Beleggen in NZD
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Vinny70
Beleggen in NZD
Belfius biedt momenteel een vastrentende obligatie(5 jaar) in vreemde munt aan.Een product van Belfius financing company.Het betreft een belegging in NZD(Nieuwzeelandse dollar) met een jaarlijkse bruto interest van 4%.
Voor zover ik er iets van ken ,denk ik dat de NZD momenteel redelijk zwak staat tov de euro (euro/dollar 1euro/1,6945NZD) is dit misschien wel een goede timing om in deze belegging in te stappen.
Ik denk dat dit een goede belegging kan zijn om verschillende redenen.
-Beperkt risico voor een "aanvaardbare"interest waar ik zelf de keuze heb om de jaarlijkse coupon in NZD te bewaren of in euro om te zetten in functie van de op dat moment zijnde wisselkoers
-Er kan verkocht worden voor de eindvervaldag met eventuele bijkomende kosten,maar er kan dan ook mooiere winst gemaakt worden wanneer de wisselkoers een voor verkoop gunstige koers loopt.Ik heb een budget van 30000 euro,wanneer de NZD zwakker zou worden en bv zakt naar 1,4 NZD voor één euro,kan een mooie winst geboekt worden.Toch?
-Na de eindvervaldag kan het ingezette bedrag in NZD bewaard worden in functie van de wisselkoers op dat moment,zodat op dat moment
geen verlies wordt geleden door een negatieve wisselkoers.
Dit is hoe ik het zie!Zie ik dit correct?
Voor zover ik er iets van ken ,denk ik dat de NZD momenteel redelijk zwak staat tov de euro (euro/dollar 1euro/1,6945NZD) is dit misschien wel een goede timing om in deze belegging in te stappen.
Ik denk dat dit een goede belegging kan zijn om verschillende redenen.
-Beperkt risico voor een "aanvaardbare"interest waar ik zelf de keuze heb om de jaarlijkse coupon in NZD te bewaren of in euro om te zetten in functie van de op dat moment zijnde wisselkoers
-Er kan verkocht worden voor de eindvervaldag met eventuele bijkomende kosten,maar er kan dan ook mooiere winst gemaakt worden wanneer de wisselkoers een voor verkoop gunstige koers loopt.Ik heb een budget van 30000 euro,wanneer de NZD zwakker zou worden en bv zakt naar 1,4 NZD voor één euro,kan een mooie winst geboekt worden.Toch?
-Na de eindvervaldag kan het ingezette bedrag in NZD bewaard worden in functie van de wisselkoers op dat moment,zodat op dat moment
geen verlies wordt geleden door een negatieve wisselkoers.
Dit is hoe ik het zie!Zie ik dit correct?
-
Vinny70
Re: Beleggen in NZD
Geen reacties!Vreemd!Ondertussen mij wat verder verdiept en ga er toch maar niet op ingaan.Is toch niet zo interessant als op het eerste moment lijkt.Wanneer je de grafiek bekijkt van 1999 tot nu dan is de NZD nog altijd te duur tot van de euro.Het risico voor groot wisselkoers verlies is waarschijnlijk te hoog.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Niet zo lang geleden was er nog een topic over obligaties in AUD uit een erfenis, daar was ook niet veel reactie op gekomen. Dit soort beleggingen hebben meer weg van speculatie op de een vreemde valuta dan een veilige obligatie met iets hogere rente. Je winst/verlies zal in grote mate afhangen van de wisselkoers op vervaldag. Wat die gaat doen heb je het raden naar, je kan aan een grafiek wel zien wat er in het verleden is gebeurd maar geeft helemaal geen informatie over de toekomst.
In vreemde munt beleggen alleen aan volgende voorwaarden:
- ter diversificatie;
- voor een beperkt bedrag;
- als je bereid bent om de vreemde munt lange tijd aan te houden voor het geval de wisselkoers onderweg ongunstig wordt en blijft.
- ter diversificatie;
- voor een beperkt bedrag;
- als je bereid bent om de vreemde munt lange tijd aan te houden voor het geval de wisselkoers onderweg ongunstig wordt en blijft.