Beleggen met mini-budget
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Beleggen met mini-budget
Hallo
Mijn zoon zou graag starten met beleggen, hij heeft echter een zeer beperkt budget nog geen 500 euro. Hebben jullie een idee op welke platformen dat eventueel mogelijk zou zijn. Hij staat hier de zwaaien met Amerikaanse websites waar je kunt verhandelen vanaf 50 euro maar ik zou het liever dichter bij huis hebben ivm taken en pure scams.
Bedankt,
Samuel
Mijn zoon zou graag starten met beleggen, hij heeft echter een zeer beperkt budget nog geen 500 euro. Hebben jullie een idee op welke platformen dat eventueel mogelijk zou zijn. Hij staat hier de zwaaien met Amerikaanse websites waar je kunt verhandelen vanaf 50 euro maar ik zou het liever dichter bij huis hebben ivm taken en pure scams.
Bedankt,
Samuel
Re: Beleggen met mini-budget
Als je belegt met 500 euro, kan je niet meer dan 500 euro verliezen..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
DeGiro, lage transactiekosten
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met welke "amerikaanse websites" staat hij te zwaaien ?SamuelB1002 schreef: ↑30 augustus 2021, 13:13 Hallo
Bedankt,
Samuel
Waarin en hoe zou hij willen starten met beleggen ?
Zeg eventueel ook tegen uw zoon dat hij deelneemt aan discussies op spaargids forum.
Dan kan je het ineens wat mee opvolgen en ook iets bijleren

In ieder geval:
Probeer hem te overtuigen dat hij een serieus plan moet hebben, vraag hem dan ook zijn plan aan jou uit te leggen en volg het mee op. Dat kan zelfs leuk zijn voor jou ook als je ervoor open staat.
Gokken kan iedereen en dat loopt vaak/meestal slecht af.
Aan de andere kant: zijn 500 EUR verliezen kan ook een goede les zijn

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 31 augustus 2021, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat doen jullie dramatisch: “500 euro verliezen”. Het lijken wel de lezersreacties van HLN: “Op de beurs kun je alleen maar geld verliezen.”
On topic: fondsen bij MeDirect vanaf 100 euro.
On topic: fondsen bij MeDirect vanaf 100 euro.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou zijn 500 euro in Bitcoin steken. Ik lach niet.
Als hij na een tijdje bont en blauw ziet van de volatiliteit, is hij klaar om te beleggen.
Als hij na een tijdje bont en blauw ziet van de volatiliteit, is hij klaar om te beleggen.
Simpel, account Medirect en laat hem 5 aankopen doen van een fonds.SamuelB1002 schreef: ↑30 augustus 2021, 13:13 Hallo
Bedankt,
Samuel
Kan per 100 euro.
Spreidt de 5 aankopen in de tijd om hem wat bezig te houden, zo zou ik het doen.
Heeft hij nog eens 100 op overschot! Wel dan nog een aankoop.
Als hij ervaring wil opdoen met handelen in individuele aandelen en je kan leven met de administratieve rompslomp (vervelendste is zelf de beurstaks aangeven): Bux Zero
de Giro,kernselectie(iema,imae,idwa,spdr health Care ...)kun je weinig verkeerd mee doen.(gratis,lage beurstaks 0,12%,acc-geen voorheffing)
Hij kan ook bij een beleggingsclub gaan. Zo heb ik het geleerd, vele jaren geleden. Met een clubje van zo'n 50 personen en elk een inleg van 250 euro hadden we een kapitaal te beleggen van 10.000 euro.SamuelB1002 schreef: ↑30 augustus 2021, 13:13 Hallo
Bedankt,
Samuel
Ik moet er wel bij zeggen dat we na enkele jaren gestopt zijn en bij liquidatie van de portefeuille een klein verlies hadden (iedereen kreeg iets van een goede 200 euro terug). Maar zo heb ik mijn eerst beurservaring opgedaan ...
Ik ben zelf een groot tegenstander, omdat je eigenlijk bestolen wordt, maar in dit geval ben ik het eens dat Bux Zero een optie is.
Als het maar duidelijk is dat eens je met meer geld begint, je best ook wel verandert...
En goed opzoeken wat je allemaal qua administratie/belastingen moet doen.
(als je echt puristisch bent, is Lynx eigenlijk een betere optie, omdat de hogere transactiekost zal gecompenseerd worden door de verborgen kosten)
ETF's zijn niks voor jongeren, dat is een goede manier om interesse in de beurs te doen verliezen, dat wel
dat is gewoon niet iets waar je naar op zoek bent als je jong bent (maar dit is misschien mijn persoonlijke mening)
Als het maar duidelijk is dat eens je met meer geld begint, je best ook wel verandert...
En goed opzoeken wat je allemaal qua administratie/belastingen moet doen.
(als je echt puristisch bent, is Lynx eigenlijk een betere optie, omdat de hogere transactiekost zal gecompenseerd worden door de verborgen kosten)
ETF's zijn niks voor jongeren, dat is een goede manier om interesse in de beurs te doen verliezen, dat wel

dat is gewoon niet iets waar je naar op zoek bent als je jong bent (maar dit is misschien mijn persoonlijke mening)
Keyplan van Keytrade vind ik ook een aanrader met dergelijk bedrag. Gewoon starten en dan je zoon motiveren om 2€ per maand te blijven inleggen (kan ook per kwartaal of per jaar).
Je kan altijd bijstorten en de stortingen stop zetten.
Je kan altijd bijstorten en de stortingen stop zetten.
Daar zat ik ook aan te denken, maar het minimumbedrag is 25 euro per keer.
Moet wel niet per maand.
Moet wel niet per maand.
Ik zal eens uitleggen waarom je hem niet wilt laten beleggen in ETF's en keyplan enzo:
dat heeft helemaal niks met rendement te maken.
Als je jong bent, dan wil je bijleren, je bent geïnteresseerd in economie en de beurs enzo.
Je ziet al die spectaculaire dingen op TV, en wilt dat ook doen.
We weten allemaal dat die spectaculaire dingen onmogelijk zijn of overdreven of risicovol, maar dat is niet relevant.
Die jongen wilt ongetwijfeld enkel in individuele aandelen beleggen. Dus onze voorstellen moeten dus daarop gericht zijn.
Zal hij lager rendement halen dan etf's enzo? waarschijnlijk wel
Maar maakt dat iets uit dan?
Het is veel belangrijker hem in deze fase met een klein bedrag te laten bijleren en zich amuseren, en eventueel eens tegen de muur lopen, dan 5% meer rendement te halen.
Wat ik vermoed is dat zijn vader weinig probleem heeft als die 500€ halveert na 2 jaar, maar dat hij bijvoorbeeld niet wil dat de fiscus aan zijn deur staat met een boete van 2000€, of dat er meer dan die 500€ wordt verloren. (spreek me tegen als het niet klopt ^^ )
dat heeft helemaal niks met rendement te maken.
Als je jong bent, dan wil je bijleren, je bent geïnteresseerd in economie en de beurs enzo.
Je ziet al die spectaculaire dingen op TV, en wilt dat ook doen.
We weten allemaal dat die spectaculaire dingen onmogelijk zijn of overdreven of risicovol, maar dat is niet relevant.
Die jongen wilt ongetwijfeld enkel in individuele aandelen beleggen. Dus onze voorstellen moeten dus daarop gericht zijn.
Zal hij lager rendement halen dan etf's enzo? waarschijnlijk wel
Maar maakt dat iets uit dan?
Het is veel belangrijker hem in deze fase met een klein bedrag te laten bijleren en zich amuseren, en eventueel eens tegen de muur lopen, dan 5% meer rendement te halen.
Wat ik vermoed is dat zijn vader weinig probleem heeft als die 500€ halveert na 2 jaar, maar dat hij bijvoorbeeld niet wil dat de fiscus aan zijn deur staat met een boete van 2000€, of dat er meer dan die 500€ wordt verloren. (spreek me tegen als het niet klopt ^^ )
Ik heb zelf een aantal keyplannen en ben aant twijfelen om eentje stop te zetten….iets meer dan 20% winst en ik denk niet dat die winst nog groter worden, integendeel. Zou het nu niet het moment zijn?