Beobank studentenvisa?
-
anoniem_56
- Newbie

- Contacteer:
Beobank studentenvisa?
Vreemde reclame zien voorbijkomen, zie bovenstaande.
Vraag me af hoe zij de risico's van een krediet geven aan een niet zo kapitaalkrachtige bevolkingsgroep inperken. De meest logische verklaring zou zijn een inkomensonderzoek bij ouders/voogd en hen mee laten tekenen bij wijze van borg, maar hierover stond niets vermeld. Iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat? Kan de doorsnee student tegenwoordig echt al een KK op eigen naam aanvragen?In mijn tijd kreeg iedereen 'weekgeld' mee en hoorde ik echt nooit een student over zijn eigen kredietkaart. zou ik de tijd kunnen terugdraaien zou ik het ook niet doen. De druk dat je het je niet kan permitteren tijdens de blok niet te werken omdat je nog moet afbetalen aan je kredietinstelling lijkt me niet zo aangenaam. Neemt een beetje die laatste periode van zorgeloosheid van student zijn weg vind ik.
Meningen of eigen ervaringen zeker welkom!
Vraag me af hoe zij de risico's van een krediet geven aan een niet zo kapitaalkrachtige bevolkingsgroep inperken. De meest logische verklaring zou zijn een inkomensonderzoek bij ouders/voogd en hen mee laten tekenen bij wijze van borg, maar hierover stond niets vermeld. Iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat? Kan de doorsnee student tegenwoordig echt al een KK op eigen naam aanvragen?In mijn tijd kreeg iedereen 'weekgeld' mee en hoorde ik echt nooit een student over zijn eigen kredietkaart. zou ik de tijd kunnen terugdraaien zou ik het ook niet doen. De druk dat je het je niet kan permitteren tijdens de blok niet te werken omdat je nog moet afbetalen aan je kredietinstelling lijkt me niet zo aangenaam. Neemt een beetje die laatste periode van zorgeloosheid van student zijn weg vind ik.
Meningen of eigen ervaringen zeker welkom!
Re: Beobank studentenvisa?
Ik heb ooit op mijn 18de verjaardag met misschien 100 EUR op mijn rekening en geen spaargeld zonder problemen een VISA-kaart gekregen bij ING met 1250 EUR limiet. Ik had uitgelegd dat ik de kaart enkel wilde gebruiken om internetaankopen te doen, en niet om dingen op krediet te kopen. De kantoordirecteur gaf bijna onmiddellijk zijn akkoord.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je ziet hoeveel studenten in het weekend en de vakantie werken (Colruyt, Ikea, horeca, ...), dan kan je gerust stellen dat ze beschikken over een stabiel inkomen. En aangezien die meestal geen andere (onverwachte) kosten hebben, lijkt mij dat voor een bank niet heel risicovol.
Of studenten echt een kredietkaart nodig hebben is een andere vraag, maar het is bijvorbeeld wel een vereiste wanneer je online wil shoppen, zeker bij buitenlandse webshops.
Of studenten echt een kredietkaart nodig hebben is een andere vraag, maar het is bijvorbeeld wel een vereiste wanneer je online wil shoppen, zeker bij buitenlandse webshops.
Ik gebruik ook geen kredietkaart om op krediet te kopen.. ik betaal deze elke maand af. Het is gewoon gemakkelijk in gebruik, veilig, en je hebt geen 37 transacties van 10 euro in de online banking.
Wie een studentenvisum krijgt, heeft bij zijn visumaanvraag al moeten bewijzen dat hij/zij over voldoende middelen beschikt. Dat kan op (een combinatie van) drie manieren:
- Een bankafschrift dat toont dat je voldoende eigen vermogen hebt
- Een bewijs van Belgische studiebeurs
- Een rechtsgeldige garantie van een Belg die zich borg stelt.
Met andere woorden: het inkomensonderzoek waar jij het over hebt is al door de Belgische staat gedaan. Waarom moet Beobank dan dubbel werk doen?
Trouwens, ik had als student ook een kredietkaart en daarvoor moest ik ook geen inkomensonderzoek ondergaan. En neen, mijn ouders moesten niet borg staan.
Je tweede punt, dat het misschien niet zo slim is om tijdens je studies schulden aan te gaan, is iets anders. Ik ben persoonlijk akkoord, maar dat moet een student maar zelf weten. Hij/zij is meerderjarig en hopelijk min of meer intelligent, dus...