Belgische dividend aandelen
TIP
Re: Belgische dividend aandelen
Dat rendement bij Payton Planar klopt alvast niet. Ze geven $0,3 dit jaar dat is €0,26
Aan een koers van €7,1 is dat een bruto rendement van 3,7%
Aan een koers van €7,1 is dat een bruto rendement van 3,7%
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
enkel een bedenking. zat al een tijdje naar Moury te kijken. Moury Immo is de laatste 10 jaar ongeveer 45 prc gezakt maar met een dividend 6+ waarop je 30 prc belasting betaald. Moury construct is in dezelfde periode maal 3 gegaan. Op zoek gaan naar dividend (wat je doel is) is prima maar de tabel is niet alles.
Solvay vandaag terug tegen de 8% bruto dividend na een afstraffing van -10% owv licht lagere omzet en fors lagere cashflow. Outlook blijft wel behouden, dus imo zwaar onterecht. Heb alvast een schijfje bijgekocht.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ook een schijf bijgetankt. Binnenkort terug een mooi dividend cashen.
Zwaar onterecht de ganse chemie sector is in zwaar weer beland.
Diverse grote installaties liggen stil.
Het is goedkoper transport vanuit Antwerpen naar Marseille te doen dan in Marseille te produceren.
Total Fina gaat zijn cracker sluiten in Antwerpen wegens stopzetting overeenkomst met Exxon mobile.
Estate Guru believer.
Ook in de chemie komt de concurrentie uit China. Bijkomend probleem is dat alles in de chemie aan elkaar gelinkt is, bv met A+B wordt C en D gemaakt, wanneer bv C goedkoop gedumpt wordt door China, zou D duurder verkocht moeten worden om A+B rendabel te houden. Dat kan enkel wanneer er voor D geen te grote concurrentie is en maakt alles wat op D gebaseerd is ook weer duurder. In het slechtste geval stopt A+B en wordt ook D geïmporteerd.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
TINC: houdt degiro te veel af voor kapitaalvermindering (30%)?
Bij mij ook 30 procent. Ik stuur een mail.
De TINC uitkering van 0,58€ bestaat uit 0,40€ kapitaalvermindering en 0,18€ cashdividend. Op dat cashdividend van 0,18€ betaal je 30% rv, zie https://www.tincinvest.com/nl-be/nieuws ... -mei-2025/
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
I know. En ze hebben ook 30% aangerekend op die 0,40 eur.Tycoon schreef: ↑27 mei 2025, 02:10 De TINC uitkering van 0,58€ bestaat uit 0,40€ kapitaalvermindering en 0,18€ cashdividend. Op dat cashdividend van 0,18€ betaal je 30% rv, zie https://www.tincinvest.com/nl-be/nieuws ... -mei-2025/
Ik heb een mail gestuurd en ze hebben geantwoord dat ze het zullen aanpassen. Ik denk dat iedereen best afzonderlijk een mail stuurt want ik weet niet of ze het voor iedereen zullen aanpassen.
Edit,
Degiro heeft het bij mij aangepast en nu correct uitgekeerd.
Degiro heeft het bij mij aangepast en nu correct uitgekeerd.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer: