Belgische spaarders zijn lui
Belgische spaarders zijn lui
Deel van een interview met Yves Delacollette, CEO van Deutsche Bank België in Trends - 9/04/09:
http://www.trends.be/nl/economie/financ ... -lui-.html
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
http://www.trends.be/nl/economie/financ ... -lui-.html
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
-
pol
Re: Belgische spaarders zijn lui
Code: Selecteer alles
En toch blijven al die klanten hun bank trouw.
Delacollette:: "Dat is de paradox. Belgen zijn veeleisend wat hun salaris en werkomstandigheden betreft. Maar als ze een beetje geld opzij kunnen zetten, worden ze heel lui en inert. Ze weten dat hun bank hen slecht behandelt en nauwelijks een aanvaardbaar rendement voor het spaargeld geeft"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Het is veel te omslachtig om van bank te veranderen. Daarom alleen al blijven de meeste hun bank trouw.
Jammer genoeg kan je een rekeningnummer niet houden zoals je vb een gsm-nummer kan houden bij je nieuwe operator.
Ik denk dat dan veel meer mensen de stap zouden durven/willen zetten.
Jammer genoeg kan je een rekeningnummer niet houden zoals je vb een gsm-nummer kan houden bij je nieuwe operator.
Ik denk dat dan veel meer mensen de stap zouden durven/willen zetten.
-
josy
Een universeel en blijvend persoonlijk banknummer (zoals je nationaalnummer), is al lang onderwerp van besprekingen tussen de banken. Je kan dan zélf dat nummer koppelen aan je diverse banken naar keuze. Je hoeft je huurders, werkgever, belastingen en andere schuldenaars dan niet meer in te lichten over je gewijzigde nummer. Helaas liggen diverse banken dwars, en van hun oogpunt uit kan ik het begrijpen. De telecomproviders hebben ook lang dwars gelegen bij de overdraagbaarheid van je nummer. Het is slechts een kwestie van tijd.
Iemand ervaring dat hij met onderhandelen profijt heeft gedaan bij het beleggen van geld.Wie de beste condities wil bekomen, moet onderhandelen aan de kassa.
Kun je onderhandelen over veilige beleggingen met kapitaalsgarantie zoals spaarboek en termijnrekeningen?
Ik heb eind december 2008 mijn boeltje opgezegd bij Fortis en overgestapt naar Argenta.Deze hebben voor mij alles geregeld wat betreft domicilieringen.Heb enkel mijn werkgever moeten inlichten betreft ander rekeningnummer.Na aankoop huis een paar jaar krap bij kas gezeten om nu terug op de beurs te spelen.In mijn geval net na een beurscrash.Dat veel spaarders zogenaamd lui zijn zal veel te maken hebben dat het bij alle banken op aankomt van "eerst onze zakken vullen".De kruimels zijn voor de klant.Ik heb mij voorgenomen om zelf met mijn geld te werken.
Als je een goede klant bent, kan je over veel onderhandelen.JurgenC79 schreef:Iemand ervaring dat hij met onderhandelen profijt heeft gedaan bij het beleggen van geld.Wie de beste condities wil bekomen, moet onderhandelen aan de kassa.
Kun je onderhandelen over veilige beleggingen met kapitaalsgarantie zoals spaarboek en termijnrekeningen?
En wie heeft gewonnen....josy schreef:Een universeel en blijvend persoonlijk banknummer (zoals je nationaalnummer), is al lang onderwerp van besprekingen tussen de banken. Je kan dan zélf dat nummer koppelen aan je diverse banken naar keuze. Je hoeft je huurders, werkgever, belastingen en andere schuldenaars dan niet meer in te lichten over je gewijzigde nummer. Helaas liggen diverse banken dwars, en van hun oogpunt uit kan ik het begrijpen. De telecomproviders hebben ook lang dwars gelegen bij de overdraagbaarheid van je nummer. Het is slechts een kwestie van tijd.
Financieel...de telecom.... natuurlijk.
Het probleem met zo'n bankrekeningnummer dat hetzelfde is als je nationaal nummer is dat het moeilijk gaat worden om meerder zichtrekeningen te hebben. Het aantal combinaties is nu eenmaal beperkt en daar hetzelfde nummer nooit mag hergebruikt worden.
Vanaf wanneer ben je dan een goede klant?cp1234 schreef:Als je een goede klant bent, kan je over veel onderhandelen.JurgenC79 schreef:
Iemand ervaring dat hij met onderhandelen profijt heeft gedaan bij het beleggen van geld.
Als je een goede klant bent en ze zien dat je iets van bankzaken afweet, merk je het vanzelf.Davy V schreef:cp1234 schreef:
Vanaf wanneer ben je dan een goede klant?
Als je twijfelt, moet je maar eens een gesprek vragen met je bankdirecteur.
( let wel, er is een groot verschil tussen zelfstandige kantoorhouders en loontrekkende kantoorhouders )
cp1234 schreef:
Als je een goede klant bent en ze zien dat je iets van bankzaken afweet, merk je het vanzelf.
( let wel, er is een groot verschil tussen zelfstandige kantoorhouders en loontrekkende kantoorhouders )
Daarmee weten we nog niet wat je bedoelt met "een goede klant zijn." Ik weet nog heel goed dat ze bij Fortis geen enkele toegeving tegenover mij wilden doen. Ik denk dat banken je alleen als een goede klant zien als je veel geld hebt en daar telkens producten mee koopt die vooral hen geld opleveren, dan zullen ze je heel misschien ergens korting geven terwijl ze je aan de andere kant goed liggen hebben.
Toen wij een paar jaar geleden voor een lening zijn gaan uitkijken ivm aankoop woning gaf Fortis en Dexia dezelfde voorwaarden.Mijn ouders en ik waren al zeer lang klant bij Fortis en toch konden of wilden ze niet lager gaan dan Dexia.Heb dan een afspraak gemaakt met bankdirecteur en mijn vader meegenomen.Een beetje "gedreigd" dat we met alles zouden weggaan indien ze geen kleine toegeving zouden doen.Fortis heeft uiteindelijk toch een iets lager tarief toegepast.Alleen kun je misschien niks afdwingen maar samen sta je toch sterker.
Het staat er duidelijk geschreven wat ik bedoel met "een goede klant."Wook schreef:cp1234 schreef:
Als je een goede klant bent en ze zien dat je iets van bankzaken afweet, merk je het vanzelf.
Daarmee weten we nog niet wat je bedoelt met "een goede klant zijn." Ik weet nog heel goed dat ze bij Fortis geen enkele toegeving tegenover mij wilden doen. Ik denk dat banken je alleen als een goede klant zien als je veel geld hebt en daar telkens producten mee koopt die vooral hen geld opleveren, dan zullen ze je heel misschien ergens korting geven terwijl ze je aan de andere kant goed liggen hebben.
Daar ze bij Fortis voor jou geen enkel toegeving wilden doen, ben je ofwel geen goede klant, bij een slechte bank of de combinatie.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Mensen met een negatief patrimonium kunnen ook best een goede klant zijnIk denk dat banken je alleen als een goede klant zien als je veel geld hebt en daar telkens producten mee koopt die vooral hen geld opleveren, dan zullen ze je heel misschien ergens korting geven terwijl ze je aan de andere kant goed liggen hebben.
Alleen hebben deze geen poot om op te staan als ze eens willen onderhandelen over een of ander tarief