Belegging: kust of binnenland
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Belegging: kust of binnenland
Hallo,
Voor-en tegenstanders van verhuren van vastgoed hebben op dit forum al dikwijls hun mening uit de doeken mogen doen.
Aan alle voorstanders : stel je hebt een totaalbudget van 225.000 euro die je wenst te besteden: voorkeur voor vastgoed in mijn streek of aan de kust? (Mijn woonplaats is Aarsele, op grens dus tussen west en Oost-Vlaanderen )
Kust heeft m.i. het voordeel dat je er zelf eens naar toe kan in kalmere periodes. Anderzijds meer geloop (per week/weekend verhuren), en volledig in handen geven van makelaar lijkt mij niet ideaal aangezien je dan zelf niet ziet aan wie je verhuurt).
Dank alvast voor jullie mening
Voor-en tegenstanders van verhuren van vastgoed hebben op dit forum al dikwijls hun mening uit de doeken mogen doen.
Aan alle voorstanders : stel je hebt een totaalbudget van 225.000 euro die je wenst te besteden: voorkeur voor vastgoed in mijn streek of aan de kust? (Mijn woonplaats is Aarsele, op grens dus tussen west en Oost-Vlaanderen )
Kust heeft m.i. het voordeel dat je er zelf eens naar toe kan in kalmere periodes. Anderzijds meer geloop (per week/weekend verhuren), en volledig in handen geven van makelaar lijkt mij niet ideaal aangezien je dan zelf niet ziet aan wie je verhuurt).
Dank alvast voor jullie mening
Re: Belegging: kust of binnenland
Stijging zeespiegel -> Ardennen
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De locatie is afhankelijk van de hoofdreden waarom je een appartement wil.
- Om er af en toe op uit te trekken: dan is de kust ideaal. Maar anderzijds, als je al zo dicht bij de kust woont rij je vlug even over en weer. Is het dan nog de moeite om er voor jezelf een appartement te kopen? Misschien dan beter de Ardennen zoals in de vorige post gesuggereerd?
- Voor een extra inkomen: dan in je eigen streek. Iemand die daar een appartement huurt doet dat om er te wonen, niet voor een vakantie. Je hebt dus voor langere tijd inkomenszekerheid tegenover korte verblijven aan de kust.
Stond met een Walin (nu ja: moeder VL, vader WL, geboren in Sint-Truiden) in Verviers op de bus te wachten.
Zei die cloon van Onckelinckx: 'Binnenkort zullen we van de Vlamingen verlost zijn, want ze zullen allen verdrinken'.
Het antwoord : 'Maar wie zal er de Walen dan in leven houden ?' lag op mijn lippen maar heb maar wijselijk gezwegen want er stond daar nog veel volk op de bus te wachten.
Dat typeert ze en hun verstand (???) toch helemaal ?
Zei die cloon van Onckelinckx: 'Binnenkort zullen we van de Vlamingen verlost zijn, want ze zullen allen verdrinken'.
Het antwoord : 'Maar wie zal er de Walen dan in leven houden ?' lag op mijn lippen maar heb maar wijselijk gezwegen want er stond daar nog veel volk op de bus te wachten.
Dat typeert ze en hun verstand (???) toch helemaal ?
De hoofdreden is om extra inkomen te creeeren en met de inkomsten de kosten (lening, syndic,belastingen ) zoveel mogelijk te dekken.
Het feit dat ik er wel af en toe een keertje naar toe kan , zou mij een comfortabel gevoel geven. Als het vast verpacht is , ligt dat helemaal anders,
Ps Ardennen zijn niet mijn ding , kust wel
Het feit dat ik er wel af en toe een keertje naar toe kan , zou mij een comfortabel gevoel geven. Als het vast verpacht is , ligt dat helemaal anders,
De hoofdreden is om extra inkomen te creeeren en met de inkomsten de kosten (lening, syndic,belastingen ) zoveel mogelijk te dekken.
Ben je je bewust van het fiscale onderscheid?bavet schreef: ↑6 januari 2020, 22:18 stel je hebt een totaalbudget van 225.000 euro die je wenst te besteden: voorkeur voor vastgoed in mijn streek of aan de kust? (Mijn woonplaats is Aarsele, op grens dus tussen west en Oost-Vlaanderen )
Kust heeft m.i. het voordeel dat je er zelf eens naar toe kan in kalmere periodes. (...)
Wellicht niet helemaal 
Kust extra gemeentelasting?
En nog ?
Kust extra gemeentelasting?
En nog ?
ik heb heden een nieuwbouw appartementje aan de kust, voor mezelf, niet voor te verhuren.
Je hebt dan toch het gevoel dat je wat echt geniet van je geld.
Er zijn inderdaad wat kosten en taxen maar er is nog altijd de potentiele meerwaarde met de jaren. En is er geen meerwaarde dan heb je toch het genot gehad.
Aan een aandeel dat zakt hebt je helemaal niks gehad.
Je hebt dan toch het gevoel dat je wat echt geniet van je geld.
Er zijn inderdaad wat kosten en taxen maar er is nog altijd de potentiele meerwaarde met de jaren. En is er geen meerwaarde dan heb je toch het genot gehad.
Aan een aandeel dat zakt hebt je helemaal niks gehad.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Nog meningen aub?
Kust = waardevaster?
In onze streek kruipen appartementen als paddestoelen uit de grond
Kust = waardevaster?
In onze streek kruipen appartementen als paddestoelen uit de grond
Aan de kust zijn het ganse dorpen van appartementen die ze aan het bouwen zijn.
Dan blijft nog over uw budget.
Estate Guru believer.
belangrijk bij vastgoed is toch ook wel de ligging; bvb aan de zeedijk, aan een vaart, mooi uitzicht...
Dat bepaalt mee de (meer)waarde op termijn.
Alle, dat is toch mijn visie.
Dat bepaalt mee de (meer)waarde op termijn.
Alle, dat is toch mijn visie.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Nog maar net een woning gekocht maar de volgende aankoop (hopelijk binnen minder dan 5 jaar) zal een 2e verblijf in de Ardennen zijn. Heb al een regio op het oog, maar wil nu nog niet te veel naar de prijzen kijken. Liever nog wat verkennen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Oostende oosteroever , Oostende station zijn toch dorpjes dat men aan het bouwen is.
Wat een stekje daar kost , is niet voor de modale werkmens.
Als we het over een minimum oppervlakte hebben van 80 m2 of meer.
Estate Guru believer.