Belg spaart 20 procent van zijn inkomen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina" onclick="window.open(this.href);return false; ... 73-600.art
Wow, ik zou toch wel eens willen zien op welke manier ze dit berekend hebben. Ofwel ben ikzelf heel erg verkeerd bezig

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Idd, ik zou ook wel eens willen weten hoe ze dit bepaald hebben. Want wat is sparen volgens deze studie?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Een vorige studie:
Datum: 19 oktober 2009
15% van de Belgen leeft in armoede, dat is ongeveer één op zeven. Dat blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de FOD Economie.
Valt dit nu nog allemaal te combineren ??
Datum: 19 oktober 2009
15% van de Belgen leeft in armoede, dat is ongeveer één op zeven. Dat blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de FOD Economie.
Valt dit nu nog allemaal te combineren ??
Pfff , wie weet waar ze dit allemaal uithalen ...... één ding weet ik zeker die 30% daar komt hier bij mij niks van in huis , zeker met studerende kinderen , die op hun beurt elke maand zakgeld krijgen , en dan nog een bescheiden zakgeld , als ik sommige ouders hoor , jawadde

Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Sorry gasten , lees 20% in plaats van 30 % , en ik kom er dan nog nie hé 

Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Ik denk dat aflossingen voor leningen hier bij in de 20% verrekend zitten, dat maak ik althans op uit één van de reacties op het artikel.
Welke Belgen zijn dat dan?Steekel schreef: http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina" onclick="window.open(this.href);return false; ... 73-600.art
Uitgesloten Belgen zijn:
De gewone arbeider/bediende gezinnen.....
De gepensioneerden.....
En dan blijven er niet meer zoveel over.....die zullen dan 60 a70 % sparen van hun inkomen om aan gemiddeld 20% te geraken.
Advokaten, notarissen en die consoorten

Niet mee eens, zowel ikzelf als mijn partner vallen hieronder en komen zeker aan de 20%.pol schreef:Welke Belgen zijn dat dan?Steekel schreef: http://www.tijd.be/nieuws/economie-fina" onclick="window.open(this.href);return false; ... 73-600.art
Uitgesloten Belgen zijn:
De gewone arbeider/bediende gezinnen.....
De gepensioneerden.....
En dan blijven er niet meer zoveel over.....die zullen dan 60 a70 % sparen van hun inkomen om aan gemiddeld 20% te geraken.
Advokaten, notarissen en die consoorten? Maar die zullen dat "intiem" sparen
Trouwens al je de hypothecaire lening als sparen ziet zullen de meeste gewone arbeiders/ bediendes hier aan komen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Toen ik samenwoonde zat ik ruim boven die 20% (eerder 40%), nu ik alleen woon zit ik tussen de 15-25%.
Uiteraard heb ik geen kinderen, want dan zou het een gans ander verhaal worden :-)
Uiteraard heb ik geen kinderen, want dan zou het een gans ander verhaal worden :-)
Je hoeft heus geen grootverdiener te zijn om 20% van je loon te kunnen sparen. Je moet gewoon met geld kunnen omgaan. Veel mensen kunnen niet aan de verleiding van reclame en consumptie weerstaan en zijn dan verbaasd als ze dergelijke berichten lezen. Er zijn natuurlijk ook veel mensen die dit niet kunnen omdat ze te weinig verdienen en/of te veel kosten hebben zoals bvb een grote kroost kinderen...
De reactie van sommigen die zich lijken af te vragen hoe zoveel mensen dit wel kunnen terwijl zij het niet kunnen begrijp ik niet echt goed, we leven nog steeds (voor zolang het nog duurt) in een welvarend land en iedere situatie is anders.
De reactie van sommigen die zich lijken af te vragen hoe zoveel mensen dit wel kunnen terwijl zij het niet kunnen begrijp ik niet echt goed, we leven nog steeds (voor zolang het nog duurt) in een welvarend land en iedere situatie is anders.
Inderdaad, je mag appelen ook niet met peren vergelijken. Een gepensioneerde mag zich niet vergelijken met een werkende persoon. De eerste heeft namelijk tijdens zijn actieve periode al gespaard voor later, dus logisch dat hij het nu niet meer kan/ doet.Wook schreef: Je hoeft heus geen grootverdiener te zijn om 20% van je loon te kunnen sparen. Je moet gewoon met geld kunnen omgaan. Veel mensen kunnen niet aan de verleiding van reclame en consumptie weerstaan en zijn dan verbaasd als ze dergelijke berichten lezen. Er zijn natuurlijk ook veel mensen die dit niet kunnen omdat ze te weinig verdienen en/of te veel kosten hebben zoals bvb een grote kroost kinderen...
Geld verdienen doe je door te werken.
Er zijn mensen die gigantisch veel verdienen. Desondanks ze waarschijnlijk op grote voet leven, kunnen ze maandelijks misschien wel 75 % van hun inkomen sparen. Dat trekt het gemiddeld dan wel serieus naar boven.
Campzie schreef: Er zijn mensen die gigantisch veel verdienen. Desondanks ze waarschijnlijk op grote voet leven, kunnen ze maandelijks misschien wel 75 % van hun inkomen sparen. Dat trekt het gemiddeld dan wel serieus naar boven.
Inderdaad maar wat ook een rol kan spelen : iemand die zijn/haar hypolening nog lopen heeft, kan zodra ze wel is afbetaald logischer wijze plots ( tot 1/3 ) van het inkomen ineens als spaargeld beschikbaar hebben.
Eveneens speelt het aantal schoolgaande kinderen ook nog een rol.
Mensen die gigantisch veel verdienen, geven vaak ook gigantisch veel uit en sparen uiteindelijk procentueel niet meer als de gewone mens. Wat wel zo is, is dat wanneer gigantische verdieners 20 % sparen ze in principe wel veel geld sparen.Campzie schreef: Er zijn mensen die gigantisch veel verdienen. Desondanks ze waarschijnlijk op grote voet leven, kunnen ze maandelijks misschien wel 75 % van hun inkomen sparen. Dat trekt het gemiddeld dan wel serieus naar boven.