beste spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
beste spaarrekening
De Ethias zou koploper zijn momenteel bij de spaarrekeningen?
ik heb al zo een spaarrekening met hoge getrouwheid bij dexia. 1 + 1,5
Klopt het dat ING dat ook aanbiedt? staat niet op de lijst?
Re: beste spaarrekening
bavet schreef:De Ethias zou koploper zijn momenteel bij de spaarrekeningen?
Maar eigenlijk is 1,5 + 1 ( rabobank )hoger dan 1+ 1,5
Ondertussen is er nog een 'hogere' 1,1 +1,5 OBK
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Rabo plus is toch ook 1 + 1,5 en niet 1,5 + 1?paul schreef:bavet schreef:De Ethias zou koploper zijn momenteel bij de spaarrekeningen?
klopt , er zal waarschijnlijk geen enkele bank een rekening van 1,5 + 1 durven lanceren, omdat het teveel kostMaarten schreef:Rabo plus is toch ook 1 + 1,5 en niet 1,5 + 1?paul schreef:
"Enige minpuntje: voor jaarlijkse beheer van de OBK Fidelis betaalt u 5 euro."paul schreef:Maar eigenlijk is 1,5 + 1 ( rabobank )hoger dan 1+ 1,5bavet schreef:De Ethias zou koploper zijn momenteel bij de spaarrekeningen?
https://www.spaargids.be/sparen/obk-ban ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De vraag is of men dan wel van "hoger" kan spreken ?
Dan hou ik het toch liever bij de Rabobank Plus Account.
Bestaat er niet een valstrik met de Account Plus van Rabobank ?
Daar de Account Plus een aanhangsel is van de internet spaarrekening kan het niet alleen bestaan.
Om de spaarrekening te sluiten dient men, ofwel deze tegelijkertijd te sluiten met zijn aanhangsel ofwel na het sluiten van het aanhangsel.
Wetende dat het al ver van eenvoudig is de gunstigste vervaldag te bepalen van een alleenstaande spaarrekening wat dan voor de twee die heus niet de zelfde vervaldagen zullen hebben als ze beide bevoorraad zijn!
Het lijkt me verstandig de voorkeur te geven aan het openen van een nieuwe spaarrekening gelijktijdig met zijn aanhangsel en de fondsen uitsluitend op de Account Plus te plaatsen.
Het openen van een dergelijke rekening is beslist een uitgebreide overweging waard.
Mvg,
Daar de Account Plus een aanhangsel is van de internet spaarrekening kan het niet alleen bestaan.
Om de spaarrekening te sluiten dient men, ofwel deze tegelijkertijd te sluiten met zijn aanhangsel ofwel na het sluiten van het aanhangsel.
Wetende dat het al ver van eenvoudig is de gunstigste vervaldag te bepalen van een alleenstaande spaarrekening wat dan voor de twee die heus niet de zelfde vervaldagen zullen hebben als ze beide bevoorraad zijn!
Het lijkt me verstandig de voorkeur te geven aan het openen van een nieuwe spaarrekening gelijktijdig met zijn aanhangsel en de fondsen uitsluitend op de Account Plus te plaatsen.
Het openen van een dergelijke rekening is beslist een uitgebreide overweging waard.
Mvg,
Rabobank en valsstrikken gaan bij mij niet zo samen en ben al zo'n 8 jaar bij Rabobank.be, dus van het prille begin. +
Ik zie het probleem niet echt, je kunt de gewone spaarrekening toch laten bestaan, kost je geen eurocent. Ben ook enkele jaren gaan lopen naar DB waarbij het totale saldo bij Rabobank.be vrijwel nihil was. Ben nu volop terug bij Rabobank.be.
Beetje spijkers op laag water zoeken, vind ik.
Ik zie het probleem niet echt, je kunt de gewone spaarrekening toch laten bestaan, kost je geen eurocent. Ben ook enkele jaren gaan lopen naar DB waarbij het totale saldo bij Rabobank.be vrijwel nihil was. Ben nu volop terug bij Rabobank.be.
Inderdaad bij Rabobank zijn alle rekeningen gratis, en je kan ze ook gewoon op 0 laten staan zonder dat het je iets kost.
Ik zie dus niet in wat het probleem is.
Sinds ik klant ben bij Rabobank (bijna 8 jaar) ben ik ook nog nooit enige vorm van "valstrikken" tegengekomen.
Ik zie dus niet in wat het probleem is.
Sinds ik klant ben bij Rabobank (bijna 8 jaar) ben ik ook nog nooit enige vorm van "valstrikken" tegengekomen.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Rabobank vind ik vooral handig omwille van de snelheid van verrichtingen. Een overschrijving, uitgevoerd bij een grootbank staat dikwijls de volgende morgen reeds geboekt bij rabobank.
Verder geen gezever, je krijgt wat je ziet
Verder geen gezever, je krijgt wat je ziet
Dat u al 8 jaar, zoals ik, zonder onderbreking trouwens, klant bent bij deze bank heeft m.i. geen verband of invloed op het voorwerp van mijn opmerking. Dat een maagdelijke spaarrekening tot einde jaar, in afwachting (zonder kapitalisatie) van de uitbetaling der getrouwheidspremie, kan blijven bestaan is inderdaad wel bekend.Peet schreef:Rabobank en valsstrikken gaan bij mij niet zo samen en ben al zo'n 8 jaar bij Rabobank.be, dus van het prille begin. +
Het onderwerp van mijn opmerking is het gevolg van het onpartijdig onderzoeken persoonlijk al dan niet zo’n rekening te openen en gaat specifiek over het afsluiten van een spaarrekening waaraan een Account Plus verbonden is en de gevolgen voor de reeds verworven getrouwheidspremies der beide rekeningen.
Ik stel mij ook de volgende vraag, waarom wordt de Account Plus rekening verbonden aan een bestaande spaarrekening? Doen andere banken dat ook? Naar mijn weten, namelijk bij BNPPFortis, staan die rekeningen autonoom.
Laat deze praktijk niet toe het aantal toegelaten te openen spaarrekeningen te verdubbelen met minder kosten voor de bank of niet? Is een dergelijke praktijk conform de wetgeving of een ontwijking?
Mvg,
heb ook een slapende rekening bij rabobank. kan ik die omzetten naar een plusaccount zonder veel rompslomp?
-
JurgenG
Inloggen bij Rabo, knopje drukken, bevestigen met digitoestelletje, klaar.bavet schreef:heb ook een slapende rekening bij rabobank. kan ik die omzetten naar een plusaccount zonder veel rompslomp?
Omzetten, neen.bavet schreef:heb ook een slapende rekening bij rabobank. kan ik die omzetten naar een plusaccount zonder veel rompslomp?
Uitbreiden, ja
Zo'n vraag stel je best hier viewforum.php?f=16" onclick="window.open(this.href);return false;Flytox schreef:Dat u al 8 jaar, zoals ik, zonder onderbreking trouwens, klant bent bij deze bank heeft m.i. geen verband of invloed op het voorwerp van mijn opmerking. Dat een maagdelijke spaarrekening tot einde jaar, in afwachting (zonder kapitalisatie) van de uitbetaling der getrouwheidspremie, kan blijven bestaan is inderdaad wel bekend.Peet schreef:Rabobank en valsstrikken gaan bij mij niet zo samen en ben al zo'n 8 jaar bij Rabobank.be, dus van het prille begin. +
Het onderwerp van mijn opmerking is het gevolg van het onpartijdig onderzoeken persoonlijk al dan niet zo’n rekening te openen en gaat specifiek over het afsluiten van een spaarrekening waaraan een Account Plus verbonden is en de gevolgen voor de reeds verworven getrouwheidspremies der beide rekeningen.
Ik stel mij ook de volgende vraag, waarom wordt de Account Plus rekening verbonden aan een bestaande spaarrekening? Doen andere banken dat ook? Naar mijn weten, namelijk bij BNPPFortis, staan die rekeningen autonoom.
Laat deze praktijk niet toe het aantal toegelaten te openen spaarrekeningen te verdubbelen met minder kosten voor de bank of niet? Is een dergelijke praktijk conform de wetgeving of een ontwijking?
Mvg,
Er zijn wel méér banken waar men geen afzonderlijke rekeningen kan openen, maar ineens een heel "pakket" aangeboden krijgt als men er klant wordt.Flytox schreef:..........Ik stel mij ook de volgende vraag, waarom wordt de Account Plus rekening verbonden aan een bestaande spaarrekening?
Doen andere banken dat ook? Naar mijn weten, namelijk bij BNPPFortis, staan die rekeningen autonoom.
Laat deze praktijk niet toe het aantal toegelaten te openen spaarrekeningen te verdubbelen met minder kosten voor de bank of niet? Is een dergelijke praktijk conform de wetgeving of een ontwijking?Mvg,
Zo gaat dat bijvoorbeeld ook als men klant wordt bij Keytrade. Men krijgt automatisch een zicht-, spaar- en effecten-rekening; ook als men nooit van plan is om van die laatste gebruik te maken.
Bij Rabobank bestaat "het pakket" uit een zicht- en spaarrekening. Wie als nieuwe klant een Account Plus rekening wil openen, krijgt dat "standaardpakket" er automatisch en gratis bij. Zo simpel is dat.
Zolang dat allemaal gratis is (ook als er 0 € opstaat), is er toch niets aan de hand ?