Beschikbaarheid eigen centen
Beschikbaarheid eigen centen
heb zopas geld overgeschreven van mijn spaarrekening Rabo naar mijn zichtrekening met als bedoeling dit naar een andere externe rekening door te storten. Alhoewel ik naar mijn eigen rekening binnen de Rabo geld versluis komt dit niet op mijn zichtrekening terecht. Overschrijvingen welke ik probeer in te brengen om dit geld door te sturen op vandaag of morgen (memodatum) leveren telkens een foutmelding op "onvoldoende saldo op de rekening".
Hoezo onvoldoende saldo, ik mag toch mijn geld zelf gebruiken of moet ik daaromtrent minstens 2 dagen op wachten?
Het is de eerste keer in jaren dat ik mijn geld nodig heb en dan krijg ik het nog niet ter beschikking, of liever ik de terbeschikking op morgen niet invoeren, laat staan op vandaag.
Hoezo onvoldoende saldo, ik mag toch mijn geld zelf gebruiken of moet ik daaromtrent minstens 2 dagen op wachten?

Het is de eerste keer in jaren dat ik mijn geld nodig heb en dan krijg ik het nog niet ter beschikking, of liever ik de terbeschikking op morgen niet invoeren, laat staan op vandaag.
-
- Sr. Member
Re: Beschikbaarheid eigen centen
Ik heb ook een spaar- en zichtrekening bij Rabobank: je moet gewoon wachten totdat het geld van je spaarrekening bij Rabo is overgeschreven naar je zichtrekening bij Rabo en dan pas kan je naar een externe rekening overschrijven. Zolang het geld niet is toegekomen op je zichtrekening bij Rabo kan je niet naar een externe rekening overschrijven (ik dacht dat dit niet lang duurt, in ieder geval toch geen dagen maar eerder minuten of uren).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je moet dus blijkbaar wachten tot na middernacht. Vreemd dat je dan voor middernacht de overschrijvingen naar een externe rekening niet kan klaarzetten.
-
- Sr. Member
Ik weet zelf niet of het tot na middernacht is dat je moet wachten. Volgens mij heb ik al kort achter elkaar deze verrichtingen kunnen uitvoeren (met uitloggen en andere zaken te doen op de PC om nadien terug aan te loggen op rabobank.be en vast te stellen dat de interne overschrijving van rabo spaar naar rabo zicht is gebeurd).
Klaarzetten van overschrijvingen kan inderdaad niet (hoeft ook niet niet voor mij).
Klaarzetten van overschrijvingen kan inderdaad niet (hoeft ook niet niet voor mij).
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
In principe wordt een overschrijving tussen spaar- en zichtrekening onmiddellijk verwerkt: binnen de 10 seconden nadat u een interne overboeking valideerde ziet u het geld ook daadwerkelijk op de zichtrekening staan en kan u het verder overboeken naar een externe rekening, zonder verlies van tijd of valutadagen.
Elke werkdag wordt er echter 's avonds een soort 'eindedagverwerking' uitgevoerd. De systemen worden dan tijdelijk even 'on hold' gezet terwijl een aantal noodzakelijk transacties in ons systeem verwerkt worden. U heeft tijdens deze eindedagverwerking nog wel toegang tot uw rekeningen en u kan nog steeds verrichtingen invoeren, maar uw verrichtingen worden niet onmiddellijk verwerkt. Pas wanneer de eindedagverwerking beëindigd is, worden de 'on hold' gezette transacties uitgevoerd en gebeurt alles weer onmiddellijk.
Deze eindedagverwerking waarbij uw verrichtingen niet meer onmiddellijk worden verwerkt loopt elke werkdag van ongeveer 20h15 tot ongeveer 22h15. Dit kan soms iets korter of langer duren. Wij proberen uiteraard deze duurtijd zo kort mogelijk te houden. Vanaf 22h15 zal u dus zien dat alle overboekingen ingebracht tijdens deze eindedagverwerking, daadwerkelijk uitgevoerd zullen zijn.
De reden dat u tijdens deze verwerking uw overboekingen niet kan klaarzetten is dat er, doordat de verrichtingen tijdelijk 'on hold' staan, nog niet voldoende saldo op de zichtrekening beschikbaar is om de verrichting te kunnen uitvoeren. Het systeem kan ook niet verifiëren of het bedrag daadwerkelijk toe zal komen op de zichtrekening. U kan evenwel een memo-overschrijving invoeren maar dan kan de verrichting ten vroegste twee dagen later worden uitgevoerd.
Als u het u past voert u uiteraard beide verrichtingen best in één keer uit vóór of nà deze eindedagverwerking. Indien het niet lukt om de opdracht buiten de verwerkingstijd in te voeren, dan kan u eventueel met memo-overschrijving werken.
Elke werkdag wordt er echter 's avonds een soort 'eindedagverwerking' uitgevoerd. De systemen worden dan tijdelijk even 'on hold' gezet terwijl een aantal noodzakelijk transacties in ons systeem verwerkt worden. U heeft tijdens deze eindedagverwerking nog wel toegang tot uw rekeningen en u kan nog steeds verrichtingen invoeren, maar uw verrichtingen worden niet onmiddellijk verwerkt. Pas wanneer de eindedagverwerking beëindigd is, worden de 'on hold' gezette transacties uitgevoerd en gebeurt alles weer onmiddellijk.
Deze eindedagverwerking waarbij uw verrichtingen niet meer onmiddellijk worden verwerkt loopt elke werkdag van ongeveer 20h15 tot ongeveer 22h15. Dit kan soms iets korter of langer duren. Wij proberen uiteraard deze duurtijd zo kort mogelijk te houden. Vanaf 22h15 zal u dus zien dat alle overboekingen ingebracht tijdens deze eindedagverwerking, daadwerkelijk uitgevoerd zullen zijn.
De reden dat u tijdens deze verwerking uw overboekingen niet kan klaarzetten is dat er, doordat de verrichtingen tijdelijk 'on hold' staan, nog niet voldoende saldo op de zichtrekening beschikbaar is om de verrichting te kunnen uitvoeren. Het systeem kan ook niet verifiëren of het bedrag daadwerkelijk toe zal komen op de zichtrekening. U kan evenwel een memo-overschrijving invoeren maar dan kan de verrichting ten vroegste twee dagen later worden uitgevoerd.
Als u het u past voert u uiteraard beide verrichtingen best in één keer uit vóór of nà deze eindedagverwerking. Indien het niet lukt om de opdracht buiten de verwerkingstijd in te voeren, dan kan u eventueel met memo-overschrijving werken.
Kan dit enkel maar beamen, heb een weekje geleden overgeschreven van spaar- naar zichtrekening en stond er zeer vlug op !Rabobank.be schreef: In principe wordt een overschrijving tussen spaar- en zichtrekening onmiddellijk verwerkt: binnen de 10 seconden nadat u een interne overboeking valideerde ziet u het geld ook daadwerkelijk op de zichtrekening staan en kan u het verder overboeken naar een externe rekening, zonder verlies van tijd of valutadagen.
Bovendien was de overschrijving van Rabo naar Argenta via zichtrekening ook zeer snel in orde. Kan niet anders zeggen dat Rabo op dit vlak zeker een deftige service biedt !
+1
Ik kan ook deze service alleen maar bevestigen. Dat van die uren "on hold" had ik zelfs nog niet door, heb er wel al 1 keer last van gehad. Maar ach bij andere banken gaan de verrichtingen na 17u gewoonweg niet meer door!
Ik kan ook deze service alleen maar bevestigen. Dat van die uren "on hold" had ik zelfs nog niet door, heb er wel al 1 keer last van gehad. Maar ach bij andere banken gaan de verrichtingen na 17u gewoonweg niet meer door!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ik heb er al "tamelijk veel" last van gehad, maar kijk, ik weet nu aan wat het ligt en kan me er naar schikken. En tis zoals je zegt. bij andere banken is het véél trager.Vaganzza schreef: +1
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
hmm
bedankt Lanius voor het redden van de mensheid, als je het forum doorleest zou je d'er aan beginnen twijfelen of d'er nog mensen zijn die voor rede vatbaar zijn.
Eigenlijk wel normaal hé dat ze 's avonds 'n batch'ke laten lopen en nog wat backups nemen, stel dat hun systeem moest crashen dan weten ze misschien niet meer hoeveel er op onze rekening staat.
Alhoewel ik denk dat zo'n bank bovenop hun backups wel 'n soort van 'n "mirror-system" heeft en dat we op onze beide oren mogen slapen.

Eigenlijk wel normaal hé dat ze 's avonds 'n batch'ke laten lopen en nog wat backups nemen, stel dat hun systeem moest crashen dan weten ze misschien niet meer hoeveel er op onze rekening staat.

Alhoewel ik denk dat zo'n bank bovenop hun backups wel 'n soort van 'n "mirror-system" heeft en dat we op onze beide oren mogen slapen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Niet beginnen lullen jongens 

@spruitekop, dit heeft niets met 'voor rede vatbaar' te maken maar gewoon het feit dat niet iedereen naast zijn bedrijf woont. Ik werk op 150km van huis 'k ben rond 7u de deur uit en k ben al blij dat ik 13 uur later terug thuis kan komen, afhankelijk van het verkeer. Als je dan nog eens je eigen centen niet kunt beheren ... Rekening houdend dat je de volgende dag er terug vroeg uit moet om te gaan werken.
Ik krijg ook blijkbaar een restje van 85 euro niet overgeschreven van de spaarrekening naar de zichtrekening... Ik vind dit wel raar, hoor.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
U neemt best contact op met onze Klantendienst hierover. Dit wordt best samen met u geverifieerd met één van onze medewerkers die u waarschijnlijk onmiddellijk een oplossing zal kunnen aanbieden.xyper schreef: Ik krijg ook blijkbaar een restje van 85 euro niet overgeschreven van de spaarrekening naar de zichtrekening... Ik vind dit wel raar, hoor.
U kan ons bereiken op 03/289.28.88 van Ma-Do 08u30 - 19u30 en Vrij 08u30 - 18u30.
Opgelet! Op kerstavond, kerstdag en tweede kerstdag is de Klantendienst gesloten.