Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Nog een leuke; vermits het een bronheffing is met terug vordering ga je bij verkoop direct meerwaarde betalen en pas een jaar later het teveel betaalde terug krijgen. Bv ik realiseer €100.000 meerwaarde bij een verkoop op 1-5-2026, dat is direct €9.000 of €10.000 taks, zelfs al compenseer ik met een €100.000 verlies verkoop een dag later. Met andere woorden de staat gaat veel renteloze leningen krijgen.
31-12-2025 zou de startdatum zijn ?
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ebb9c&ei=9
Tegen dan grote kuis houden (bv solvay dat gesplitst werd ) en om te vermijden dat het een soepje wordt
Na 09-07 ( Trump ) gaat er mogelijk een daling ( even ? ) van de beurs zijn ?
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ebb9c&ei=9
Tegen dan grote kuis houden (bv solvay dat gesplitst werd ) en om te vermijden dat het een soepje wordt
Na 09-07 ( Trump ) gaat er mogelijk een daling ( even ? ) van de beurs zijn ?
Te omzeilen ( ? ) als je met veel brokers werkt ? Je spreidt je aandelen bv over 10 brokers met bij alle 10 hetzelfde aantal aandelen.vortex schreef: ↑Vandaag 12:23 Nog een leuke; vermits het een bronheffing is met terug vordering ga je bij verkoop direct meerwaarde betalen en pas een jaar later het teveel betaalde terug krijgen. Bv ik realiseer €100.000 meerwaarde bij een verkoop op 1-5-2026, dat is direct €9.000 of €10.000 taks, zelfs al compenseer ik met een €100.000 verlies verkoop een dag later. Met andere woorden de staat gaat veel renteloze leningen krijgen.
Dan zou er m.i. mogelijk niets als bronheffing worden afghouden ?
UNIZO is niet tevreden met hun vrijstelling tot 1 000 000,00 euro
https://www.msn.com/nl-be/financien/eco ... ngNewsSerp
Ik zou al blij zijn als ze de vrijstelling voor gewone loonslaven en gepensioneerden ook tot 1 000 000,00 verhogen
Ik zou al blij zijn als ze de vrijstelling voor gewone loonslaven en gepensioneerden ook tot 1 000 000,00 verhogen
-
- VIP member
- Contacteer:
Betwijfel het tenzeerste, Paul.paul schreef: ↑Vandaag 12:32Te omzeilen ( ? ) als je met veel brokers werkt ? Je spreidt je aandelen bv over 10 brokers met bij alle 10 hetzelfde aantal aandelen.vortex schreef: ↑Vandaag 12:23 Nog een leuke; vermits het een bronheffing is met terug vordering ga je bij verkoop direct meerwaarde betalen en pas een jaar later het teveel betaalde terug krijgen. Bv ik realiseer €100.000 meerwaarde bij een verkoop op 1-5-2026, dat is direct €9.000 of €10.000 taks, zelfs al compenseer ik met een €100.000 verlies verkoop een dag later. Met andere woorden de staat gaat veel renteloze leningen krijgen.
Massa's renteloze leningen...
De hold up is veel groter dan ge hadt kunnen bedenken en gaan ze kunnen terugbetalen?

Gewoon een buitenlandse broker nemen.paul schreef: ↑Vandaag 12:32Te omzeilen ( ? ) als je met veel brokers werkt ? Je spreidt je aandelen bv over 10 brokers met bij alle 10 hetzelfde aantal aandelen.vortex schreef: ↑Vandaag 12:23 Nog een leuke; vermits het een bronheffing is met terug vordering ga je bij verkoop direct meerwaarde betalen en pas een jaar later het teveel betaalde terug krijgen. Bv ik realiseer €100.000 meerwaarde bij een verkoop op 1-5-2026, dat is direct €9.000 of €10.000 taks, zelfs al compenseer ik met een €100.000 verlies verkoop een dag later. Met andere woorden de staat gaat veel renteloze leningen krijgen.
Hoe durven zepaul schreef: ↑Vandaag 12:37 UNIZO is niet tevreden met hun vrijstelling tot 1 000 000,00 euro

Hoe schaamteloos egoïstisch en weg van de wereld moet je daarvoor zijn

Is mogelijk een oplossing, maar buitenlandse brokers lopen voorlopig nog veel meer in de kijker bij de ROVERHEID. Saldo's moeten daar o.a. worden doorgegeven.
Wat veel transacties doen, of wat opties hebben of schrijven, en ze zien het als SPECULATIEF beleggen ( AANGSLAG plegen tegen 33% of tegen de MARGINALE aanslagvoet.
Belgische banken zien het ook niet zitten heb ik onlangs gelezen om tijdig hun computerprogramma's aan te passen aan een dergelijk HOLD UP.
+ 1 000 000 ,00mver schreef: ↑Vandaag 12:44Hoe durven zepaul schreef: ↑Vandaag 12:37 UNIZO is niet tevreden met hun vrijstelling tot 1 000 000,00 euro
Ik zou al blij zijn als ze de vrijstelling voor gewone loonslaven en gepensioneerden ook tot 1 000 000,00 verhogen.
Hoe schaamteloos egoïstisch en weg van de wereld moet je daarvoor zijn?
Conner-Matrak heeft "goed" werk geleverd. Sterktste schouders en bla bla bla
-
- Full Member
- Contacteer:
Ach, die buitenlandse rekeningen mogen best in de kijker lopen hoor.paul schreef: ↑Vandaag 12:45Is mogelijk een oplossing, maar buitenlandse brokers lopen voorlopig nog veel meer in de kijker bij de ROVERHEID. Saldo's moeten daar o.a. worden doorgegeven.
Wat veel transacties doen, of wat opties hebben of schrijven, en ze zien het als SPECULATIEF beleggen ( AANGSLAG plegen tegen 33% of tegen de MARGINALE aanslagvoet.
Belgische banken zien het ook niet zitten heb ik onlangs gelezen om tijdig hun computerprogramma's aan te passen aan een dergelijk HOLD UP.
-
- VIP member
- Contacteer:
Je kan dat zelf kiezen hé maar stel dat je gedurende een bepaald jaar niks verkocht hebt, dan is de vrijstelling het volgende jaar 11 000 (iets meer vanwege de inflatie).
Alle beetjes helpen

Je weet toch dat die 10 K eerst eenmalig overdraagbaar was? Dus in jouw scenario zouden we dan 20 K vrijstelling gehad hebben i.p.v. 11 K.
Maar ze stellen het als een versoepeling voor
.
Arm Vlaanderen dat zijn politici of media nog domweg gelooft
.
Maar ze stellen het als een versoepeling voor

Arm Vlaanderen dat zijn politici of media nog domweg gelooft

Dat staat niet in het regeerakkoord.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.