Belfius wil mij in het zak zetten bij herziening lening en vervroegt afbetalen
TIP
Belfius wil mij in het zak zetten bij herziening lening en vervroegt afbetalen
Ik heb 2 leningen en een budget om +-19000 vervroegt af te betalen
Eerste lening is bouwgrond
23683 voor 10 jaar 2,796% jaarlijks
Openstaand bedrag = 16690 nog 81 maanden.
Ik vraag om herfinancieren naar lagere rentvoet en eventueel inkorten lening naar 5 jaar.
Het antwoord van de bank:het is een kleine lening en verkorten in jaren zal rente stijgen en herzien zal meer kosten dan voordeel.
Ik heb 9487 vervroegt afbetaald ben van 226,08 naar 98,75. met huidige rentevoet 2,796%
Vind deze situatie zeer raar .
Zou belfius eerlijk zijn met mij?
Tweede lening is woning Hypothecair
43559 voor 17,8 jaar is 212 maanden aan 2,936%
Openstaand bedrag is 36949 nog 172 maanden
Vraag was herfinancieren en op punt zetten voor belastingsaftrek 190 euro . Ik betaal deze woning alleen af
De bank doet voorstel 44001euro 171maanden aan 2,505%
Ok dit is niet slecht.
Lening zou pas op 1/8/2020 ingaan. En daarna zou ik in volgende stap vervroegd afbetalen tot 190euro
Van 262,76 naar 257,32
De bank zegt een paar weken wachten tot rentevoet word aangepast.
Ik bel naar hoofdzetel in Brussel met de vraag wanneer word rentevoet aangepast ze vertelden 1/8/2020 .ikzelf wou zo snel mogelijk toen ik aanvraag deed op 18/05/2020.
Dit is zeer lang eerste lening is ondertussen al ok zie hierboven.
Belfius mijn kantoor in zottegem belt mij op ! Lees goed dit zijn geen leugens.
Jij hebt gebeld naar de hoofdzetel ik zeg ja met de vraag wanneer rentevoet aangepast word zodat ik vervroegt kan terugbetalen.
De bank zegt wij gaan voor jou een uitzondering maken ik stuur jou een mail met bedrag 9616,39 zo snel mogelijk betalen dan kan je nog deze maand aangepast worden .
Ik ben achterdochtig ik neem spaargids tool bij de hand.
Als ik nu betaal kom ik aan 191,32 per maand 9616,39 vervroegt afbetalen.
Als ik wacht na aangepate rentevoet kan ik aan 190,18 per maand komen met 9100 euro vervroegt afbetalen
VERSHIL VAN 9616-9100= 516 euro+ 194euro verschil maandlast 190,18-191,32 =1,14×171=194 euro
Totaal is 516+194=710 euro afpakken van mijn winst schandalig!
De bank heeft geen cadeau's zomaar, die willen mij er opleggen ja , een uitzondering voor jou.Dit is diefstal en onwetende mensen trappen in de val .
Ben al geld kwijt met arcopar aandelen en nu dit .
Spijtig dat overlopen naar andere bank duur is !
Ik vraag om herfinancieren naar lagere rentvoet en eventueel inkorten lening naar 5 jaar.
Het antwoord van de bank:het is een kleine lening en verkorten in jaren zal rente stijgen en herzien zal meer kosten dan voordeel.
Ik heb 9487 vervroegt afbetaald ben van 226,08 naar 98,75. met huidige rentevoet 2,796%
Vraag was herfinancieren en op punt zetten voor belastingsaftrek 190 euro . Ik betaal deze woning alleen af
Ok dit is niet slecht.
Lening zou pas op 1/8/2020 ingaan. En daarna zou ik in volgende stap vervroegd afbetalen tot 190euro
Van 262,76 naar 257,32
Ik bel naar hoofdzetel in Brussel met de vraag wanneer word rentevoet aangepast ze vertelden 1/8/2020 .ikzelf wou zo snel mogelijk toen ik aanvraag deed op 18/05/2020.
Jij hebt gebeld naar de hoofdzetel ik zeg ja met de vraag wanneer rentevoet aangepast word zodat ik vervroegt kan terugbetalen.
De bank zegt wij gaan voor jou een uitzondering maken ik stuur jou een mail met bedrag 9616,39 zo snel mogelijk betalen dan kan je nog deze maand aangepast worden .
Als ik wacht na aangepate rentevoet kan ik aan 190,18 per maand komen met 9100 euro vervroegt afbetalen
VERSHIL VAN 9616-9100= 516 euro+ 194euro verschil maandlast 190,18-191,32 =1,14×171=194 euro
De bank heeft geen cadeau's zomaar, die willen mij er opleggen ja , een uitzondering voor jou.Dit is diefstal en onwetende mensen trappen in de val .
Laatst gewijzigd door Franky72 op 17 juni 2020, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Belfius wil mij in het zak zetten bij herziening lening en vervroegt afbetalen
De banken weten dat overstappen naar een andere bank geld zal kosten. Zij houden hiermee rekening in hun nieuwe offerte.
Niet vergeten dat je een contract met de bank bent aangegaan die hun een aantal jaren een zekere winst garandeert. Daarop gebaseerd hebben zij verplichtingen aangegaan. Wat zou jij zeggen als de bank jou plots zou vragen om de rentevoet van je termijnrekening te verlagen?
Niet vergeten dat je een contract met de bank bent aangegaan die hun een aantal jaren een zekere winst garandeert. Daarop gebaseerd hebben zij verplichtingen aangegaan. Wat zou jij zeggen als de bank jou plots zou vragen om de rentevoet van je termijnrekening te verlagen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Belfius wil mij in het zak zetten bij herziening lening en vervroegt afbetalen
"Heu... jullie denken dat je Argenta bent, zeker ?"B7H4long schreef: ↑17 juni 2020, 11:11 De banken weten dat overstappen naar een andere bank geld zal kosten. Zij houden hiermee rekening in hun nieuwe offerte.
Dat is waar.
Banken kijken naar eigen zak en denken niet in voordeel van de klant.
Dit is geen goede relatie met de bank.
Als een dokter behandeling voor jou kiest met regelmatige bezoeken voor controle of hij kan kiezen een ingreep waardoor bezoeken de helft zijn met hetzelfde resultaat
Dan is dit een slechte dokter die geld uit zakken haalt van de gewone mens en de maatshappij.
Niet eerlijk tegen de mensen en banken verdienen al genoeg op de rug van de mensen.
Feestjes reizen riante lonen firmawagens voorkenis zoals bij aandelen arcopar enz. waar gewone burgers alleen maar kunnen van dromen.ik heb dit allemaal niet.
1 euro bij mij is waarschijnlijk meer waard dan bij jou .
Elke cent die ik moet betalen aan de bank is er een teveel.
Voor elke euro heb ik hard gewerkt en belasting betaald ,ik heb geen ouders die zwemmen in het geld.
Heb nog nooit visa mogen gebruiken van mijn pa.
Ik ben al 1247 euro kwijt met aandeel arcopar bij Dexia die daarna naam veranderd in Belfius zodat nieuwe klanten dit allemaal zouden vergeten.wat kost een naamsverandering denk je ?panelen reclame alles wat je ziet en weten dat er nog een vooraad was die niet meer bruikbaar is zoals drukwerk enz.
Met dit geld zouden betere rente kunnen geven of de mensen hun geld terug geven van arcopar aandelen .
Wat denk je daarvan .
Een gewone werkmens groeten Franky
Banken kijken naar eigen zak en denken niet in voordeel van de klant.
Dit is geen goede relatie met de bank.
Als een dokter behandeling voor jou kiest met regelmatige bezoeken voor controle of hij kan kiezen een ingreep waardoor bezoeken de helft zijn met hetzelfde resultaat
Dan is dit een slechte dokter die geld uit zakken haalt van de gewone mens en de maatshappij.
Niet eerlijk tegen de mensen en banken verdienen al genoeg op de rug van de mensen.
Feestjes reizen riante lonen firmawagens voorkenis zoals bij aandelen arcopar enz. waar gewone burgers alleen maar kunnen van dromen.ik heb dit allemaal niet.
1 euro bij mij is waarschijnlijk meer waard dan bij jou .
Elke cent die ik moet betalen aan de bank is er een teveel.
Voor elke euro heb ik hard gewerkt en belasting betaald ,ik heb geen ouders die zwemmen in het geld.
Heb nog nooit visa mogen gebruiken van mijn pa.
Ik ben al 1247 euro kwijt met aandeel arcopar bij Dexia die daarna naam veranderd in Belfius zodat nieuwe klanten dit allemaal zouden vergeten.wat kost een naamsverandering denk je ?panelen reclame alles wat je ziet en weten dat er nog een vooraad was die niet meer bruikbaar is zoals drukwerk enz.
Met dit geld zouden betere rente kunnen geven of de mensen hun geld terug geven van arcopar aandelen .
Wat denk je daarvan .
Een gewone werkmens groeten Franky
Dochter lening afgesloten aan 1,05 % vast 20 j. (kbc 90 % )Franky72 schreef: ↑17 juni 2020, 11:03 Ik heb 2 leningen en een budget om +-19000 vervroegt af te betalen
Ok dit is niet slecht.
Van 262,76 naar 257,32
Dus dat genereus voorstel aan u is een zoet houdertje.
Maak een nieuwe afspraak vraag of ze u nog graag zien als klant.
Daarna vraagt ge aan die zelfde persoon om eventuele spaargelden allemaal over te schrijven naar een andere bank.
Eventuele verzekeringen die langs kantoor lopen stop te zetten.
En daar zijn ze soms heel gevoelig voor.
Vanaf 1% lager dan heden is een andere bank normaal voordeliger.
1,2 tot 1,5 % moet zeker haalbaar zijn.
Dus actie ondernemen , wachten gewoon uw volgende stap af.
En dat overstappen dat ge dat laat , is hun gok heden.
En wat is duur 2,5 % of 1,2 %
Estate Guru believer.