Belgische spaarder laat zowat 2 miljard euro intrest liggen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Belgische spaarder laat zowat 2 miljard euro intrest lig
Op een spaarrekening bij een grootbank heb je momenteel 0.60 % in totaal per jaar, bij de beste internetbank 2.10 % per jaar.
Dat is 1.50 % verschil per jaar.
Op een spaarrekening van 10.000 € is dit een verschil van 150 € per jaar
Op een spaarrekening van 100.000 € is dit verschil al opgelopen tot 1.500 € per jaar.
De grootbank dankt u voor zoveel domheid.
Dat is 1.50 % verschil per jaar.
Op een spaarrekening van 10.000 € is dit een verschil van 150 € per jaar
Op een spaarrekening van 100.000 € is dit verschil al opgelopen tot 1.500 € per jaar.
De grootbank dankt u voor zoveel domheid.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131212_00883885" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
crelan is ook een optiepatrick1 schreef:Mijn moeder, 85 jaar, geen computer, geen internet, heeft haar spaarboekje van BNPParibasFortis naar BKCP geplaatst, waar ze meer dan het dubbele krijgt.pol schreef:Ik ken vele 65+ die nog NOOIT een bankkaart gebruikt hebben. Betalen alles met geld....in euro....en dan omrekenen in Bfr....kan lang duren aan de kassa....
En hier zijn er vele in de mijnstreek....Italianen, Belgen, Turken, Marokanen.... geen pc, geen internet, geen bankkaart.

Wanneer je ouders bij een klassieke grootbank zijn, geen computer hebben of er niets van willen weten, maar veel spaarcentjes hebben, dan kan je ze altijd helpen op je eigen PC om samen een spaarrekening te openen die meer opbrengt. Win-win voor beide partijen: je ouders zijn tevreden want ze krijgen meer intrest (die ze toch oppotten), en jij erft later meer 

We hadden niet anders verwacht van de vrouw die Patrick geleerd heeft van elke euro er twee te maken!patrick1 schreef:Mijn moeder, 85 jaar, geen computer, geen internet, heeft haar spaarboekje van BNPParibasFortis naar BKCP geplaatst, waar ze meer dan het dubbele krijgt.pol schreef:Ik ken vele 65+ die nog NOOIT een bankkaart gebruikt hebben. Betalen alles met geld....in euro....en dan omrekenen in Bfr....kan lang duren aan de kassa....
En hier zijn er vele in de mijnstreek....Italianen, Belgen, Turken, Marokanen.... geen pc, geen internet, geen bankkaart.
Wel oppassen voor kosten van overlijdensdossier, bij Fortuneo 100 euro dacht ik.
Bij Rabo gratis? Kan iemand dit laatste bevestigen, ik vind alvast niets terug in hun tarieven.
Bij Rabo gratis? Kan iemand dit laatste bevestigen, ik vind alvast niets terug in hun tarieven.
de hebzucht weer ten toon
zich gaan bemoeien met rekeningen van anderen.
onder het mom van te helpen en later meer over te houden.
dat gepensioneerden al niet meer zelf mogen beslissen wat ze met hun centjes doen.
of heeft iedereen die zich nu wil gaan bemoeien als vroeger eerste werk , alles thuis afgegeven.
onder het mom van te helpen en later meer over te houden.
dat gepensioneerden al niet meer zelf mogen beslissen wat ze met hun centjes doen.
of heeft iedereen die zich nu wil gaan bemoeien als vroeger eerste werk , alles thuis afgegeven.
Estate Guru believer.
Kijk, mijn moeder van 85 jaar, klein pensioentje, brokkelt iedere maand bij van haar spaarboekje. Leest nog dagelijks de krant, en kijkt naar het journaal op TV.
Ze las, al jaren geleden, in de krant dat de grootbanken weinig intrest gaven op haar spaarboekje. Begin januari, als haar intrest gestort was, vroeg ze een gekruiste bankcheque bij Fortis, en opende twee huizen verder bij BKCP een nieuw spaarboekje.
Dat brengt haar momenteel 1.60 % in totaal op per jaar, tegenover amper 0.60 % bij Fortis.
1 % verschil per jaar levert haar wel 200 € extra op. (spaarboekje van 20.000 €)
Ze las, al jaren geleden, in de krant dat de grootbanken weinig intrest gaven op haar spaarboekje. Begin januari, als haar intrest gestort was, vroeg ze een gekruiste bankcheque bij Fortis, en opende twee huizen verder bij BKCP een nieuw spaarboekje.
Dat brengt haar momenteel 1.60 % in totaal op per jaar, tegenover amper 0.60 % bij Fortis.
1 % verschil per jaar levert haar wel 200 € extra op. (spaarboekje van 20.000 €)
Dat onderdeel was wel ironisch bedoeld.platin schreef:de hebzucht weer ten toon
onder het mom van te helpen en later meer over te houden..
En als je ouders aangeven dat ze wel geïnteresseerd zijn in een online-spaarrekening met hoger rendement dan hun klassieke spaarrekening bij de grootbank, maar geen pc of computerkennis hebben, mag je ze dan niet helpen???
Met reportage van VTM:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 2_00883886" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 2_00883886" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ze geven maar die hoge rentes om nieuwe klanten aan te trekken,de grootste internetbank rabobank geeft de laatste 2 jaar al iets minder rente dan de toppers moneyou en nibc omdat zij nog niet veel klanten hebben zoals rabo. Bijna 10% van al het spaargeld staat bij buitenlandse internetbanken.
Moest dat spaargeld zwaar verschuiven naar de internetbanken dan zouden de rentes bij de internetbanken lager staan dan nu.
In nederland hebben ze het allezins begrepen dat in belgie véél spaargeld te rapen valt! Eerst rabo dan nibc,moneyou en nu evi bied hoogrentende spaarrekeningen aan in belgie.
Moest dat spaargeld zwaar verschuiven naar de internetbanken dan zouden de rentes bij de internetbanken lager staan dan nu.
In nederland hebben ze het allezins begrepen dat in belgie véél spaargeld te rapen valt! Eerst rabo dan nibc,moneyou en nu evi bied hoogrentende spaarrekeningen aan in belgie.
Er zijn gewoon veel oudere mensen die het geen BAL interesseert of er nu 1, 2 of 3 % rente is. Liefst een kantoor kort bij.
Er zijn gewoon veel jongere mensen die het geen BAL interesseert of er nu 1, 2 of 3 % rente is. Hebben geen spaargeld.
Er zijn gewoon veel jongere mensen die het geen BAL interesseert of er nu 1, 2 of 3 % rente is. Hebben geen spaargeld.
momenteel op VTM nieuws
Wat mij opvalt
Destijds naar Argenta gegaan ( hoge interesten en geen kosten ) Nu blijft enkel de gratis kaarten en zichtrekening bestaan, ze hebben massa's mensen gelokt tijdens de Fortis en Dexia affaire!
Rabo, NIBC idem ge plaatst uw geld daar, en waar staan ze nu?
Ethias idem zelfs geen winsten meer uitgekeerd op de First producten, en spreek niet over de First Invest, Lify Invest en de Multy Security dus
Dus mijn idee, ge moogt gaan en staan waar je wil, de pineut ben je! Want voor de getrouwheidspremie moest je tot onlangs 1 jaar je geld laten staan.
Bankshoppen is voorbij, want er worden zoveel banken overgenomen.
Voorbeeld
Goffin >>> CKV
OBK >>> BKCP
Maar hier identiek
BNP = Fintro = Hello Bank
ING = Recordbank
greetz
jempi25
Destijds naar Argenta gegaan ( hoge interesten en geen kosten ) Nu blijft enkel de gratis kaarten en zichtrekening bestaan, ze hebben massa's mensen gelokt tijdens de Fortis en Dexia affaire!
Rabo, NIBC idem ge plaatst uw geld daar, en waar staan ze nu?
Ethias idem zelfs geen winsten meer uitgekeerd op de First producten, en spreek niet over de First Invest, Lify Invest en de Multy Security dus

Dus mijn idee, ge moogt gaan en staan waar je wil, de pineut ben je! Want voor de getrouwheidspremie moest je tot onlangs 1 jaar je geld laten staan.
Bankshoppen is voorbij, want er worden zoveel banken overgenomen.
Voorbeeld
Goffin >>> CKV
OBK >>> BKCP
Maar hier identiek
BNP = Fintro = Hello Bank
ING = Recordbank
greetz
jempi25
Ieder jaar, begin januari, kijk ik wie de hoogste rente geeft, 2 minuten, klik, klik, en mijn geld veranderd voor dat jaar naar de hoogstbiedende.
Wie dat niet doet, is uiteraard 'de rentenier' die leeft van zijn/haar rente, en zo is blijkbaar de meerderheid in ons land, die hebben allemaal geld in overvloed.
Wie dat niet doet, is uiteraard 'de rentenier' die leeft van zijn/haar rente, en zo is blijkbaar de meerderheid in ons land, die hebben allemaal geld in overvloed.