Berekening verbrekingsvergoeding termijnrekening
Berekening verbrekingsvergoeding termijnrekening
Ik ben geïnteresseerd in het openen van een termijnrekening. Het aanvraagformulier op jullie website vermeld:
Moet dit niet (huidige rentevoet - contractuele rentevoet + 0,25%) zijn? Zodat de renteverschil minimum 0,25% bedraagt. Ofwel, moet de extra 0,25% niet binnen de ronde haakjes staan? Rekenkundig geeft dit namelijk een heel ander resultaat.
Zoals het nu geformuleerd staat is het voordeliger voor de klant, maar ik ben graag zeker zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan...
Als ik bvb. een termijndeposito stopzet op een moment dat de huidige rentevoet lager dan of gelijk is aan de contractuele rentevoet, dan is de verbrekingsvergoeding m.a.w. steeds 50€ ongeacht het nominaal bedrag of looptijd? Aangezien (huidige rentevoet - contractuele rentevoet) gelijk is aan 0. En 0€ + 0.25% is nog steeds 0€.De verbrekingsvergoeding is gelijk aan het bedrag dat berekend wordt volgens de onderstaande formule:
[Nominaal bedrag x (huidige rentevoet - contractuele rentevoet) + 0,25%] x [dagen /365], met een minimum van 50€.
Als de rentevoet op het moment van de verbreking/afsluiting lager is dan de rentevoet toegepast op de Fortuneo Fixed Term Depositorekening, dan zullen wij aannemen dat de huidige rentevoet gelijk is aan de rentevoet toegepast op de Fortuneo Fixed Term Deposit-rekening.
Moet dit niet (huidige rentevoet - contractuele rentevoet + 0,25%) zijn? Zodat de renteverschil minimum 0,25% bedraagt. Ofwel, moet de extra 0,25% niet binnen de ronde haakjes staan? Rekenkundig geeft dit namelijk een heel ander resultaat.
Zoals het nu geformuleerd staat is het voordeliger voor de klant, maar ik ben graag zeker zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan...
- Fortuneo Bank
- Woordvoerder

- Contacteer:
Re: Berekening verbrekingsvergoeding termijnrekening
Beste,
Onze excuses voor het late antwoord.
Uw redenering klopt inderdaad. De 0.25% dienen zich binnen de haakjes te bevinden.
Uw begrijpt dat het het expliciete doel is bij een termijnrekening dat de fondsen op de rekening blijven staan tot de eindvervaldag.
Het valt veeleer zelden voor dat deze verbrekingsvergoeding dient te worden betaald.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo
Onze excuses voor het late antwoord.
Uw redenering klopt inderdaad. De 0.25% dienen zich binnen de haakjes te bevinden.
Uw begrijpt dat het het expliciete doel is bij een termijnrekening dat de fondsen op de rekening blijven staan tot de eindvervaldag.
Het valt veeleer zelden voor dat deze verbrekingsvergoeding dient te worden betaald.
Met vriendelijke groeten,
Fortuneo
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.