besparingstips
Re: besparingstips
Besparen is nutteloze kosten elimineren of noodzakelijke kosten beperken tot een minimum.dries944 schreef:Is het wijs om geen rechtsbijstand te nemen voor de autoverzekering? Heb je dit nodig als je in je recht bent bij een ongeval?
Is hier iemand die die alleen BA pakt aangezien die verplicht is zonder die rechtsbijstand??
Een rechtsbijstandverzekering auto kan je in geval van nood duizenden (tienduizenden) euro's aan advocatenkosten besparen. Een advocaat rekent makkelijk 150 euro per uur, ik denk dat je verzekering rechtsbijstand je dat nog niet per jaar zal kosten...
Ik zou die verzekering dus niet schrappen uit mijn uitgaven. Tenzij je zo diep in geldnood zit dat de deurwaarder en de slotenmaker al aan de deur staan en letterlijke elke halve euro telt om je financiën te redden. Heel misschien in dat geval.
Ik heb ooit de rechtsbijstand van mijn BA-verzekering nodig gehad voor het volgende :
Mijn auto stond geparkeerd op de bezoekersparking, nabij een rij bomen op de site van een ziekenhuis.
Ik vond mijn auto terug met zware beschadigingen (voorruit gebarsten, motorkap ingedeukt, koplamp kapot...) door een afgewaaide tak, als gevolg van rukwinden.
Op de receptie van het ziekenhuis zegden ze dat ze dit zouden op hun "familiale" verzekering verhalen.
Ik kreeg later het bedrag van het bestek van mijn garagist uitbetaald door hun "familiale" maar ná afhouding van de gebruikelijke franchise. Die franchise was echter ten laste van de verzekeringnemer (dus het ziekenhuis) maar die deden daar moeilijk over.
Daarvoor heb ik dan de rechtsbijstand van mijn autoverzekering aangeschreven, en die hebben voor mij bemiddeld zodat ik ook het verschil terugkreeg.
Daarom vind ik rechtsbijstand zeker nodig.
Maar ik vraag mij reeds geruime tijd af, of ik niet beter een aparte verzekering voor alle soorten rechtsbijstand zou nemen en die van mijn autoverzekering opzeggen.
Ik weet alleen niet wat de voor- of nadelen hiervan zouden zijn.
Mijn auto stond geparkeerd op de bezoekersparking, nabij een rij bomen op de site van een ziekenhuis.
Ik vond mijn auto terug met zware beschadigingen (voorruit gebarsten, motorkap ingedeukt, koplamp kapot...) door een afgewaaide tak, als gevolg van rukwinden.
Op de receptie van het ziekenhuis zegden ze dat ze dit zouden op hun "familiale" verzekering verhalen.
Ik kreeg later het bedrag van het bestek van mijn garagist uitbetaald door hun "familiale" maar ná afhouding van de gebruikelijke franchise. Die franchise was echter ten laste van de verzekeringnemer (dus het ziekenhuis) maar die deden daar moeilijk over.
Daarvoor heb ik dan de rechtsbijstand van mijn autoverzekering aangeschreven, en die hebben voor mij bemiddeld zodat ik ook het verschil terugkreeg.
Daarom vind ik rechtsbijstand zeker nodig.
Maar ik vraag mij reeds geruime tijd af, of ik niet beter een aparte verzekering voor alle soorten rechtsbijstand zou nemen en die van mijn autoverzekering opzeggen.
Ik weet alleen niet wat de voor- of nadelen hiervan zouden zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
valt dit onder de rechtsbijstand?TNTim schreef:Ik ben blij dat ik de mijne heb, was vorig jaar door het rood gereden en dit komt waarschijnlijk voor de politierechter.
Jup. (onder de mijne toch)Precarious schreef:valt dit onder de rechtsbijstand?TNTim schreef:Ik ben blij dat ik de mijne heb, was vorig jaar door het rood gereden en dit komt waarschijnlijk voor de politierechter.
Heb mijn verzekeraar (baloise) gecontacteerd en zei zeiden het volgende:
Wanneer tussenkomst rechtsbijstand ? Een ongeval met :
- buitenlandse tegenpartij
- kwetsuren van uzelf als bestuurder in recht
- verschijning voor de rechtbank
- betwisting / discussie
- tegenexpert ( maw 2e expert )
- …
kortom, in vele situatie is een rechtsbijstand nodig !
Dat is volgens mij het belangrijkste deel van de verzekeringspolis.
Zeker niet laten vallen dus.
Ik zak in de bonusmalus maar de premie(ba+rb) blijft nagenoeg gelijk op enkele centiemen na
Wanneer tussenkomst rechtsbijstand ? Een ongeval met :
- buitenlandse tegenpartij
- kwetsuren van uzelf als bestuurder in recht
- verschijning voor de rechtbank
- betwisting / discussie
- tegenexpert ( maw 2e expert )
- …
kortom, in vele situatie is een rechtsbijstand nodig !
Dat is volgens mij het belangrijkste deel van de verzekeringspolis.
Zeker niet laten vallen dus.
Ik zak in de bonusmalus maar de premie(ba+rb) blijft nagenoeg gelijk op enkele centiemen na

-
- VIP member
- Contacteer:
Bijkomende verzekeringen zijn alleen leuk als je zelf niet kan opkomen bij een ongeval.
Let op hier volgt een mening: Bij kleinere ongevallen (max een aantal jaren premie) zullen ze intussen komen. Bij serieuze problemen zullen ze "niet kunnen helpen" door "een willekeurig probleem". En betaald u na jaren premie te betalen alsnog zelf een advocaat.
Ik kies liever voor een algemene rechtsbijstand met een module verkeer.
Let op hier volgt een mening: Bij kleinere ongevallen (max een aantal jaren premie) zullen ze intussen komen. Bij serieuze problemen zullen ze "niet kunnen helpen" door "een willekeurig probleem". En betaald u na jaren premie te betalen alsnog zelf een advocaat.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Man,man,man,
Hoe start ik een zinloze discussie?
Ik lanceer een idee bv "Sparen" en een aantal spaargidsers kunnen dit item verkeggen naar wasmachines,droogkasten,..?.
Kan ik mij parkiet neuken zonder voor een bijzondere kamercommissie te verschijnen?
Hoe start ik een zinloze discussie?
Ik lanceer een idee bv "Sparen" en een aantal spaargidsers kunnen dit item verkeggen naar wasmachines,droogkasten,..?.
Kan ik mij parkiet neuken zonder voor een bijzondere kamercommissie te verschijnen?
ik denk het wel, maar pas wel op voor de pootjes, scherpe klauwen.
Je begint een draad "besparingstips" in het forum "besparingstips" en dan ben je verbaasd dat er... besparingstips worden gedeeld? 

-
- Newbie
- Contacteer:
Een algemene rechtsbijstand met een module verkeer zoals bijvoorbeeld DAS?Henkie1984 schreef:Bijkomende verzekeringen zijn alleen leuk als je zelf niet kan opkomen bij een ongeval.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tip om te besparen en je producten nog goedkoper te maken: neem mensen in dienst onder het "mini"-statuut, betaal ze 500 euro en wring ze 40 uren uit.
Ipv eten in de Hema aan 3 euro, kan het dan misschien zakken naar 2 euro? Of nog lager?
Ipv eten in de Hema aan 3 euro, kan het dan misschien zakken naar 2 euro? Of nog lager?

Een ontbijt kost bij Hema 1 €, geen 300 % overdrijven, he, en bij Ikea en Lunch Garden eet je ook voor minder dan 5 €.Frisse Freddy schreef:Tip om te besparen en je producten nog goedkoper te maken: neem mensen in dienst onder het "mini"-statuut, betaal ze 500 euro en wring ze 40 uren uit.
Je kan besparen op van alles en nog wat, moeilijkheid is meestal om daarbij niet al te veel in te boeten op comfort en hiermee de besparing haalbaar en duurzaam te maken. De verwarming een graad minder zetten bespaart je inderdaad 7%. Als de verwarming gewoon uitzet, bespaar je 100% ... maar of dat verstandig / haalbaar is?
Persoonlijk tracht ik bij het besparen steeds een goed evenwicht te vinden tussen de kosten drukken enerzijds en toch niet (of zo min mogelijk) in te binden op comfort. Gewoon door verstandig om te gaan met geld kom je al een hele eind ver. Voor mij is 'budgetplanning' het codewoord, bewust omgaan met je budget. Kijk, je kan uiteraard koffie gaan drinken van de witte producten, maar als de smaak van mijn vaste merk me nu eenmaal bevalt, moet ik dan genoegen nemen met minder? Zelf koop ik NOOIT koffie aan de normale winkelprijs. Ik wacht gewoon af tot er een interessante promotie is (bvb 6 voor de prijs van 5) en koop dan een voorraad in.
Louter besparen zonder in te boeten op comfort levert vaak al honderden tot enkele duizenden euro's op per jaar: via wat opzoekingswerk kies ik de goedkoopste energieleverancier voor thuis en weet ik waar ik m'n wagen goedkoper kan tanken (tot 17 eurocent minder per liter!), m'n 'Franse' producten koop ik net over de grens (weer een voorraad), brood van de bakker snij ik zelf (korting 7 cent per brood), als ik het al niet zelf bak, en ga zo maar verder.
Ik heb rond dit thema een website gemaakt met allerhande tips maar heb begrepen dat je hier geen reclame mag maken, ik wil altijd de url meedelen via een persoonlijk bericht aan wie daar interesse in heeft.
Mijn leuze is dus: gewoon je verstand gebruiken (en rechtsbijstand in je autoverzekering bijbetalen IS een verstandige keuze!).
Persoonlijk tracht ik bij het besparen steeds een goed evenwicht te vinden tussen de kosten drukken enerzijds en toch niet (of zo min mogelijk) in te binden op comfort. Gewoon door verstandig om te gaan met geld kom je al een hele eind ver. Voor mij is 'budgetplanning' het codewoord, bewust omgaan met je budget. Kijk, je kan uiteraard koffie gaan drinken van de witte producten, maar als de smaak van mijn vaste merk me nu eenmaal bevalt, moet ik dan genoegen nemen met minder? Zelf koop ik NOOIT koffie aan de normale winkelprijs. Ik wacht gewoon af tot er een interessante promotie is (bvb 6 voor de prijs van 5) en koop dan een voorraad in.
Louter besparen zonder in te boeten op comfort levert vaak al honderden tot enkele duizenden euro's op per jaar: via wat opzoekingswerk kies ik de goedkoopste energieleverancier voor thuis en weet ik waar ik m'n wagen goedkoper kan tanken (tot 17 eurocent minder per liter!), m'n 'Franse' producten koop ik net over de grens (weer een voorraad), brood van de bakker snij ik zelf (korting 7 cent per brood), als ik het al niet zelf bak, en ga zo maar verder.
Ik heb rond dit thema een website gemaakt met allerhande tips maar heb begrepen dat je hier geen reclame mag maken, ik wil altijd de url meedelen via een persoonlijk bericht aan wie daar interesse in heeft.
Mijn leuze is dus: gewoon je verstand gebruiken (en rechtsbijstand in je autoverzekering bijbetalen IS een verstandige keuze!).