Belfius Pensioensparen (actie) versus Rabo/Argenta
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
2 jaar terug van Argenta naar Rabobank overgestapt voor pensioensparen (fonds - balanced)
Domme zet blijkbaar. Plots rekent rabobank instapkosten aan. + rendement is beter van Argenta. Ik had indruk toen niet. Als het slecht gaat, presteert BNP beter, bij goede jaren vooral Argenta.
Rendement op morningstar, da's waarschijnlijk zonder kosten af te trekken?
Enige dat ik mij ontzie, is dat je bij Argenta weer zichtrekening e.d. moet openen met bankkaarten om zo'n PFR fonds te kunnen beheren. En voor de rest wil ik er niets....
Tja, voor 125 € de boel overzetten naar Belfius?
Belfius
Instapkosten: 3%
Lopende kosten: 1,16% waarvan max 0,90% beheerkosten
Rendement per kalenderjaar 30/11/2016
2013 2014 2015 30/11
Rendement (%) 12,24 6,30 7,32 -0,18
Breng uw pensioensparen naar Belfius en krijg 100 euro cadeau (5)
U doet al aan pensioensparen en kent de voordelen van beleggen in pensioenspaarfondsen. Wilt u liever investeren in 1 van de 3 Belfius-pensioenspaarfondsen? Dan is het nu hét moment, want u krijgt 100 euro cadeau als u uw pensioenspaarfonds tussen 23-11-2016 en 31-01-2017 naar ons brengt.
1. Open een pensioenspaarrekening bij Belfius.
2. Vul dit formulier in en bezorg het ons samen met een kopie (recto-verso) van uw identiteitskaart terug via uw Belfius-kantoor of stuur het naar het adres vermeld op het formulier.
3. U ontvangt 100 euro op uw rekening.
Opent u bovendien uw pensioenspaarrekening online, dan ontvangt u nog eens 25 euro extra. En we nemen alle kosten voor onze rekening.
Rabo:
Lopende kosten (%) * 1.25
Rendement per kalenderjaar
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 30/11
Rendement (%) 18,91 8,50 -5,05 15,57 12,04 9,78 9,37 -1,20
Argenta:
Instapkosten: 0 %
uitstapkosten: 0 %
lopende kosten: 1,36 % per jaar
Rendement per kalenderjaar 2013 2014 2015 30/11
Rendement (%) 9,83 5,28 13,57 -0,62
2 jaar terug van Argenta naar Rabobank overgestapt voor pensioensparen (fonds - balanced)
Domme zet blijkbaar. Plots rekent rabobank instapkosten aan. + rendement is beter van Argenta. Ik had indruk toen niet. Als het slecht gaat, presteert BNP beter, bij goede jaren vooral Argenta.
Rendement op morningstar, da's waarschijnlijk zonder kosten af te trekken?
Enige dat ik mij ontzie, is dat je bij Argenta weer zichtrekening e.d. moet openen met bankkaarten om zo'n PFR fonds te kunnen beheren. En voor de rest wil ik er niets....

Tja, voor 125 € de boel overzetten naar Belfius?

Belfius
Lopende kosten: 1,16% waarvan max 0,90% beheerkosten
Rendement per kalenderjaar 30/11/2016
2013 2014 2015 30/11
Rendement (%) 12,24 6,30 7,32 -0,18
Breng uw pensioensparen naar Belfius en krijg 100 euro cadeau (5)
U doet al aan pensioensparen en kent de voordelen van beleggen in pensioenspaarfondsen. Wilt u liever investeren in 1 van de 3 Belfius-pensioenspaarfondsen? Dan is het nu hét moment, want u krijgt 100 euro cadeau als u uw pensioenspaarfonds tussen 23-11-2016 en 31-01-2017 naar ons brengt.
1. Open een pensioenspaarrekening bij Belfius.
2. Vul dit formulier in en bezorg het ons samen met een kopie (recto-verso) van uw identiteitskaart terug via uw Belfius-kantoor of stuur het naar het adres vermeld op het formulier.
3. U ontvangt 100 euro op uw rekening.
Opent u bovendien uw pensioenspaarrekening online, dan ontvangt u nog eens 25 euro extra. En we nemen alle kosten voor onze rekening.
Rabo:
Rendement per kalenderjaar
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 30/11
Rendement (%) 18,91 8,50 -5,05 15,57 12,04 9,78 9,37 -1,20
Argenta:
Rendement per kalenderjaar 2013 2014 2015 30/11
Rendement (%) 9,83 5,28 13,57 -0,62
Re: Belfius Pensioensparen (actie) versus Rabo/Argenta
als er één kneusje is in het pensioenspaarfondsuniversum, dan is het wel Dexia (aka Befluis) geweest de laatste jaren.
Ik snap trouwens niet dat je Argenta niet wil omdat je dan een kaart en zichtrekening moet aanvragen.
Dit zou inderdaad goed kunnen, maar hun zichtrekening en kaart is wel helemaal gratis...
Ik snap trouwens niet dat je Argenta niet wil omdat je dan een kaart en zichtrekening moet aanvragen.
Dit zou inderdaad goed kunnen, maar hun zichtrekening en kaart is wel helemaal gratis...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Eén van de voorwaarden bij Belfius:
Ook al heb ik de leeftijd om in een pensioenspaarfonds te stappen, toch doe ik aan pensioensparen via een verzekering. Ik ben me er bewust van dat de instapkosten het rendement de eerste ja(a)r(en) tenietdoen. Mocht ik zin hebben om 'iets' te kopen dat kan fluctueren, dan koop ik wel één of ander fonds.
Voor mij geld pensioenSPAREN en niet pensioenGOKKEN!
Gelukkig bestaan er bij Belfius ook gratis zichtrekeningen.U moet een maandelijkse doorlopende opdracht van minstens 25 euro
aanmaken vanaf een Belfius-rekening naar de pensioenspaarrekening in
kwestie,
Ook al heb ik de leeftijd om in een pensioenspaarfonds te stappen, toch doe ik aan pensioensparen via een verzekering. Ik ben me er bewust van dat de instapkosten het rendement de eerste ja(a)r(en) tenietdoen. Mocht ik zin hebben om 'iets' te kopen dat kan fluctueren, dan koop ik wel één of ander fonds.
Voor mij geld pensioenSPAREN en niet pensioenGOKKEN!
Is dat zo? Ik heb zelf Belfius Pension Fund High, en dat scoort de laatste 5 jaar meer dan behoorlijk. De laatste 3 jaar moet het zelfs enkel Arpe van Argenta laten voorgaan. Zie https://www.spaargids.be/sparen/pensioe ... r_dir=descBoogje schreef:als er één kneusje is in het pensioenspaarfondsuniversum, dan is het wel Dexia (aka Befluis) geweest de laatste jaren.
Belfius Pension Fund High Equities
Uitstapkosten: geen
Lopende kosten: 1,32% waarvan max 1,05% beheerkosten
Belfius Pension Fund Balanced Plus
Instapkosten: geen
Lopende kosten: 1,63% waarvan max 1,3% beheerkosten
ARPE:
RABO/BNP
Instapkosten 3.00%
Uitstapkosten 0.00%
Als ik dus 12.000 € overzet naar Argenta of Belfius High, dan betaal ik terug 3% instapkost (360 €) op dat bedrag?
Lopende kosten: 1,32% waarvan max 1,05% beheerkosten
Belfius Pension Fund Balanced Plus
Instapkosten: geen
Lopende kosten: 1,63% waarvan max 1,3% beheerkosten
ARPE:
RABO/BNP
Instapkosten 3.00%
Uitstapkosten 0.00%
Als ik dus 12.000 € overzet naar Argenta of Belfius High, dan betaal ik terug 3% instapkost (360 €) op dat bedrag?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Instapkosten zijn enkel voor nieuwe inlegbedragen, niet voor overdracht. Heb al enkele keren overgedragen.
thx.
Belfius High lijkt me interessant, omdat ik ook al Pulse bij die bank heb. Dan ook makkelijk overschrijven en zo. En de klok niet terugdraaien met naar Argenta te gaan voor PFR.
Hoe gaat de belastingen dat bijhouden als een mens zo 15 verschillende PFR's had in zijn loopbaan? Met die voorlopige taks en zo
Belfius High lijkt me interessant, omdat ik ook al Pulse bij die bank heb. Dan ook makkelijk overschrijven en zo. En de klok niet terugdraaien met naar Argenta te gaan voor PFR.

Hoe gaat de belastingen dat bijhouden als een mens zo 15 verschillende PFR's had in zijn loopbaan? Met die voorlopige taks en zo
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is het probleem van de bank, niet van mij en ook niet van de overheid.
Ik zou ook wel zeer goed naar de beheerskosten kijken. Die wegen zeer zwaar door op lange termijn.
Ga trouwens zelf ook de oefening doen, want wat mij betreft is zo een overdracht vaak interessanter dan de opbrengsten van het fonds zelf
Ik zou ook wel zeer goed naar de beheerskosten kijken. Die wegen zeer zwaar door op lange termijn.
Ga trouwens zelf ook de oefening doen, want wat mij betreft is zo een overdracht vaak interessanter dan de opbrengsten van het fonds zelf

Maar zijn de beheerskosten niet, zoals bij elk beleggingsfonds, reeds verrekend in de koers van het fonds?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt me een interessante actie van Belfius.
Maar momenteel bij Arpe die geen instapkosten aanrekent.
Waar kan je het gemakkelijkst een rendementsoverzicht vinden van alle pensioenfondsen?
Als Belfius het niet goed doet, blijf ik beter waar ik ben.
Maar momenteel bij Arpe die geen instapkosten aanrekent.
Waar kan je het gemakkelijkst een rendementsoverzicht vinden van alle pensioenfondsen?
Als Belfius het niet goed doet, blijf ik beter waar ik ben.

http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... fault.aspxBrugse Leeuw schreef: Waar kan je het gemakkelijkst een rendementsoverzicht vinden van alle pensioenfondsen?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Rabo Pension Fund Growth doet het toch zo slecht niet, dit zit toch jaarlijks bij de beste pensioenspaarfondsen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Al ingetekend Satsurfer? Ik ben een beetje de kat uit de boom aan het kijken. Misschien zijn er nog andere acties op komst bij andere banken? Momenteel ook een bnp variant van pensioensparen.satsurfer schreef:thx.
Re: Belfius Pensioensparen (actie) versus Rabo/Argenta/Belfius
Mager jaar voor pensioenspaarfondsen
Het Nieuwsblad: 05 Jan. 2017, Pagina 18
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170105_02658719

Het Nieuwsblad: 05 Jan. 2017, Pagina 18
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170105_02658719