Belgische spaarder laat zowat 2 miljard euro intrest liggen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Belgische spaarder laat zowat 2 miljard euro intrest lig
En hoeveel klanten krijgen korting ?patrick1 schreef:Op hun tak 21, 3 % en meer instapkosten betalen, zonder korting te vragen/eisen.
Een collega is bij KBC (premium banking service!) en op z'n vraag om de instapkosten van 3% te halveren, werd negatief gereageerd.
Ondertussen is hij lid van Test-Aankoop en heeft een TAK21 bij Afer Europe.
Argenta wou begin dit jaar bij mij ook de instapkosten van 2% niet halveren (maar goed, ik ben dan geen 'premium banking'-klant (niet dat zoiets bestaat bij Argenta, of toch?))
Nu, ik was niet van plan een TAK21 te onderschrijven (uiteraard niet gezegd), maar ik wou toch effe proberen om te zien hoe vlot men korting zou toekennen op die instapkosten ...
"premium klant" zijn bij de KBC...dat is gewoon om de klant wat belangrijker te doen voelen.
Tenslotte zijn het dezelfde oelliewappers zoals van de gewone klanten die u bedienen met klak dezelfde producten en klak dezelfde kosten.
Een firma met service geeft aan iedere klant een goeie service; rijk of niet.
Tenslotte zijn het dezelfde oelliewappers zoals van de gewone klanten die u bedienen met klak dezelfde producten en klak dezelfde kosten.
Een firma met service geeft aan iedere klant een goeie service; rijk of niet.
Zo is het.Lukske schreef:In feite Patrick moeten we niet te veel reclame maken.
Moest iedereen doen zoals wij dan was het ook gedaan met de "mooie" interest.
Was laatst in een supergoed hotel, maar ik zeg het tegen niemand, want dan gaat iedereen er naar toe, stijgt de prijs en is er voor mij geen plaats meer
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Komaan zeg, waarom zouden we elkaar dan nog een eerlijk advies geven op dit forum? Ieder zijn geheim beleggingske?
Ook ik probeer al jaren tevergeefs enkele oudere familieleden over te laten schakelen naar on-line sparen. Tevergeefs, zoals vele anderen op spaargids. Zo'n gevaar loop je niet om iedereen plots te zien omschakelen.
Ook ik probeer al jaren tevergeefs enkele oudere familieleden over te laten schakelen naar on-line sparen. Tevergeefs, zoals vele anderen op spaargids. Zo'n gevaar loop je niet om iedereen plots te zien omschakelen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik ben nieuwsgierig hoe sommige mensen gaan reageren -trouw aan hun bank met loketten en cash- als ook België cashloos gaat werken. In Zweden draait de propagandamachine alvast al op volle toeren om cashloos door het leven te gaan. Uiteraard ter bescherming van de burger. Precies of de inbreker nu enkel uit is op cash (wat er nog zelden te vinden is in huis), het gaat hem meestal om juwelen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Geloof het of niet, maar ik heb vandaag nog moeten vaststellen dat er nog altijd mensen ( met PC) zijn die PC-banking niet vertrouwen !! Ik heb veel minder vertrouwen in de banken dan in mijn PC-banking !
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
OPGELET MENSEN !
Als een spaarder de vrijstelling wil behouden, moet hij zijn bank toestemming geven om de fiscus op de hoogte te brengen van de opbrengst van zijn spaarboekje. Doet hij dat niet, dan wordt de rente vanaf de eerste euro belast.
Als dit geen inleiding op de vermogensbelasting is, dan weet ik het niet meer !!!
Want 90 % van onze spaarders (omdat ze toch nooit aan dit bedrag van 2 x 1880 euro rente komen) zullen dus bij de fiscus van hun spaarboekjes aangifte doen om van de vrijstelling te genieten. Dit wordt dan ook uitgebreid naar andere producten en zo zijn we vertrokken voor een volledige vermogensaangifte. Die 10 % die niks willen aangeven komen met hun rug tegen de muur te staan, zullen al vlug minder anoniem zijn dan ze denken en ze worden dan later wel voor een dilemma geplaatst om alsnog aangifte te doen. Die minderheid zal dan wel door de meerderheid in de steek gelaten worden. Allez mensen, deze truken van de overheid kent iedereen ondertussen toch al ! Of hoe iedereen op termijn gepakt wordt, zowel kleine als grote spaarder !
Hang allemaal een bordje voor je raam : politici wees eens eerlijk :
Cumul met spaarboekjes afschaffen, dan ook uw cumul met mandaten afschaffen !
Als een spaarder de vrijstelling wil behouden, moet hij zijn bank toestemming geven om de fiscus op de hoogte te brengen van de opbrengst van zijn spaarboekje. Doet hij dat niet, dan wordt de rente vanaf de eerste euro belast.
Als dit geen inleiding op de vermogensbelasting is, dan weet ik het niet meer !!!
Want 90 % van onze spaarders (omdat ze toch nooit aan dit bedrag van 2 x 1880 euro rente komen) zullen dus bij de fiscus van hun spaarboekjes aangifte doen om van de vrijstelling te genieten. Dit wordt dan ook uitgebreid naar andere producten en zo zijn we vertrokken voor een volledige vermogensaangifte. Die 10 % die niks willen aangeven komen met hun rug tegen de muur te staan, zullen al vlug minder anoniem zijn dan ze denken en ze worden dan later wel voor een dilemma geplaatst om alsnog aangifte te doen. Die minderheid zal dan wel door de meerderheid in de steek gelaten worden. Allez mensen, deze truken van de overheid kent iedereen ondertussen toch al ! Of hoe iedereen op termijn gepakt wordt, zowel kleine als grote spaarder !
Hang allemaal een bordje voor je raam : politici wees eens eerlijk :
Cumul met spaarboekjes afschaffen, dan ook uw cumul met mandaten afschaffen !
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zal het naast mijn vergeeld bordje met "Vereenvoudig de nodeloos complexe fiscale wetgeving NU" hangen.
Zet Koen Geens op "brugpensioen", helaas met 4 jaar ministeriele wedde - wegens niet verkozen
J Lawieck schreef:En hoeveel klanten krijgen korting ?patrick1 schreef:Op hun tak 21, 3 % en meer instapkosten betalen, zonder korting te vragen/eisen.
Een collega is bij KBC (premium banking service!) en op z'n vraag om de instapkosten van 3% te halveren, werd negatief gereageerd.
Ondertussen is hij lid van Test-Aankoop en heeft een TAK21 bij Afer Europe.
Argenta wou begin dit jaar bij mij ook de instapkosten van 2% niet halveren (maar goed, ik ben dan geen 'premium banking'-klant (niet dat zoiets bestaat bij Argenta, of toch?))
Nu, ik was niet van plan een TAK21 te onderschrijven (uiteraard niet gezegd), maar ik wou toch effe proberen om te zien hoe vlot men korting zou toekennen op die instapkosten ...
Loketbedienden bij de banken 'leven voor een stuk' van hun commissie op verkochte producten. Wanneer u geen korting vraagt op uw tak 21, en braaf 3 % commissie betaald, die integraal in de zakken van het verkopende bankfiliaal/makelaar verdwijnt is dat heel lief van u.
Stel, u stort 50.000 € in een tak 21, met 3 % instapkosten, verdiend men 'op uw zweet' 1.500 € commissieloon.
Ik steek die 1.500 € liever 'in mijn zak', betaal maximaal 1 % instapkosten, en recent nog 0 % instapkosten. Acht telefoons naar acht verschillende kantoren, en ik had al beet, 0 % instapkosten.
Sommigen zullen het nooit leren, en betalen levenslang overal voor alles veel te veel.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Het probleem met de backoffice blijft wel nog steeds hé, ook al werk je via pc. En als je zaken wil gaan bedingen ga je toch nog vaak persoonlijk je zaak gaan moeten "verdedigen" om kortingen of de laagste prijs te verkrijgen.evita schreef:Geloof het of niet, maar ik heb vandaag nog moeten vaststellen dat er nog altijd mensen ( met PC) zijn die PC-banking niet vertrouwen !! Ik heb veel minder vertrouwen in de banken dan in mijn PC-banking !
Op zich denk ik niet dat er gefoefel is als je 'n overschrijvingsformulier in de bus steekt. (zou al héél erg zijn) Voor de rest blijven het natuurlijk in eerste plaats verkopers en dan pas adviseurs.
Ik kan dat perfect volgen hoor dat je daar als leek niet volledig op vertrouwt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
In iedere branche, of het nu een bankier of een speelgoedwinkel is, probeert een verkoper het product met de 'voor hem' hoogste winstmarge te verkopen.
Banken spelen hun verschillende filialen keihard tegen elkaar uit. In een pool van 10 kantoren word er voor product xxx een verkoopwedstrijd georganiseerd. Het filiaal met de beste targets krijgt een bonus, het minst verkopende kantoor een malus.
Wie een paar keer onderaan bengelt kan het gaan uitleggen. De druk om aan klanten 'iets op te dringen' word zo groot, en hoe onwetender, om niet te zeggen 'dommer', de klant is, hoe makkelijker het is om hem de rommel' aan te smeren.
Kantoren bekijken de lijsten van hun klanten, en zoeken de 'makkelijke slachtoffers' er uit. Ze worden uitgenodigd naar kantoor, en het 'smeren' kan beginnen. Ziet de bediende dat het niet zal lukken, word de filiaaldirecteur er bij gehaald om het laatste duwtje te geven om de klant te laten tekenen.
Ik heb 30 jaar verkopers gehad op mijn werk, ik ken alle trucjes als mijn broekzak.
Banken spelen hun verschillende filialen keihard tegen elkaar uit. In een pool van 10 kantoren word er voor product xxx een verkoopwedstrijd georganiseerd. Het filiaal met de beste targets krijgt een bonus, het minst verkopende kantoor een malus.
Wie een paar keer onderaan bengelt kan het gaan uitleggen. De druk om aan klanten 'iets op te dringen' word zo groot, en hoe onwetender, om niet te zeggen 'dommer', de klant is, hoe makkelijker het is om hem de rommel' aan te smeren.
Kantoren bekijken de lijsten van hun klanten, en zoeken de 'makkelijke slachtoffers' er uit. Ze worden uitgenodigd naar kantoor, en het 'smeren' kan beginnen. Ziet de bediende dat het niet zal lukken, word de filiaaldirecteur er bij gehaald om het laatste duwtje te geven om de klant te laten tekenen.
Ik heb 30 jaar verkopers gehad op mijn werk, ik ken alle trucjes als mijn broekzak.