Belgacom in portefeuille ?
TIP
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Belgacom in portefeuille ?
Daar sluit ik mij bij aan. Er zit momenteel veel onzekerheid en slecht nieuws in de koers vervat. Aan de andere kant is Bellens zich bewust van de uitdagingen. Het aandeel is lijkt zich vrij normaal te herstellen na de dividendbetaling eind april.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Neelie Kroes wil vanaf 2014 de roamingtarieven afschaffen.
De afroming van de inkomsten voor telecomoperatoren is nog niet voorbij.
Goed voor de klant, niet voor de aandeelhouder!
De afroming van de inkomsten voor telecomoperatoren is nog niet voorbij.
Goed voor de klant, niet voor de aandeelhouder!

Mijn Belgacoms zijn reeds een tijdje de deur uit.
Prijzen onder druk, omzet onder druk, winst per aandeel onder druk, dividend onder druk etc. en dat allicht nog voor jaren.
Ook mijn Telenet en mijn Ziggo heb ik recent verkocht, zodat ik in deze sector niks meer heb.
Prijzen onder druk, omzet onder druk, winst per aandeel onder druk, dividend onder druk etc. en dat allicht nog voor jaren.
Ook mijn Telenet en mijn Ziggo heb ik recent verkocht, zodat ik in deze sector niks meer heb.
Telenet staat er volgens mij nog slechter voor dan Belgacom.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Telenet heeft een negatieve boekwaarde, Liberty is gewoon Telenet aan het uitmelken dat het geen naam heeft. Daar zou ik ook zeker van afblijven.
Bedankt aan iedereen.
Zal een dezer dagen een beslissing nemen.
Zal een dezer dagen een beslissing nemen.
Vandaag staan ze al 4% hoger. Ik begrijp niet goed hoe Belgacom winst haalt uit een consolidatie van de telecom markt door het bod van Carlos Slim ...
Kan iemand mij uitleggen waarom ze vandaag zo hoog gaan terwijl telenet bv niet noemenswaardig op vooruit gaat.
Kan iemand mij uitleggen waarom ze vandaag zo hoog gaan terwijl telenet bv niet noemenswaardig op vooruit gaat.
Letsnow schreef:Vandaag staan ze al 4% hoger. Ik begrijp niet goed hoe Belgacom winst haalt uit een consolidatie van de telecom markt door het bod van Carlos Slim ...
meerdere redenen
Er beweegt meer en meer in de telecom wereld, misschien een bod op Belgacom. (Deutche Telecom ) wordt genoemd, en onze regering wil staatschuld onder de 100 %
En als Carlos Slim geld wil stoppen in KPN betekent dit dat er in Telecom nog geld te verdienen is.
Telenet heeft een grootaandeelhouder, hier wordt geen overname verwacht en voor de markt is dit een kabelbedrijf waarvoor de waarderingen anders (hoger ) zijn.
Heb er nog wel wat, eerlijk gezegd denk ik meer aan verkopen dan kopen.
Dividendverlaging in de komende jaren is mijn inziens onvermijdelijk
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
zeezout schreef: Er beweegt meer en meer in de telecom wereld, misschien een bod op Belgacom. (Deutche Telecom ) wordt genoemd, en onze regering wil staatschuld onder de 100 %
En als Carlos Slim geld wil stoppen in KPN betekent dit dat er in Telecom nog geld te verdienen is.
Telenet heeft een grootaandeelhouder, hier wordt geen overname verwacht en voor de markt is dit een kabelbedrijf waarvoor de waarderingen anders (hoger ) zijn.
Heb er nog wel wat, eerlijk gezegd denk ik meer aan verkopen dan kopen.
Dividendverlaging in de komende jaren is mijn inziens onvermijdelijk
Dividendverlaging van Belgacom is mijn inziens in de komende jaren ook onvermijdelijk.
Vandaar dat ik reeds verkocht heb.
Europa pakt telecomsector andermaal aan.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... newsteaser" onclick="window.open(this.href);return false;
Europa schaaft nu ook de roamingtarieven af.
Gevolg: opnieuw minder inkomsten voor telecombedrijven.
Voor mij persoonlijk is telecom not the place to be.
Mobistar is volgens mij toch door zijn dieptepunt heen.Piper schreef:Europa schaaft nu ook de roamingtarieven af.
Logisch ook, de laatste die vertrekken zijn gaan lopen als ze geen dividend meer krijgen.
Wat net goed nieuws is voor investeringen die broodnodig zijn.
Er is ook nog altijd kans op overnemers.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Als je naar de te verwachte dividenden voor de volgende jaren is Belgacom een zeer interessant aandeel.
Zelf met enkele dividendverlagingen ga je met Belgacom meer binnenhalen dan eender welk aandeel.
Maar als de koers daalt heb je daar niet veel aan.
De beurs houdt niet van dividendverlagers en is bereid een premie te betalen voor groeiers. Of dat terecht is laat ik in het midden , is wel een feit en daar kunnen we beter rekening mee houden.
Zolang er terecht rond Belgacom de waas van een mogelijke dividendverlaging hangt zie ik de koers geen hoge toppen scheren.
Het beste wat er zou kunnen gebeuren volgens mij is dat Belgacom een forse dividend verlaging aankondigt met de intentie om daarna het dividend jaarlijks te verhogen.
Heb ze zelf in portefeuille en denk er hard aan om ze (samen met ander lelijk eendje Tessenderlo) te verkopen en te vervangen door een ander aandeel dat leuk dividend&groei combineert. In Brussel zijn er zo niet veel aandelen meer die ik niet heb
In Nederland lijkt Ahold en Unilever me hieraan te voldoen, ook het noorse TELNOR
Aankopen ga ik echter pas doen als er nog eens een dipje naar beneden is, en ik Belgacom/Tessenderlo verkocht heb natuurlijk.
Zelf met enkele dividendverlagingen ga je met Belgacom meer binnenhalen dan eender welk aandeel.
Maar als de koers daalt heb je daar niet veel aan.
De beurs houdt niet van dividendverlagers en is bereid een premie te betalen voor groeiers. Of dat terecht is laat ik in het midden , is wel een feit en daar kunnen we beter rekening mee houden.
Zolang er terecht rond Belgacom de waas van een mogelijke dividendverlaging hangt zie ik de koers geen hoge toppen scheren.
Het beste wat er zou kunnen gebeuren volgens mij is dat Belgacom een forse dividend verlaging aankondigt met de intentie om daarna het dividend jaarlijks te verhogen.
Heb ze zelf in portefeuille en denk er hard aan om ze (samen met ander lelijk eendje Tessenderlo) te verkopen en te vervangen door een ander aandeel dat leuk dividend&groei combineert. In Brussel zijn er zo niet veel aandelen meer die ik niet heb

In Nederland lijkt Ahold en Unilever me hieraan te voldoen, ook het noorse TELNOR
Aankopen ga ik echter pas doen als er nog eens een dipje naar beneden is, en ik Belgacom/Tessenderlo verkocht heb natuurlijk.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, waar wacht u eigenlijk nog op om Belgacom te verkopen?
interim dividend aankondiging, als ze aangeven dat div gelijk blijft (zie begrotingscontrole) zit er een spurtje in en kan divid snel gerecupereerd worden zie exmar.Piper schreef:Zeezout, waar wacht u eigenlijk nog op om Belgacom te verkopen?