Beleggen met zo min mogelijk risico :)
TIP
Re: Beleggen met zo min mogelijk risico :)
1. Waarom individuele aandelen kopen om een beetje van de dividenden te recupereren, met een lage limiet,
indien men 100% van de dividenden kan behouden en dit zonder limiet door de aankoop van een simpel accumulerend fonds ?
2. Ik denk niet dat het volgende dividend van BPost reeds vastgelegd is. Laat me dit even verbeteren:
indien men 100% van de dividenden kan behouden en dit zonder limiet door de aankoop van een simpel accumulerend fonds ?
2. Ik denk niet dat het volgende dividend van BPost reeds vastgelegd is. Laat me dit even verbeteren:
Hoe groot is de kans dat BPost zijn dividend zal handhaven?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Incremental
- Full Member

Omdat anders het begrotingstekort nog groter wordt
.
"Inflatie", is ontwaarding van het product geld.RagnarrsTriumph schreef: ↑27 augustus 2018, 18:28De weg van het minste risico is nog altijd 'geld dat je kan missen' gewoon uit te geven.
Het is niet meer aan inflatie onderhevig. Is aan geen enkele schommeling van welke index onderhevig en als je wat oplet meestal een uitstekende investering in jezelf.En gezien je het toch kon missen ga je het....... nooit missen, ook niet nadat het is uitgegeven.
Maar die logica ligt waarschijnlijk te veel voor de hand en is te eenvoudig om zich staande te houden?
Ook andere producten kunnen ontwaarden.
Als je dus je geld uitgeeft aan een product dat een tijdelijk hogere prijs heeft, dan verlies je net zogoed bij de latere lagere prijs.
Aangaande "geld kunnen missen", kan ik u moeilijk volgen. Bedoelt u liefdadigheid / eigendom weggeven voor niks? Alles daarbuiten is een ongewenst verlies.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
-
anonymous8
Je moet natuurlijk de werking van opties kennen; In feite is het simpel: je koopt 100 aandelen omdat je erin gelooft door bv fundamentele analyse, of voor mijn part door de richting van de wind. Dat is nu eenmaal jouw persoonlijke keuze. In feite geloof je dus dat er stijgingspotentieel in zit. bv https://www.finviz.com/ Eens je die aangekocht hebt let je op de sterkte van de koers. Je probeert het momentum te begrijpen. Wanneer je dus met een paar vaste indicatoren werkt (RSI, MACD, gemiddelden, VWAP (?) dus ook weer persoonlijk en de koers verzwakt dek je je in met een put te kopen. Wanneer de stijging herneemt kun je de put terug verkopen (uiteraard met wat verlies) en naar een weerstand zoeken. Na een flinke stijging en een eventuele consolidatie kan je iets hoger een call schrijven (van een paar maanden looptijd zodat er wat premie inzit) en hopen dat die leegloopt, je verhuurt het aandeel dus even.omega6 schreef: ↑29 augustus 2018, 10:44Kan je eens een praktisch voorbeeld geven op basis van huidige cijfers hoe je dat zou doen? Wil wel eens meer weten over het gebruik van put opties. Heb dat destijds eens bekeken en had altijd het gevoel dat de kost van de premie het de moeite niet waard maakte.
Je moet het wel een beetje opvolgen en inventief zijn maar het kan.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Mooitje ...Blackbelt schreef: ↑21 augustus 2018, 14:58 Dan kan je ook denken aan WDP, XIOR, Cofinimmo of andere vastgoed beveks.
De huurders bellen je niet voor een lekkende kraan, je krijgt ook 3-4% netto dividend, en als je geld nodig hebt, dan verkoop je en 2 dagen later staat het geld op je rekening.
Geen instapkosten (notaris, registratie etc), en geen gezever.
En het presteert stabieler dan AB Inbev.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Eventueel een tussentijdse evaluatie na 3 jaar ?MeOnline schreef: ↑22 augustus 2018, 10:45 Ik heb niet meer gereageerd omdat het topic teveel aan het afdwalen was...
Wat heb ik zelf beslist:
Mixer & Flexer aangekocht twv 2500euro, met maandelijkse storting van 250euro per plan.
Juiste beslissing? Geen idee, ik zal dit topic over 5j nog eens oprakelen![]()
Toen niet direct, maar een tijdje later wel