Beobank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Beobank
Volgens een goede bron zal Beobank binnenkort (begin september) zijn rente op de step up rekening verlagen naar 0.01 basis + 0.35 getrouwheidspremie.
Re: Beobank
0.01% basisrente + 0.35% getrouwheidspremie is nog goed. Spaarrekeningen die meer geven dan het wettelijke minimum worden schaarser en schaarser.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wanneer de getrouwheidspremie daalt vanaf bvb.1 september,heeft dit dan ook effect op het bedrag dat al op deze spaarrekening staat?
Ja, maar voor de getrouwheidspremie pas wanneer een nieuwe periode van 1 jaar ingaat. Dat is anders voor elke storting die in het verleden op de rekening gebeurd is.
Bijvoorbeeld geld dat op 10 januari gestort werd, behoudt de oude rentevoet voor de getrouwheidspremie tot 10 januari 2020, vanaf dan de nieuwe.
Geld dat gestort werd op 15 augustus, behoudt de oude tot 15 augustus 2020, vanaf dan de nieuwe.
De basisrente verandert wel direct.
-
anonymous
Het gevoel in mijn ellebogen zegt me dat ING ook zeer binnenkort zijn rentevoeten naar beneden gaat aanpassen, conform 'de marktsituatie'.
Na exit ING, ook exit Beobank > Santander
Bij Beobank moet je sparen via doorlopende opdracht. Weet er iemand wat er gebeurd als je die doorlopende opdracht stop zet? Waarschijnlijk niets, maar iemand ervaring mee?
Bij Beobank moet je sparen via doorlopende opdracht. Weet er iemand wat er gebeurd als je die doorlopende opdracht stop zet? Waarschijnlijk niets, maar iemand ervaring mee?
Er gebeurt niets. Je bent niet verplicht om elke maand een bedrag te sparen op die rekening..
Ik heb al meerdere bestendige opdrachten geschrapt, aangepast , opnieuw begonnen bij diverse banken met dergelijke rekeningen.
Maar bij geen enkele van die banken ben je verplicht om maandelijks te sparen.
Grote instinker bij BEOBANK : ze hebben voorwaarden over kosten betalen op hun spaarrekeningen op het einde van het jaar.
"""""Geen kosten indien het gemiddelde jaarlijkse saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro, of indien de totale relatie minstens 10.000 euro bedraagt bij Beobank, of voor openingen van minder dan 3 maand oud, of nog, indien het saldo op de spaarrekening boven 1.239,47 ligt op 31/12 van het voorbije jaar. Zoniet bedraagt de aanrekening 15 euro."""""
Ik heb al meerdere bestendige opdrachten geschrapt, aangepast , opnieuw begonnen bij diverse banken met dergelijke rekeningen.
Maar bij geen enkele van die banken ben je verplicht om maandelijks te sparen.
Grote instinker bij BEOBANK : ze hebben voorwaarden over kosten betalen op hun spaarrekeningen op het einde van het jaar.
"""""Geen kosten indien het gemiddelde jaarlijkse saldo groter dan of gelijk is aan 500 euro, of indien de totale relatie minstens 10.000 euro bedraagt bij Beobank, of voor openingen van minder dan 3 maand oud, of nog, indien het saldo op de spaarrekening boven 1.239,47 ligt op 31/12 van het voorbije jaar. Zoniet bedraagt de aanrekening 15 euro."""""
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Klopt ook niet. Hoe zou de ontvangende bank trouwens kunnen weten als een storting van een doorlopende opdracht komt?
Ik heb vrijdag voor de laatste keer €750 overgeschreven van Keytrade naar de Step Up. Zou nog net op tijd moeten zijn om de huidige intresten te vangen. Voortaan gaat mijn spaargeld elders heen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
ok bedankt en duidelijk. Uiteindelijk zullen ze dan wel 1 jaar € 15 vangen (net zoals ING), maar dat kan niet anders als je de rekening in 12 x wil leeghalen zonder getrouwheidspremie te verliezen.
Voortaan gaat ook mijn geld ergens anders heen. Mijn bestendige opdracht die morgen zou doorgaan is geschrapt. MAAR ..
Ik heb wel al geld teruggekregen bij gewone overchrijving (1 keer gebeurd), ik dacht dat het toen met de Ritmo spaarrekening (Bpost) was waarop ik gestort had.
Via overschrijving : geweigerd. Bestendige opdracht : alles in orde.
Met andere banken nog niet voorgehad, als kan je van bij dezelfde bank meestal niet overschrijven naar een dergelijke rekening.
Bij Beobank kon ik zelfs niet overschrijven EN geen bestendige opdracht openen.. Hiaat in hun systeem. Ik heb het dan maar van bij een andere bank overgeschreven elke maand.
@Ardennois :
Als je de rekening in 12 maanden, maand per maand zou leeghalen..
en na de laatste afhaling zet je de rekening stop zonder dat er saldo op staat..
Dan is er geen geld meer om die 15 euro af te houden.
En er is IMHO ook voldaan aan 'jaarlijks gemiddeld saldo van minstens 500 euro op de rekening'.
Ik heb wel al geld teruggekregen bij gewone overchrijving (1 keer gebeurd), ik dacht dat het toen met de Ritmo spaarrekening (Bpost) was waarop ik gestort had.
Via overschrijving : geweigerd. Bestendige opdracht : alles in orde.
Met andere banken nog niet voorgehad, als kan je van bij dezelfde bank meestal niet overschrijven naar een dergelijke rekening.
Bij Beobank kon ik zelfs niet overschrijven EN geen bestendige opdracht openen.. Hiaat in hun systeem. Ik heb het dan maar van bij een andere bank overgeschreven elke maand.
@Ardennois :
en na de laatste afhaling zet je de rekening stop zonder dat er saldo op staat..
En er is IMHO ook voldaan aan 'jaarlijks gemiddeld saldo van minstens 500 euro op de rekening'.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 september 2019, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, maar halen ze het dan niet van de afsluitende interesten die je nog te goed had?haelewyn schreef: ↑2 september 2019, 16:12 @Ardennois :
-
anonymous
De vraag is is dit dan ook voor een kredietkaart die gelinkt is aan een account bij beobank?
Want anders kan ik ook in de shit zitten want ik los men kredietkaart niet af via de zichtrekening van beobank
Want anders kan ik ook in de shit zitten want ik los men kredietkaart niet af via de zichtrekening van beobank
Ik zou denken dat dat niet zal gebeuren omdat je dat gemiddelde saldo van 500 euro hebt gehaald.. Met stortingen van maandelijks 750 euro toch al zeker.
En in december van het voorbije jaar (?) zal er ook wel nog 1240 euro op gestaan hebben (ook een voorwaarde).
Bijgevolg lijkt het me beter als je die kost niet wil betalen (wie wel) en al je geld is eraf in februari , van de rekening onmiddellijk af te sluiten en niet te wachten tot eind december of begin januari van volgend jaar.
Als je de rekening in februari afsluit denk ik dat het onzinnig is dat ze zouden verwachten dat je voor maart t.e.m. december ook nog 500 euro op de rekening hebt. Dat is technisch niet mogelijk.
@Boon : Je mag je kredietkaart van Beobank aflossen van bij eender welke bank. Ik heb dat al met meerdere banken gedaan en nooit problemen gehad.
Een kredietkaart heeft bij Beobank altijd haar eigen rekeningnummer waarop je moet aanzuiveren. Dat is geen zichtrekening tegelijk.
En in december van het voorbije jaar (?) zal er ook wel nog 1240 euro op gestaan hebben (ook een voorwaarde).
Bijgevolg lijkt het me beter als je die kost niet wil betalen (wie wel) en al je geld is eraf in februari , van de rekening onmiddellijk af te sluiten en niet te wachten tot eind december of begin januari van volgend jaar.
Als je de rekening in februari afsluit denk ik dat het onzinnig is dat ze zouden verwachten dat je voor maart t.e.m. december ook nog 500 euro op de rekening hebt. Dat is technisch niet mogelijk.
@Boon : Je mag je kredietkaart van Beobank aflossen van bij eender welke bank. Ik heb dat al met meerdere banken gedaan en nooit problemen gehad.
Een kredietkaart heeft bij Beobank altijd haar eigen rekeningnummer waarop je moet aanzuiveren. Dat is geen zichtrekening tegelijk.
-
anonymous
Dan zou ik toch beter kijken om die zichtrekening en bijhorende spaarrekeningen op te zeggen want ik blijf er enkel voor de kredietkaart.
Ze hebben wel men limiet verhoogt naar 2300 de sloebers haha
Ze hebben wel men limiet verhoogt naar 2300 de sloebers haha