Betalen zonder pincode
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Betalen zonder pincode
Vandaag gelezen :
http://www.bancontact.com/nl/kaarthoude ... zonder-pin" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf midden 2014 worden betalingen met een bankkaart voor bedragen tot 25€ op automaten zonder klavier (drankautomaat) aanvaardt zonder een pincode in te voeren. Er is wel een maximum totaal bedrag te bepalen door de bank.
Grandioos.
- Indien mijn kaart gestolen wordt, dan zal onmiddellijk de dichtstbijzijnde drankautomaat worden geledigd tot het max bedrag.
- Mijn zoon dit het wat moeilijk heeft om zijn financiën in het oog te houden (groei maar eens op in een wereld waar alle luxe schijnbaar gratis te verkrijgen is) zal dit grandioos vinden.
- eigenlijk wil men enkel 1 klavier per automaat besparen. Enig ander voordeel zie ik hier niet zitten. Oh ja, en de IT wereld heeft een nieuw project.
En hoe denken de forumlezers hierover ?
http://www.bancontact.com/nl/kaarthoude ... zonder-pin" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf midden 2014 worden betalingen met een bankkaart voor bedragen tot 25€ op automaten zonder klavier (drankautomaat) aanvaardt zonder een pincode in te voeren. Er is wel een maximum totaal bedrag te bepalen door de bank.
Grandioos.
- Indien mijn kaart gestolen wordt, dan zal onmiddellijk de dichtstbijzijnde drankautomaat worden geledigd tot het max bedrag.
- Mijn zoon dit het wat moeilijk heeft om zijn financiën in het oog te houden (groei maar eens op in een wereld waar alle luxe schijnbaar gratis te verkrijgen is) zal dit grandioos vinden.
- eigenlijk wil men enkel 1 klavier per automaat besparen. Enig ander voordeel zie ik hier niet zitten. Oh ja, en de IT wereld heeft een nieuw project.
En hoe denken de forumlezers hierover ?
Re: Betalen zonder pincode
Dit onderwerp is al eerder aan bod gekomen op spaargids.be.
Voor mij persoonlijk kan dit alleen aanvaard worden, indien de klant zelf het maximum toegelaten bedrag kan bepalen.
In mijn geval zou dit dan 0 euro zijn.
Voor mij persoonlijk kan dit alleen aanvaard worden, indien de klant zelf het maximum toegelaten bedrag kan bepalen.
In mijn geval zou dit dan 0 euro zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
proton-einde-t15616.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
anonymous
Met een VISA kaart, kan je trouwens ook transacties doen, zonder handtekening, legitimatie of pincode.
vb:
* In Frankrijk: de Péage
* In veel parkings (je steekt je visa kaart erin bij binnenrijden én buitenrijden, ipv een ticket te nemen en aan de automaat te gaan betalen)
vb:
* In veel parkings (je steekt je visa kaart erin bij binnenrijden én buitenrijden, ipv een ticket te nemen en aan de automaat te gaan betalen)
Daarom dat ik mijn VISA kaart niet meeneem op een doordeweekse dag.anonymous schreef:Met een VISA kaart, kan je trouwens ook transacties doen, zonder handtekening, legitimatie of pincode.
Bankkaart was tot nu toe met pincode beveiligd. Maar zo wordt bankkaart meer begerenswaardig voor zakkenrollers, want zonder pincode levert het ook iets op.
mvg
Niet helemaal .iejoor schreef:Bankkaart was tot nu toe met pincode beveiligd.
proton-einde-t15616-15.html?hilit=maestro#p165842" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat klopt : maar niemand gaat met een afhandig gemaakte visakaart vlug eens naar Frankrijk rijden, of zijn auto gaan parkeren. Tegen dat hij daar moet betalen, zal de kaart waarschijnlijk al lang geblokkeerd zijn via Card Stop.anonymous schreef:Met een VISA kaart, kan je trouwens ook transacties doen, zonder handtekening, legitimatie of pincode.
vb:
Daar tegenover hou ik het wél voor mogelijk dat bepaalde types van mensen vlugger zullen geneigd zijn tot het stelen van bankkaarten met de bedoeling om gratis drinks en snacks uit automaten te kunnen halen.
Het voorbije jaar werden in België ruim 1,02 miljoen bankkaarten verloren of gestolen. Dat betekent een daling met bijna 20.000 incidenten tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers van Atos Worldline, beheerder van het elektronisch betaalverkeer in België. Opgemerkt wordt dat klanten nog altijd vaak hun kaart verliezen aan of in automaten, hoewel de financiële instellingen inspanningen doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken. Er wordt wel opgemerkt dat het aantal fraudegevallen het voorbije jaar met 35 procent is gedaald. Bij Card Stop werden 62.000 meldingen ontvangen van klanten die vermoedden dat er op een frauduleuze manier geld van hun rekening was verdwenen. Volgens Febelfin, de federatie van de financiële sector, is die daling grotendeels het gevolg van het schrappen van de Maestro-functie in landen buiten Europa. (MH)
Weet iemand eigenlijk of men dat maximum bedrag kan wijzigen ?
Of is dit enkel Bancontact die dit bepaalt ?
Of is dit enkel Bancontact die dit bepaalt ?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Even bump.
Hoop echt dat de banken hier toch wijzigingen aan gaan brengen. Het voelt echt niet lekker dat er voor bedragen onder de 25 euro er geen pincode meer vereist zal zijn.
Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als men zou zeggen dat jan en alleman 25 euro van uw rekening mag komen halen zonder te zeggen wie ze zijn.
Het is toch maar een kleine moeite om de klanten de keuze te geven? Of om het systeem te laten zoals het is?? Wat is er mis mee om telkens een pincode te moeten ingeven? We horen steeds vaker dat we meer moeten beveiligen, maar ze gaan dan wel zulke onnozele maatregelen nemen?
Hoop echt dat de banken hier toch wijzigingen aan gaan brengen. Het voelt echt niet lekker dat er voor bedragen onder de 25 euro er geen pincode meer vereist zal zijn.
Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als men zou zeggen dat jan en alleman 25 euro van uw rekening mag komen halen zonder te zeggen wie ze zijn.
Het is toch maar een kleine moeite om de klanten de keuze te geven? Of om het systeem te laten zoals het is?? Wat is er mis mee om telkens een pincode te moeten ingeven? We horen steeds vaker dat we meer moeten beveiligen, maar ze gaan dan wel zulke onnozele maatregelen nemen?
Ik was op zoek naar dit onderwerp en kwam dit draadje tegen..
Er kan gezegd worden dat sommige banken de mogelijkheid geven om het betalen zonder code uit te schakelen.
De bank bepaalt hoeveel er kan worden afgehaald met een maximum van 25 euro. Daarna moet een betaling MET code even het bedrag weer op 0 zetten.
Wat ik wel raar vind : Heb vorige donderdag een betaling gedaan met mijn ING kaart. ING is één van de weinige banken die er niets over vertelt op zijn website, over dat betalen zonder code. Ze hebben ook nog geen kaarten waarmee je via NFC kan betalen. NFC, of Near Field Communication, is een manier van betalen waarbij je je kaart even tegen de terminal houdt ipv de kaart erin te stoppen en een code te geven. Betalen met NFC is, dacht ik toch, ook zonder code.
Wat ik ook raar vind : Donderdag geparkeerd, vandaag maandag nog geen verrichting te zien op mijn bankrekening.
Het bedrag van de verrichting werd in mindering gebracht van mijn beschikbaar saldo maar het detail of zelfs het bestaan van de verrichting wordt voorlopig nog niet vermeld.
De parkeermeter had wel degelijk een elektronisch, digitaal klavier waar ik mijn nummerplaat moest op ingeven. Waarom dat dan ook niet de code kan vragen, is mij onbekend. Ik was een beetje verrast dat het parkeerticket eruit kwam zonder code..
Zoals zo vaak tegenwoordig kon je in de meter niet eens muntstukken inbrengen. In een andere meter kon dat wel maar daar was een vrouw, samen met haar echtgenoot, aan het leren hoe je betalend kan parkeren (duurde nogal lang).
Edit : vandaag maandag was de parkeerbeurt van vorige donderdag zichtbaar in HomeBank.
Er kan gezegd worden dat sommige banken de mogelijkheid geven om het betalen zonder code uit te schakelen.
De bank bepaalt hoeveel er kan worden afgehaald met een maximum van 25 euro. Daarna moet een betaling MET code even het bedrag weer op 0 zetten.
Wat ik wel raar vind : Heb vorige donderdag een betaling gedaan met mijn ING kaart. ING is één van de weinige banken die er niets over vertelt op zijn website, over dat betalen zonder code. Ze hebben ook nog geen kaarten waarmee je via NFC kan betalen. NFC, of Near Field Communication, is een manier van betalen waarbij je je kaart even tegen de terminal houdt ipv de kaart erin te stoppen en een code te geven. Betalen met NFC is, dacht ik toch, ook zonder code.
Wat ik ook raar vind : Donderdag geparkeerd, vandaag maandag nog geen verrichting te zien op mijn bankrekening.
Het bedrag van de verrichting werd in mindering gebracht van mijn beschikbaar saldo maar het detail of zelfs het bestaan van de verrichting wordt voorlopig nog niet vermeld.
De parkeermeter had wel degelijk een elektronisch, digitaal klavier waar ik mijn nummerplaat moest op ingeven. Waarom dat dan ook niet de code kan vragen, is mij onbekend. Ik was een beetje verrast dat het parkeerticket eruit kwam zonder code..
Zoals zo vaak tegenwoordig kon je in de meter niet eens muntstukken inbrengen. In een andere meter kon dat wel maar daar was een vrouw, samen met haar echtgenoot, aan het leren hoe je betalend kan parkeren (duurde nogal lang).
Edit : vandaag maandag was de parkeerbeurt van vorige donderdag zichtbaar in HomeBank.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 23 november 2015, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk niet dat die tijdspanne met het betalen zonder code te maken heeft. Ik heb ook al gemerkt dat het vaak een aantal dagen duurt voordat een parkeerticket te zien is in mijn verrichtingen. Ik denk dat er vorige week woensdag maar een parking zichtbaar was van in de zaterdag ervoor. Dat ging over een traditionele betaling met code.