Belgische Financiële Dienst - belegging 8,5% brutto gedurende 5 jaar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Belgische Financiële Dienst - belegging 8,5% brutto gedurende 5 jaar
Ik (starter van dit bericht) ben in contact gekomen met deze instelling door online (ik weet niet meer welke site) een aanvraag in te vullen voor een onafhankelijk advies betreffende pensioenparen. Na een email met hun beste keuzes werd ik opgebeld voor een bezoek door 1 van hun 'agenten'.
Deze persoon bood mij het pensioensparen van Hamburg Mannheimer aan als beste keuze. Dat is volgens mij toch een solide instelling dat te vertrouwen is. Maar omdat ik al een half jaar pensioensparen deed bij KBC (bij de belastingsaangifte mag je maar pensioensparen ingeven van 1 stelling) wilde ik toch wachten tot volgend jaar om er eventueel mee te starten. (En ik ging ook eens zoeken om via een andere weg aan het pensioensparen van Mannheimer te komen, zodat ik zijn commissie niet moet betalen)
De Amadeus-aanbieding kreeg ik enkele weken geleden per post.
Deze persoon bood mij het pensioensparen van Hamburg Mannheimer aan als beste keuze. Dat is volgens mij toch een solide instelling dat te vertrouwen is. Maar omdat ik al een half jaar pensioensparen deed bij KBC (bij de belastingsaangifte mag je maar pensioensparen ingeven van 1 stelling) wilde ik toch wachten tot volgend jaar om er eventueel mee te starten. (En ik ging ook eens zoeken om via een andere weg aan het pensioensparen van Mannheimer te komen, zodat ik zijn commissie niet moet betalen)
Hoe meer ik er hier over lees, des te minder ik het vertrouw...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Er staat maar bitter weinig uitleg op hun website, en veel samenhang is er ook al niet.
Liever lui dan moe denk ik.
M.i. totaal onbetrouwbaar ook nog
Liever lui dan moe denk ik.
M.i. totaal onbetrouwbaar ook nog
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
Tijdens hun bestaansperiode als Belgische Spaar Unie hebben ze Hamburg Mannheimer continu zo slecht mogelijk afgeschilderd en verkochten uitsluitend ACHMEA. Een van hun verkoopsverantwoordelijken dhr. Maarten .... was een ex-HM man en had als levensmissie het indoctrineren van de verkopers dat HM afzetters waren.Fab4 schreef: .
Deze persoon bood mij het pensioensparen van Hamburg Mannheimer aan als beste keuze.
Aan u, en elk normaal denkend wezen, om hier zelf conclusies te trekken.
Het waren en zijn duidelijk nog steeds dezelfde oplichters.
-
purple paper
ik ken een aantal van hun verkopers, niet als vriend maar ik ken ze gewoon. Ze proberen gewoon mensen van straat te pikken die niet te hard willen werken en geld willen verdienen door voor hun producten te verkopen. Ze hebben mij zelf ook ooit gebeld voor een sollicitatiegesprek.
Zo lang als je maar handtekeningen kan verzamelen is het goed.
één raad, doe zo een dingen bij een vertrouwenspersoon waar je van weet dat hij/zij voor een te betrouwen instelling werkt, en waar je ook op kan terugvallen.
Mijn mening hé.....
Zo lang als je maar handtekeningen kan verzamelen is het goed.
één raad, doe zo een dingen bij een vertrouwenspersoon waar je van weet dat hij/zij voor een te betrouwen instelling werkt, en waar je ook op kan terugvallen.
Mijn mening hé.....
Via onafhankelijkadvies.be dus waarschijnlijk dan?Fab4 schreef: Ik (starter van dit bericht) ben in contact gekomen met deze instelling door online (ik weet niet meer welke site) een aanvraag in te vullen voor een onafhankelijk advies betreffende pensioenparen. Na een email met hun beste keuzes werd ik opgebeld voor een bezoek door 1 van hun 'agenten'.
Hamburg Mannheimer kan dan misschien wel een solide instelling zijn, daar ga ik mij niet over uitspreken, maar hun verkopers zijn toch wel agressief omdat ze hun commissies moeten halen van hogerop en daardoor blijkbaar onder druk staan.
Heb ook eens een telefoontje van één van hen gehad, via via dan nog, want mijn telefoonnummer is niet terug te vinden in de telefoonboek. Hij heeft dan maar een buur opgebeld (blijkbaar had ik ergens een adres achtergelaten op internet) van wie ik een briefje kreeg "die persoon belde mij maar moest jou hebben, gelieve hem eens terug te bellen".
Ik wist toen nog niet wie het was en belde dus terug. Toen bleek dat het een verkoper van Hamburg Mannheimer was en die kon op elk moment van de dag afkomen (had blijkbaar geen werk :p).
Toen hij hier dan was, direct van 'je woont hier wel mooi, aan hoeveel procent heb je kunnen lenen, wat betaal je af per maand, welke bank? Doe je al pensioensparen? Bij welke bank? Ik ben zeker dat het onze beter is, geef me je rendementen eens, ik zal ze met de onze vergelijken....'
Ik heb ze niet gegeven, heb ook niets van mijn lening gelost. Heb hem enkel zijn beleggingen in aandelen laten voorstellen. Bleek dat het vooral op Duitsland en Europa gericht was, niets Aziatisch of BRIC hadden (hebben?) ze, want ze waren overtuigd dat Europa het wel weer beter ging doen.... Die fondsen moest je dan nog elke maand een bedrag in storten ook, je kon niet 1 bedrag en binnen half jaar nog een bedrag. Enkel maandelijks bijstorten, vanaf je stopte met maandelijks te storten kon je niet meer bijstorten en zoiets wil ik helemaal niet.
Uiteindelijk heeft hij mij niets verkocht.
Idd. het zal via onafhankelijkadvies.be geweest zijn dat ik in contact kwam met deze firma.
En ik moet zeggen dat het er niet altijd even professionneel aan toe gaat.
De persoon die eerst uitleg ging komen geven over het pensioensparen heeft bij de 1ste afspraak 2h voor de afspraak afgebeld. Bij de nieuwe afspraak heeft hij niets laten weten en ook niet afgekomen.
Bij een soort telefonisch evoluatie gesprek dat ik had een paar weken erna, heb ik een afspraak gekregen met de persoon die ook langs kwam.
Hij kwam langs in de laatste week voor de belastingsformulieren moesten ingediend worden. En naast de uitleg over het pensioensparen bij Hamburg Mannheimer heeft hij ook mijn belastingsformulier bekeken.
Ik ben helemaal niet voor belastingen betalen en ben dus vrij zeker dat ik alle mogelijke aftrekposten ten volle probeer te benutten. Maar hij was er toch vrij zeker van dat iets mis was bij de aftrek van mijn hypothecaire lening. Ik moest het nodige de volgende morgen doorfaxen naar zijn bureau, en dan zou hij het aan een collega vragen die er meer van op de hoogte was.
Ik wacht nog tot de laatste dag om mijn aangifte in te dienen om toch die 'fout' te corrigeren, maar ik krijg geen reactie meer. Toen had ik eigenlijk al beslist de pensioensparen dit jaar ook niet via hen te doen. Toen hij met het contract van Hamburg Mannheimer langs kwam zei hij dan dat mijn aangifte wel correct was.
Dit vond ik trouwens ook heel vervelend: Dat ze langs komen, een hele uitleg geven en dan een tijd erna met een contract langskomen. Maar voor ze met het contract langs komen staat er niets op papier dat je eens op je gemak kan nalezen.
Bedankt voor de vele reacties. Ik ben alvast overtuigd dat het geen goeie / betrouwbare belegging zou zijn.
En ik moet zeggen dat het er niet altijd even professionneel aan toe gaat.
De persoon die eerst uitleg ging komen geven over het pensioensparen heeft bij de 1ste afspraak 2h voor de afspraak afgebeld. Bij de nieuwe afspraak heeft hij niets laten weten en ook niet afgekomen.
Bij een soort telefonisch evoluatie gesprek dat ik had een paar weken erna, heb ik een afspraak gekregen met de persoon die ook langs kwam.
Hij kwam langs in de laatste week voor de belastingsformulieren moesten ingediend worden. En naast de uitleg over het pensioensparen bij Hamburg Mannheimer heeft hij ook mijn belastingsformulier bekeken.
Ik ben helemaal niet voor belastingen betalen en ben dus vrij zeker dat ik alle mogelijke aftrekposten ten volle probeer te benutten. Maar hij was er toch vrij zeker van dat iets mis was bij de aftrek van mijn hypothecaire lening. Ik moest het nodige de volgende morgen doorfaxen naar zijn bureau, en dan zou hij het aan een collega vragen die er meer van op de hoogte was.
Ik wacht nog tot de laatste dag om mijn aangifte in te dienen om toch die 'fout' te corrigeren, maar ik krijg geen reactie meer. Toen had ik eigenlijk al beslist de pensioensparen dit jaar ook niet via hen te doen. Toen hij met het contract van Hamburg Mannheimer langs kwam zei hij dan dat mijn aangifte wel correct was.
Dit vond ik trouwens ook heel vervelend: Dat ze langs komen, een hele uitleg geven en dan een tijd erna met een contract langskomen. Maar voor ze met het contract langs komen staat er niets op papier dat je eens op je gemak kan nalezen.
Bedankt voor de vele reacties. Ik ben alvast overtuigd dat het geen goeie / betrouwbare belegging zou zijn.
-
peter_bols
- Newbie

- Contacteer:
Hoi,
had een afspraak met 1 van die gasten in Turnhout op hun kantoor.
Kwam daar aan en er was 1 onthaaljuf en een hoop heren in pak in een vergadering.
Heb bijna 3 kwartier gewacht, maar die kerel waar ik een afspraak mee had kwam niet opdagen. En ik werd weer naar huis gestuurd.
De dag erna geinformeerd, vertelde ze me dat die gast naar mij thuis was gekomen. Maar dat was een leugen, mijn vrouw en dochter waren de hele avond thuis en hadden niemand gezien.
Dus heb ik besloten om niks meer met hen te willen doen, ik heb ze verteld dat ik niet graag voorgelogen wordt en hun niet meer vertrouwde.
Wat ook raar was dat ik een geheim nummer heb, en toch werd ik door hun gebeld, om geld te beleggen. Toen ik vertelde dat ik ging bouwen en geen geld wilde beleggen, maakte ze met me een afspraak voor een financiering. Hoe kwamen die aan mijn nummer???
Rare gasten.
M.v.g.
Peter
had een afspraak met 1 van die gasten in Turnhout op hun kantoor.
Kwam daar aan en er was 1 onthaaljuf en een hoop heren in pak in een vergadering.
Heb bijna 3 kwartier gewacht, maar die kerel waar ik een afspraak mee had kwam niet opdagen. En ik werd weer naar huis gestuurd.
De dag erna geinformeerd, vertelde ze me dat die gast naar mij thuis was gekomen. Maar dat was een leugen, mijn vrouw en dochter waren de hele avond thuis en hadden niemand gezien.
Dus heb ik besloten om niks meer met hen te willen doen, ik heb ze verteld dat ik niet graag voorgelogen wordt en hun niet meer vertrouwde.
Wat ook raar was dat ik een geheim nummer heb, en toch werd ik door hun gebeld, om geld te beleggen. Toen ik vertelde dat ik ging bouwen en geen geld wilde beleggen, maakte ze met me een afspraak voor een financiering. Hoe kwamen die aan mijn nummer???
Rare gasten.
M.v.g.
Peter
-
Kenzy
E-mail van Test-Aankoop als antwoord op mijn vraag naar de betrouwbaarheid van firma BFD:
Geachte,
De firma BFD heeft de erkenning van de CBFA als financieel tussenpersoon voor verzekeringsproducten en mag dus verzekeringsproducten aanbieden op de markt.
Het product Amadeus valt echter niet onder de controle van de CBFA. Het betreft immers de investering in een vennootschap die op haar beurt belegt in kunstvoorwerpen. Een belegging in kunstvoorwerpen wordt niet beschouwd als een openbaar beroep doen op openbaar spaarwezen. Het betreft hier geen tak 23-product.
We raden u aan om niet in te gaan op dit voorstel, hoewel de intrest aanlokkelijk lijkt. Er is te weinig controle op dergelijke beleggingsvorm. Bovendien is het niet mogelijk om ons uit te spreken over de solvabiliteit van de vennootschap ARTESORIS.
Vriendelijke groeten,
Test-Aankoop/Budget-Week
Dienst Individuele Hulpverlening
Geachte,
De firma BFD heeft de erkenning van de CBFA als financieel tussenpersoon voor verzekeringsproducten en mag dus verzekeringsproducten aanbieden op de markt.
Het product Amadeus valt echter niet onder de controle van de CBFA. Het betreft immers de investering in een vennootschap die op haar beurt belegt in kunstvoorwerpen. Een belegging in kunstvoorwerpen wordt niet beschouwd als een openbaar beroep doen op openbaar spaarwezen. Het betreft hier geen tak 23-product.
We raden u aan om niet in te gaan op dit voorstel, hoewel de intrest aanlokkelijk lijkt. Er is te weinig controle op dergelijke beleggingsvorm. Bovendien is het niet mogelijk om ons uit te spreken over de solvabiliteit van de vennootschap ARTESORIS.
Vriendelijke groeten,
Test-Aankoop/Budget-Week
Dienst Individuele Hulpverlening
Dank u voor de reactie.K schreef: E-mail van Test-Aankoop als antwoord op mijn vraag naar de betrouwbaarheid van firma BFD: ...
Als u toch dergelijk rendement wil bereiken, richt u dan beter op de secundaire markt naar de perpetuals van Fortis. Daar zijn interessantere koopjes te vinden en het risico dat Fortis failliet gaat is toch een stuk aanvaarbaarder.
-
speedyken83
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb wat zitten zoeken op internet en heb gemerkt dat ze dit product ook aanbieden op volgende site: http://www.vitalityinvest.com/
Daar zijn ook alle documenten te vinden die je moet ondertekenen als je je bij dit product inschrijft. Deze zijn wel in het Frans (waarschijnlijk voor wallonië)
Alleja, denk dat dit toch een beter beeld geeft van het product dan de site van BFD en ook meer openheid naar het te onderteken contract die je anders zomaar onder je neus geduwd krijgt zonder dat je het allemaal vooraf kan lezen.
Daar zijn ook alle documenten te vinden die je moet ondertekenen als je je bij dit product inschrijft. Deze zijn wel in het Frans (waarschijnlijk voor wallonië)
Alleja, denk dat dit toch een beter beeld geeft van het product dan de site van BFD en ook meer openheid naar het te onderteken contract die je anders zomaar onder je neus geduwd krijgt zonder dat je het allemaal vooraf kan lezen.
Re: Belgische Financiële Dienst - belegging 8,5% brutto gedu
net de eer gehad een telefoontje te krijgen van 'de belgische financiele dienst' die mij wilden helpen bij 'het beheer van mijn vermogen'...
kreeg ze maar moeilijk afgeschud...
tZetZefLy schreef:net de eer gehad een telefoontje te krijgen van 'de belgische financiele dienst' die mij wilden helpen bij 'het beheer van mijn vermogen'...
moeilijk afschudden
wanneer via vaste lijn heel simpel
hoe dan vertellen dat ganse gesprek opgenomen is.
hoorn gaat gegarandeerd rap in.
Bij de woorden Johny verkuringen en BFD gaan bij mij ook alle lampen op alarmfase rood. Laat ons zeggen dat de mensen niet gehinderd zijn door enige gedegen financiele kennis en inzicht, zij weten dit echter commercieel wel vlot te compenseren. Ik meen me echter toch ook dat faillissement te herinneren. Ik dacht zelfs dat tot voor kort de reclame van BSU nog aan het gebouw hing?