'Beste' gratis zichtrekening(en)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
'Beste' gratis zichtrekening(en)
Dag iedereen
Momenteel heb ik een "Comfort Pack" bij Hello Bank/Fortis, en hoewel ik er content mee ben, vind ik die €3,50 per maand voor een zichtrekening wel 'veel' als je het op termijn bekijkt. Zeker gezien ik nooit geld ga afhalen en ook geen oubollige zaken à la papieren overschrijving doe. Daarnaast zit ik ook een beetje te veel boven m'n depositiegarantie waardoor het hebben van 2 banken voor een zichtrekening eigenlijk wenselijk is (ik heb geen spaarrekening, enkel nog een effectenrekening). Het enige wat ik doe is online bankieren, af en toe fysiek geld storten (en nog meer zelden afhalen) en effectief de bankkaart gebruiken in de winkel/online shopping.
Zou switchen naar Keytrade als 'vaste' zichtrekening en dan ook een 'Green' pack bij Argenta (voor het kunnen storten en afhalen van geld) een goed (en gratis) alternatief zijn voor mijn Comfort Pack? Of zijn er betere alternatieven?
Een tweede vraagje: ik heb atm een Visa Debit die heel slecht werkt met Payconic, maar ik kan in de app van Hello Bank ook QR codes scannen en genereren, waardoor ik Payconic zelf niet nodig heb. Blijkbaar kan je met de Visa Debit van Keytrade totaal niet betalen met Payconic; is er een mogelijkheid om in de app zelf dan met QR-codes met o.a. vrienden over te schrijven/te krijgen?
Bedankt
Yannick
Momenteel heb ik een "Comfort Pack" bij Hello Bank/Fortis, en hoewel ik er content mee ben, vind ik die €3,50 per maand voor een zichtrekening wel 'veel' als je het op termijn bekijkt. Zeker gezien ik nooit geld ga afhalen en ook geen oubollige zaken à la papieren overschrijving doe. Daarnaast zit ik ook een beetje te veel boven m'n depositiegarantie waardoor het hebben van 2 banken voor een zichtrekening eigenlijk wenselijk is (ik heb geen spaarrekening, enkel nog een effectenrekening). Het enige wat ik doe is online bankieren, af en toe fysiek geld storten (en nog meer zelden afhalen) en effectief de bankkaart gebruiken in de winkel/online shopping.
Zou switchen naar Keytrade als 'vaste' zichtrekening en dan ook een 'Green' pack bij Argenta (voor het kunnen storten en afhalen van geld) een goed (en gratis) alternatief zijn voor mijn Comfort Pack? Of zijn er betere alternatieven?
Een tweede vraagje: ik heb atm een Visa Debit die heel slecht werkt met Payconic, maar ik kan in de app van Hello Bank ook QR codes scannen en genereren, waardoor ik Payconic zelf niet nodig heb. Blijkbaar kan je met de Visa Debit van Keytrade totaal niet betalen met Payconic; is er een mogelijkheid om in de app zelf dan met QR-codes met o.a. vrienden over te schrijven/te krijgen?
Bedankt
Yannick
Re: 'Beste' gratis zichtrekening(en)
Heb je hier de posts rond keytrade, argenta, payconiq gelezen?
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 mei 2023, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De app van Keytrade is eerder elementair te noemen. Er zit geen enkele vorm van Payconiq-ondersteuning in.
Ik moet wel zeggen dat ik het gedeelte van “geen spaarrekening” niet echt begrijp. Als je €100,000 een jaar laat staan, heb je puur met de basisrente bij Keytrade al €400 per jaar. Dat is niet enorm, maar toch mooi meegenomen?
Hoewel ik niet ontevreden ben van Keytrade, schrijf je nergens waarom je specifiek bij deze bank klant zou willen worden. Grootbanken als KBC bieden ook gratis rekeningen aan, mocht dat de enige vereiste zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik het gedeelte van “geen spaarrekening” niet echt begrijp. Als je €100,000 een jaar laat staan, heb je puur met de basisrente bij Keytrade al €400 per jaar. Dat is niet enorm, maar toch mooi meegenomen?
Hoewel ik niet ontevreden ben van Keytrade, schrijf je nergens waarom je specifiek bij deze bank klant zou willen worden. Grootbanken als KBC bieden ook gratis rekeningen aan, mocht dat de enige vereiste zijn.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Met Payconiq heb ik nog geen ervaring maar ik zou dit graag willen leren gebruiken in de toekomst.
Kort geleden had ik een paar negatieve ervaringen met restaurantjes waar ik niet met mijn bankkaart kon betalen maar alleen met Payconiq. Bleef er voor mij alleen de keuze over om met baar geld te betalen wat niet altijd evident is omdat ik meestal weinig cash op zak heb.
Bij Keytrade gaat dit niet, lees ik. Is dat dan wel mogelijk bij alle andere banken of is daar ook nog verschil in?
Kort geleden had ik een paar negatieve ervaringen met restaurantjes waar ik niet met mijn bankkaart kon betalen maar alleen met Payconiq. Bleef er voor mij alleen de keuze over om met baar geld te betalen wat niet altijd evident is omdat ik meestal weinig cash op zak heb.
Bij Keytrade gaat dit niet, lees ik. Is dat dan wel mogelijk bij alle andere banken of is daar ook nog verschil in?
Bij Keytrade kan je volgens mij wel payconic gebruiken maar moet je bij de aanvraag van je rekening aanduiden dat je wil inloggen via een fysieke manier waarmee je de inlogcode moet invoeren die je afleest van hetgeen zij opsturen. Als je bij de aanvraag van je rekening kiest om via QR-code in te loggen door deze QR-code met je smartphone te scannen, zou payconic niet geactiveerd kunnen worden, las ik ooit.
Het probleem lijkt gestart te zijn met de nieuwe VISA-debetkaarten.
Ik heb ook een gratis zichtrekening bij Hello bank waar ik ook een visa debit-kaart gebruik ipv de vorige maestro-kaart. Die kaart heb ik probleemloos kunnen activeren in de payconic-app. Dus als het niet werkt bij Keytrade zal die visa Debit niet de echte oorzaak zijn.
Bij hello bank waar topicstarter nu al klant is, kan je toch een gratis zichtrekening krijgen ipv dat comfort pack waar je €3,50 per maand voor betaalt. Ik heb een gratis gezamenlijke zichtrekening bij hello-bank en ik ben daar tevreden over. Door even te googelen, lees ik dat je dit comfort pack kan laten omzetten naar een gratis rekening bij hello-bank door telefonisch contact op te nemen met hun.
Bij hello bank waar topicstarter nu al klant is, kan je toch een gratis zichtrekening krijgen ipv dat comfort pack waar je €3,50 per maand voor betaalt. Ik heb een gratis gezamenlijke zichtrekening bij hello-bank en ik ben daar tevreden over. Door even te googelen, lees ik dat je dit comfort pack kan laten omzetten naar een gratis rekening bij hello-bank door telefonisch contact op te nemen met hun.
Wat mij betreft is KBC de beste optie voor Payconiq (misschien ook Belfius, maar daar ben ik geen klant). Er is volwaarde Payconiq-ondersteuning ingebouwd in hun app, terwijl dit bij Hello Bank maar deels is, en bij Keytrade of Argenta helemaal niet. Al is het installeren van een extra app natuurlijk ook geen probleem.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat lees je dan verkeerd. Het gaat wel, maar er zijn bepaalde functionaliteiten die niet meer werken met de nieuwe keytrade visa debit kaarten.
Ik heb ook een gratis crelan basic zichtrekening. In hun app zit ook een link naar payconic. Die werkt ook prima. Betalingen bij handelaars gebeuren via payconic bij mij altijd via deze rekening, aangezien je zeker maar 1 rekening aan je payconic-app kan linken. Je zal de app van payconic wel nog apart moeten installeren. Die is niet ingebouwd in de crelan bankapp maar wat is de meerwaarde daarvan?
Als de bankautomaat van je plaatselijk crelan bankkantoor dat ondersteunt, kan je er trouwens ook gratis geld storten. Geld afhalen bij automaten van andere banken is wel betalend (ik dacht €0,50).
Als de bankautomaat van je plaatselijk crelan bankkantoor dat ondersteunt, kan je er trouwens ook gratis geld storten. Geld afhalen bij automaten van andere banken is wel betalend (ik dacht €0,50).
Dat het geïntegreerd in de bankapp (zoals bij Belfius en KBC) betrouwbaarder is.
De Payconiq-app (zeker op Android) is gewoon een draak van een app die op elk moment kan vastlopen, crashen of errors genereert waar je verder niks uit kan opmaken. Support van Payconiq komt ook niet verder dan "app verwijderen en opnieuw installeren".
Er is ook nog een gratis rekening bij Europabank. Niets mis mee. Wel geen app en het internetbankieren is niet fancy.
Ik zie niet direct een reden om Keytrade er ook bij te betrekken als men een Green-rekening bij Argenta zou openen. Of het moet voor de 5 cent actie zijn.
Alhoewel in de app van Argenta app geen Payconic zit is de app zelf goed. En Payconic, de apparte app, werkt goed samen met Argenta.
Ik zie niet direct een reden om Keytrade er ook bij te betrekken als men een Green-rekening bij Argenta zou openen. Of het moet voor de 5 cent actie zijn.
Alhoewel in de app van Argenta app geen Payconic zit is de app zelf goed. En Payconic, de apparte app, werkt goed samen met Argenta.
Vanaf een bepaald inkomen kan je bij Keytrade een gratis kredietkaart met extra diensten krijgen (verzekeringen, ...). Bij Argenta is enkel een basic kaart gratis.
Vandaag is er geen "beste" zichtrekening in de markt. Ieder zichtrekening heeft zijn voordelen en nadelen.
Een combinatie van minstens 2 zichtrekeningen is ideaal, bv. KBC voor zijn app en mogelijkheden en Keytrade voor zijn gratis diensten. Is maar een voorbeeld ....
Een combinatie van minstens 2 zichtrekeningen is ideaal, bv. KBC voor zijn app en mogelijkheden en Keytrade voor zijn gratis diensten. Is maar een voorbeeld ....