Bepaling inkomstenjaar ontvangen intresten gereglementeerde spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bepaling inkomstenjaar ontvangen intresten gereglementeerde spaarrekening
@Yaris
Dat is denk ik de makkelijkste oplossing en de veiligste toch?
Dat is denk ik de makkelijkste oplossing en de veiligste toch?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zou het duidelijk moeten zijn.

Inkomstenjaar 2022 (aangiftejaar 2023)
De datum van verwerven is wat telt.
Intresten die je krijgt met valutadatum 1/1/2023 zijn verworven ten laatste 31/12/2022 en horen dus bij inkomstenjaar 2022.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
3 (inhoudelijk eigenlijk dezelfde) posts om te laten weten dat je je niets aantrekt van een foutieve belastingsaangifte

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat hangt er vanaf wat de intrestvoeten zijn en hoelang je welke delen van je geld denkt te kunnen missen.Timoootjex schreef: ↑26 augustus 2023, 16:42 Dat is denk ik de makkelijkste oplossing en de veiligste toch?
Bij Argenta op hun spaarboekjes krijg je als vermelding:"Taks Portkost Intrest".
Hoe weet ik welk deel de "intresten " zijn?
Bij nazicht van "de communicatie", is daar geen bericht over.
Gaan de banken dan een gedetailleerd overzicht geven? (wat ze eigenlijk nu ook al zouden moeten doen).
Het best zou men dit moeten verplichten om jaarlijks een gedetailleerd overzicht te geven.
Hoe weet ik welk deel de "intresten " zijn?
Bij nazicht van "de communicatie", is daar geen bericht over.
Gaan de banken dan een gedetailleerd overzicht geven? (wat ze eigenlijk nu ook al zouden moeten doen).
Het best zou men dit moeten verplichten om jaarlijks een gedetailleerd overzicht te geven.
Als het gaat over de beroemde / beruchte taksen van Argenta op de zichtrekeningen, dat is een vast bedrag van € 0,15 per jaar, afgerekend op het einde van het jaar. Dit zorgt elke jaar voor commotie, misnoegen en discussie op Forum spaargids. Je kan er alles over lezen op argenta-t25861.html?hilit=argenta%20taksen
Zijn er eigenlijk maar 2 omdat men mij om verduidelijking vroeg vbetreffende mijn standpunt. Neemt niet weg dat u door mij hierop te wijzen toch weer een extra puntje krijgt. Moet zalig zijn om anderen hier voortdurend te komen beoordelen...EarthNvstr1 schreef: ↑26 augustus 2023, 16:513 (inhoudelijk eigenlijk dezelfde) posts om te laten weten dat je je niets aantrekt van een foutieve belastingsaangifte![]()

Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: