Beschikbaarheid geld van een zichtrekening...
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Beschikbaarheid geld van een zichtrekening...
hallo,
ik begin hoe langer hoe meer te ergeren aan de banken. Deze week had ik 3000,- € cash nodig. Bij dexia moet je bedragen hoger dan 2.500,- € op voorhand aanvragen. Ik dacht ik zal dat even via homebanking doen. Bleek dat ik 1 week moet wachten op die 3.000,- € !!!!
Kan dat zomaar ? Zijn er geen wetten die bepalen dat geld (wat tenslotte van mij is) en waarop ik amper nog intrest krijg, niet onmiddelijk ter beschikking moet staan ?! Ik mag er niet aan denken als er ooit een bankrun zou ontstaan...
ik begin hoe langer hoe meer te ergeren aan de banken. Deze week had ik 3000,- € cash nodig. Bij dexia moet je bedragen hoger dan 2.500,- € op voorhand aanvragen. Ik dacht ik zal dat even via homebanking doen. Bleek dat ik 1 week moet wachten op die 3.000,- € !!!!
Kan dat zomaar ? Zijn er geen wetten die bepalen dat geld (wat tenslotte van mij is) en waarop ik amper nog intrest krijg, niet onmiddelijk ter beschikking moet staan ?! Ik mag er niet aan denken als er ooit een bankrun zou ontstaan...
Re: Beschikbaarheid geld van een zichtrekening...
haal het maximum af van een automaat (max opname 620 per dag afhankelijk van de automaat). De rest krijg je dan zonder verwittigen wel mee.
De regel is ook ingevoerd uit veiligheid. Minder cash = minder risico op overvallen. Ook minder interestverlies (cash brengt niet op) voor de bank en het is handig te weten wanneer een bankrun zou plaatsvinden natuurlijk :-)
De regel is ook ingevoerd uit veiligheid. Minder cash = minder risico op overvallen. Ook minder interestverlies (cash brengt niet op) voor de bank en het is handig te weten wanneer een bankrun zou plaatsvinden natuurlijk :-)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Dexia kan je zelf de limiet aanpassen van je bankkaart via de Direct Net. Ik dacht dat je tot 5000 kon gaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
kan natuurlijk ook met een bankcheque.
grtjs
grtjs
Je kan online je limieten aanpassen. Je kan inderdaad een cash-afhaling voor grote bedragen aanvragen via PC Banking. Als je het dringend nodig hebt kan je best eens informeren bij je kantoor of via de Dexia helpdesk.XXL66 schreef:hallo,
Ik denk dat Dexia vooral hun planning van hun cash geld zo goed mogelijk wil regelen en daarom er een wachtijd van 1 week vooropstelt. Ik denk dat je echter zonder problemen 3.000 € en meer kan afhalen binnen de 24 uur kan afhalen als je je limiet hebt aangepast. Desnoods moet je het aan het loket vragen.