Beleggingsfondsen en Deutsche Bank
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggingsfondsen en Deutsche Bank
Er zijn hier op het forum ongetwijfeld mensen die beleggen via Deutsche Bank. Ik ben ook van plan rekeningen te openen bij DB maar ik zit nog met een aantal vragen. Hopelijk kan iemand mij wat informeren.
1) Kan je een percentage van een beleggingsfonds aankopen of is er een mimimuminleg vereist (vb. min. 1 deelbewijs of iets dergelijks)?
Zo ja, hoeveel bedraagt de minimuminleg/fonds?
2) Geprogrammeerd beleggen: kan je zelf kiezen op welke dag van de maand geïnvesteerd wordt? Of is dit zoals bij Keytrade Bank waar steeds de 5de van de maand wordt geïnvesteerd? Kan die investeringsdag van de maand van maand tot maand veranderd worden zodat je in feite geheel vrij kan kiezen wanneer je investeert via het geprogrammeerd beleggen? Heeft dit contract een minimum looptijd zoals bij Keytrade (3 jaar om kosten te vermijden)?
Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt!
1) Kan je een percentage van een beleggingsfonds aankopen of is er een mimimuminleg vereist (vb. min. 1 deelbewijs of iets dergelijks)?
Zo ja, hoeveel bedraagt de minimuminleg/fonds?
2) Geprogrammeerd beleggen: kan je zelf kiezen op welke dag van de maand geïnvesteerd wordt? Of is dit zoals bij Keytrade Bank waar steeds de 5de van de maand wordt geïnvesteerd? Kan die investeringsdag van de maand van maand tot maand veranderd worden zodat je in feite geheel vrij kan kiezen wanneer je investeert via het geprogrammeerd beleggen? Heeft dit contract een minimum looptijd zoals bij Keytrade (3 jaar om kosten te vermijden)?
Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Re: Beleggingsfondsen en Deutsche Bank
Hoi,
Beleggen bij DB kan vanaf 100 euro in een fonds naar keuze (hoewel je je best beperkt tot hun best advice lijst want die fondsen worden ook pro-actie opgevolgd door DB ook al zijn het geen fondsen van de bank zelf)
Geprogrammeerd beleggen vind ik persoonlijk zeer aantrekkelijk. Je bepaalt zelf hoeveel je wilt beleggen (min 100euro, maar dit kan per maand, per 3maand, per jaar...) en op welke dag van de maand je dit wil. Voordeel van geprogrammeerd beleggen is dat je geen instapkosten hebt dus ook de befaamde fondsen van Carmignac, Ethna of DWS Flex Pensioen kan aan 0%...
Mocht je je gading niet vinden op hun site dan kun je ook steeds een afspraak maken in het kantoor. Volgens mij is dit de enige bank in België waar zo'n aanbod hebt en toch nog persoonlijk advies kunt krijgen...
Een tevreden klant (het moet niet altijd Rabo zijn die hier met de pluimen gaat lopen ;-))
Beleggen bij DB kan vanaf 100 euro in een fonds naar keuze (hoewel je je best beperkt tot hun best advice lijst want die fondsen worden ook pro-actie opgevolgd door DB ook al zijn het geen fondsen van de bank zelf)
Geprogrammeerd beleggen vind ik persoonlijk zeer aantrekkelijk. Je bepaalt zelf hoeveel je wilt beleggen (min 100euro, maar dit kan per maand, per 3maand, per jaar...) en op welke dag van de maand je dit wil. Voordeel van geprogrammeerd beleggen is dat je geen instapkosten hebt dus ook de befaamde fondsen van Carmignac, Ethna of DWS Flex Pensioen kan aan 0%...
Mocht je je gading niet vinden op hun site dan kun je ook steeds een afspraak maken in het kantoor. Volgens mij is dit de enige bank in België waar zo'n aanbod hebt en toch nog persoonlijk advies kunt krijgen...
Een tevreden klant (het moet niet altijd Rabo zijn die hier met de pluimen gaat lopen ;-))
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan toch heel veel info vinden op de site van DB:
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... eggen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... eggen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor uw uitleg!
Ik lees dat de instapkosten bij geprogrammeerd beleggen 0% bedragen. Dat is uiteraard interessant. Moet je voor de fondsen die je aankoopt via het geprogrammeerd beleggen 8 euro/lijn betalen of niet (dus als jaarlijkse terugkerende kosten)? In dat geval kunnen de kosten snel oplopen als je voor diversificatie kiest, niet?
Ik lees dat de instapkosten bij geprogrammeerd beleggen 0% bedragen. Dat is uiteraard interessant. Moet je voor de fondsen die je aankoopt via het geprogrammeerd beleggen 8 euro/lijn betalen of niet (dus als jaarlijkse terugkerende kosten)? In dat geval kunnen de kosten snel oplopen als je voor diversificatie kiest, niet?
Dat is juist, maar de vragen die ik hier gesteld heb, vind ik toch niet terug op hun website. Het principe van het geprogrammeerd beleggen ken ik wel. Ik heb namelijk ook een Fund Investment Plan bij Keytrade Bank lopen, maar er zijn blijkbaar toch heel wat verschillen...evita schreef:Je kan toch heel veel info vinden op de site van DB:
even tussendoor Db moet aan het € infuus.
- je moet een bedrag op geven (min. 100 euro), de periodiciteit kiezen ( 1-3-6 of 12 maanden) en de dag van de maand per fondsAlverman schreef: Dat is juist, maar de vragen die ik hier gesteld heb, vind ik toch niet terug op hun website. Het principe van het geprogrammeerd beleggen ken ik wel. Ik heb namelijk ook een Fund Investment Plan bij Keytrade Bank lopen, maar er zijn blijkbaar toch heel wat verschillen...
- je kunt die dag van de maand niet veranderen volgens mij maar je kunt natuurlijk voor elk fonds wel een andere dag nemen = begindatum
- je betaald per lijn (fonds) volgens mij 8 euro per jaar
- je kunt het geprogrammeerd sparen altijd ook stopzetten per fonds
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---