Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Beleggers zijn de melkkoe in 2021

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
47 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Nipo
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Nipo
Verstuur privébericht

Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021

• Citeer

Bericht door Nipo » 31 oktober 2020, 12:24

Timoootjex schreef: ↑31 oktober 2020, 11:56 In Nederland kennen ze dat nochtans goed.

Als je op 1 januari 2020 niet meer dan €30.846 aan spaargeld of beleggingen hebt, hoef je geen vermogensrendementsheffing te betalen

Vermogen Vermogensbelasting 2020
€0 t/m €30.846 0%
€30.847-€103.643 0.54%
€103.644-€1.036.418 1.26%
>€1.036.418 1.58%
Je moet er wel bij zeggen dat die belasting in NL de belastingen op dividenden vervangt.

Dus een Nederlander wiens aandelenportefeuille van € 100.000 een bruto dividendrendement van 3% oplevert, ontvangt bij de uitkering € 2.550 (€ 3.000 - €450 RV aan 15%).

Bij de afrekening zal men dan die voorheffing verrekenen in box 3. Stel dat die aandelenportefeuille in de schijf zit tussen €103K en €1M aan het tarief van 1,26%, dan zal hij € 1.260 euro verschuldigd zijn over die portefeuille, maar zal men de €450 betaalde daarmee verrekenen. Uiteindelijk zal die dus € 810 betalen.

Een belg in dezelfde situatie zal 30% van €3.000 = € 900 dividendbelasting betalen (ik sla in beide landen de vrijgestelde schijf over).

Bovendien heb je in NL geen transactiebelastingen op verrichtingen, en kan je zelfs de buitenlandse bronheffingen verrekenen in box 3. Dus voor een belegger die graag belegt in dividendaandelen is de fiscaliteit in NL zeker niet slechter dan bij ons.

fwybo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fwybo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fwybo » 31 oktober 2020, 12:40

NVSTR schreef: ↑31 oktober 2020, 10:35
DrÈ schreef: ↑26 oktober 2020, 14:03 Zonet mail gekregen dat Deutsche Bank hun tarief van DB personal met 50% verhoogd gaat van 50€/trim naar 75€
Beweren nog altijd de goedkoopste te zijn!
Maak uw rekening en hou bv ook rekening dat je 1% op elke aankoop en verkoop van aandelen in dollar moet betalen, bv bij Bolero maar 0,5% geen bewaarloon enz enz
Hopelijk gaan bij vele die bij DB zitten de ogen open en nemen een wijze beslissing
Nog niet zo lang geleden was het 50 of 100 euro per jaar!
En opletten: kijk p. 27 bij de nieuwe tarieven:
Buitenlandse effecten1 2,30%2-3 (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW)
Kortom, elke dividendbetaling gaat serieus geld kosten. Veel Amerikaanse aandelen betalen 4 keer per jaar dividend, dus ongeacht het bedrag kost alleen al het ontvangen van een dividend bijna 10 euro, minimum!
probleem is dat ik daar met gans mijn portefeuille zit : overdragen van aandelen lukt niet dus moet eerst alles verkopen ?
en lees ik dat goed in het reglement dat ze 12euro vragen bewaarloon per effectnr ?
vroeger was dat 80euro voor alles, dit jaar 200euro maar volgend jaar geen vast bedrag meer dan ?
goe bezig!!

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 31 oktober 2020, 12:49

inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 12:23 Da's ook de eerste keer dat iemand kwaad is omwille van een vernietigde belasting in Vlaanderen... ::)

Nog een geluk dat we nu competente federale bewindvoerders hebben die er wél zullen in slagen de belastingsdruk fors te verhogen... Dat ze net het omgekeerde beloofden aan hun kiezers, tja...
Leugentjes om bestwil, meneer.
Die belasting zal een paar honderd miljoen per jaar opbrengen.

Dat is maar een schijntje van wat nodig is om het jaarlijks tekort van 6 miljard waarmee NVA'er Van Overtveldt ons heeft opgezadeld, op te lossen.

Maar de Vlamingen zijn niet dom. NVA haalt nog 60% van de stemmen van 5 jaar geleden. Bij de 3 populairste Vlaamse politici zit geen enkele NVA'er meer.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 31 oktober 2020, 12:52

Uw plaat blijft hangen over populairste politici....
We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed ging ;) Dankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 31 oktober 2020, 12:59

Sebastiaan1985 schreef: ↑31 oktober 2020, 12:52 We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed ging ;) Dankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
Om nog maar te zwijgen van het gat dat De Croo ons gaat achterlaten in 2024!

Nog een geluk dat we nu weten wat die plechtige VLD-garantie van geen vermogensbelastingen in de praktijk waard is; da's een hele geruststelling voor de toekomst met zo'n begrotingscijfers. ::)

delaby
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer delaby
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door delaby » 31 oktober 2020, 13:00

Sebastiaan1985 schreef: ↑31 oktober 2020, 12:52 Uw plaat blijft hangen over populairste politici....
We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed ging ;) Dankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
En is een groot gedeelte van “ons” goud verkocht...

Nipo
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Nipo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nipo » 31 oktober 2020, 13:15

@Weverke

De overheidsschuld van België bedraagt 467 Miljard €, of 98,1% van her bbp (cijfers eurostat voor 2019).
In de periode van de Zweedse regering evolueerde ze van 107% (2014) naar 99,8% (2018).

En de jaarlijkse begroting had een tekort van 3% in 2014, wat evolueerde naar 0,8% in 2018.
https://tradingeconomics.com/belgium/government-budget

Ik snap dat u geen fan bent van JVO of de NVA, maar om nu zomaar te beweren dat ze schuldig zijn aan alle toekomstige tekorten en belastingen is toch wat voortvarend.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 31 oktober 2020, 13:21

inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 12:59
Sebastiaan1985 schreef: ↑31 oktober 2020, 12:52 We zullen maar zwijgen van het gat dat Verhofstadt geslagen heeft toen het economisch zeer goed ging ;) Dankzij hem betaalt de Belgische staat nu de pensioenen van de NMBS en Proximus...
Om nog maar te zwijgen van het gat dat De Croo ons gaat achterlaten in 2024!

Nog een geluk dat we nu weten wat die plechtige VLD-garantie van geen vermogensbelastingen in de praktijk waard is; da's een hele geruststelling voor de toekomst met zo'n begrotingscijfers. ::)
Ja, ik weet het. Als NVA in de regering zat, waren er geen corona tekorten. Op een of andere magische wijze. Of bovennatuurlijke wijze. Of bovenmenselijke wijze.

Alleen is het mij een raadsel dat de Vlaamse begroting in juni al een tekort had van 6 miljard, waar voor heel het jaar op een tekort van minder dan 300 miljoen gerekend was. Een NVA er is Vlaams minister van financien.
Dat belooft voor het tekort tegen het eind van het jaar. 10 miljard? 12 miljard. En ook dat probleem gaan de anderen mogen oplossen.

Jan Jambon staat nu al op het punt de politiek te verlaten. Hoe kan het ook anders. Bart De Wever stuurt hem het veld in, en breekt hem dan openlijk af.
Jambon kan direct terug naar de prive. Daar stellen ze een goed manager wel op prijs.

Maar dus bij NVA zijn het financiële genieën op federaal niveau maar niet op Vlaams niveau?

Ah neen, dat kan ook niet. NVA minister Van Overtveldt was federaal minister toen hij een EXTRA jaarlijks tekort van 6 miljard heeft gecreeerd.

En Decroo mag dit gebroddel van NVA inderdaad wegwerken.

Maar de Vlamingen zijn niet dom. Ze halen nog 60% van de stemmen van 5 jaar geleden. Bij de 3 populairste Vlaamse politici zit geen enkele NVA'er meer.

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 31 oktober 2020, 13:40

Voor iemand die continu anderen geheugenverlies verwijt, schrijft u toch echt wel rare dingen neer.
Mag ik u er bv vriendelijk op wijzen dat A. De Croo geen wit konijn is, maar wel degelijk reeds van bij de start VLD vice-premier in de vorige regering was die u hier nu herhaaldelijk budgettair broddelwerk verwijt, het laatste anderhalf jaar zelfs de cruciale portefeuille van financiën actief beherend???
Net de periode waarin de saneringstrein gruwelijk ontspoorde vanop het uitgestippelde begrotingstraject en diep in het ravijn reed dus...

NVSTR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer NVSTR
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NVSTR » 31 oktober 2020, 14:23

fwybo schreef: ↑31 oktober 2020, 12:40
NVSTR schreef: ↑31 oktober 2020, 10:35
Nog niet zo lang geleden was het 50 of 100 euro per jaar!
En opletten: kijk p. 27 bij de nieuwe tarieven:

Kortom, elke dividendbetaling gaat serieus geld kosten. Veel Amerikaanse aandelen betalen 4 keer per jaar dividend, dus ongeacht het bedrag kost alleen al het ontvangen van een dividend bijna 10 euro, minimum!
probleem is dat ik daar met gans mijn portefeuille zit : overdragen van aandelen lukt niet dus moet eerst alles verkopen ?
en lees ik dat goed in het reglement dat ze 12euro vragen bewaarloon per effectnr ?
vroeger was dat 80euro voor alles, dit jaar 200euro maar volgend jaar geen vast bedrag meer dan ?
goe bezig!!
Het maximum per effectenrekening gaat van 200 EUR naar 300 EUR; alleszins gaan bij Deutsche Bank de tarieven jaar na jaar stevig omhoog. Ergens houdt het op natuurlijk, en dan ben je weg.

Waarom lukt de overdracht van aandelen niet? Per lijn kost het 60 EUR; het is dus telkens afwegen wat het goedkoopst is: een vast bedrag van 60 EUR, of verkopen (makelaarsloon + beurstaks + eventueel stamp duty etc.) en elders desgewenst terug aankopen (makelaarsloon + beurstaks).

Voor mij is dit wel een goed moment om de hele portefeuille tegen het licht te houden: welke effecten wil ik houden en welke niet? Sowieso is het nu even een grote kost, maar met Deutsche Bank heb ik al zoveel slechte ervaringen, en heb ik door hun fouten al heel veel geld verloren, dat dit er nog maar bij kan. Als ik van die bende maar af ben!

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 31 oktober 2020, 16:47

Decumul invoeren , woonbonus , geschenkjes zoals bedrijfs voertuigen.
Gevolg minder belasting inkomsten,minder rsz bijdragen.
Dan nog de sukkelaars met verschillende eigendommen (huurinkomsten ) nog een pensioen van 1500 € beloven.
Die laatsten gaan niet klagen , jaren bijna niks betaald en om hun burgerzin te belonen meer pensioen.
De loon slaaf tot de laatste € belastingen en rsz betalen.

Ja dit zal door iemand mogen betaald worden.
Wie de grote of de kleine garnaaltjes die met velen zijn.
Estate Guru believer.

fwybo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fwybo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fwybo » 1 november 2020, 09:55

BRT schreef: ↑26 oktober 2020, 13:10 Ik apprecieer de online artikels (VFB) van Gert de Mesure wel.
Daar heb je geen abbo voor nodig btw.
Zijn rendement al bekeken in De Tijd dit weekend ?
Een leek doet beter...

fwybo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fwybo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fwybo » 1 november 2020, 09:57

NVSTR schreef: ↑31 oktober 2020, 14:23
fwybo schreef: ↑31 oktober 2020, 12:40
goe bezig!!
Het maximum per effectenrekening gaat van 200 EUR naar 300 EUR; alleszins gaan bij Deutsche Bank de tarieven jaar na jaar stevig omhoog. Ergens houdt het op natuurlijk, en dan ben je weg.

Waarom lukt de overdracht van aandelen niet? Per lijn kost het 60 EUR; het is dus telkens afwegen wat het goedkoopst is: een vast bedrag van 60 EUR, of verkopen (makelaarsloon + beurstaks + eventueel stamp duty etc.) en elders desgewenst terug aankopen (makelaarsloon + beurstaks).

Voor mij is dit wel een goed moment om de hele portefeuille tegen het licht te h7ouden: welke effecten wil ik houden en welke niet? Sowieso is het nu even een grote kost, maar met Deutsche Bank heb ik al zoveel slechte ervaringen, en heb ik door hun fouten al heel veel geld verloren, dat dit er nog maar bij kan. Als ik van die bende maar af ben!
Fondsen gekocht van DB misschien?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 1 november 2020, 10:58

Een vraagje: Zijn zij die klagen over de verhoging van de kosten ook diegene die klagen over de gedeeltelijke/gebrekkige service bij de lage kostenleveranciers?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

anonymous8

• Citeer

Bericht door anonymous8 » 1 november 2020, 17:46

Iedereen met wat spaargeld gaat een melkkoe zijn. By the way, ik ken veel slechtere duurdere brokers dan Lynx en veel meer last van bv storingen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

47 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy