Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Bucksenraeke
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Bucksenraeke
Verstuur privébericht

Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Bucksenraeke » 29 januari 2011, 17:35

Iemand zicht op een fonds dat belegt in Egyptische aandelen en kan aangekocht worden in België of een tracker die de beurs van Cairo volgt?

De beurs van Cairo heeft vrijdag een serieuse tik gekregen en zal de volgende week nog in een neerwaartse spiraal gaan, maar als de stabiliteit terugkeert komt binnen een aantal maanden wellicht even snel het herstel.

Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Omhoog

Arkimedes
Full Member
Full Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 16 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Arkimedes
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Arkimedes » 30 januari 2011, 09:02

Er bestaat alvast een ETF in Egyptische aandelen.
Zie : http://www.etf-corner.com/markets/2011/ ... tian-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Smetje72
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Smetje72
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Smetje72 » 30 januari 2011, 09:20

Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.

Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Omhoog

Foxy
Full Member
Full Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Foxy
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Foxy » 30 januari 2011, 11:05

Smetje72 schreef:
Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.

Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Jij zou dus liever hebben dat niemand er in investeert en hen aan hun lot overlaten???
Aan aandelen kopen die in waarde zijn gedaald is niets degoutants, dat is een verstandige manier van beleggen
Omhoog

Gebruikersavatar
cash-boy
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2009
Contacteer:
Contacteer cash-boy
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door cash-boy » 30 januari 2011, 11:28

Wacht maar tot einde van deze week dan zijn de fondsen en aandelen hier ook voldoende gezakt door de situatie ginder(Egypte en anderen..) om hier terug in te stappen. Blij ben ik alleszins niet met deze toestand. Maar hoop dat er inderdaad voor de mensen ginder een oplossing komt. Maar wij als belegger zullen dit geweten hebben, vrees ik.
Omhoog

Gebruikersavatar
robokat
VIP member
VIP member
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 jul 2007
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Egypte en Emerging Markets

  • Citeer

Bericht door robokat » 30 januari 2011, 12:18

Er bestaat blijkbaar wel een EGPT etf, maar ik kan niet controleren of deze op eenvoudige manier aankoopbaar is in Belgie (Binckbank site is in onderhoud).

Mensen de Emerging Markets fondsen in huis hebben, zullen merken dat deze de afgelopen week enkele procenten verloren hebben, afhankelijk hoe sterk deze zijn blootgesteld aan de Noord-Afrikaanse markten. Meestal is dat nog vrij beperkt en zien we dalingen tussen 2% en 4%.

Wie een regio fonds heeft (bv. het Nederlandse Robeco Afrika Fonds) zag een daling van maar liefst 5% in de afgelopen week en 10% in de afgelopen maand.

Dat is een beetje de reden waarom ik geen voorstander ben van Emerging Markets Landen of Regio fondsen. Het risico is veel groter en dus enkel voor de dynamische belegger. Een wereldwijd Emerging Markets fonds of ETF is veel veiliger want deze zijn veel beter gespreid. En iedereen weet intussen wel dat ik grote voorstander ben van spreiding.
Omhoog

Darts
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 05 jan 2010
Contacteer:
Contacteer Darts
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Darts » 31 januari 2011, 10:00

Ik volg de laatste dagen de koers van het Egypte certificaat ISIN NL0000290393, wordt verkocht door RBS maar in principe te koop bij elke andere broker. Ik koop deze certificaten bij Binck.

De koers is al serieus gedaald, de laatste serieuse daling dateert van donderdag, vrijdag was er naar het schijnt geen beurshandel, naar verluidt is er nooit handel op vrijdag en zaterdag. Wanneer er precies handel is en tussen welke uren weet ik niet.

Ik ben benieuwd wat de koers van dit certificaat vandaag precies gaat doen. Ook zit je met een grote spread tussen bied en ask.
Ik vermoed dat op iets langere termijn de koersen zich zullen herstellen wanneer de onlusten ophouden. Alleen weet volgens mij niemand wanneer en met welke gevolgen dat zal zijn.

http://markets.rbs.nl/NL/Showpage.aspx? ... 0000290393" onclick="window.open(this.href);return false;

Er lijkt mij wel nog een beetje ruimte om te dalen, dat zie je wanneer je de grafiek op zijn maximum termijn zet.

De beurs in Cairo blijkt nu ook op maandag 31 jan gesloten te zijn, er is vandaag geen handel in dit certificaat.
Omhoog

Yvan

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Yvan » 1 februari 2011, 11:30

Smetje72 schreef:
Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.

Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
Dat lijkt me volkomen onterecht! Zoals algemeen geweten is de doorsnee spaargidser een volbloed mensenvriend: sociaal bewogen, gulhartig, begaan met de medemens, iedereen zijn deel van welvaart en welzijn gunnend, ijverend voor een rechtvaardige spreiding van die welvaart wereldwijd, fel gekant dus tegen de excessen die u opsomt. Vandaar dat zurige sneren over "de macht van de syndicaten", "stakers vanwege te lui om te werken", "de overvette staat die dringend moet afgeroomd worden", "doppers, allochtonen en andere profiteurs", "zakkenvullende politiekers" enzovoort... hier zo opvallend afwezig zijn ;D .
Omhoog

kiama
Full Member
Full Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 okt 2007
Contacteer:
Contacteer kiama
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door kiama » 1 februari 2011, 12:22

Smetje72 schreef:
Bucksenraeke schreef: Misschien valt hier een graantje mee te pikken?
Doet me een beetje denken aan al die graaiende CEO's, ministers, speculateurs, .... die op de kap van de miserie van een ander geld willen verdienen. Hopelijk vind u het ook niet erg dat andere burgers uit de wereld straks op onze kap en miserie geld verdienen.

Op ethisch vlak is dat er dus wel over en degoutant. Maar ja zo zit de wereld blijkbaar in elkaar. Men gaat letterlijk over lijken.
het omgekeerde lijkt me het geval. uw argumenten zouden opgaan mocht men short gaan op deze index, niets als men long gaat.
Omhoog

Gebruikersavatar
insider
VIP member
VIP member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 05 jan 2010
Contacteer:
Contacteer insider
Verstuur privébericht

Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door insider » 2 februari 2011, 16:28

wie durft ? Ik in elk geval NIET !
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ps : ik zou niet weten wat ik daar überhaupt kan kopen ... ;D
Omhoog

Arkimedes
Full Member
Full Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 16 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Arkimedes
Verstuur privébericht

Re: Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Arkimedes » 2 februari 2011, 16:52

insider schreef:wie durft ? Ik in elk geval NIET !
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_belegg ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
HSBC is dus ingestapt en hoopt van u zo zot te krijgen dat je het ook doet zodat hun posities stijgen.
Daarna stappen ze uit en blijven de kleintjes met de vodden zitten. Zo gaat dat nu eenmaal.
Omhoog

Bucksenraeke
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2008
Contacteer:
Contacteer Bucksenraeke
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door Bucksenraeke » 3 februari 2011, 10:23

Zolang de beurs in Cairo gesloten blijft en er geen zicht is op de ontwikkelingen in Egypte lijkt het me niet verstandig om in te stappen. Maar in het luik Emerging Markets in Noordelijk Afrika is Egypte één van de te volgen landen, vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Conclusie: rustig verder opvolgen en later voor een klein deeltje instappen, maar dan voor de langere termijn.
Omhoog

Gebruikersavatar
optibear
VIP member
VIP member
Berichten: 4166
Lid geworden op: 16 feb 2010
Contacteer:
Contacteer optibear
Verstuur privébericht

Re: Beleggingsfonds in Egyptische aandelen

  • Citeer

Bericht door optibear » 3 februari 2011, 10:26

Ik heb gisteren naar rabobank nog een mail hieromtrent gestuurd. Ik wacht nog op antwoord. Op morningstar gisteren nog wat info over deze sector teruggevonden. Zij waren tamelijk constructief. Veel fondsen beleggen tegenwoordig vooral in Turkije.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. ;)
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy