Beleggen in Groen...tot het implodeert
-
jeanke01
Re: Beleggen in Groen...tot het implodeert
Voorstel is ingediend. Raad eens door wie?
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_23_1692
https://netherlands.representation.ec.e ... 3-03-22_nl
Als je het over "het duurt nog even voor het opbrengt" heb zijn enkele zoektermen voor jou: start-up, durfkapitaal,... Is echt niet exclusief voor wat jij duurzaam noemt.
Man man, jij mag blij zijn dat complete bullshit en nonsens op een forum posten nog niet strafbaar is
Laatst gewijzigd door jeanke01 op 14 augustus 2023, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jeanke01
De enige manier waarop de olie-industrie winstgevend is, is door quasi alle kosten te externaliseren en af te wentelen op de maatschappij.
Vergeet ook niet de gunstige fiscale regimes voor bijvoorbeeld kerosine of het bunkeren van schepen waar alle milieuwetgeving volledig overboord gaat.
Wat is dan beter?
-
anonymous9433
Ooit al van KERNCENTRALES gehoord? Zij stoten vrijwel geen CO2 uit en zijn goed voor zowat 50% van de elektriciteitsproductie.Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:16Elektrisch stroom in België is voor 87% grijs met enorme uitstoot van vervuilende stoffen.
Want Aardgas centrales vervuilen veel meer dan moderne kolencentrales, en natuurlijk moesten die ook gesloopt van de groenen.
Sinds ons Tinne er zit vervuilt België meer dan ooit, en helemaal door de elektrificatie. Lekker bezig Tinne!!!
Elektriciteit komt voor 87% uit centrales, Belgie heeft de meeste groene centrales gesloten of afgebroken en vervangen door vervuilend AARDGAS! Top. Leg dat eens uit Woz. Nederland is schoner met hun kolencentrales![]()
En dat gascentrales meer vervuilen dan kolencentrales is een fabeltje (maar beiden scoren slecht op CO2-uitstoot) …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nou Bassie, Ik nodig je hierbij uit om de details tussen houtverbranding en mazout stoken eens te bespreken tussen pot en pint. Kom gerust met het openbaar vervoer of een taxi, want er zal wat gerst vloeien.Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:29Je was nooit groen bezig want de Belgische opwekking was en is nooit genoeg. Lees eens een dashboard van elektra. of Engie Frans is of niet maakt niet uit, de Belgische Kerncentrales hadden 20 jaar geleden al niet genoeg stroom.pukkie007 schreef: ↑10 augustus 2023, 13:45
Begrijpend lezen, Bassie. Een ziekte waaraan meerdere mensen lijden ...![]()
Ik was 'groen bezig': vloerverwarming op elektriciteit opgewekt in Doel. Tot onze politici ( en Engie) de gekende maatregelen namen. Toen heb ik 'foert' gezegd en ben ik op hout overgeschakeld. Ik was/ben of zal nooit een groene jongen ( in de klassieke betekenis) zijn.
Mocht ik investeren in zonnepanelen of een warmtepomp en zou dit me op termijn geld besparen, dan zou het pas om GELD gaan, Bassie. Mijn buren zouden blij moeten zijn met die groene long (loofbos). Als de wind tegen zit en de rook niet snel kan wegtrekken in de winter, dan kunnen ze wat overlast hebben. Niets is perfect, nietwaar?
Dat je nu hout stookt is een schande, want dat vervuild meer dan mijn mazout of mijn diesel. Mij straffen ze terwijl jij groene jongen vol fijnstof en nox mag uithangen.
Het probleem is dat niemand nadenkt!!!!! Jezus, stelletje robots.....gebruik je hersens eens voor je de 'overheid of je baas' volgt.
Vriend van me zei eens: De belg zorgt enkel dat die boven hem staat happy is, de rest kan zijn kl*ten kussen....ergo....robots. Denk eens met je eigen grijze massa en zeg eens NEEN tegen iemand met gezag, dan kom je er achter het het net zulke robots zijn als de rest.
Zal je een leuk voorbeeld geven: Ik vroeg eens aan Lydia Peeters waarom fietsers, motoren en steps niet met geel licht moeten rijden. Kreeg als antwoord dat ze niet ging over de wegcode. Het stom konijn is minister van verkeer en zou dus de wegcode moeten kennen dat geel er allang instaat. Haar kabinet gaf te weten niet over de wegcode te gaan.
Tot zover iedere Belg moet de wet kennen, als een minister niks kent!!!!!
Ergo......stop met ROBOT te zijn en DENK ZELF NA!!! Hoe moeilijk is dat?
-
anonymous9433
Belangrijke mijlpaal in juni voor de EU:

72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
En wat leren we uit deze grafiek?
Dat ze nog steeds Elektriciteit als jaar-cijfer zien.
Wat daar fout aan is dat elektriciteit geen vast gegeven is maar een REAL-TIME gebeuren!!!
Wat (weiger!!!) je daar aan te snappen?
Er is enkel een zinloze productie van zon en wind bovenop de productie die noodzakelijk is.
Wat je ziet is dat zon en wind 'eindelijk' meer produceren op momenten dat het totaal niet nodig is.
Hierdoor worden bedrijven GEDWONGEN stroom af te nemen om het stroomnet heel te houden, die bedrijven worden betaald om dit te doen.
Tegelijk worden windmolens stil gelegd, zelfde reden.
Wind en voornamelijk zon produceren als niemand het wil hebben of nodig heeft. Ik wil morgen een digitale meter met variabel contract, GRAAG maar het kan niet. Want dan kan ik jullie nutteloze stroom kopen aan 0 euro en verbruiken.
Met mijn ouderwetse dag/nacht meter gaat dat niet....helaas, want het zou mijn rekening halveren....
Dat ze nog steeds Elektriciteit als jaar-cijfer zien.
Wat daar fout aan is dat elektriciteit geen vast gegeven is maar een REAL-TIME gebeuren!!!
Wat (weiger!!!) je daar aan te snappen?
Er is enkel een zinloze productie van zon en wind bovenop de productie die noodzakelijk is.
Wat je ziet is dat zon en wind 'eindelijk' meer produceren op momenten dat het totaal niet nodig is.
Hierdoor worden bedrijven GEDWONGEN stroom af te nemen om het stroomnet heel te houden, die bedrijven worden betaald om dit te doen.
Tegelijk worden windmolens stil gelegd, zelfde reden.
Wind en voornamelijk zon produceren als niemand het wil hebben of nodig heeft. Ik wil morgen een digitale meter met variabel contract, GRAAG maar het kan niet. Want dan kan ik jullie nutteloze stroom kopen aan 0 euro en verbruiken.
Met mijn ouderwetse dag/nacht meter gaat dat niet....helaas, want het zou mijn rekening halveren....
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Moet ik het nu echt gaan uitleggen?
Pellets kosten zo'n 500 euro per ton.
https://www.ecopower.be/products/pellets-in-bulk
Een mazout installatie vervangen van 2000L is gelijk aan 4ton pellets.
Mazout kost nu zo'n 0,9 euro/L, dus 1800 euro, 1x per jaar geleverd.
Jouw pellets kosten op dit moment 2000 euro, maar ze geven veel meer schadelijke stoffen dan mazout.
Ze kosten ook veel meer energie om te maken. Verder heb je de oppervlakte (en gewicht) nodig van 2x mazout.
Dit betekend dat de vrachtwagen meer verbruikt, vaker moet komen en je zelf veel meer ruimte voor de opslag moet hebben.
Waar zit je winst dan nog? vergeet niet dat fossiele brandstoffen ook uit planten komen, enkel zit er meer tijd tussen, maar de hoeveelheid energie per kg ligt dan ook veel hoger.
Mijn mazout levert geen fijnstof op, amper NOx en zwavel. Jouw pellets vervuilen veel meer. De enige reden dat pellets goedkoper zijn is omdat er minder belastingen op zit, op stookolie heffen ze meer.
Pellets maar 6% en Mazout 21%......wat is er groener aan pellets? NIKS. Toch stook ik goedkoper
Groeten Bas.
Bassie schreef: ↑17 augustus 2023, 18:41Moet ik het nu echt gaan uitleggen?
Pellets kosten zo'n 500 euro per ton. Ik stook geen pellets, Bassie.
Een mazout installatie vervangen van 2000L is gelijk aan 4ton pellets. Ik stook geen mazout, Bassie.
Jouw pellets kosten op dit moment 2000 euro, maar ze geven veel meer schadelijke stoffen dan mazout.
Ze kosten ook veel meer energie om te maken. Verder heb je de oppervlakte (en gewicht) nodig van 2x mazout.
Dit betekend dat de vrachtwagen meer verbruikt, vaker moet komen en je zelf veel meer ruimte voor de opslag moet hebben. Mijn hout is uit eigen bosbeheer, gratis dus. Voor de prijs die jij betaalt om je brander te reinigen/nakijken heb ik benzine, smeeroile en elektriciteit voor de machines.![]()
Waar zit je winst dan nog? vergeet niet dat fossiele brandstoffen ook uit planten komen, enkel zit er meer tijd tussen, maar de hoeveelheid energie per kg ligt dan ook veel hoger.
Mijn mazout levert geen fijnstof op, amper NOx en zwavel. Jouw pellets vervuilen veel meer. De enige reden dat pellets goedkoper zijn is omdat er minder belastingen op zit, op stookolie heffen ze meer.Vrachtwagen, boot, raffinaderij, ... Geen fijn stof of andere schadelijke uitstoten, zegt Bassie.
Pellets maar 6% en Mazout 21%......wat is er groener aan pellets? NIKS. Toch stook ik goedkoperNee, dat doe je niet, Bassie.
-
Sammy2
Appelen en peren. Zo een vergelijking kan je niet maken. Het is frappant waartoe deze "energiewaanzin" kan leiden. "Mijn stoken is veel beter voor het milieu dan de jouwe". Kleuterklas mentaliteit. Schei toch uit!Bassie schreef: ↑17 augustus 2023, 18:41Moet ik het nu echt gaan uitleggen?
Pellets kosten zo'n 500 euro per ton.
Een mazout installatie vervangen van 2000L is gelijk aan 4ton pellets.
Dit betekend dat de vrachtwagen meer verbruikt, vaker moet komen en je zelf veel meer ruimte voor de opslag moet hebben.
Mijn mazout levert geen fijnstof op, amper NOx en zwavel. Jouw pellets vervuilen veel meer. De enige reden dat pellets goedkoper zijn is omdat er minder belastingen op zit, op stookolie heffen ze meer.
Pellets maar 6% en Mazout 21%......wat is er groener aan pellets? NIKS. Toch stook ik goedkoper![]()
Ik heb net 85 zakken pellets laten leveren. 7 euro per zak betaald 
Wat Bassie daarvan denkt zal me wordt wezen.
Wat Bassie daarvan denkt zal me wordt wezen.
-
Sammy2
Pellets in zakken telt niet; enkel in bulk
Ik heb een carport van 45 M2 dus die 4 ton in zakjes zouden er wel onder passen
15 kilo per zak dus er ligt nu 1275 kilo op amper 8m2. Je kunt die zakken gemakkelijk 10 a 15 hoog stapelen.
15 kilo per zak dus er ligt nu 1275 kilo op amper 8m2. Je kunt die zakken gemakkelijk 10 a 15 hoog stapelen.
-
Sammy2
Bedrieglijke tabel: "wind and solar" tov "fossilenergy". Framing van het fijnste; in de voetnoot dan toch wel "andere" zoals "nuclear" als "GROEN" aangehaald. Een scheiding tussen NUCLEAR en WIND/SOLAR zou velen de ogen openen.