Belgische brokers
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Belgische brokers
Rebel (of Re=Bel of wat dan ook) interesseert mij langs geen kanten

Maar ik heb nu wel Belfius opgenomen in mijn vergelijking.
Kosten Rebel zijn zelfde als ik het goed begrijp, functionaliteit/producten is gewoon beperkter.
Edit: voor TS maakt het niet veel meer uit denk ik ;-)
luc70 - Laatst actief: 20 jul 2021, 23:08
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Binck is niet meer. Dus nu enkel nog Bolero voor beginneling ?
Wat bedoel je daarmee ?
Wat is het verschil dan tussen deze 2 tussenpersonen (DB en Medirect) en "de anderen" die dan wel brokers zijn ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Don Draper: nooit een dagorder ingeven of uw order moet wel héél erg laag staan ( lees die wordt toch nooit uitgevoerd! Tenzij u héél zeker bent dat het aandeel fel omlaag gaat kunt u wel een dagorder invoeren. Maar waarom zou u dat doen? )
Betreffende Binck en denk ook de ‘banken’ laten uw order staan totdat het termijn verloopt.
Lop: Lijkt mij dat meeste mensen die willen gaan beleggen dat doen met aandelen in België, Nederland en of Frankrijk. Wellicht zie ik dat verkeerd; maar wanneer ik niets weet van beleggen lijkt het mij geen goed idee om aandelen op de beurs in Ouagadougou te kopen. Hebben die uberhaupt een beurs? Wellicht wil de beginnende beleggen, beleggen in Euro toch? Waarom moet een beginnende belegger een buitenlandse rekening hebben? Wat betreft de dalingen van de beurs heeft u helemaal gelijk. En wellicht heeft u ook gelijk dat diegene die wil beleggen eerst voorzichtig eens de markt observeert alvorens te beleggen.
Binck 5 keer zo duur met het omwisselen van valuta dan andere partijen? Hoor graag van u welke andere partijen dat zijn. Bij de banken hanteert men aan- en verkoopkoersen plus nog eens 0.45% wisselkoersen. Dus ben ik al erg blij met Binck, zij houden wel de ECB koers aan plus 0.45% wisselkoerskosten.
Schaakspeler: Veel dank voor uw info; we gaan het bestuderen……….hetgeen niet gemakkelijk is…
Betreffende Binck en denk ook de ‘banken’ laten uw order staan totdat het termijn verloopt.
Lop: Lijkt mij dat meeste mensen die willen gaan beleggen dat doen met aandelen in België, Nederland en of Frankrijk. Wellicht zie ik dat verkeerd; maar wanneer ik niets weet van beleggen lijkt het mij geen goed idee om aandelen op de beurs in Ouagadougou te kopen. Hebben die uberhaupt een beurs? Wellicht wil de beginnende beleggen, beleggen in Euro toch? Waarom moet een beginnende belegger een buitenlandse rekening hebben? Wat betreft de dalingen van de beurs heeft u helemaal gelijk. En wellicht heeft u ook gelijk dat diegene die wil beleggen eerst voorzichtig eens de markt observeert alvorens te beleggen.
Binck 5 keer zo duur met het omwisselen van valuta dan andere partijen? Hoor graag van u welke andere partijen dat zijn. Bij de banken hanteert men aan- en verkoopkoersen plus nog eens 0.45% wisselkoersen. Dus ben ik al erg blij met Binck, zij houden wel de ECB koers aan plus 0.45% wisselkoerskosten.
Schaakspeler: Veel dank voor uw info; we gaan het bestuderen……….hetgeen niet gemakkelijk is…
Gezien TS voldoet aan het patroon [voornaam][getal] ga ik ervan uit dat TS gewoon onze vaste huistrol is, die draadjes start en dan nooit meer reageert.EarthNvstr1 schreef: ↑13 oktober 2021, 20:44
Edit: voor TS maakt het niet veel meer uit denk ik ;-)
luc70 - Laatst actief: 20 jul 2021, 23:08
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
DB en Medirect werken met brokers voor onze orders. Iemand van DB heeft mij dat verteld toen ik vragen had over een order dat niet werd uitgevoerd. Antwoord was : ik weet het niet, wij, DB, zijn maar tussenpersonen, moet bekeken worden met onze partner. Nooit meer iets van gehoord. DB zeker en ik veronderstel (maar niet zeker) dat Medirect ook het geval is.EarthNvstr1 schreef: ↑13 oktober 2021, 20:51Binck is niet meer. Dus nu enkel nog Bolero voor beginneling ?
Wat bedoel je daarmee ?
Wat is het verschil dan tussen deze 2 tussenpersonen (DB en Medirect) en "de anderen" die dan wel brokers zijn ?
EarthNvstr1 schreef: ↑13 oktober 2021, 20:51Binck is niet meer. Dus nu enkel nog Bolero voor beginneling ?
Idd, Saxo Bank. Zo veel positief over gehoord
Bolero is top om ermee te beginnen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is "een broker" niet gewoon hetzelfde als "een tussenpersoon" ?Ayhrual schreef: ↑14 oktober 2021, 11:24 DB en Medirect werken met brokers voor onze orders. Iemand van DB heeft mij dat verteld toen ik vragen had over een order dat niet werd uitgevoerd. Antwoord was : ik weet het niet, wij, DB, zijn maar tussenpersonen, moet bekeken worden met onze partner. Nooit meer iets van gehoord. DB zeker en ik veronderstel (maar niet zeker) dat Medirect ook het geval is.
Over wat ging dat order en/of over welke partner van DB ging het ? Misschien was dat iets heel specifiek dat ze niet rechtstreeks doen.
En voor Medirect verander je nu plots van "is" naar "veronderstel ik".
Ik vraag mij echt af waar je op probeert aan te sturen met je eerdere statement dat die 2 "tussenpersonen" ipv brokers zijn.
Bedoel je dat ze voor sommige dingen via een andere broker werken ?
Hoe kunnen we er zicht op krijgen hoe ver dat gaat ? Voor welke producten bv. ?
Volgens mij werken ze allemaal met een tussenpersoon.
Zelfs bij Binck heb ik dat al te horen gekregen.
Zelfs bij Binck heb ik dat al te horen gekregen.
Sorry, voor mij is het lang geleden. Wat ik er nog van weet is dat brokers zoals Binck en Bolero rechstreeks handelen op de markt. DB doet dat niet maar gebruikt een tussenpersoon die zelf op de markt handelt in hun plaats. Dat is wat ik 4-5 jaren geleden gehoord heb van een DB medewerker. Het ging over aandelen in de VS. Voor de rest heb ik geen details en het was zeker niet mijn bedoeling om er een zaak van te maken .....EarthNvstr1 schreef: ↑15 oktober 2021, 12:03Is "een broker" niet gewoon hetzelfde als "een tussenpersoon" ?Ayhrual schreef: ↑14 oktober 2021, 11:24 DB en Medirect werken met brokers voor onze orders. Iemand van DB heeft mij dat verteld toen ik vragen had over een order dat niet werd uitgevoerd. Antwoord was : ik weet het niet, wij, DB, zijn maar tussenpersonen, moet bekeken worden met onze partner. Nooit meer iets van gehoord. DB zeker en ik veronderstel (maar niet zeker) dat Medirect ook het geval is.
Over wat ging dat order en/of over welke partner van DB ging het ? Misschien was dat iets heel specifiek dat ze niet rechtstreeks doen.
En voor Medirect verander je nu plots van "is" naar "veronderstel ik".
Ik vraag mij echt af waar je op probeert aan te sturen met je eerdere statement dat die 2 "tussenpersonen" ipv brokers zijn.
Bedoel je dat ze voor sommige dingen via een andere broker werken ?
Hoe kunnen we er zicht op krijgen hoe ver dat gaat ? Voor welke producten bv. ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen probleem.Ayhrual schreef: ↑15 oktober 2021, 16:15 Sorry, voor mij is het lang geleden. Wat ik er nog van weet is dat brokers zoals Binck en Bolero rechstreeks handelen op de markt. DB doet dat niet maar gebruikt een tussenpersoon die zelf op de markt handelt in hun plaats. Dat is wat ik 4-5 jaren geleden gehoord heb van een DB medewerker. Het ging over aandelen in de VS. Voor de rest heb ik geen details en het was zeker niet mijn bedoeling om er een zaak van te maken .....
Had gewoon graag meer te weten gekomen over wat dit juist gaat en hoe de dingen in elkaar zitten

Beschuldigingen uiten is makkelijk.
Hopelijk maken die in een slecht daglicht zijn gesteld er geen zaak van.
Van horen zeggen is makkelijk excuus.
Estate Guru believer.
DeGiro publiceert op welke beurs ze rechtstreeks actief zijn, en op welke beurzen de toegang indirect is (meestal via Morgan Stanley)
https://www.degiro.nl/beurzen
Bij andere brokers zal het wel iets gelijkaardigs zijn.
Bij DeGiro hangt het soms zelfs van het type order af.
https://www.degiro.nl/beurzen
Bij andere brokers zal het wel iets gelijkaardigs zijn.
Bij DeGiro hangt het soms zelfs van het type order af.
Ook bij keytrade vind je een orderuitvoeringsbeleid:
https://www.keytradebank.be/files/docum ... BRU_nl.pdf laatste pagina
https://www.keytradebank.be/files/docum ... BRU_nl.pdf laatste pagina
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wel vreemd dat een hoopje ETFs blijbaar niet te vinden zijn bij DB en Medirect, maar wel bij Keytrade.
Bij de andere "Belgische" brokers (Bolero en Saxo) weet ik niet, want ben daar (nog) geen klant.
Zou er zoals Ayhrual insinueerde misschien toch een substantiëel verschil zijn tss. DB/Medirect en Keytrade/Bolero/Saxo qua beschikbaarheid van instrumenten ?
Bij de andere "Belgische" brokers (Bolero en Saxo) weet ik niet, want ben daar (nog) geen klant.
Zou er zoals Ayhrual insinueerde misschien toch een substantiëel verschil zijn tss. DB/Medirect en Keytrade/Bolero/Saxo qua beschikbaarheid van instrumenten ?