Bestelling gedaan in China, bij DX
Bestelling gedaan in China, bij DX
1 maand geleden besteld bij DX (deal extreme) 4 stroomadaptors 220V--> 12V DC : 4,5 USD/stuk
Gisteren bericht gekregen van DHL, ze zullen ze leveren, na betaling van invoerrechten van 82,01€ via bank of ter plaatse in hun douanekantoor.
Gisteren bericht gekregen van DHL, ze zullen ze leveren, na betaling van invoerrechten van 82,01€ via bank of ter plaatse in hun douanekantoor.
Re: Bestelling gedaan in China, bij DX
Dhl is om problemen vragen , maar het is wel rap in Belgie.wivina schreef:1 maand geleden besteld bij DX (deal extreme) 4 stroomadaptors 220V--> 12V DC : 4,5 USD/stuk
ali express kunt ge kiezen via welke kan natuurlijk een dag of dertig duren.
maar wel geen invoer taks.
kort geleden nog bestelling gedaan.
usb to lan
bluetooth reciever - transmitter
vap 11n draadloos.
dit alles zonder extra kosten , was zelfs een aangetekende zending bij.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik had gerekend op zo'n 20 euro invoertaks. 80 is teveel, ze mogen ze terugsturen!
Dergelijk hoge invoertax heb ik ook al meegemaakt, zijn het met zendingen vanuit USA. Je denkt dan daar iets stevig goedkoper te kunnen kopen dan in Europa, waar het amper beschikbaar is, maar uiteindelijk kom je duurder uit... Nooit meer...
Uit China krijg ik regelmatig pakjes (eBay-aankopen), maar steeds gratis verzending, en meestal aangetekend (omdat blijkbaar douanecontrole dan vervalt?)
Uit China krijg ik regelmatig pakjes (eBay-aankopen), maar steeds gratis verzending, en meestal aangetekend (omdat blijkbaar douanecontrole dan vervalt?)
Normaal moet je onder de 22 euro niks betalen, http://www.invoercalculator.be
Misschien best eens bellen.
Misschien best eens bellen.
Ik heb de indruk dat die zendingen uit China 'willekeurig' onderschept worden. De ene keer wordt het geleverd aan huis, de andere keer kan je naar de douane van een of andere pakketjesbedrijf. Ook het bedrag speelt geen rol. Overlaatst een drone gekocht voor meer dan 800 euro, en die is rechtstreeks aan huis geleverd. En nu voor 4 onnozele adaptortjes moet ik 80 euro ophoesten.
Nog een geluk dat je het gewoon kan laten terugsturen, en mijn geld recupereer ik bij Paypal.
Altijd uitkijken of je bij de chinese bedrijfjes met paypal kunt betalen, want dat bieden ze niet allemaal. Rechtsreeks met Visa betalen, ben je zéker je geld kwijt, en waarschijnlijk niets geleverd ook.
Nog een geluk dat je het gewoon kan laten terugsturen, en mijn geld recupereer ik bij Paypal.
Altijd uitkijken of je bij de chinese bedrijfjes met paypal kunt betalen, want dat bieden ze niet allemaal. Rechtsreeks met Visa betalen, ben je zéker je geld kwijt, en waarschijnlijk niets geleverd ook.
Wivina, reken het eerst eens na via de site uit mijn vorige bericht, 4 adapters van 4,5 dollar per stuk is minder dan 22 euro dus je zou niks moeten betalen.
Verzenden via DHL en pas na een maand leveren is wel lang, of waren de adapters niet op voorraad? Ik heb drie weken geleden via aliexpress besteld en op minder dan twee weken had ik mijn bestellingeld al binnen (gratis verzending).
Sowieso toch wat voorzichtig zijn met stroomadapters uit China.
Verzenden via DHL en pas na een maand leveren is wel lang, of waren de adapters niet op voorraad? Ik heb drie weken geleden via aliexpress besteld en op minder dan twee weken had ik mijn bestellingeld al binnen (gratis verzending).
Sowieso toch wat voorzichtig zijn met stroomadapters uit China.
Ik bel niet naar DHL, dat heb ik vroeger ook al gedaan, en dat lost niets op. Waarschijnlijk rekenen ze zelf ook nog inklaringskosten bij. Ik stop bij deze definitief met bestellen uit China, ten eerste de lange levertijden, ten tweede de taxen.
Die leveringen uit China zijn altijd zonder leveringskosten.
Als bestellingen onder de 22 euro de douane zouden omzeilen, dan zou iedereen toch zorgen dat hij daaronder blijft, want er is bijna niets op die websites dat méér kost.
Volgens mij hebben die douanes een databank en kunnen ze zien wie daar regelmatig besteld.
Die leveringen uit China zijn altijd zonder leveringskosten.
Als bestellingen onder de 22 euro de douane zouden omzeilen, dan zou iedereen toch zorgen dat hij daaronder blijft, want er is bijna niets op die websites dat méér kost.
Volgens mij hebben die douanes een databank en kunnen ze zien wie daar regelmatig besteld.
Er komen zoveel zendingen uit China dat de douane onmogelijk alle pakjes kan controleren. Het is een kwestie van geluk hebben.
Ik bestel er met momenten veel en heb slechts 2 keer kosten gehad, mijn vrouw heeft er ooit 1 keer besteld en ze moest toen kosten betalen. Ze weten uiteraard ook wel op welke vormen van pakjes ze moeten Letten.
Vroeger zetten de chinezen er trouwens altijd een lagere waarde op tot ze dit natuurlijk ook door hadden.
Hogere bedragen probeer ik sowieso altijd via de Chinese websites met een Europees magazijn te bestellen
.
Ik bestel er met momenten veel en heb slechts 2 keer kosten gehad, mijn vrouw heeft er ooit 1 keer besteld en ze moest toen kosten betalen. Ze weten uiteraard ook wel op welke vormen van pakjes ze moeten Letten.
Vroeger zetten de chinezen er trouwens altijd een lagere waarde op tot ze dit natuurlijk ook door hadden.
Hogere bedragen probeer ik sowieso altijd via de Chinese websites met een Europees magazijn te bestellen

Noem zo eens enkele websites, dat wist ik niet.hanske schreef:
Hogere bedragen probeer ik sowieso altijd via de Chinese websites met een Europees magazijn te bestellen.
http://eud.dx.com
http://www.gearbest.com/eu-stock-_gear/
http://eu.banggood.com
En zo zijn er nog wel, gewoon even in google zoeken op eu warehouse. Vaak kun je zelfs bij het product je warehouse kiezen (uiteraard alleen als het via meerdere beschikbaar is).
De prijzen kunnen verschillen maar dat is een afweging die je zelf moet maken. En anders gewoon eens bij de action kijken, die kopen zo groot in dat ze het goedkoper aanbieden dan in China.
http://www.gearbest.com/eu-stock-_gear/
http://eu.banggood.com
En zo zijn er nog wel, gewoon even in google zoeken op eu warehouse. Vaak kun je zelfs bij het product je warehouse kiezen (uiteraard alleen als het via meerdere beschikbaar is).
De prijzen kunnen verschillen maar dat is een afweging die je zelf moet maken. En anders gewoon eens bij de action kijken, die kopen zo groot in dat ze het goedkoper aanbieden dan in China.
als je dus bij zo'n europees warehouse een bestelling doet, betaal je nooit kosten?
Normaal niet omdat ze vanuit de eu verzenden.
juist getest op die eud.dx.com
Bij de afrekening kan je inderdaad aanvinken of je wel of niet btw laat afhouden. Maar dat is enkel de btw denk ik, niet de invoerkost.
Ik zal het eens uittesten. Laat later iets weten.
Bij de afrekening kan je inderdaad aanvinken of je wel of niet btw laat afhouden. Maar dat is enkel de btw denk ik, niet de invoerkost.
Ik zal het eens uittesten. Laat later iets weten.
Allemaal sites die niet eens over een beveiligde verbinding beschikken (certificaat + https). Dat is op zich geen bewijs van fraude, maar doet toch vragen rijzen over hoe professioneel en veilig dit soort sites zijn.
Ik hou het wel bij bargain hunting binnen de EU. Duitsland of Polen is niet zo goedkoop als China, maar het is vaak toch ook al een mooie besparing tov België.