Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
TIP
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Berichten: 85
- Lid geworden op: 07 jan 2008
- Contacteer:
Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Iemand zicht op een fonds dat belegt in Egyptische aandelen en kan aangekocht worden in België of een tracker die de beurs van Cairo volgt?
De beurs van Cairo heeft vrijdag een serieuse tik gekregen en zal de volgende week nog in een neerwaartse spiraal gaan, maar als de stabiliteit terugkeert komt binnen een aantal maanden wellicht even snel het herstel.
Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
De beurs van Cairo heeft vrijdag een serieuse tik gekregen en zal de volgende week nog in een neerwaartse spiraal gaan, maar als de stabiliteit terugkeert komt binnen een aantal maanden wellicht even snel het herstel.
Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Er bestaat alvast een ETF in Egyptische aandelen.
Zie : http://www.etf-corner.com/markets/2011/ ... tian-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie : http://www.etf-corner.com/markets/2011/ ... tian-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Jij zou dus liever hebben dat niemand er in investeert en hen aan hun lot overlaten???Smetje72 schreef:Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Aan aandelen kopen die in waarde zijn gedaald is niets degoutants, dat is een verstandige manier van beleggen
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Wacht maar tot einde van deze week dan zijn de fondsen en aandelen hier ook voldoende gezakt door de situatie ginder(Egypte en anderen..) om hier terug in te stappen. Blij ben ik alleszins niet met deze toestand. Maar hoop dat er inderdaad voor de mensen ginder een oplossing komt. Maar wij als belegger zullen dit geweten hebben, vrees ik.
Egypte en Emerging Markets
Er bestaat blijkbaar wel een EGPT etf, maar ik kan niet controleren of deze op eenvoudige manier aankoopbaar is in Belgie (Binckbank site is in onderhoud).
Mensen de Emerging Markets fondsen in huis hebben, zullen merken dat deze de afgelopen week enkele procenten verloren hebben, afhankelijk hoe sterk deze zijn blootgesteld aan de Noord-Afrikaanse markten. Meestal is dat nog vrij beperkt en zien we dalingen tussen 2% en 4%.
Wie een regio fonds heeft (bv. het Nederlandse Robeco Afrika Fonds) zag een daling van maar liefst 5% in de afgelopen week en 10% in de afgelopen maand.
Dat is een beetje de reden waarom ik geen voorstander ben van Emerging Markets Landen of Regio fondsen. Het risico is veel groter en dus enkel voor de dynamische belegger. Een wereldwijd Emerging Markets fonds of ETF is veel veiliger want deze zijn veel beter gespreid. En iedereen weet intussen wel dat ik grote voorstander ben van spreiding.
Mensen de Emerging Markets fondsen in huis hebben, zullen merken dat deze de afgelopen week enkele procenten verloren hebben, afhankelijk hoe sterk deze zijn blootgesteld aan de Noord-Afrikaanse markten. Meestal is dat nog vrij beperkt en zien we dalingen tussen 2% en 4%.
Wie een regio fonds heeft (bv. het Nederlandse Robeco Afrika Fonds) zag een daling van maar liefst 5% in de afgelopen week en 10% in de afgelopen maand.
Dat is een beetje de reden waarom ik geen voorstander ben van Emerging Markets Landen of Regio fondsen. Het risico is veel groter en dus enkel voor de dynamische belegger. Een wereldwijd Emerging Markets fonds of ETF is veel veiliger want deze zijn veel beter gespreid. En iedereen weet intussen wel dat ik grote voorstander ben van spreiding.
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Ik volg de laatste dagen de koers van het Egypte certificaat ISIN NL0000290393, wordt verkocht door RBS maar in principe te koop bij elke andere broker. Ik koop deze certificaten bij Binck.
De koers is al serieus gedaald, de laatste serieuse daling dateert van donderdag, vrijdag was er naar het schijnt geen beurshandel, naar verluidt is er nooit handel op vrijdag en zaterdag. Wanneer er precies handel is en tussen welke uren weet ik niet.
Ik ben benieuwd wat de koers van dit certificaat vandaag precies gaat doen. Ook zit je met een grote spread tussen bied en ask.
Ik vermoed dat op iets langere termijn de koersen zich zullen herstellen wanneer de onlusten ophouden. Alleen weet volgens mij niemand wanneer en met welke gevolgen dat zal zijn.
http://markets.rbs.nl/NL/Showpage.aspx? ... 0000290393" onclick="window.open(this.href);return false;
Er lijkt mij wel nog een beetje ruimte om te dalen, dat zie je wanneer je de grafiek op zijn maximum termijn zet.
De beurs in Cairo blijkt nu ook op maandag 31 jan gesloten te zijn, er is vandaag geen handel in dit certificaat.
De koers is al serieus gedaald, de laatste serieuse daling dateert van donderdag, vrijdag was er naar het schijnt geen beurshandel, naar verluidt is er nooit handel op vrijdag en zaterdag. Wanneer er precies handel is en tussen welke uren weet ik niet.
Ik ben benieuwd wat de koers van dit certificaat vandaag precies gaat doen. Ook zit je met een grote spread tussen bied en ask.
Ik vermoed dat op iets langere termijn de koersen zich zullen herstellen wanneer de onlusten ophouden. Alleen weet volgens mij niemand wanneer en met welke gevolgen dat zal zijn.
http://markets.rbs.nl/NL/Showpage.aspx? ... 0000290393" onclick="window.open(this.href);return false;
Er lijkt mij wel nog een beetje ruimte om te dalen, dat zie je wanneer je de grafiek op zijn maximum termijn zet.
De beurs in Cairo blijkt nu ook op maandag 31 jan gesloten te zijn, er is vandaag geen handel in dit certificaat.
-
Yvan
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Dat lijkt me volkomen onterecht! Zoals algemeen geweten is de doorsnee spaargidser een volbloed mensenvriend: sociaal bewogen, gulhartig, begaan met de medemens, iedereen zijn deel van welvaart en welzijn gunnend, ijverend voor een rechtvaardige spreiding van die welvaart wereldwijd, fel gekant dus tegen de excessen die u opsomt. Vandaar dat zurige sneren over "de macht van de syndicaten", "stakers vanwege te lui om te werken", "de overvette staat die dringend moet afgeroomd worden", "doppers, allochtonen en andere profiteurs", "zakkenvullende politiekers" enzovoort... hier zo opvallend afwezig zijnSmetje72 schreef:Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
het omgekeerde lijkt me het geval. uw argumenten zouden opgaan mocht men short gaan op deze index, niets als men long gaat.Smetje72 schreef:Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Egyptische aandelen
wie durft ? Ik in elk geval NIET !
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ps : ik zou niet weten wat ik daar überhaupt kan kopen ...
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ps : ik zou niet weten wat ik daar überhaupt kan kopen ...
Re: Egyptische aandelen
HSBC is dus ingestapt en hoopt van u zo zot te krijgen dat je het ook doet zodat hun posities stijgen.insider schreef:wie durft ? Ik in elk geval NIET !
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna stappen ze uit en blijven de kleintjes met de vodden zitten. Zo gaat dat nu eenmaal.
-
Bucksenraeke
- Jr. Member

- Berichten: 85
- Lid geworden op: 07 jan 2008
- Contacteer:
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Zolang de beurs in Cairo gesloten blijft en er geen zicht is op de ontwikkelingen in Egypte lijkt het me niet verstandig om in te stappen. Maar in het luik Emerging Markets in Noordelijk Afrika is Egypte één van de te volgen landen, vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Conclusie: rustig verder opvolgen en later voor een klein deeltje instappen, maar dan voor de langere termijn.
Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen
Ik heb gisteren naar rabobank nog een mail hieromtrent gestuurd. Ik wacht nog op antwoord. Op morningstar gisteren nog wat info over deze sector teruggevonden. Zij waren tamelijk constructief. Veel fondsen beleggen tegenwoordig vooral in Turkije.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

