Belfius Pension Fund High Equities
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Belfius Pension Fund High Equities
Zelf zit ik al 4 jaar in dit fonds.
Rendement is vrij goed. Toch begin ik meer en meer te twijfelen aan dit fonds.
Jullie mening?
Rendement is vrij goed. Toch begin ik meer en meer te twijfelen aan dit fonds.
Jullie mening?
Re: Belfius Pension Fund High Equities
sinds een kleine 2 jaar houdt een nieuwe fondsenbeheerder zich bezig met het beheer.
Met mooi resultaat (eindelijk na al dat gekwakkel)
je kan de rendementen makkelijk vergelijken op tijd.be
objectief gezien is dit fonds inderdaad goed bezig... (rendement sinds begin dit jaar en rendement sinds 1 jaar zijn behoorlijk goed).
mensen die bijvoorbeeld vorig jaar overgestapt zijn naar het argenta-fonds (dat toch wat zijn pluimen verloren heeft)
zijn te beklagen (op korte termijn toch, op langere termijn weet je niet wie gelijk zal hebben...)
je zegt twijfelen... dat is nogal subjectief en daarmee geraak je nergens.
Met mooi resultaat (eindelijk na al dat gekwakkel)
je kan de rendementen makkelijk vergelijken op tijd.be
objectief gezien is dit fonds inderdaad goed bezig... (rendement sinds begin dit jaar en rendement sinds 1 jaar zijn behoorlijk goed).
mensen die bijvoorbeeld vorig jaar overgestapt zijn naar het argenta-fonds (dat toch wat zijn pluimen verloren heeft)
zijn te beklagen (op korte termijn toch, op langere termijn weet je niet wie gelijk zal hebben...)
je zegt twijfelen... dat is nogal subjectief en daarmee geraak je nergens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Idd, ik besef goed dat je met twijfelen niet ver komt met dit soort zaken.
Als ik kijk naar het rendement van de laatste 4jaar, dan bekom ik een 4-5%...
Hetgeen me het meest stoort zijn de instapkosten per gestort bedrag, hetgeen er niet is bij het Balanced Plus Funds. Ik vraag me dan af in hoeverre dit op termijn gecompenseerd wordt met een mogelijks hoger rendement bij de High Equities. In principe zou dit op LT meer moeten opbrengen, maar graag had ik jullie mening daaromtrent gehoord?
Als ik kijk naar het rendement van de laatste 4jaar, dan bekom ik een 4-5%...
Hetgeen me het meest stoort zijn de instapkosten per gestort bedrag, hetgeen er niet is bij het Balanced Plus Funds. Ik vraag me dan af in hoeverre dit op termijn gecompenseerd wordt met een mogelijks hoger rendement bij de High Equities. In principe zou dit op LT meer moeten opbrengen, maar graag had ik jullie mening daaromtrent gehoord?
Die instapkost is eenmalig.
Er is ook een beheerskost die je moet betalen, en dit is jaarlijks. Het gaat gewoon van je rendement af. Die ligt bij het pension fund high een klein beetje lager dan bij fondsen waar je geen instapkosten betaald. Het verschil is maar 0.1% ofzo, maar als 40 jaar lang 0.1% meer betaalt zit je nog een stuk boven die 2,5% instap.
Ik heb zelf ook het fonds van Belfius en ik moet zeggen dat ik er toch behoorlijk tevreden over ben. Belfius heeft blijkbaar een volledig nieuwe beheerder voor het fonds en sindsdien vind ik de rendementen gewoon goed. Ik heb het onlangs nog even vergeleken met andere fondsen en ik vond er maar weinig die het veel beter gedaan hebben, zelfs een paar die een stuk lager kwamen.
Er is ook een beheerskost die je moet betalen, en dit is jaarlijks. Het gaat gewoon van je rendement af. Die ligt bij het pension fund high een klein beetje lager dan bij fondsen waar je geen instapkosten betaald. Het verschil is maar 0.1% ofzo, maar als 40 jaar lang 0.1% meer betaalt zit je nog een stuk boven die 2,5% instap.
Ik heb zelf ook het fonds van Belfius en ik moet zeggen dat ik er toch behoorlijk tevreden over ben. Belfius heeft blijkbaar een volledig nieuwe beheerder voor het fonds en sindsdien vind ik de rendementen gewoon goed. Ik heb het onlangs nog even vergeleken met andere fondsen en ik vond er maar weinig die het veel beter gedaan hebben, zelfs een paar die een stuk lager kwamen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Wanneer en hoe betaal je die instapkost? Telkens op uw gestort maandelijks bedrag?