beobank - stepuprekening: creditering vanuit zichtrekening beo nog niet mogelijk!?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
beobank - stepuprekening: creditering vanuit zichtrekening beo nog niet mogelijk!?
Beobank heeft zijn stepup-rekening gereactiveerd, met ingang van 1 februari 2023:
zie ook de essentiële spaardersinformatie van beobank betreffende deze spaarrekening:
https://www.beobank.be/sites/default/fi ... 282%29.pdf
Maar het is voor mij momenteel (nog) niet mogelijk om mijn stepup-rekening terug te voeden vanuit mijn zichtrekening bij beobank. De step-up rekening wordt namelijk niet als keuzemogelijkheid gegeven onder "te crediteren rekening" wanneer ik een overschrijving "tussen eigen rekeningen" wil doen.
Zijn er nog spaargidsers die momenteel met deze onmogelijkheid bij beobank geconfronteerd worden of spaargidsers waar dat wel mogelijk is?
Ik heb reeds een bericht hierover naar beobank gezonden, maar wanneer antwoord van hen?
zie ook de essentiële spaardersinformatie van beobank betreffende deze spaarrekening:
Maar het is voor mij momenteel (nog) niet mogelijk om mijn stepup-rekening terug te voeden vanuit mijn zichtrekening bij beobank. De step-up rekening wordt namelijk niet als keuzemogelijkheid gegeven onder "te crediteren rekening" wanneer ik een overschrijving "tussen eigen rekeningen" wil doen.
Zijn er nog spaargidsers die momenteel met deze onmogelijkheid bij beobank geconfronteerd worden of spaargidsers waar dat wel mogelijk is?
Ik heb reeds een bericht hierover naar beobank gezonden, maar wanneer antwoord van hen?
Re: beobank - stepuprekening: creditering vanuit zichtrekening beo nog niet mogelijk!?
Naar aanleiding van je post heb ik ook eens gekeken in de app en bij mij is dit ook nog niet mogelijk. Ik vond het het afgelopen jaar ook vreemd dat ik niks kon bijstorten op de step-up spaarrekening terwijl ze bleef verderlopen voor bestaande klanten. Aangezien ze toch niks opbracht heb ik dit niet nagevraagd bij beobank.
Kortom nog maar eens een voorbeeld dat beobank achterloopt op gebied van digitalisering..
Kortom nog maar eens een voorbeeld dat beobank achterloopt op gebied van digitalisering..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: beobank - stepuprekening: creditering vanuit zichtrekening beo nog niet mogelijk!?
Update na contactname hierover (1 februari 13u15) met beobank:
Antwoord van beobank op 2 februari (10u12):
"Deze overschrijving kan u op 2 manieren doen:
• Via een vaste opdracht tussen uw eigen rekeningen
• Via een standaard overschrijving (dus niet tussen eigen rekeningen)"
maar via "standaard overschrijving" krijg ik vervolgens de mededeling “De rekening van de begunstigde mag niet gecrediteerd worden”
Dus gisteren (2 februari 12u12) hierover opnieuw mail gezonden aan beobank met melding dat dit ook niet lukt.
Omdat ik om 10u40 deze ochtend (3 februari) nog geen antwoord hierop van beobank ontvangen heb, FW van mijn mail van gisteren naar beobank met verzoek waarin ik aandring om dit vlug te verhelpen.
Vervolgens 2 minuten later reeds antwoord hierop:
"Mijn excuses, ik was op een antwoord van Brussel aan het wachten. Wat ik deze ochtend mocht ontvangen.
Tot op heden, is dit enkel nog mogelijk met een bestendige opdracht tussen 2 rekeningen.
Indien u me aangeeft hoeveel u wenst over te schrijven, kan ik voor u de transactie zonder kosten overmaken."
Dan maar de transfer van Go (zicht) naar Step-up op deze wijze en ik vraag dan (mail 11u03) ook:
"Mogelijkheid tot overschrijving van Go naar Step-up gaat binnenkort toch (opnieuw) mogelijk zijn? Wat is het antwoord van Brussel hierop? En kan overschrijving bvb. volgende maand van externe rekening (niet-beo) naar Step-up ook? Die zal toch niet geweigerd worden en retour gaan om dezelfde reden (“De rekening van de begunstigde mag niet gecrediteerd worden”)"
Antwoord van beobank (11u07) hierop:
Ik heb nog geen zicht op deze ontwikkelingen. Extern naar Step-Up vormt geen probleem.
U kan steeds storten op de zichtrekening en dat we van daaruit een vaste opdracht naar de Step Up rekening van 750 EUR plaatsen.
Nou moe... Waarom zou ik eerst storten op mijn beo-zichtrekening (Go) als ik ook rechtstreeks, eventueel via vaste opdracht vanuit externe rekening naar step-up, via externe rekening mijn step-up bij beo maandelijks (max. €750) kan voeden?
Voor deze maand (februari) had ik daags voordien op (31 januari) wel eerst transfer van nog resterend saldo op Step-up naar Go (zicht) gedaan, om dat dan op 1 februari terug op Step-up te plaatsen zodat vanaf dan de verhoogde getrouwheidsrente (0,80%) er op van toepassing is. Maar die interne transfer was dus eenmalig (en het is dus 3 februari geworden...).
De volgende maanden doe ik overschrijving (of vaste opdracht) naar Step-up rechtstreeks vanuit externe (niet-beo) rekening.
Antwoord van beobank op 2 februari (10u12):
"Deze overschrijving kan u op 2 manieren doen:
• Via een vaste opdracht tussen uw eigen rekeningen
• Via een standaard overschrijving (dus niet tussen eigen rekeningen)"
maar via "standaard overschrijving" krijg ik vervolgens de mededeling “De rekening van de begunstigde mag niet gecrediteerd worden”
Dus gisteren (2 februari 12u12) hierover opnieuw mail gezonden aan beobank met melding dat dit ook niet lukt.
Omdat ik om 10u40 deze ochtend (3 februari) nog geen antwoord hierop van beobank ontvangen heb, FW van mijn mail van gisteren naar beobank met verzoek waarin ik aandring om dit vlug te verhelpen.
Vervolgens 2 minuten later reeds antwoord hierop:
"Mijn excuses, ik was op een antwoord van Brussel aan het wachten. Wat ik deze ochtend mocht ontvangen.
Tot op heden, is dit enkel nog mogelijk met een bestendige opdracht tussen 2 rekeningen.
Indien u me aangeeft hoeveel u wenst over te schrijven, kan ik voor u de transactie zonder kosten overmaken."
Dan maar de transfer van Go (zicht) naar Step-up op deze wijze en ik vraag dan (mail 11u03) ook:
"Mogelijkheid tot overschrijving van Go naar Step-up gaat binnenkort toch (opnieuw) mogelijk zijn? Wat is het antwoord van Brussel hierop? En kan overschrijving bvb. volgende maand van externe rekening (niet-beo) naar Step-up ook? Die zal toch niet geweigerd worden en retour gaan om dezelfde reden (“De rekening van de begunstigde mag niet gecrediteerd worden”)"
Antwoord van beobank (11u07) hierop:
Ik heb nog geen zicht op deze ontwikkelingen. Extern naar Step-Up vormt geen probleem.
U kan steeds storten op de zichtrekening en dat we van daaruit een vaste opdracht naar de Step Up rekening van 750 EUR plaatsen.
Nou moe... Waarom zou ik eerst storten op mijn beo-zichtrekening (Go) als ik ook rechtstreeks, eventueel via vaste opdracht vanuit externe rekening naar step-up, via externe rekening mijn step-up bij beo maandelijks (max. €750) kan voeden?
Voor deze maand (februari) had ik daags voordien op (31 januari) wel eerst transfer van nog resterend saldo op Step-up naar Go (zicht) gedaan, om dat dan op 1 februari terug op Step-up te plaatsen zodat vanaf dan de verhoogde getrouwheidsrente (0,80%) er op van toepassing is. Maar die interne transfer was dus eenmalig (en het is dus 3 februari geworden...).
De volgende maanden doe ik overschrijving (of vaste opdracht) naar Step-up rechtstreeks vanuit externe (niet-beo) rekening.
Idem hier. Kan op geen enkele manier van een zichtrekening van Beobank zowel bestendige opdracht als eenmalige opdracht lukt niet. Kantoor vroeg om langs te komen. Precies of het daar dan opeens wel zichtbaar zou zijn. Wat een Service. Heb uiteindelijk van externe rekening gestort op step-up.jeff schreef: ↑1 februari 2023, 13:31 Beobank heeft zijn stepup-rekening gereactiveerd, met ingang van 1 februari 2023:
Ik ben nog geen klant bij deze bank, maar zie dat de rente nu 1,25+1,85=3,10 procent wordt, en dat je bovendien 750 euro per maand kunt storten i.p.v. de 500 euro bij vergelijkbare maandspaarrekeningen bij andere banken. Ik heb dus wel interesse om hier een rekening te openen, maar vroeg me af of mensen die deze rekening reeds hebben inmiddels wel een automatische opdracht kunnen instellen vanuit hun Beobank zichtrekening naar deze Step Up-rekening (en of ze tevreden zijn over deze bank/app in het algemeen).
- In het kantoor lukt het wel om een bestendige opdracht te starten.
- Tevreden over de bank omwille van de creditcard die ik er al meer dan 10 jaar heb. Superieur systeem tov andere banken die ik ken.
Alhoewel ik voor betalingen buiten de eurozone tegenwoordig revolut verkies.
Intrest boven de 3 procent ? Tof.. dat zet hopelijk wat in gang bij de concurrentie.
Waar heb je dat gelezen ?
- Tevreden over de bank omwille van de creditcard die ik er al meer dan 10 jaar heb. Superieur systeem tov andere banken die ik ken.
Alhoewel ik voor betalingen buiten de eurozone tegenwoordig revolut verkies.
Intrest boven de 3 procent ? Tof.. dat zet hopelijk wat in gang bij de concurrentie.
Waar heb je dat gelezen ?
Van waar haal je die getallen ( 1,25 +1,85 ) Op de site lees ik zonet de volgende getallen voor een step up spaarrekening ; 0,40 rente en 1,10 getrouwheidspremie.Cactus15 schreef: ↑15 november 2023, 14:31 Ik ben nog geen klant bij deze bank, maar zie dat de rente nu 1,25+1,85=3,10 procent wordt, en dat je bovendien 750 euro per maand kunt storten i.p.v. de 500 euro bij vergelijkbare maandspaarrekeningen bij andere banken. Ik heb dus wel interesse om hier een rekening te openen, maar vroeg me af of mensen die deze rekening reeds hebben inmiddels wel een automatische opdracht kunnen instellen vanuit hun Beobank zichtrekening naar deze Step Up-rekening (en of ze tevreden zijn over deze bank/app in het algemeen).
Die rekeningen waarop je maar een beperkt bedrag per maand mag storten schieten niet op. Voordat er een behoorlijk bedrag op staat is de rente hoogstwaarschijnlijk al weer flink gezakt. En die basisrente kunnen ze iedere dag dat ze willen verlagen en na een jaar die getrouwheidspremie ook. Dus als jij er over een jaar eindelijk 9.000 op hebt staan, krijg je nog maar een stuk lagere rente!Cactus15 schreef: ↑15 november 2023, 14:31 Ik ben nog geen klant bij deze bank, maar zie dat de rente nu 1,25+1,85=3,10 procent wordt, en dat je bovendien 750 euro per maand kunt storten i.p.v. de 500 euro bij vergelijkbare maandspaarrekeningen bij andere banken. Ik heb dus wel interesse om hier een rekening te openen, maar vroeg me af of mensen die deze rekening reeds hebben inmiddels wel een automatische opdracht kunnen instellen vanuit hun Beobank zichtrekening naar deze Step Up-rekening (en of ze tevreden zijn over deze bank/app in het algemeen).
Ik ben me ervan bewust dat dit soort rekeningen geen kapitaal opleveren, maar ik vind het ook gewoon ''leuk'' om op deze manier te sparen. Het elke maand geld over ''moeten'' maken naar dit soort rekeningen geeft me een fijn gevoel.
Het schiet vooral / enkel op als je x jaar geleden deze rekening al had, er goed op gespaard hebt en die ondertussen niet hebt opgezegd.
Ik had ze gedeeltelijk leeg gehaald en al snel gestopt met sparen omdat Beobank al gauw ophield met concurrentieel te zijn.
Ook het laatste jaar hebben ze niet echt moeite gedaan om meer spaarders aan te trekken.
Ik had ze gedeeltelijk leeg gehaald en al snel gestopt met sparen omdat Beobank al gauw ophield met concurrentieel te zijn.
Ook het laatste jaar hebben ze niet echt moeite gedaan om meer spaarders aan te trekken.