Beleggers zijn de melkkoe in 2021
TIP
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Je moet er wel bij zeggen dat die belasting in NL de belastingen op dividenden vervangt.Timoootjex schreef: ↑31 oktober 2020, 11:56 In Nederland kennen ze dat nochtans goed.
Als je op 1 januari 2020 niet meer dan €30.846 aan spaargeld of beleggingen hebt, hoef je geen vermogensrendementsheffing te betalen
Vermogen Vermogensbelasting 2020
€0 t/m €30.846 0%
€30.847-€103.643 0.54%
€103.644-€1.036.418 1.26%
>€1.036.418 1.58%
Dus een Nederlander wiens aandelenportefeuille van € 100.000 een bruto dividendrendement van 3% oplevert, ontvangt bij de uitkering € 2.550 (€ 3.000 - €450 RV aan 15%).
Bij de afrekening zal men dan die voorheffing verrekenen in box 3. Stel dat die aandelenportefeuille in de schijf zit tussen €103K en €1M aan het tarief van 1,26%, dan zal hij € 1.260 euro verschuldigd zijn over die portefeuille, maar zal men de €450 betaalde daarmee verrekenen. Uiteindelijk zal die dus € 810 betalen.
Een belg in dezelfde situatie zal 30% van €3.000 = € 900 dividendbelasting betalen (ik sla in beide landen de vrijgestelde schijf over).
Bovendien heb je in NL geen transactiebelastingen op verrichtingen, en kan je zelfs de buitenlandse bronheffingen verrekenen in box 3. Dus voor een belegger die graag belegt in dividendaandelen is de fiscaliteit in NL zeker niet slechter dan bij ons.
probleem is dat ik daar met gans mijn portefeuille zit : overdragen van aandelen lukt niet dus moet eerst alles verkopen ?NVSTR schreef: ↑31 oktober 2020, 10:35Nog niet zo lang geleden was het 50 of 100 euro per jaar!DrÈ schreef: ↑26 oktober 2020, 14:03 Zonet mail gekregen dat Deutsche Bank hun tarief van DB personal met 50% verhoogd gaat van 50€/trim naar 75€
Beweren nog altijd de goedkoopste te zijn!
Maak uw rekening en hou bv ook rekening dat je 1% op elke aankoop en verkoop van aandelen in dollar moet betalen, bv bij Bolero maar 0,5% geen bewaarloon enz enz
Hopelijk gaan bij vele die bij DB zitten de ogen open en nemen een wijze beslissing
En opletten: kijk p. 27 bij de nieuwe tarieven:Kortom, elke dividendbetaling gaat serieus geld kosten. Veel Amerikaanse aandelen betalen 4 keer per jaar dividend, dus ongeacht het bedrag kost alleen al het ontvangen van een dividend bijna 10 euro, minimum!Buitenlandse effecten1 2,30%2-3 (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW)
en lees ik dat goed in het reglement dat ze 12euro vragen bewaarloon per effectnr ?
vroeger was dat 80euro voor alles, dit jaar 200euro maar volgend jaar geen vast bedrag meer dan ?
goe bezig!!
Die belasting zal een paar honderd miljoen per jaar opbrengen.inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 12:23 Da's ook de eerste keer dat iemand kwaad is omwille van een vernietigde belasting in Vlaanderen...
Nog een geluk dat we nu competente federale bewindvoerders hebben die er wél zullen in slagen de belastingsdruk fors te verhogen... Dat ze net het omgekeerde beloofden aan hun kiezers, tja...
Leugentjes om bestwil, meneer.
Dat is maar een schijntje van wat nodig is om het jaarlijks tekort van 6 miljard waarmee NVA'er Van Overtveldt ons heeft opgezadeld, op te lossen.
Maar de Vlamingen zijn niet dom. NVA haalt nog 60% van de stemmen van 5 jaar geleden. Bij de 3 populairste Vlaamse politici zit geen enkele NVA'er meer.
-
- VIP member
- Contacteer:
Uw plaat blijft hangen over populairste politici....
We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed ging
Dankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed ging

Om nog maar te zwijgen van het gat dat De Croo ons gaat achterlaten in 2024!Sebastiaan1985 schreef: ↑31 oktober 2020, 12:52 We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed gingDankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
Nog een geluk dat we nu weten wat die plechtige VLD-garantie van geen vermogensbelastingen in de praktijk waard is; da's een hele geruststelling voor de toekomst met zo'n begrotingscijfers.

En is een groot gedeelte van “ons” goud verkocht...Sebastiaan1985 schreef: ↑31 oktober 2020, 12:52 Uw plaat blijft hangen over populairste politici....
We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed gingDankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
@Weverke
De overheidsschuld van België bedraagt 467 Miljard €, of 98,1% van her bbp (cijfers eurostat voor 2019).
In de periode van de Zweedse regering evolueerde ze van 107% (2014) naar 99,8% (2018).
En de jaarlijkse begroting had een tekort van 3% in 2014, wat evolueerde naar 0,8% in 2018.
https://tradingeconomics.com/belgium/government-budget
Ik snap dat u geen fan bent van JVO of de NVA, maar om nu zomaar te beweren dat ze schuldig zijn aan alle toekomstige tekorten en belastingen is toch wat voortvarend.
De overheidsschuld van België bedraagt 467 Miljard €, of 98,1% van her bbp (cijfers eurostat voor 2019).
In de periode van de Zweedse regering evolueerde ze van 107% (2014) naar 99,8% (2018).
En de jaarlijkse begroting had een tekort van 3% in 2014, wat evolueerde naar 0,8% in 2018.
https://tradingeconomics.com/belgium/government-budget
Ik snap dat u geen fan bent van JVO of de NVA, maar om nu zomaar te beweren dat ze schuldig zijn aan alle toekomstige tekorten en belastingen is toch wat voortvarend.
Ja, ik weet het. Als NVA in de regering zat, waren er geen corona tekorten. Op een of andere magische wijze. Of bovennatuurlijke wijze. Of bovenmenselijke wijze.inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 12:59Om nog maar te zwijgen van het gat dat De Croo ons gaat achterlaten in 2024!Sebastiaan1985 schreef: ↑31 oktober 2020, 12:52 We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed gingDankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
Nog een geluk dat we nu weten wat die plechtige VLD-garantie van geen vermogensbelastingen in de praktijk waard is; da's een hele geruststelling voor de toekomst met zo'n begrotingscijfers.![]()
Alleen is het mij een raadsel dat de Vlaamse begroting in juni al een tekort had van 6 miljard, waar voor heel het jaar op een tekort van minder dan 300 miljoen gerekend was. Een NVA er is Vlaams minister van financien.
Dat belooft voor het tekort tegen het eind van het jaar. 10 miljard? 12 miljard. En ook dat probleem gaan de anderen mogen oplossen.
Jan Jambon staat nu al op het punt de politiek te verlaten. Hoe kan het ook anders. Bart De Wever stuurt hem het veld in, en breekt hem dan openlijk af.
Jambon kan direct terug naar de prive. Daar stellen ze een goed manager wel op prijs.
Maar dus bij NVA zijn het financiële genieën op federaal niveau maar niet op Vlaams niveau?
Ah neen, dat kan ook niet. NVA minister Van Overtveldt was federaal minister toen hij een EXTRA jaarlijks tekort van 6 miljard heeft gecreeerd.
En Decroo mag dit gebroddel van NVA inderdaad wegwerken.
Maar de Vlamingen zijn niet dom. Ze halen nog 60% van de stemmen van 5 jaar geleden. Bij de 3 populairste Vlaamse politici zit geen enkele NVA'er meer.
Voor iemand die continu anderen geheugenverlies verwijt, schrijft u toch echt wel rare dingen neer.
Mag ik u er bv vriendelijk op wijzen dat A. De Croo geen wit konijn is, maar wel degelijk reeds van bij de start VLD vice-premier in de vorige regering was die u hier nu herhaaldelijk budgettair broddelwerk verwijt, het laatste anderhalf jaar zelfs de cruciale portefeuille van financiën actief beherend???
Net de periode waarin de saneringstrein gruwelijk ontspoorde vanop het uitgestippelde begrotingstraject en diep in het ravijn reed dus...
Mag ik u er bv vriendelijk op wijzen dat A. De Croo geen wit konijn is, maar wel degelijk reeds van bij de start VLD vice-premier in de vorige regering was die u hier nu herhaaldelijk budgettair broddelwerk verwijt, het laatste anderhalf jaar zelfs de cruciale portefeuille van financiën actief beherend???
Net de periode waarin de saneringstrein gruwelijk ontspoorde vanop het uitgestippelde begrotingstraject en diep in het ravijn reed dus...
Het maximum per effectenrekening gaat van 200 EUR naar 300 EUR; alleszins gaan bij Deutsche Bank de tarieven jaar na jaar stevig omhoog. Ergens houdt het op natuurlijk, en dan ben je weg.fwybo schreef: ↑31 oktober 2020, 12:40probleem is dat ik daar met gans mijn portefeuille zit : overdragen van aandelen lukt niet dus moet eerst alles verkopen ?NVSTR schreef: ↑31 oktober 2020, 10:35
Nog niet zo lang geleden was het 50 of 100 euro per jaar!
En opletten: kijk p. 27 bij de nieuwe tarieven:
Kortom, elke dividendbetaling gaat serieus geld kosten. Veel Amerikaanse aandelen betalen 4 keer per jaar dividend, dus ongeacht het bedrag kost alleen al het ontvangen van een dividend bijna 10 euro, minimum!
en lees ik dat goed in het reglement dat ze 12euro vragen bewaarloon per effectnr ?
vroeger was dat 80euro voor alles, dit jaar 200euro maar volgend jaar geen vast bedrag meer dan ?
goe bezig!!
Waarom lukt de overdracht van aandelen niet? Per lijn kost het 60 EUR; het is dus telkens afwegen wat het goedkoopst is: een vast bedrag van 60 EUR, of verkopen (makelaarsloon + beurstaks + eventueel stamp duty etc.) en elders desgewenst terug aankopen (makelaarsloon + beurstaks).
Voor mij is dit wel een goed moment om de hele portefeuille tegen het licht te houden: welke effecten wil ik houden en welke niet? Sowieso is het nu even een grote kost, maar met Deutsche Bank heb ik al zoveel slechte ervaringen, en heb ik door hun fouten al heel veel geld verloren, dat dit er nog maar bij kan. Als ik van die bende maar af ben!
Decumul invoeren , woonbonus , geschenkjes zoals bedrijfs voertuigen.
Gevolg minder belasting inkomsten,minder rsz bijdragen.
Dan nog de sukkelaars met verschillende eigendommen (huurinkomsten ) nog een pensioen van 1500 € beloven.
Die laatsten gaan niet klagen , jaren bijna niks betaald en om hun burgerzin te belonen meer pensioen.
De loon slaaf tot de laatste € belastingen en rsz betalen.
Ja dit zal door iemand mogen betaald worden.
Wie de grote of de kleine garnaaltjes die met velen zijn.
Gevolg minder belasting inkomsten,minder rsz bijdragen.
Dan nog de sukkelaars met verschillende eigendommen (huurinkomsten ) nog een pensioen van 1500 € beloven.
Die laatsten gaan niet klagen , jaren bijna niks betaald en om hun burgerzin te belonen meer pensioen.
De loon slaaf tot de laatste € belastingen en rsz betalen.
Ja dit zal door iemand mogen betaald worden.
Wie de grote of de kleine garnaaltjes die met velen zijn.
Estate Guru believer.
Fondsen gekocht van DB misschien?NVSTR schreef: ↑31 oktober 2020, 14:23Het maximum per effectenrekening gaat van 200 EUR naar 300 EUR; alleszins gaan bij Deutsche Bank de tarieven jaar na jaar stevig omhoog. Ergens houdt het op natuurlijk, en dan ben je weg.fwybo schreef: ↑31 oktober 2020, 12:40
probleem is dat ik daar met gans mijn portefeuille zit : overdragen van aandelen lukt niet dus moet eerst alles verkopen ?
goe bezig!!
Waarom lukt de overdracht van aandelen niet? Per lijn kost het 60 EUR; het is dus telkens afwegen wat het goedkoopst is: een vast bedrag van 60 EUR, of verkopen (makelaarsloon + beurstaks + eventueel stamp duty etc.) en elders desgewenst terug aankopen (makelaarsloon + beurstaks).
Voor mij is dit wel een goed moment om de hele portefeuille tegen het licht te h7ouden: welke effecten wil ik houden en welke niet? Sowieso is het nu even een grote kost, maar met Deutsche Bank heb ik al zoveel slechte ervaringen, en heb ik door hun fouten al heel veel geld verloren, dat dit er nog maar bij kan. Als ik van die bende maar af ben!
Een vraagje: Zijn zij die klagen over de verhoging van de kosten ook diegene die klagen over de gedeeltelijke/gebrekkige service bij de lage kostenleveranciers?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Iedereen met wat spaargeld gaat een melkkoe zijn. By the way, ik ken veel slechtere duurdere brokers dan Lynx en veel meer last van bv storingen.