Belfius plan
TIP
Belfius plan
Deze maand staat bij Belfius het "Belfius plan" in de kijker. 5 dakfondsen met 5 verschillende verhoudingen tussen aandelen en obligaties. Als je deze maand nog intekent en het online doet, krijg je een grote korting op de instapkosten.
Dit lijkt me eerlijk gezegd wel een interessant fonds. Ik heb echter nog helemaal GEEN ervaring met beleggingen. Ik ben nog jong en ik wil er heel rustig aan mee in aanraking komen, met een klein bedrag (ongeveer 1000euro). Dit leek me een ideale belegging. Ik zou opteren voor een 50/50 aandelen obligaties.
Graag jullie mening over Belfius plan?
Dit lijkt me eerlijk gezegd wel een interessant fonds. Ik heb echter nog helemaal GEEN ervaring met beleggingen. Ik ben nog jong en ik wil er heel rustig aan mee in aanraking komen, met een klein bedrag (ongeveer 1000euro). Dit leek me een ideale belegging. Ik zou opteren voor een 50/50 aandelen obligaties.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Re: Belfius plan
Bij Keytrade, Binck en Rabo heb je meer keuze en betaal je 0% instapkosten.
Ik zou gezien dat alles, geen bank aanraden die instapkosten aanrekent, hoe laag ze ook zijn.
Ik zou gezien dat alles, geen bank aanraden die instapkosten aanrekent, hoe laag ze ook zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou graag bij Belfius willen blijven momenteel. Naar de toekomst toe wil ik dat wel herzien, maar momenteel toch liever niet.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
En wat als Belfius alsnog onderuitgaat ? Vanwege de arcopar zaak.
http://www.hln.be/hln/nl/15977/ACW-Belf ... -aan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wacht maar tot deze shit is opgelost alvorens beleggingsproducten van Belfius te kopen.
Bovendien zijn er betere fondsleveranciers.
http://www.hln.be/hln/nl/15977/ACW-Belf ... -aan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wacht maar tot deze shit is opgelost alvorens beleggingsproducten van Belfius te kopen.
Bovendien zijn er betere fondsleveranciers.
Dan zie je dat toch van ver op voorhand aankomen en koop ik me uit...
Beleggingsfondsen zijn de 'veiligste' producten die je kan kopen bij een bank ALS je je zorgen maakt over een mogelijk faillisement van die bank. Volgens mij toch...
Ik maak me daar eerlijk gezegd helemaal geen zorgen over. Zelfs als het ooit zo ver zou komen zou ik meer dan genoeg tijd hebben om me uit te kopen.Stabilo86 schreef:Beleggingsfondsen zijn de 'veiligste' producten die je kan kopen bij een bank ALS je je zorgen maakt over een mogelijk faillisement van die bank. Volgens mij toch...
In ieder geval, het begint een beetje off topic te worden. Ik had graag dus wat advies gehad over dit fonds, losstaand van inkoopkosten en de ietswat onstabiele status van Belfius.
(Bron belfius)derocker schreef:Deze maand staat bij Belfius het "Belfius plan" in de kijker. 5 dakfondsen met 5 verschillende verhoudingen tussen aandelen en obligaties. Als je deze maand nog intekent en het online doet, krijg je een grote korting op de instapkosten.
Elke belegger is uniek. De een zal streven naar een maximaal rendement en zal daarvoor zelfs de bijhorende risico’s nemen. De andere zal veeleer op veilig spelen. De risicobereidheid verschilt van persoon tot persoon. Net die factor vormt het uitgangspunt van onze 4 beleggersportretten.
Opmerking : deze 5 Belfius Plan-fondsen
Hebben geen vaste vervaldag
Hebben een middellange beleggingshorizon
Bieden geen bescherming van het belegde kapitaal of een op voorhand gekend rendement (deze 5 fondsen zijn voornamelijk bestemd voor beleggers met een Dynamisch portret)
Nakal;
Als je kiest voor beleggingen waarbij het rendement niet op voorhand gekend is en bovendien streeft naar een hoger rendement, ben je bereid om een risico te nemen op het volledig kapitaal van deze beleggingen.
Je kan er ook voor kiezen om in meerdere fondsen in te stappen. Ook mogelijk met kleine bedragen (vanaf 25 EUR)
Volgens mijn bankier is zelfs het dynamische compartiment bij slechte beurstijd niet voor 100% belegd in aandelen. Bij gevolg zal het ook niet zo drastisch dalen. Keerzijde van de medaille is dat je dan ook niet ten volle zal genieten van een eventuele stijging. De hoeveelheid aandelen is immers gerelateerd aan een index die het sentiment van de markten blind volgt. Bij negatief sentiment (lees volatiele markten) loopt men weg en omgekeerd. Iemand enige ervaring met de product?