Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Besparing energie en gas

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
paraman
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer paraman
Verstuur privébericht

Besparing energie en gas

• Citeer

Bericht door paraman » 15 april 2017, 10:00

Dag iedereen,

Vooraleer ik mijn huis verder wil isolateren (vloerisolatie, nieuwe raam, nieuw dak ...) ben ik eerst aan het kijken hoe ik met minieme kosten aanzienlijk minder gas en elektriciteit kan verbruiken. Huidige kosten zijn 200 euro per maand. Hier moet toch zeker 20% af kunnen.

Zaken die ik zelf overweeg zijn:

- Alle lampen vervangen voor LED verlichting (nu vraag ik me wel af hoeveel spots in tv-kamer en eetruimte voldoende zijn en hoeveel lumen)
- Slimme thermostaat (gebruikservaringen welkom, welke koop ik best ...)
- ...

Andere tips zijn ook welkom.

Alvast bedankt.

Woz

Re: Besparing energie en gas

• Citeer

Bericht door Woz » 15 april 2017, 10:04

Eerste tip: uw verbruik goed registreren en opvolgen, ook op langere termijn.

Ik gebruik al een aantal jaar deze site: www.energieid.be Het is gratis.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 15 april 2017, 10:29

Op een paar lampen na, die niet zo veel branden, is bij mij alles LED geworden. Ook de spotjes.
Indien er een lamp van 40W of 60W (of 35W bij de spotjes) inzat, heb ik naar het equivalent gekeken in LED-verlichting. Ik heb hierbij niet aan lichtkwaliteit/sterkte ingeboet, en heb hiervoor ook geen extra lichtpunten moeten voorzien. Het was een 1-op-1 switch.

En nog dit : je verbruik kan wel dalen, maar het percentage andere kosten op je factuur is ondertussen zo hoog, dat de daling op je factuur minder is dan de daling in verbruik.
Ik noteer ook elke 1e van de maand mijn meterstanden. Zo krijg je een goed beeld van je verbruik.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 15 april 2017, 11:16

Een eerste stap is kijken waar het verbruik overal zit, stekker verbruikers zoals diepvriezer, koelkasten, wasmaschines, TV, enz... zijn gemakkelijk te meten door ze een week op een verbruiksmetertje te zetten. Voor verlichting zal je wat rekenwerk hebben met aantal lampen, wattage en tijd. Eenmaal daar een overzicht van kan je kijken of de mogelijke besparing de vervanginvestering waard is. Bij het vervangen van een gloeilamp door een LED gaat dat bijna altijd positief zijn, tenminste als je geen nieuwe armaturen hoeft te kopen. Ook het vervangen van een oude diepvriezer of koelkast gaat praktisch altijd rendabel zijn. Hetzelfde voor de vervanging van een oude gasketel, al ben je in dit geval beter om die samen met de isolatie verbetering te bekijken, betere isolatie zal immers ook een ketel met minder vermogen opleveren. Een slimme thermostaat kan een besparing opleveren op voorwaarde dat de verwarmingsketel er mee overweg kan. Bij heel oude ketels is dat niet altijd het geval en ook de nieuwe hebben vaak een eigen systeem, dus ook hier kijken of het kan en zinvol is. De echt grote besparing zal je uit de isolatie halen met de dakisolatie voorop. Het dichtmaken van tochtgaten, niet bewoonde ruimtes niet verwarmen en de thermostaat een graadje lager zetten zijn heel goedkoop en leveren toch een mooie besparing.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 15 april 2017, 12:43

vortex schreef:Een eerste stap is kijken waar het verbruik overal zit, stekker verbruikers zoals diepvriezer, koelkasten, wasmaschines, TV, enz... zijn gemakkelijk te meten door ze een week op een verbruiksmetertje te zetten. Voor verlichting zal je wat rekenwerk hebben met aantal lampen, wattage en tijd. Eenmaal daar een overzicht van kan je kijken of de mogelijke besparing de vervanginvestering waard is. Bij het vervangen van een gloeilamp door een LED gaat dat bijna altijd positief zijn, tenminste als je geen nieuwe armaturen hoeft te kopen. Ook het vervangen van een oude diepvriezer of koelkast gaat praktisch altijd rendabel zijn. Hetzelfde voor de vervanging van een oude gasketel, al ben je in dit geval beter om die samen met de isolatie verbetering te bekijken, betere isolatie zal immers ook een ketel met minder vermogen opleveren. Een slimme thermostaat kan een besparing opleveren op voorwaarde dat de verwarmingsketel er mee overweg kan. Bij heel oude ketels is dat niet altijd het geval en ook de nieuwe hebben vaak een eigen systeem, dus ook hier kijken of het kan en zinvol is. De echt grote besparing zal je uit de isolatie halen met de dakisolatie voorop. Het dichtmaken van tochtgaten, niet bewoonde ruimtes niet verwarmen en de thermostaat een graadje lager zetten zijn heel goedkoop en leveren toch een mooie besparing.
Een condensatie ketel plaatsen verbruikt wel minder gas,zeker in de eerste jaren, maar voor dat je deze investering hebt terugverdiend met die besparing, is je ketel weer aan vervanging toe. Het vermogen van deze ketel en de besparing neemt met de jaren ook af en een ketel is na 15/20 jaar aan vervanging toe of ze keuren hem af;zodat je een nieuwe moet kopen.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 15 april 2017, 12:50

Zoals hierboven gezegd, ledlampen zou ik onmiddellijk doen en pas als toestellen kapot zijn deze vervangen door a++(+).
Bij vaatwasser en wasmachine kan je ook naar het waterverbruik kijken.

Cv-ketel vervangen daar zou ik toch niet te snel mee zijn. Gas en mazout staan momenteel laag en een gewone ketel naar condensatieketel kost al snel 3000 euro. Vraag is hoelang zo een ketel meegaat.... .Diegene die ik ken hebben maar 7 en 9 jaar gedaan met zo'n gaswandvandensatieketel en hun vorige cv ketel 30 jaar of meer. Als je nu bv nog een elektrische boiler hebt zou ik het mss wel weer overwegen.

Je verbruikt nu ongeveer 2500 euro per jaar. Dat gaat niet snel halveren door allerhande taksen en vast recht.. ramen vervangen is nuttig als je nog enkel glas hebt. Oud dubbel naar nieuw (drie)dubbel is enkel nuttig als je kozijnen slecht zijn (houten ramen)
Zolder of dakisolatie is dan weer wel goedkoop en rendabel. Zeker bij een zadeldak dat je vanbinnen uit kan isoleren. Als je je zolder niet zou gebruiken zou ik de vloer isoleren. Kan je zelf en is snel gedaan.

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 15 april 2017, 16:43

Verlichting zou ik ook niet twijfelen en alles vervangen door deftige lampen met LED techniek, als het een beetje mee zit ben je 20 jaar gerust. Daarom moet je ook niet alles in 1 keer vervangen, als je dat lamp per lamp doet naarmate ze de geest laten, kan je ook de kost nog wat spreiden.

Een slimme thermostaat zou ik ook niet mee wachten, het is een eenmalige investering die zowel je comfort kan verhogen als je verbruik inperken. Zelf heb ik net een Tado Smart Thermostat gekocht, met voor elke radiator een Tado Smart Radiator Thermostat. Van die laatste werkt elke radiatorkop zowel als thermostaat voor de ruimte waarin die staat en eveneens als elektronische sturing voor die specifieke radiator. Je kan radiatoren bundelen in kamers in de applicatie en vervolgens de temperatuur per kamer regelen. Stel dat het te koud is in de badkamer, dan zal de kop op de radiator daar dat registreren en de ketel inschakelen maar omdat de andere vertrekken al op temperatuur zijn, worden de ventielen daar gesloten en stroomt het warme water enkel naar de radiator in de badkamer tot die ruimte op temperatuur is, dan schakelt de ketel weer uit. Momenteel loopt er een actie waar je 20 euro korting kan krijgen bij Tado met een referral, dit nog tot 21 april, uitgelezen moment om aan te kopen dus als je van plan bent om zo'n set-up te installeren. Bij mijn weten is dit, naast de Honeywell Evohome, momenteel het enige systeem met volledige zoneregeling - andere smart thermostats werken nog altijd volgens 1 voeler in een centrale ruimte die het hele systeem aan of uitschakelt. Tado is ook uitgerust met geofencing dus als iedereen het huis uit is, zakt de temperatuur naar 'away' instellingen, en omgekeerd voelt de installatie aan wanneer je onderweg bent naar huis en begint tijdig met verwarmen.

Echt oude koelkasten en diepvriezers zijn misschien ook de moeite om te vervangen voor dat ze de geest laten, aangezien sommige van die toestellen echt decennia mee kunnen maar ondertussen wel een serieus pak energie verslinden. Anders zou ik ook even de kat uit de boom kijken en wachten tot een toestel de geest laat alvorens het te vervangen, aangezien dat toch grote kosten zijn.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 15 april 2017, 17:07

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van zo'n slimme thermostaat.
Zelf heb ik al jaren een thermostaat waar je in 2 programma's kan instellen, en tot op 0,2 graden (bij velen is het per 0,5 graden). Het ene is voor de weekdagen, en slaat op voor ik op sta. Tegen dat mijn wekker afloopt, springt de thermostaat terug af. Iets voor ik thuiskom slaat die terug op, en een uur/anderhalf uur voor slapen gaan slaat die af.
Voor het weekendprogramma is het gelijkaardig, maar eenvoudiger. Ga ik een paar uur weg, dan zit er een makkelijk aan/uit-knopje op (eigenlijke doel is voor als je je ramen wast en alles open zet).

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 15 april 2017, 18:26

Als je een zeer regelmatig leven leidt, heb je inderdaad weinig meerwaarde aan een eenvoudige slimme thermostaat, dan kan je even goed met een vast programma werken. Naar mijn mening begint het echte voordeel in feite nu pas te komen met de installaties die je huis in zones opdelen (zoals de Tado die ik in mijn vorige post aanhaalde, of het Honeywell Evohome systeem), zodat je per kamer kan regelen wanneer welke temperatuur daar heerst. Zo kan je bijvoorbeeld in de lente en het najaar ervoor kiezen om enkel je badkamer 's ochtends even te verwarmen met je CV installatie, zonder dat je daarvoor een elektrische bijverwarming nodig hebt. Of je slaapkamer enkel even verwarmen 's avonds vlak voor je in bed kruipt. Natuurlijk kan je ook je centrale thermostaat hoger zetten en overal alle radiatoren gaan dichtdraaien buiten in 1 kamer om min of meer hetzelfde te bereiken, maar dat is ook niet bepaald efficiënt, noch praktisch... Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Mijn mening: Het is een deel comfort en een deel besparing.

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 15 april 2017, 20:31

Vandaag gelezen in de krant: in Nederland bestaat er een CO2-taks op aardgas en stookolie. Kans zit er in dat ze dit in België ook kunnen invoeren, ten voordele van elektriciteit.

Mijn cv-ketel is ondertussen 10j en doet het goed (hout vasthouden) maar de kans zit er wel in dat het de eerste en de laatste wordt. Volgende verwarmingstoestel waarschijnlijk een warmtepomp binnen 5 à 10j. Ondertussen nog wat proberen de woning te optimaliseren.
In stedelijk gebied wordt de toekomst all-electric vermoed ik. Reden te meer om het verbruik zo laag mogelijk te krijgen.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 16 april 2017, 10:08

Een 2-tal maanden terug, ik denk dat het in Trends was, heb ik een artikel gelezen over onze elektriciteit. De prijzen van alles wat er bij komt (dus excl. verbruik) is sinds de vrijmaking van de markt al verdubbeld, en gaat (volgens de verwachtingen) van nu tot 2025 nog eens met minimaal 175% stijgen.
Daarnaast zijn de mensen hun gewoonte gaan aanpassen (waar hebben we dat nog gehoord ;) ), en doen ze er alles aan om minder te verbruiken. Daar wringt het schoentje met de elektriciteitsleveranciers, want elektriciteit is volgens hen veel te goedkoop. Daarom willen ze een nieuw systeem invoeren : Het effectieve verbruik zal nog geregeld worden volgens je meterstand, maar voor de andere kosten (waar dat nu ook gebeurd) zal dat gaan gebeuren volgens de capaciteit van het toestel waar de elektriciteit binnenkomt. Ook voor gas gaat dat zo gebeuren.

Als je kijkt naar wat we de laatste jaren al betalen aan elektriciteit, gas en water, dan wordt dat het nieuwe goud.
Nu zijn er al zoveel gezinnen die problemen hebben om dat de betalen. Hoe gaan ze dat in de toekomst nog kunnen blijven doen ?

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 16 april 2017, 10:59

Idd Anne

Komt daar nog eens bovenop dat de minister voorstelt om een deel van de aandelen van de netbeheerder pupliek te maken. Zodat particulieren en bedrijven deze ook kunnen kopen.
Door het dividend wordt de energierekening wat getemperd.

Klinkt goed, maar het is nog maar eens een vermogenstransfer van de armen naar de rijken! Heb je geen geld dan kan je ook geen aandelen kopen.
Nu gaat het over elektriciteit, wat zal het volgende zijn? Drinkwater?

Bij zo'n basiszaken zou er eigenlijk geen financiële winst mogen gemaakt worden.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 16 april 2017, 12:04

Hoe meer er bespaart wordt op energie, hoe minder inkomsten deze bedrijven hebben, met gevolg dat de prijzen dubbel zullen stijgen, en je je besparing dubbel terugbetaald.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 16 april 2017, 12:52

Klopt, maar door niet te besparen zul je nog meer moeten betalen, dit is een rat-race die je niet kan winnen. Mochten nu enkel de werkelijke netwerkkosten aangerekend worden, zou het allemaal nog wel meevallen, helaas heeft men in nutsvoorzieningen een middel gevonden om verkapte gemeentebelastingen, talrijke politieke postjes en een subsidie wanbeleid uit het verleden mee te financiëren.

Gesloten
  • Afdrukweergave

14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy