Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Beleggen in Groen...tot het implodeert

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
498 berichten
  • Pagina 23 van 34
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • …
  • 34
  • Volgende
jeanke01

Re: Beleggen in Groen...tot het implodeert

• Citeer

Bericht door jeanke01 » 14 augustus 2023, 20:49

Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:54 Eigenlijk zou er een straf moeten staan op duurzaam heten te zijn en dan de boel bedriegen. Normaal heet dit fraude....maar zodra het groen is heet dit 'het duurt nog even voor het opbrengt' ::)
Voorstel is ingediend. Raad eens door wie?
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_23_1692

https://netherlands.representation.ec.e ... 3-03-22_nl

Als je het over "het duurt nog even voor het opbrengt" heb zijn enkele zoektermen voor jou: start-up, durfkapitaal,... Is echt niet exclusief voor wat jij duurzaam noemt.

Man man, jij mag blij zijn dat complete bullshit en nonsens op een forum posten nog niet strafbaar is ;)
Laatst gewijzigd door jeanke01 op 14 augustus 2023, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanke01

• Citeer

Bericht door jeanke01 » 14 augustus 2023, 21:01

Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:54 Groen maakt winst? Waar dan? (zonder subsidies).
De enige manier waarop de olie-industrie winstgevend is, is door quasi alle kosten te externaliseren en af te wentelen op de maatschappij.
Vergeet ook niet de gunstige fiscale regimes voor bijvoorbeeld kerosine of het bunkeren van schepen waar alle milieuwetgeving volledig overboord gaat.
Wat is dan beter?

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 14 augustus 2023, 21:39

Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:16
Woz schreef: ↑11 augustus 2023, 09:09 Net zoals bij een ev is een warmtepomp niet ’groen’ en NIET milieuvriendelijk.

Maar wel milieuvriendelijkER dan verwarmen met fossiele brandstoffen.
Elektrisch stroom in België is voor 87% grijs met enorme uitstoot van vervuilende stoffen.
Want Aardgas centrales vervuilen veel meer dan moderne kolencentrales, en natuurlijk moesten die ook gesloopt van de groenen.
Sinds ons Tinne er zit vervuilt België meer dan ooit, en helemaal door de elektrificatie. Lekker bezig Tinne!!!

Elektriciteit komt voor 87% uit centrales, Belgie heeft de meeste groene centrales gesloten of afgebroken en vervangen door vervuilend AARDGAS! Top. Leg dat eens uit Woz. Nederland is schoner met hun kolencentrales ;D
Ooit al van KERNCENTRALES gehoord? Zij stoten vrijwel geen CO2 uit en zijn goed voor zowat 50% van de elektriciteitsproductie.
En dat gascentrales meer vervuilen dan kolencentrales is een fabeltje (maar beiden scoren slecht op CO2-uitstoot) …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 14 augustus 2023, 21:59

Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:29
pukkie007 schreef: ↑10 augustus 2023, 13:45

Begrijpend lezen, Bassie. Een ziekte waaraan meerdere mensen lijden ... ::)

Ik was 'groen bezig': vloerverwarming op elektriciteit opgewekt in Doel. Tot onze politici ( en Engie) de gekende maatregelen namen. Toen heb ik 'foert' gezegd en ben ik op hout overgeschakeld. Ik was/ben of zal nooit een groene jongen ( in de klassieke betekenis) zijn.
Mocht ik investeren in zonnepanelen of een warmtepomp en zou dit me op termijn geld besparen, dan zou het pas om GELD gaan, Bassie. Mijn buren zouden blij moeten zijn met die groene long (loofbos). Als de wind tegen zit en de rook niet snel kan wegtrekken in de winter, dan kunnen ze wat overlast hebben. Niets is perfect, nietwaar?
Je was nooit groen bezig want de Belgische opwekking was en is nooit genoeg. Lees eens een dashboard van elektra. of Engie Frans is of niet maakt niet uit, de Belgische Kerncentrales hadden 20 jaar geleden al niet genoeg stroom.
Dat je nu hout stookt is een schande, want dat vervuild meer dan mijn mazout of mijn diesel. Mij straffen ze terwijl jij groene jongen vol fijnstof en nox mag uithangen.

Het probleem is dat niemand nadenkt!!!!! Jezus, stelletje robots.....gebruik je hersens eens voor je de 'overheid of je baas' volgt.

Vriend van me zei eens: De belg zorgt enkel dat die boven hem staat happy is, de rest kan zijn kl*ten kussen....ergo....robots. Denk eens met je eigen grijze massa en zeg eens NEEN tegen iemand met gezag, dan kom je er achter het het net zulke robots zijn als de rest.

Zal je een leuk voorbeeld geven: Ik vroeg eens aan Lydia Peeters waarom fietsers, motoren en steps niet met geel licht moeten rijden. Kreeg als antwoord dat ze niet ging over de wegcode. Het stom konijn is minister van verkeer en zou dus de wegcode moeten kennen dat geel er allang instaat. Haar kabinet gaf te weten niet over de wegcode te gaan.
Tot zover iedere Belg moet de wet kennen, als een minister niks kent!!!!!

Ergo......stop met ROBOT te zijn en DENK ZELF NA!!! Hoe moeilijk is dat?
Nou Bassie, Ik nodig je hierbij uit om de details tussen houtverbranding en mazout stoken eens te bespreken tussen pot en pint. Kom gerust met het openbaar vervoer of een taxi, want er zal wat gerst vloeien.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 15 augustus 2023, 07:59

Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:29 Ergo......stop met ROBOT te zijn en DENK ZELF NA!!!
Hey Bassie (of is het Dean?) … volg je eigen advies op en DENKS eens NA voor je foutieve informatie post.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 17 augustus 2023, 10:21

Belangrijke mijlpaal in juni voor de EU:
Afbeelding
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

Bassie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bassie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bassie » 17 augustus 2023, 18:26

En wat leren we uit deze grafiek?

Dat ze nog steeds Elektriciteit als jaar-cijfer zien.

Wat daar fout aan is dat elektriciteit geen vast gegeven is maar een REAL-TIME gebeuren!!!

Wat (weiger!!!) je daar aan te snappen?

Er is enkel een zinloze productie van zon en wind bovenop de productie die noodzakelijk is.
Wat je ziet is dat zon en wind 'eindelijk' meer produceren op momenten dat het totaal niet nodig is.
Hierdoor worden bedrijven GEDWONGEN stroom af te nemen om het stroomnet heel te houden, die bedrijven worden betaald om dit te doen.
Tegelijk worden windmolens stil gelegd, zelfde reden.

Wind en voornamelijk zon produceren als niemand het wil hebben of nodig heeft. Ik wil morgen een digitale meter met variabel contract, GRAAG maar het kan niet. Want dan kan ik jullie nutteloze stroom kopen aan 0 euro en verbruiken.

Met mijn ouderwetse dag/nacht meter gaat dat niet....helaas, want het zou mijn rekening halveren.... ;D
Groeten Bas.

Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.

Bassie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bassie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bassie » 17 augustus 2023, 18:41

pukkie007 schreef: ↑14 augustus 2023, 21:59 Nou Bassie, Ik nodig je hierbij uit om de details tussen houtverbranding en mazout stoken eens te bespreken tussen pot en pint. Kom gerust met het openbaar vervoer of een taxi, want er zal wat gerst vloeien.
Moet ik het nu echt gaan uitleggen?

Pellets kosten zo'n 500 euro per ton.

https://www.ecopower.be/products/pellets-in-bulk

Een mazout installatie vervangen van 2000L is gelijk aan 4ton pellets.

Mazout kost nu zo'n 0,9 euro/L, dus 1800 euro, 1x per jaar geleverd.

Jouw pellets kosten op dit moment 2000 euro, maar ze geven veel meer schadelijke stoffen dan mazout.
Ze kosten ook veel meer energie om te maken. Verder heb je de oppervlakte (en gewicht) nodig van 2x mazout.
Dit betekend dat de vrachtwagen meer verbruikt, vaker moet komen en je zelf veel meer ruimte voor de opslag moet hebben.

Waar zit je winst dan nog? vergeet niet dat fossiele brandstoffen ook uit planten komen, enkel zit er meer tijd tussen, maar de hoeveelheid energie per kg ligt dan ook veel hoger.

Mijn mazout levert geen fijnstof op, amper NOx en zwavel. Jouw pellets vervuilen veel meer. De enige reden dat pellets goedkoper zijn is omdat er minder belastingen op zit, op stookolie heffen ze meer.

Pellets maar 6% en Mazout 21%......wat is er groener aan pellets? NIKS. Toch stook ik goedkoper ;D
Groeten Bas.

Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 17 augustus 2023, 19:02

Bassie schreef: ↑17 augustus 2023, 18:41
pukkie007 schreef: ↑14 augustus 2023, 21:59 Nou Bassie, Ik nodig je hierbij uit om de details tussen houtverbranding en mazout stoken eens te bespreken tussen pot en pint. Kom gerust met het openbaar vervoer of een taxi, want er zal wat gerst vloeien.

Pellets kosten zo'n 500 euro per ton. Ik stook geen pellets, Bassie.

Een mazout installatie vervangen van 2000L is gelijk aan 4ton pellets. Ik stook geen mazout, Bassie.

Jouw pellets kosten op dit moment 2000 euro, maar ze geven veel meer schadelijke stoffen dan mazout.
Ze kosten ook veel meer energie om te maken. Verder heb je de oppervlakte (en gewicht) nodig van 2x mazout.
Dit betekend dat de vrachtwagen meer verbruikt, vaker moet komen en je zelf veel meer ruimte voor de opslag moet hebben. Mijn hout is uit eigen bosbeheer, gratis dus. Voor de prijs die jij betaalt om je brander te reinigen/nakijken heb ik benzine, smeeroile en elektriciteit voor de machines. :P

Waar zit je winst dan nog? vergeet niet dat fossiele brandstoffen ook uit planten komen, enkel zit er meer tijd tussen, maar de hoeveelheid energie per kg ligt dan ook veel hoger.

Mijn mazout levert geen fijnstof op, amper NOx en zwavel. Jouw pellets vervuilen veel meer. De enige reden dat pellets goedkoper zijn is omdat er minder belastingen op zit, op stookolie heffen ze meer. :PVrachtwagen, boot, raffinaderij, ... Geen fijn stof of andere schadelijke uitstoten, zegt Bassie.

Pellets maar 6% en Mazout 21%......wat is er groener aan pellets? NIKS. Toch stook ik goedkoper ;D Nee, dat doe je niet, Bassie.

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 17 augustus 2023, 19:36

Bassie schreef: ↑17 augustus 2023, 18:41

Pellets kosten zo'n 500 euro per ton.

Een mazout installatie vervangen van 2000L is gelijk aan 4ton pellets.

Dit betekend dat de vrachtwagen meer verbruikt, vaker moet komen en je zelf veel meer ruimte voor de opslag moet hebben.

Mijn mazout levert geen fijnstof op, amper NOx en zwavel. Jouw pellets vervuilen veel meer. De enige reden dat pellets goedkoper zijn is omdat er minder belastingen op zit, op stookolie heffen ze meer.

Pellets maar 6% en Mazout 21%......wat is er groener aan pellets? NIKS. Toch stook ik goedkoper ;D
Appelen en peren. Zo een vergelijking kan je niet maken. Het is frappant waartoe deze "energiewaanzin" kan leiden. "Mijn stoken is veel beter voor het milieu dan de jouwe". Kleuterklas mentaliteit. Schei toch uit! >:D

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 17 augustus 2023, 20:17

Ik heb net 85 zakken pellets laten leveren. 7 euro per zak betaald O0
Wat Bassie daarvan denkt zal me wordt wezen.

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 17 augustus 2023, 20:21

Trivium schreef: ↑17 augustus 2023, 20:17 Ik heb net 85 zakken pellets laten leveren. 7 euro per zak betaald O0
Wat Bassie daarvan denkt zal me wordt wezen.
Pellets in zakken telt niet; enkel in bulk O0 . Het gaat over 4 TON; eigenlijk bijna 4000 kilo; in zakjes wil ik die wel eens zien liggen; in de kelder, op zolder, in de schuur...

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 17 augustus 2023, 20:38

Ik heb een carport van 45 M2 dus die 4 ton in zakjes zouden er wel onder passen ;)
15 kilo per zak dus er ligt nu 1275 kilo op amper 8m2. Je kunt die zakken gemakkelijk 10 a 15 hoog stapelen.

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 17 augustus 2023, 20:49

Trivium schreef: ↑17 augustus 2023, 20:38 Ik heb een carport van 45 M2 dus die 4 ton in zakjes zouden er wel onder passen ;)
15 kilo per zak dus er ligt nu 1275 kilo op amper 8m2. Je kunt die zakken gemakkelijk 10 a 15 hoog stapelen.
Ah, ok, je hebt geen 4 TON. Was anders wel een "korvé". ;D

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 17 augustus 2023, 20:58

reteiP schreef: ↑17 augustus 2023, 10:21 Belangrijke mijlpaal in juni voor de EU:
Afbeelding
Bedrieglijke tabel: "wind and solar" tov "fossilenergy". Framing van het fijnste; in de voetnoot dan toch wel "andere" zoals "nuclear" als "GROEN" aangehaald. Een scheiding tussen NUCLEAR en WIND/SOLAR zou velen de ogen openen. 8)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

498 berichten
  • Pagina 23 van 34
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • …
  • 34
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy