Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Weet iemand of het mogelijk is om een Belfius Blue rekening om te zetten naar een White rekening ?
Als ik inlog op Belfius direct net via pc krijg ik die optie niet bij "veranderen rekening", ik kan daar enkel de blue rekening omzetten naar een Red en dergelijke.
Ik heb deze middag gebeld naar de support maar na 8 minuten wachtmuziek te aanhoren zonder iemand aan de lijn te hebben gekregen heb ik ingehaakt. Ik heb gisteren via Belfius direct net een bericht gestuurd maar buiten een email dat mijn vraag behandeld wordt heb ik nog geen antwoord.
Als ik inlog op Belfius direct net via pc krijg ik die optie niet bij "veranderen rekening", ik kan daar enkel de blue rekening omzetten naar een Red en dergelijke.
Ik heb deze middag gebeld naar de support maar na 8 minuten wachtmuziek te aanhoren zonder iemand aan de lijn te hebben gekregen heb ik ingehaakt. Ik heb gisteren via Belfius direct net een bericht gestuurd maar buiten een email dat mijn vraag behandeld wordt heb ik nog geen antwoord.
Re: Belfius Blue rekening omzetten naar White rekening.
Goede vraag. Antwoord wil ik ook wel weten. Houd ons op de hoogte a.u.b.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb reeds gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn: je moet nieuw rekeningnr openen en alles overzetten. Beetje dom van hen. Upgraden is mogelijk, downgraden is precies moeilijker.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
had ongeveer dezelfde vraag, wou naar gratis rekening gaan zoals moet mogelijk zijn via huidige wetgeving, kantoorhouder in kessel was zeer nors en wou bankkaart afnemen , ik vroeg dan hoe ik aan mijn uitreksels zou geraken want via internet is niet meer mogelijk en opsturen doen ze niet, dat kon hij niet beantwoorden en zei dat hij alles op gratis zou zetten en ik wel de volgende dag zou horen wat er met mijn maestrokaart ging gebeuren, is nu een maand geleden en nog niets gehoord dus gebruik ze gewoon gratis verder.
Hij zei iets van een uitrekselkaart maar vroeg eigenlijk om ineens alles af te sluiten, wat ik dus niet van plan was, misschien wordt na een volgende fusie belfius wel terug interessant om klant bij te zijn en ik heb er nog een kluis die ik enkel via een belfiusrekening kan betalen
Ze zijn dus niet voorzien op vragen tot downgrading, dat is zeker
Hij zei iets van een uitrekselkaart maar vroeg eigenlijk om ineens alles af te sluiten, wat ik dus niet van plan was, misschien wordt na een volgende fusie belfius wel terug interessant om klant bij te zijn en ik heb er nog een kluis die ik enkel via een belfiusrekening kan betalen
Ze zijn dus niet voorzien op vragen tot downgrading, dat is zeker
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Misschien nuttig om er op terug te komen met wat meer info op het moment dat je meer weet Kingsfan. Ik denk dat er nog mensen zijn die in jouw geval gaan zitten en niet van alle "diensten" van Belfius gebruik wensen te maken.kingsfan schreef:... en zei dat hij alles op gratis zou zetten en ik wel de volgende dag zou horen wat er met mijn maestrokaart ging gebeuren, is nu een maand geleden en nog niets gehoord dus gebruik ze gewoon gratis verder.
volgens mij is er geen wetgeving over een gratis zichtrekeningkingsfan schreef:wou naar gratis rekening gaan zoals moet mogelijk zijn via huidige wetgeving,
Wetgeving - belfius - en gratis = gevaarlijk
Ik ben vandaag langs gegaan naar het kantoor omdat ik ook enkele vragen had omtrent de white rekening.
Een bestaande zichtrekening omzetten naar een white rekening is inderdaad niet mogelijk. Men moet deze online aanvragen.
Een white rekening kan men later wel omzetten naar een red, golden of platinum rekening. Ik vroeg waarom niet naar een blue. Dat is omdat er bij een white rekening een kredietkaart hoort en dat heeft men niet bij een blue rekening. En wel bij red, golden, platinum
Een bestaande zichtrekening omzetten naar een white rekening is inderdaad niet mogelijk. Men moet deze online aanvragen.
Een white rekening kan men later wel omzetten naar een red, golden of platinum rekening. Ik vroeg waarom niet naar een blue. Dat is omdat er bij een white rekening een kredietkaart hoort en dat heeft men niet bij een blue rekening. En wel bij red, golden, platinum
ik bedoel dus eigenlijk de basisbankdienst die bij wet geregeld is en gratis moet zijn, men mag dit dus weigeren als men een zichtrekening bij een andere bank heeft eigenlijk.
Waarop geeft de basisbankdienst u recht?
Met de basisbankdienst, die de vorm aanneemt van een zichtrekening, kunt u de volgende verrichtingen doen:
deposito’s;
cheques (of circulaire cheques) op uw rekening laten boeken;
geld afhalen;
overschrijvingen;
doorlopende betalingsopdrachten;
domiciliëringen.
Deze verrichtingen kunt u uitvoeren, voor zover er voldoende geld op uw zichtrekening staat. U mag dus geen negatief saldo op uw rekening hebben.
U krijgt ook de uittreksels van de rekening.
Men weigerde dus niet, men paste niets aan, men schrapte gewoon mijn kosten die ik zou moeten betalen voor de blue rekening toen ik hiernaar vroeg.
that's it
Waarop geeft de basisbankdienst u recht?
Met de basisbankdienst, die de vorm aanneemt van een zichtrekening, kunt u de volgende verrichtingen doen:
deposito’s;
cheques (of circulaire cheques) op uw rekening laten boeken;
geld afhalen;
overschrijvingen;
doorlopende betalingsopdrachten;
domiciliëringen.
Deze verrichtingen kunt u uitvoeren, voor zover er voldoende geld op uw zichtrekening staat. U mag dus geen negatief saldo op uw rekening hebben.
U krijgt ook de uittreksels van de rekening.
Men weigerde dus niet, men paste niets aan, men schrapte gewoon mijn kosten die ik zou moeten betalen voor de blue rekening toen ik hiernaar vroeg.
that's it
Deze info klopt niet!kingsfan schreef:ik bedoel dus eigenlijk de basisbankdienst die bij wet geregeld is en gratis moet zijn, men mag dit dus weigeren als men een zichtrekening bij een andere bank heeft eigenlijk
Op de site van de FOD Economie vindt u wel de juiste uitleg:
Hoeveel kost de basisbankdienst?
De basisbankdienst is niet noodzakelijk gratis. De bank kan u een maximumbedrag van 13,97 EUR vanaf 1 januari 2011 vragen.
De maximale prijs voor de basisbankdienst wordt jaarlijks aangepast rekening houdend met het indexcijfer van de consumptieprijzen.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Be ... _bancaire/
inderdaad, heb het daar nu ook gevonden,
excuses voor de fout,
dank voor uw aanvulling
excuses voor de fout,
dank voor uw aanvulling
Gewoon White aanmaken online
Daarna Red of Blue opzeggen in kantoor
Groeten
Daarna Red of Blue opzeggen in kantoor
Groeten
Als je een White rekening aanmaakt, krijg je de vraag of je een andere rekening bij Belfius wil opzeggen in de plaats.
Dus je moet zelfs niet langs het kantoor gaan. Je andere Belfius rekening wordt automatisch opgezegd als je je bankkaart van de White rekening hebt geactiveerd. Het eventuele saldo wordt ook overgemaakt op je White rekening.
Dus je moet zelfs niet langs het kantoor gaan. Je andere Belfius rekening wordt automatisch opgezegd als je je bankkaart van de White rekening hebt geactiveerd. Het eventuele saldo wordt ook overgemaakt op je White rekening.
En wat als je bv een hypothecaire lening lopen hebt en je loon er op gestort wordt? Dan is het niet verstandig om die andere rekening direct op te zeggen. Het lijkt mij gewoon belachelijk dat je op deze manier te werk moet gaan en dit wetende dat een "upgrade" wel zonder problemen kan met behoud van rekeningnr...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
@Vaganzza: jij hamert op het feit dat een upgrade wel mogelijk is maar met die upgrade blijf je natuurlijk wel bij de 'klassieke' zichtrekeningen. En die white is niet echt een downgrade maar een ander type, nl een online zichtrekening. Je kan ze enkel via internet aanvragen en zo krijg je meteen een nieuw rekeningnummer. Ik vermoed dus dat dat de reden is.
Ik begrijp wel dat het vervelend is om je rekeningnr te verliezen als je de huidige zichtrekening bij belfius actief gebruikt. Dat zou ik ook vinden. En mochten ze echt willen zouden ze het nr wel kunnen behouden denk ik. Zeker omdat je daarna wel van de white naar een red, gold, ... kan omzetten met behoud van nummer. Ik heb het geluk dat ik een classic rekening had die ik praktisch nooit meer gebruikte. Geen domicilieringen of zo dus mij maakt het nu niet zoveel uit om mijn nummer te verliezen.
Ik begrijp wel dat het vervelend is om je rekeningnr te verliezen als je de huidige zichtrekening bij belfius actief gebruikt. Dat zou ik ook vinden. En mochten ze echt willen zouden ze het nr wel kunnen behouden denk ik. Zeker omdat je daarna wel van de white naar een red, gold, ... kan omzetten met behoud van nummer. Ik heb het geluk dat ik een classic rekening had die ik praktisch nooit meer gebruikte. Geen domicilieringen of zo dus mij maakt het nu niet zoveel uit om mijn nummer te verliezen.