Besparingstips op parkeren
Besparingstips op parkeren
Zelf vind ik dure ondergrondse parkings echte geldverspilling.
Nu was ik vorige week in Weba te Gent en ik zag daar bordjes p+r. We hebben dit getest en erg handig. Je parkeert je auto gratis aan Weba, daar stopt er om het kwartier een pendelbusjes dat je gratis naar het centrum van Gent brengt 7/7.
Nu vroeg ik mij af of dit in nog andere steden zo is want wij zijn voorstander!!
Nu was ik vorige week in Weba te Gent en ik zag daar bordjes p+r. We hebben dit getest en erg handig. Je parkeert je auto gratis aan Weba, daar stopt er om het kwartier een pendelbusjes dat je gratis naar het centrum van Gent brengt 7/7.
Nu vroeg ik mij af of dit in nog andere steden zo is want wij zijn voorstander!!
Re: Besparingstips op parkeren
In Hasselt zijn er ook zo parkings.caro89 schreef: ↑11 augustus 2017, 20:01 Zelf vind ik dure ondergrondse parkings echte geldverspilling.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rond Antwerpen zijn er zo ook verschillende parkings, zelfs al met aanduiding vanop de snelwegen.
Alleen is er geen gratis pendelbusje. Wel overal mogelijkheid om met de tram naar het centrum te rijden (betalend).
Alleen is er geen gratis pendelbusje. Wel overal mogelijkheid om met de tram naar het centrum te rijden (betalend).
of bv je gaat ergens een Delhaize binnen in de buurt waar je moet zijn, je koopt een appelsien en je kan 2 uur gratis parkeren.
Kom je met 2 uur niet toe , dan kom je nog eens terug en koopt een banaan
Kom je met 2 uur niet toe , dan kom je nog eens terug en koopt een banaan
Leuven heeft ook zoiets, maar het is wel beperkt.
https://www.leuven.be/parking-arenberg- ... tot-19-uur
https://www.leuven.be/parking-arenberg- ... tot-19-uur
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Ik probeer de ziekenhuisparking te mijden en heb daar 15 min wandeltijd voor over. Besparen vraagt veel planning heb ik ondervonden. Zeker qua eten.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
In Mechelen zijn de randparkings gratis en rijdt er op zaterdag een gratis pendelbus van deze parking tot in het centrum met het comfort van een taxi (zijn trouwens door de stad ingehuurde taxibusjes).
In steden met tram/bus in eigen bedding) parkeer ik gewoon op een P+R van de lijn (gratis) om daar de tram (bij voorkeur) of de lijnbus naar het centrum te nemen en terug. Tegenwoordig kan je overal betalen met je gsm/smartphone bij DE LIJN dus ook weer gratis.
Op de meeste openbare betalende parkings kan je tegenwoordig ook met SMS of app. betalen via je GSM. Eigenlijk dus ook gratis maar meestal zit je langer rond te toeren om in een centrum een vrije parkeerplaats te vinden dan je er bent met de tram.
In steden met tram/bus in eigen bedding) parkeer ik gewoon op een P+R van de lijn (gratis) om daar de tram (bij voorkeur) of de lijnbus naar het centrum te nemen en terug. Tegenwoordig kan je overal betalen met je gsm/smartphone bij DE LIJN dus ook weer gratis.
Op de meeste openbare betalende parkings kan je tegenwoordig ook met SMS of app. betalen via je GSM. Eigenlijk dus ook gratis maar meestal zit je langer rond te toeren om in een centrum een vrije parkeerplaats te vinden dan je er bent met de tram.
-
anonymous
Er klopt iets niet in je zin. Betalen en gratis in 1 zin?Cronos schreef: ↑13 augustus 2017, 12:50 In Mechelen zijn de randparkings gratis en rijdt er op zaterdag een gratis pendelbus van deze parking tot in het centrum met het comfort van een taxi (zijn trouwens door de stad ingehuurde taxibusjes).
Als je een ticket met je gsm neemt is dat nooit gratis
trouwens ik ben blij dat ik geen auto heb zo een kostenpot
En heb een abbonement van de lijn. Abbo voor trein betaald werkgever
Excuseer maar iedere situatie is persoonlijk en anders.
Ik had idd moeten schrijven: "gratis in mijn situatie".
Jouw stelling "nooit". is dan weer de andere zijde van het spectrum. Gratis is natuurlijk niets. Ik bedoelde gewoon gratis voor mij. Uiteraard is er altijd iemand die de rekening moet betalen.
Ik had idd moeten schrijven: "gratis in mijn situatie".
Jouw stelling "nooit". is dan weer de andere zijde van het spectrum. Gratis is natuurlijk niets. Ik bedoelde gewoon gratis voor mij. Uiteraard is er altijd iemand die de rekening moet betalen.
Idd, Je hebt gelijk, semantisch de verkeerde keuze gemaakt. correcter was geweest "Afrekenen en dus geen kost voor mij".
Wel als je werkgever je gsm abonnement betaalt en het bedrag maandelijks te besteden aan telefoniekosten hoger is dan je eigenlijk gsm en data verkeer. Betalen via sms en/of gsm-app. wordt immers verrekend via dezelfde operator-rekening. M.a.w. de werkgever betaalt deze kosten zolang je niet over je quota gaat (en dat is nog nooit gebeurd, integendeel).
Nou één auto gaan wij toch zeker houden. De salariswagen met onbeperkte Benelux betaalkaart is nu ook weer niet zo'n grote maandelijkse kost, ergens in de orde van 125-150 euro/maand.
Een zo uitzonderlijk is dat niet want zelfs de kuisvrouwen in vaste dienst van het bedrijf krijgen een salariswagen.
En de rest van onze vervoermiddelen vallen onder de uitgavenpost "hobby". En ons motto is dat een hobby wat geld mag kosten. Daar leef en werk je voor (ik toch).
Nou een abbo voor het dekkingsgebied van De lijn en de MIVB betaalt de werkgever ook. In de praktijk gebruik ik dat dus en, wegens abbo op naam, zijn de smstickets voor de eventuele 'metgezellen".
Een abbo voor de NMBS hebben we niet. Wel eerste klas tickets per rit te gebruiken maar dat doen we nooit meer gezien de slechte ervaring (lijn Antwerpen-Brussel) die we daar mee gehad hebben. We dachten daar werktijd mee uit te sparen (werken in de coupé) en comfort mee te winnen (digitaal werken in een coupé zetel ipv te rijden van A naar B en parking te zoeken). Reistijd hebben we er niet mee gewonnen door afgeschafte trein. Comfort en werktijd ook niet wegens eerste klas coupé volgestouwd met forenzen van twee treinen en dus recht staan in het gangpad. Eerste klas noemt de NMBS dat. Eén keer, nooit meer. Ook geen stress meer over het halen van vertrek- en/of aankomstuur op de beide locaties.