Beleggen in Groen...tot het implodeert
Re: Beleggen in Groen...tot het implodeert
Ging Bassie niet PVDA stemmen? Hij zal dan sneller in een equivalent van Noord-Korea terechtgekomen dan hij denkt.
Begrijpend lezen, Bassie. Een ziekte waaraan meerdere mensen lijden ...Bassie schreef: ↑9 augustus 2023, 19:30Dus je stookt hout volle bak, want je bent groen bezig? Ben je nu niet zelf aan het bewijzen dat het je enkel om GELD gaat.pukkie007 schreef: ↑9 augustus 2023, 18:03 Nou Bassie, mijn vloerverwarming stond vorige winter uit. Dus daar had ik een nul-verbruik. Ik heb geen zonnepanelen omdat ik in een bos woon ( te weinig zonnestralen op de natuurleien) en omdat ik de investering niet wil doen. Er ligt ook geen gas in onze straat en voor te verwarmen op mazout bedank ik ook vriendelijk. Mijn houtvoorraad is quasi onuitputtelijk en droog hout heb ik voor de volgende 3 winters. Verder ligt mijn horizon niet meer.![]()
Lekker bezig....
Ik was 'groen bezig': vloerverwarming op elektriciteit opgewekt in Doel. Tot onze politici ( en Engie) de gekende maatregelen namen. Toen heb ik 'foert' gezegd en ben ik op hout overgeschakeld. Ik was/ben of zal nooit een groene jongen ( in de klassieke betekenis) zijn.
Mocht ik investeren in zonnepanelen of een warmtepopmp en zou dit me op termijn geld besparen, dan zou het pas om GELD gaan, Bassie. Mijn buren zouden blij moeten zijn met die groene long (loofbos). Als de wind tegen zit en de rook niet snel kan wegtrekken in de winter, dan kunnen ze wat overlast hebben. Niets is perfect, nietwaar?
Boete betalen en dan ben je weer groen.Divi schreef: ↑9 augustus 2023, 17:54 Ik kan je helemaal volgen,Bassie en ben blij voor u en Adriaan dat jullie zich beiden goedkoop kunnen verwarmen!
Mazout lijkt mij ook nu nog steeds de voordeligste verwarming....
MAAR .... mazoutketel kapot is geen nieuwe te plaatsen ! VERBOTEN !!! Hopelijk is uw tank bijna leeg op zo een moment.
Hypocrieten ten top.Herrinner je nog de radiospots van een paar jaar terug op de VRT-radio zenders ingesproken door Witse (Hubert Damen) ten promotie van Mazout. Je moet ze eens herbeluisteren.... (inzichten kunnen plots wel heel snel veranderen)
Nee,de schapen moeten en zullen mooi in de kudde lopen om geschoren te worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Woz
Net zoals bij een ev is een warmtepomp niet ’groen’ en NIET milieuvriendelijk.
Maar wel milieuvriendelijkER dan verwarmen met fossiele brandstoffen.
Maar wel milieuvriendelijkER dan verwarmen met fossiele brandstoffen.
Zo kennen we de NVa en OpenVLD....betalen en dan mag alles...net als met hun LEZ zonespiejer schreef: ↑10 augustus 2023, 19:04Boete betalen en dan ben je weer groen.Divi schreef: ↑9 augustus 2023, 17:54 Ik kan je helemaal volgen,Bassie en ben blij voor u en Adriaan dat jullie zich beiden goedkoop kunnen verwarmen!
Mazout lijkt mij ook nu nog steeds de voordeligste verwarming....
MAAR .... mazoutketel kapot is geen nieuwe te plaatsen ! VERBOTEN !!! Hopelijk is uw tank bijna leeg op zo een moment.
Hypocrieten ten top.Herrinner je nog de radiospots van een paar jaar terug op de VRT-radio zenders ingesproken door Witse (Hubert Damen) ten promotie van Mazout. Je moet ze eens herbeluisteren.... (inzichten kunnen plots wel heel snel veranderen)
Nee,de schapen moeten en zullen mooi in de kudde lopen om geschoren te worden.
Gelukkig kan ik dat betalen......dus blijf ik mazout stoken.... f**k de politiekers en de groenen
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik heb mijn partijkaart verscheurd, maar niet om de reden die je denkt. Wel omdat ze aandeelhouders blijven visieren terwijl de dividend-kloppers worden afgeschilderd als schurken.
Maar ze vergeten voor het gemak dat de overheid enorme inkomsten heeft van ons.
Het rare is dat ze de overheid nooit aanklagen op loonkosten, of belastingen op aandelen, of het piramidespel genaamd zonnepanelen....dan ineens hebben ze een andere mening.
Mijn conclusie, er bestaat in Belgie GEEN ENKELE PARTIJ VOOR DE BURGER!!! Maar ook geen enkele.
Ik ga dus enkel nog blanco stemmen zodat mijn stem niet meetelt.
Groeten Bas.
Elektrisch stroom in België is voor 87% grijs met enorme uitstoot van vervuilende stoffen.
Want Aardgas centrales vervuilen veel meer dan moderne kolencentrales, en natuurlijk moesten die ook gesloopt van de groenen.
Sinds ons Tinne er zit vervuilt België meer dan ooit, en helemaal door de elektrificatie. Lekker bezig Tinne!!!
Elektriciteit komt voor 87% uit centrales, Belgie heeft de meeste groene centrales gesloten of afgebroken en vervangen door vervuilend AARDGAS! Top. Leg dat eens uit Woz. Nederland is schoner met hun kolencentrales
Groeten Bas.
Je was nooit groen bezig want de Belgische opwekking was en is nooit genoeg. Lees eens een dashboard van elektra. of Engie Frans is of niet maakt niet uit, de Belgische Kerncentrales hadden 20 jaar geleden al niet genoeg stroom.pukkie007 schreef: ↑10 augustus 2023, 13:45Begrijpend lezen, Bassie. Een ziekte waaraan meerdere mensen lijden ...![]()
Ik was 'groen bezig': vloerverwarming op elektriciteit opgewekt in Doel. Tot onze politici ( en Engie) de gekende maatregelen namen. Toen heb ik 'foert' gezegd en ben ik op hout overgeschakeld. Ik was/ben of zal nooit een groene jongen ( in de klassieke betekenis) zijn.
Mocht ik investeren in zonnepanelen of een warmtepomp en zou dit me op termijn geld besparen, dan zou het pas om GELD gaan, Bassie. Mijn buren zouden blij moeten zijn met die groene long (loofbos). Als de wind tegen zit en de rook niet snel kan wegtrekken in de winter, dan kunnen ze wat overlast hebben. Niets is perfect, nietwaar?
Dat je nu hout stookt is een schande, want dat vervuild meer dan mijn mazout of mijn diesel. Mij straffen ze terwijl jij groene jongen vol fijnstof en nox mag uithangen.
Het probleem is dat niemand nadenkt!!!!! Jezus, stelletje robots.....gebruik je hersens eens voor je de 'overheid of je baas' volgt.
Vriend van me zei eens: De belg zorgt enkel dat die boven hem staat happy is, de rest kan zijn kl*ten kussen....ergo....robots. Denk eens met je eigen grijze massa en zeg eens NEEN tegen iemand met gezag, dan kom je er achter het het net zulke robots zijn als de rest.
Zal je een leuk voorbeeld geven: Ik vroeg eens aan Lydia Peeters waarom fietsers, motoren en steps niet met geel licht moeten rijden. Kreeg als antwoord dat ze niet ging over de wegcode. Het stom konijn is minister van verkeer en zou dus de wegcode moeten kennen dat geel er allang instaat. Haar kabinet gaf te weten niet over de wegcode te gaan.
Tot zover iedere Belg moet de wet kennen, als een minister niks kent!!!!!
Ergo......stop met ROBOT te zijn en DENK ZELF NA!!! Hoe moeilijk is dat?
Groeten Bas.
Staat er wel....
Groeten Bas.
Even wat voorbeelden hoe goed Groene meuk het doet:
Tesla verkoopt niet zonder subsidies.....lijkt me duidelijk.
Natuurlijk verkopen die aandelen....zou ik ook doen..... L&H van Nederland in wording
Groen maakt winst? Waar dan? (zonder subsidies).
Duurzaam.....ja ja.....duurzaam richting eigen bankrekening. Eigenlijk zou er een straf moeten staan op duurzaam heten te zijn en dan de boel bedriegen. Normaal heet dit fraude....maar zodra het groen is heet dit 'het duurt nog even voor het opbrengt'
Tesla verkoopt niet zonder subsidies.....lijkt me duidelijk.
Elecktrische vrachtwagens fikken spontaan....niet eens op een boot!Tesla verlaagt opnieuw enkele prijzen in China
Tesla: de autobouwer kondigde nieuwe prijsdalingen aan in China. De ‘vanafprijs’ van de Model Y Long Range daalt met 4,5% en de ‘vanafprijs’ van de Model Y Performance met 3,8%. Tesla heeft sinds eind vorig jaar de prijzen in de Verenigde Staten, China en andere markten verschillende keren verlaagd, kortingen verhoogd en andere prikkels gegeven om de voorraad te verkleinen, in een poging zichzelf te beschermen tegen concurrentie en economische onzekerheid.
FastNed oprichters maken geen winst, maar cashen toch even voor de zekerheid....let op de naam Lubbers....jaja zoontje van Ruud Lubbers!!! Subsidies zijn binnen, ratten verlaten het schip.Nikola roept alle 209 geleverde voertuigen op en schort verkoop op
Nikola: de groep roept alle tot nu toe geleverde elektrische trucks op batterijen terug en schort de verkoop op. Er zijn in totaal 209 elektrische trucks op de markt. Een onderzoek naar de oorzaak van enkele brandincidenten lijkt dat een koelmiddellek in een batterijpakket de oorzaak is. Meer zorgen voor het bedrijf dat eerder al "substantiële twijfels" uitte over zijn vermogen om door te gaan als een ‘going concern’ voor de komende 12 maanden.
Moet ik nog even doorgaan? Iemand de balans gelezen, denk het niet. FastNed maakt 0,0 euro winst, het maakt enorme verliezen. Lees wat ze schrijven:Tijd om te cashen?
De oprichters van Fastned, Michiel Langezaal (24%) en Bart Lubbers (39%), en investeringsmaatschappij Breesaap (6%) zullen vanaf 12 januari elk geleidelijk maximaal 380.000 certificaten van gewone aandelen Fastned verkopen. De verkoop van een deel van hun belangen moet gezien worden in het kader van de diversificatie van de portefeuilles, maar ook om aan belastingverplichtingen te voldoen en familieleningen terug te betalen die werden verstrekt om Fastned in 2012 op te richten. De oprichters zullen in ieder geval de meerderheid van de aandelen blijven aanhouden.
Ze verkopen het leuk.....omzet: 35,98MLN euro ......verlies 22MLN euro....... (Bron Bolero kerngegevens)....De omzet klokte in 2022 af op 36 miljoen euro, waarbij de ‘run-rate’-omzet (run-rate = de huidige financiële gegevens gebruiken om de toekomstige gegevens te voorspellen) in het vierde kwartaal 53,2 miljoen euro bedroeg. De groep stevent volgens analisten op die manier af op een omzet van 72 miljoen euro in 2023, waarna de teller richting 118 miljoen euro kan in 2024 en 178 miljoen euro in 2025. Over winst werd vandaag niet gesproken, maar hier mikken analisten op een amechtige 0,001 euro per aandeel in 2024 en 1 euro in 2025.
Natuurlijk verkopen die aandelen....zou ik ook doen..... L&H van Nederland in wording
Groen maakt winst? Waar dan? (zonder subsidies).
Duurzaam.....ja ja.....duurzaam richting eigen bankrekening. Eigenlijk zou er een straf moeten staan op duurzaam heten te zijn en dan de boel bedriegen. Normaal heet dit fraude....maar zodra het groen is heet dit 'het duurt nog even voor het opbrengt'
Groeten Bas.
Tesla produceert gewoon veel efficienter dan de Europese concurrentie en is deze op vele punten mijlenver vooruit. Slechts 2 volume modellen (3 en y) volledig uitgerust zonder ellenlange optielijsten die zeer snel leverbaar zijn. VW en consoorten lopen hopeloos achterop op EV gebied en ze merken dat , gelukkig maar , goed in de tegenvallende verkoopscijfers.
-
jeanke01
Fout, meer dan 20 % komt uit wind en zon.
https://www.febeg.be/statistieken-elektriciteit
Want Aardgas centrales vervuilen veel meer dan moderne kolencentrales, en natuurlijk moesten die ook gesloopt van de groenen.
Fout, gascentrales stoten minder CO2, NOx, roet en fijn stof uit dan een kolencentrales. Niet niets, maar minder dan kolen.
Twee keer hetzelfde posten maakt het niet waar.
Sinds ons Tinne er zit vervuilt België meer dan ooit, en helemaal door de elektrificatie. Lekker bezig Tinne!!!
Elektriciteit komt voor 87% uit centrales, Belgie heeft de meeste groene centrales gesloten of afgebroken en vervangen door vervuilend AARDGAS! Top. Leg dat eens uit Woz. Nederland is schoner met hun kolencentrales![]()
-
jeanke01
Lydia Peeters is Vlaams minister van Mobiliteit. Wegcode is een bevoegdheid van de federale regering.Bassie schreef: ↑14 augustus 2023, 18:29 Zal je een leuk voorbeeld geven: Ik vroeg eens aan Lydia Peeters waarom fietsers, motoren en steps niet met geel licht moeten rijden. Kreeg als antwoord dat ze niet ging over de wegcode. Het stom konijn is minister van verkeer en zou dus de wegcode moeten kennen dat geel er allang instaat. Haar kabinet gaf te weten niet over de wegcode te gaan.
Tot zover iedere Belg moet de wet kennen, als een minister niks kent!!!!!
https://www.vlaanderen.be/verkeersregle ... eersboetes
In het vlinderakkoord (zesde staatshervorming) zijn een aantal bevoegdheden naar de gewesten gegaan, maar niet diegene die jij zegt.
Het antwoord dat ze er niet over beslist, is dus volledig correct.
Misschien toch voor je zo'n onzin post zorgen dat je zelf weet hoe de vork aan de steel zit, je maakt jezelf nogal belachelijk zo.
Er is overigens geen enkele verplichting voor elke Belg om de wet te kennen. Elke Belg wordt geacht de wet te kennen, met andere woorden "ik wist niet dat het niet mocht" is nooit een excuus.