BEOBANK Kantoor op afstand
TIP
-
spaarfreakje
- VIP member

- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 22 dec 2008
- Contacteer:
BEOBANK Kantoor op afstand
Gisteren wou ik een GRATIS GO-rekening openen via hun 'Kantoor op afstand', tot ik merkte dat helemaal onderaan het 'contract' een verzekering vermeld staat (ik geloof 9€/jaar).
Dan is dat geen GRATIS rekening meer voor mij, terwijl bij andere banken zulke verzekering minstens uitgevinkt kan worden.
Zou ik die nadien nog kunnen opzeggen?
Dan is dat geen GRATIS rekening meer voor mij, terwijl bij andere banken zulke verzekering minstens uitgevinkt kan worden.
Zou ik die nadien nog kunnen opzeggen?
Re: BEOBANK Kantoor op afstand
Dat vind ik iets om eens uitgebreid over na te denken in het weekend.spaarfreakje schreef: ↑29 augustus 2025, 22:13 Gisteren wou ik een GRATIS GO-rekening openen via hun 'Kantoor op afstand', tot ik merkte dat helemaal onderaan het 'contract' een verzekering vermeld staat (ik geloof 9€/jaar).
Dan is dat geen GRATIS rekening meer voor mij, terwijl bij andere banken zulke verzekering minstens uitgevinkt kan worden.
Zou ik die nadien nog kunnen opzeggen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 22 dec 2008
- Contacteer:
Re: BEOBANK Kantoor op afstand
Bijkomend is de vraag of ik wel een termijnrekening (op 3 md) ON LINE zal kunnen openen.
Als ik het probeer zonder eerst een contract voor de GO-rekening te ondertekenen, krijg ik de melding om een afspraak te maken op kantoor...
Dat vind ik dan weer geen écht 'Kantoor op afstand' meer
Zelfs het 'Kantoor op afstand' van ING werkt 'properder'; hoewel ze me ook al 2x opgebeld hebben om eens te komen praten... op hun fysiek kantoor. Tevergeefs uiteraard, ik stuurde hen een sms als reply

Als ik het probeer zonder eerst een contract voor de GO-rekening te ondertekenen, krijg ik de melding om een afspraak te maken op kantoor...
Dat vind ik dan weer geen écht 'Kantoor op afstand' meer
Zelfs het 'Kantoor op afstand' van ING werkt 'properder'; hoewel ze me ook al 2x opgebeld hebben om eens te komen praten... op hun fysiek kantoor. Tevergeefs uiteraard, ik stuurde hen een sms als reply
Re: BEOBANK Kantoor op afstand
Probleem van elke bank tegenwoordig, onbereikbaar, geld storten kan je er niet, geld afhalen ook niet. En voor slechte beleggingen moet je een afspraak maken om 57 papieren te tekenen waarin staat dat ze niet verantwoordelijk zijn.
Dus degene die eindelijk door heeft hoe geript hij wel werd moet niet komen zagen.
Dus degene die eindelijk door heeft hoe geript hij wel werd moet niet komen zagen.
Re: BEOBANK Kantoor op afstand
+1000Tradie schreef: ↑30 augustus 2025, 11:32 Probleem van elke bank tegenwoordig, onbereikbaar, geld storten kan je er niet, geld afhalen ook niet. En voor slechte beleggingen moet je een afspraak maken om 57 papieren te tekenen waarin staat dat ze niet verantwoordelijk zijn.
Dus degene die eindelijk door heeft hoe geript hij wel werd moet niet komen zagen.
Onze “onverantwoordelijke” politici hebben toegestaan dat er een waar financieel totalitarisme van de banken is ontstaan, en hebben dit in sommige gevallen zelfs aangemoedigd (met name KYC b.v.).
Financiërisering van de economie, buitensporige digitalisering, bedreigingen voor contant geld en wat ook nog...
En dan hebben we het nog niet eens over de surrealistische beperkende maatregelen die overal worden opgelegd door de eu-technocraten, zogenaamd voor onze veiligheid en de strijd tegen witwassen en terrorisme.
Trieste excuses voor totale controle en bewaking.
Ik had ook overwogen om wat meer rente te verdienen door geld over te maken naar een andere bank, misschien ook Beobank, maar ik heb dat idee laten varen toen ik hoorde over alle KYC-problemen die kunnen optreden (niet specifiek bij Beobank) wanneer je een nieuwe klant bent bij een bank, en alle rompslomp die daarmee gepaard kan gaan, zoals papierwerk en het opnieuw bijhouden van afschriften en het voortdurend in de gaten houden van alle veranderingen in de voorwaarden om onaangename verrassingen te voorkomen die vaak neerkomen op legale “afpersing”. Om nog maar te zwijgen van de ergernis over wat ze ons allemaal willen aansmeren, zogenaamd “in ons voordeel”.
Mijn gemoedsrust is me een paar honderd euro extra per jaar wel waard.
En dat geldt ook voor sparen in plaats van beleggen, wat een bron van dagelijkse stress was in het verleden, omdat ik op de hoogte moest blijven van financiële informatie die uiteindelijk meestal slechts manipulatie is door “experts” die je allemaal een rooskleurige toekomst en het paradijs van gemakkelijk geld voorspellen, vooral sinds de komst van het internet.
Het gebruik van contant geld moet absoluut worden behouden. De bankrun is hun schrikbeeld.
By the way wie heeft er "leuke" ervaringen met KYC om hier te delen?
Een van mijn kennissen zag zijn vakantie in het buitenland verpest worden doordat zijn creditcard werd geblokkeerd vanwege KYC. Een nachtmerrie.