Ben ik te oud voor een hypothecaire lening?
TIP
Ben ik te oud voor een hypothecaire lening?
Ik zou tegen het einde van 2012 een hypothecaire lening voor renovatie op 10 jaar willen afsluiten, maar dan ben ik al wel 64.
Volgens mijn Argentakantoor voldoe ik aan alle voorwaarden om de lening te krijgen en ik moet zelfs geen schuld-saldoverzekering afsluiten.
Het enige probleem is dat ik 74 zal zijn op de einddatum van de afbetalingen en Argenta stelt een maximum leeftijdsgrens van 70 jaar.
Mijn kantoor ging proberen hogerop toelating te bekomen om mij die lening toch toe te kennen.
Zijn er banken waar ik zonder problemen op mijn 64ste een hypthecaire lening zou kunnen krijgen?
Zonder schuld-saldoverzekering?
Volgens mijn Argentakantoor voldoe ik aan alle voorwaarden om de lening te krijgen en ik moet zelfs geen schuld-saldoverzekering afsluiten.
Het enige probleem is dat ik 74 zal zijn op de einddatum van de afbetalingen en Argenta stelt een maximum leeftijdsgrens van 70 jaar.
Mijn kantoor ging proberen hogerop toelating te bekomen om mij die lening toch toe te kennen.
Zijn er banken waar ik zonder problemen op mijn 64ste een hypthecaire lening zou kunnen krijgen?
Zonder schuld-saldoverzekering?
Re: Ben ik te oud voor een hypothecaire lening?
Ik heb net het goede nieuws gekregen dat ik bij Argenta nog een lening op 10 jaar kan afsluiten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@ tope: proficiat.... doch zoals het er nu uitziet zul je fiscaal nikske profiteren... enkel intrest aan de bank betalen...
Op die leeftijd zou een schuldsaldoverzekering onbetaalbaar worden.
Waarschijnlijk weet Argenta dat je op de een of andere manier wel voldoende vermogend bent, omdat ze toestaan van geen schuldsaldoverzekering te nemen.
Indien je bv het eerste jaar overlijd, bij een lening van 100% dan kan de bank er haar broek aan scheuren.
Denk niet dat het altijd en bij iedere bank zou lukken zonder schuldsaldo.
Waarschijnlijk weet Argenta dat je op de een of andere manier wel voldoende vermogend bent, omdat ze toestaan van geen schuldsaldoverzekering te nemen.
Indien je bv het eerste jaar overlijd, bij een lening van 100% dan kan de bank er haar broek aan scheuren.
Denk niet dat het altijd en bij iedere bank zou lukken zonder schuldsaldo.
@ Luc B.
Tja, inderdaad, die kans zit er dik in.
Bovendien is de vraag hoelang het nog gaat duren voor we meer zullen weten.
Eerst bevoegdheden overhevelen en dan eens gaan kijken hoe het verder moet is echt te gek voor woorden.
Een goede huisvader maakt eerst een planning op vooraleer ingrijpende beslissingen te nemen.
Onze regering doet net het omgekeerde.
@ Paul
Het gaat hier over een hypothecaire lening voor renovatie.
Het huis zelf is al afbetaald van 2003.
Tja, inderdaad, die kans zit er dik in.
Bovendien is de vraag hoelang het nog gaat duren voor we meer zullen weten.
Eerst bevoegdheden overhevelen en dan eens gaan kijken hoe het verder moet is echt te gek voor woorden.
Een goede huisvader maakt eerst een planning op vooraleer ingrijpende beslissingen te nemen.
Onze regering doet net het omgekeerde.
@ Paul
Het gaat hier over een hypothecaire lening voor renovatie.
Het huis zelf is al afbetaald van 2003.