tracker dan een synthetische. Een tracker zal nooit volledig de stijging of daling van de goudprijs volgen. Ook de beheerder van zo’n beleggingsfonds rekent kosten aan, al zijn die beperkt.
Een van de interessantste goudtrackers is Xetra-Gold ETC (Frankfurt: 4GLD – DE000A0S9GB0). Bij Xetra-Gold ETC bedragen de beheerskosten 0,0 procent. Daardoor slaagt de tracker erin om de goudprijs vrijwel perfect te schaduwen. Met die tracker ben je zelfs goedkoper gesteld dan met de aankoop van fysiek goud, waarbij je toch rekening moet houden met de kosten voor een bankkluis.
Niet zeker. Geen bewijs dat het goud wel opzij wordt gezet voor elke aankoop.
karine schreef: ↑16 mei 2025, 13:45De favoriet Xetra-Gold (EUR) ETF | DE000A0S9GB0 lopende kosten 0 heb ik vorige week verkocht en zou niet meer gekocht kunnen worden.
Twee alternatieven zijn:
Bij Saxo en Rebel allebei 0,35%.
Bij welke broker zit jij dan aan 0,12?
Bij Saxo staan ze bij mij aan 0,12%.Sooi86 schreef: ↑16 mei 2025, 19:08Bij Saxo en Rebel allebei 0,35%.karine schreef: ↑16 mei 2025, 13:45 De favoriet Xetra-Gold (EUR) ETF | DE000A0S9GB0 lopende kosten 0 heb ik vorige week verkocht en zou niet meer gekocht kunnen worden.
Twee alternatieven zijn:
Bij welke broker zit jij dan aan 0,12?
iShares Physical Gold ETC 55,455
Lopende kosten 0,12%
Invesco Physical Gold ETC 275,0100
Lopende kosten 0,12%
Straf. Net nog eens nagekeken.
Allebei 0,35% bij mij (Xetra)
Allebei 0,35% bij mij (Xetra)
Op Amsterdam ook 0,35%.
Ik zal eens een mailtje sturen naar Saxo.
Ik zal eens een mailtje sturen naar Saxo.
Waarschijnlijk iets te maken met de rekeningniveaus Bronze, Silver en Gold.
https://www.help.saxo/hc/nl/articles/36 ... aar%20Gold.
Zeer benieuwd of goud vannacht het 3.500$/oz record zal doorbreken met al dat gedoe rond Israël en Iran.
Ook morgen kan het wel eens een volatiel dagje worden, de houding van de VS die er niet in betrokken wil worden is terughoudend maar Israël is een belangrijke en machtige strategische bondgenoot.
Ik ga nog wat saffraan hamsteren
Ook morgen kan het wel eens een volatiel dagje worden, de houding van de VS die er niet in betrokken wil worden is terughoudend maar Israël is een belangrijke en machtige strategische bondgenoot.
Ik ga nog wat saffraan hamsteren