Belfius Beats New of Star
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Belfius Beats New of Star
Ik heb een online aanvraag gedaan en door mijn gemaakte keuze(s) ben ik automatisch bij een beats pulse uitgekomen. Maar nu wil ik ook een gemeenschappelijke rekening openen. Betekent dit voor mijn partner dat zij ook een persoonlijke zichtrekening krijgt of kan zij enkel kiezen voor de gemeenschappelijke. Zij zou dan om de gemeensch. rekening te spijzen wanneer nodig geld overschrijven van de bank waar ze nu zit.
dus is volgende mogelijk, indien alles klaar is, log ik in op belfius en ik zie 2 rekeningen (1 persoonlijke + 1 gemeenschappelijke) en zij logt in op belfius en ziet enkel de gemeenschappelijke
welke van de 2 is hiervoor het best geschikt: New of Star?
en is dat dan 2 x 66/jaar of 2 x 90/jaar
dus is volgende mogelijk, indien alles klaar is, log ik in op belfius en ik zie 2 rekeningen (1 persoonlijke + 1 gemeenschappelijke) en zij logt in op belfius en ziet enkel de gemeenschappelijke
welke van de 2 is hiervoor het best geschikt: New of Star?
en is dat dan 2 x 66/jaar of 2 x 90/jaar
Re: Belfius Beats New of Star
Zowel de New als Star laat toe om 2 rekeninghouders te hebben. Welke rekening je moet nemen voor de persoonlijke en gezamenlijke rekening is natuurlijk zeer afhankelijk wat je exact nodig hebt.
Voor de persoonlijke heb je de keuze tussen Pulse, New en Star. De pulse is gratis, maar geen kredietkaart, gratis opname in andere bankkantoren,...
Voor de gezamenlijke kan je New of Star kiezen. Het grootste verschil zit in de extra verzekeringen op de kredietkaart. Of je dit nodig hebt of niet is volledig jullie keuze, de beste keuze is deze dat het best bij jullie past anders betaal je teveel.
Maar ik raad je aan om toch even de tariefkaart door te nemen om de details na te lezen: https://www.belfius.be/imagingservlet/G ... ARIFEUR_NL
Het zijn 2 rekeningen die je wil openen, dus dit wilt zeggen dat je beide rekening zal moeten betalen (tenzij je Pulse kiest, die is gratis).
De 2de rekeninghouder is inbegrepen in het forfeit van de New en Star dus je zal maar 1 maal de prijs van het pakket betalen (dus niet het bedrag "per houder"):
Volgens deze site is er toch een meerprijs van €9,72 indien meerdere rekeninghouders: https://www.spaargids.be/sparen/belfius-bank-red.html
Belfius is dus letterlijk een doolhof wat betreft hun tariefkaart.
Je kan natuurlijk het verhaal complexer maken en kijken naar andere banken. Als de prijs voor jou het belangrijkste is, er zijn nog banken die gratis rekeningen aanbieden voor 2 rekeninghouders.
Voor de persoonlijke heb je de keuze tussen Pulse, New en Star. De pulse is gratis, maar geen kredietkaart, gratis opname in andere bankkantoren,...
Voor de gezamenlijke kan je New of Star kiezen. Het grootste verschil zit in de extra verzekeringen op de kredietkaart. Of je dit nodig hebt of niet is volledig jullie keuze, de beste keuze is deze dat het best bij jullie past anders betaal je teveel.
Maar ik raad je aan om toch even de tariefkaart door te nemen om de details na te lezen: https://www.belfius.be/imagingservlet/G ... ARIFEUR_NL
Het zijn 2 rekeningen die je wil openen, dus dit wilt zeggen dat je beide rekening zal moeten betalen (tenzij je Pulse kiest, die is gratis).
De 2de rekeninghouder is inbegrepen in het forfeit van de New en Star dus je zal maar 1 maal de prijs van het pakket betalen (dus niet het bedrag "per houder"):
Althans zo interpreteer ik de doolhof van Belfius (want zo duidelijk staat het niet vermeld om eerlijk te zijn).Aanbieden van 2 debetkaarten(1) plus dienstverlening: beheersforfait voor de kaart, Bancontact + Maestro, betalingen zonder geheime code, mobiele betalingen, Self-Service Banking
(1) De tweede debetkaart is enkel mogelijk op naam van een andere persoon dan die van de eerste debetkaart.
Volgens deze site is er toch een meerprijs van €9,72 indien meerdere rekeninghouders: https://www.spaargids.be/sparen/belfius-bank-red.html
Belfius is dus letterlijk een doolhof wat betreft hun tariefkaart.
Je kan natuurlijk het verhaal complexer maken en kijken naar andere banken. Als de prijs voor jou het belangrijkste is, er zijn nog banken die gratis rekeningen aanbieden voor 2 rekeninghouders.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Even zitten vragen aan Belfius en hun reactie was dat de 2 rekeninghouders inbegrepen zitten in de standaard prijs. De website van spaargids is fout, er is geen extra toeslag voor een tweede rekeninghouder.
waar ik me nog afvraag:
heb nu een beats pulse pakket ontvangen met 1 kaart + kaartlezer en dit op basis van de gegevens die ik had ingevuld. Dit is dus een persoonlijke bankrekening, maar ik kan een extra persoon toevoegen, dat wil zeggen dat deze rekening dan automatisch een gemeenschappelijke rekening wordt en de 2de persoon ook een kaart + kaartleze krijgt en blijft dit binnen het gratis van beats pulse?
Tot wat ik zou willen komen is
voor mij :
1 persoonlijke belfius rekening + 1 bancontact/maestro en mastercard gelinkt aan deze rekening
1 gemeenschappelijke belfius rekening + 1 bancontact/maestro kaart en mastercard gelinkt aan deze rekening
voor haar
1 gemeenschappelijke belfius rekening + 1 bancontact/maestro kaart en mastercard gelinkt aan deze rekening
zij behoudt haar persoonlijke rekeningen tenzij het goedkoper is om in een formule te stappen dat ze ook bij belfius een peroonlijke rekening krijgt
heb nu een beats pulse pakket ontvangen met 1 kaart + kaartlezer en dit op basis van de gegevens die ik had ingevuld. Dit is dus een persoonlijke bankrekening, maar ik kan een extra persoon toevoegen, dat wil zeggen dat deze rekening dan automatisch een gemeenschappelijke rekening wordt en de 2de persoon ook een kaart + kaartleze krijgt en blijft dit binnen het gratis van beats pulse?
Tot wat ik zou willen komen is
voor mij :
1 persoonlijke belfius rekening + 1 bancontact/maestro en mastercard gelinkt aan deze rekening
voor haar
zij behoudt haar persoonlijke rekeningen tenzij het goedkoper is om in een formule te stappen dat ze ook bij belfius een peroonlijke rekening krijgt
Je zal aan jouw contactpersoon nog eens moeten vragen om de meest recente prijslijst te lezen want daar staat :
Maandelijks supplement voor de Beats New- en Belfius Pulse White-rekeningen die niet individueel zijn / met
een mandataris. 0.81 euro.
Niet voor alle rekeningen maar wel voor Beats New en Belfius Pulse White.
Beats Pulse en Beats Pulse Star: geen tarifering.
Inderdaad : het is een wildernis, hun tariefkaart

Zie bv deze kost : Aan een loket, wanneer de storting niet door de (mede)houder, volmachthebber of beheerder van de
Belfius Bank-rekening wordt uitgevoerd : 4 euro.
Je vrouw komt geld storten op jouw rekening waarvan ze geen medehouder (etc) is ... Jupsa ! 4 euro aftrekken !